Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

 

Enig i at det ikke er arbeidsgivers oppgave å etterforske og måle ut straff. Det burde politi og rettsvesen gjort. Jeg regner med at strafferammen for uaktsomt drapsforsøk er noen få år og at han hadde blitt fradømt sertifikatet. Han kunne i teorien reddet jobben sin hvis arbeidsgiveren var i veldig godlynne og omplasserte han til f.eks en kontorjobb eller lagerjobb, men bare hvis arbeidsgiveren er i godlynne. Han har jo utvilsomt vært så grovt uaktsom i sin jobb at arbeidsgiveren har full rett til å si han opp med øyeblikkelig virkning. Stillingsvern er normalt ganske sterkt, men når det er snakk om drapsforsøk så går andre hensyn foran.

 

Er det virkelig noe som heter uaktsomt drapsforsøk? Er ikke det det som er greien med uaktsomt, at det ikke er et forsøk?

 

 

 

Kjenner jeg begynner å bli lei av Trondheim. Her er de verste sjåførene jeg har møtt. 4 ganger på en uke er jeg nesten blitt påkjørt i fotgjengerovergangene. Folk ser meg og trykker gassen i bånn. Snart tar jeg med blå spray og maler siden på bilen og ringer onkel blå og melder de for kvestingsforsøk. :thumbdown: Funker ikke det tar jeg speilet med hammer :innocent:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis arbeidsgiver pålegger sjåføren å skynde seg eller så mister man jobben ( som er en trussel) samtidig som de nekter for at de har gjort det ( han hadd det ikke travelt i følge arbeidsgiver ) hvem er da ansvarlig her ?

Sjåføren er ansvarlig.

 

 

Er det da riktig at han mister førerkortet ?

Ja.

 

 

så kan man spørre om sjåføren kunne motstå presset ?

Hvis sjefen din vil ha deg til å bryte loven, er det ingen unnskylding for å faktisk gjøre det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå heter det også at man ikke skal forstyrre den som kjører .

så kan jeg spørre om ikke passasjerene ( enten det er person bil eller buss ) har ansvar her.

vil ikke arbeidsgiver også ha ansvar når sjåføren blir truet ?

 

Etter min mening burde både arbeidsgiver og passasjerer få bøtter hvis de medvirker til at sjåføren skader noen

Lenke til kommentar

Som med mange andre emner du tar opp, er det en diskusjon som passer best som en egen tråd. Vennligst opprett en ny tråd hvis du ønsker å diskutere hvorvidt passasjerer og arbeidsgiver har medansvar for sjåførens handlinger.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ble forbikjørt på avkjøringsfeltet på motorveien i går. Han som kjørte forbi Kjørte over heltrukken linje og hadde 5 meter klaring på hver side. Meg på den ene og autovernet på den andre. Reagerer selvfølgelig med å sette på det jeg har av lys og bruker hornet. Men nei da, denne karen har det travelt. Tar til venstre i rundkjøringa (korteste vei) og deretter kjører han forbi en bil i venstresving. Deretter kommer de en slette. Denne sletta kjører han tilnærmet dobbelt så fort som meg, når jeg er halveis er han ferdig, og min hastighet lå rundt 100km/t.

 

Hvis noen her inne jobber i Mesta så kan jeg medele at dere redda minst ett liv i går. Når jeg kjørte andre veien var det periodevis glatt i svingene.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Var på jobb i dag. Kjørte lastebil i en bratt oppoverbakke. Ser en gående på venstre fortau, som snur seg for å se om det er klart å gå over (det er ikke noe overgangsfelt). Hun ser meg komme, snur seg og går videre. Jeg regner med at hun ser jeg kjører lastebil i en oppoverbakke og er hyggelig og skal la meg passere. Men neida, akkurat i det jeg tar henne igjen går hun ut i veien foran meg uten å se seg for en gang til.

 

Hæ?!

 

Jeg hadde forøvrig allerede sakket farten noe da jeg aldri er særlig trygg når jeg ser gående som ikke virker helt å vite hva de har tenkt å gjøre og det var ikke noe problem å stoppe. Men...

 

Oppfordring til alle i trafikken: Ikke stopp lastebiler i oppoverbakker unødig. Og blink når du skal til høyre i rundkjøringer. Tusen takk!

Endret av dwezirads
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Var på jobb i dag. Kjørte lastebil i en bratt oppoverbakke. Ser en gående på venstre fortau, som snur seg for å se om det er klart å gå over (det er ikke noe overgangsfelt). Hun ser meg komme, snur seg og går videre. Jeg regner med at hun ser jeg kjører lastebil i en oppoverbakke og er hyggelig og skal la meg passere. Men neida, akkurat i det jeg tar henne igjen går hun ut i veien foran meg uten å se seg for en gang til.

 

Hæ?!

 

Jeg hadde forøvrig allerede sakket farten noe da jeg aldri er særlig trygg når jeg ser gående som ikke virker helt å vite hva de har tenkt å gjøre og det var ikke noe problem å stoppe. Men...

 

Oppfordring til alle i trafikken: Ikke stopp lastebiler i oppoverbakker unødig. Og blink når du skal til høyre i rundkjøringer. Tusen takk!

Det du beskriver her er typisk fotgjengere,hjernedøde nisser som går og vaser i sin egen verden.

Når det ikke engang er fotgjengerfelt, så tar meg seg jaggu friheter når man valser ut i veien foran en lastebil!

Lurer på om sånne folk har hjerne i det hele tatt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det du beskriver her er typisk fotgjengere,hjernedøde nisser som går og vaser i sin egen verden.

Når det ikke engang er fotgjengerfelt, så tar meg seg jaggu friheter når man valser ut i veien foran en lastebil!

Lurer på om sånne folk har hjerne i det hele tatt...

 

Jeg har stor respekt for fotgjengere. Men de kan nå se seg for, eller gjøre noe tegn før de vaser rett ut i veien selv om de vet jeg er der :\

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liten historie fra hverdagen:

En trafikkskolebil er ute å kjører i nærområdet mitt, med noen elever og en kjørelærer. Etter å ha kjørt en stund kommer en bil opp bak dem, gestiklurerer litt og gir signal om at de må stoppe. Kjørelæreren ber eleven stoppe bilen på siden av veien. Den andre bilen kjører forbi og stopper foran de. Ut stiger en lettere frustrert eldre herremann, og utbroderer hvor dårlig folk er til å bruke blinklys her, og hvor viktig at det blir lært bort til fremtidige sjåfører. Kjørelæreren jatter med, og sier at de nettopp er ute å lærer hvordan en skal oppføre seg i trafikken. Den eldre herremannen fortsetter utbroderingen, men setter seg etter omsider tilbake i bilen, og kjører videre.

 

Kjørelæreren spør så elevene hva de kan si om den eldre herremannen sin trafikkadferd. Svarene han fikk var:

- Han stod parkert delvis ute i veien før en uoversiktelig og krapp sving.

- Han brukte ikke bilbelte.

- Han brukte ikke blinklys når han svingte inn på veien igjen.

:new_woot:

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg HATER OG JEG HATER folk som må lagge kø for F. Ligge i 40-50 i 70 sone! Deretter ligger han i 50 i 80 sone etterpå. Tror det er første gang jeg har tatt en forbikjøring lovlig med hastighet. Så når jeg kjørte forbi og la meg i 80 så forsvant bare fyren lenger og lenger bakover. Idiot...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...