nicho_meg Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Enig i at det ikke er arbeidsgivers oppgave å etterforske og måle ut straff. Det burde politi og rettsvesen gjort. Jeg regner med at strafferammen for uaktsomt drapsforsøk er noen få år og at han hadde blitt fradømt sertifikatet. Han kunne i teorien reddet jobben sin hvis arbeidsgiveren var i veldig godlynne og omplasserte han til f.eks en kontorjobb eller lagerjobb, men bare hvis arbeidsgiveren er i godlynne. Han har jo utvilsomt vært så grovt uaktsom i sin jobb at arbeidsgiveren har full rett til å si han opp med øyeblikkelig virkning. Stillingsvern er normalt ganske sterkt, men når det er snakk om drapsforsøk så går andre hensyn foran. Er det virkelig noe som heter uaktsomt drapsforsøk? Er ikke det det som er greien med uaktsomt, at det ikke er et forsøk? Kjenner jeg begynner å bli lei av Trondheim. Her er de verste sjåførene jeg har møtt. 4 ganger på en uke er jeg nesten blitt påkjørt i fotgjengerovergangene. Folk ser meg og trykker gassen i bånn. Snart tar jeg med blå spray og maler siden på bilen og ringer onkel blå og melder de for kvestingsforsøk. Funker ikke det tar jeg speilet med hammer 2 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 hvis arbeidsgiver pålegger sjåføren å skynde seg eller så mister man jobben ( som er en trussel) samtidig som de nekter for at de har gjort det ( han hadd det ikke travelt i følge arbeidsgiver ) hvem er da ansvarlig her ? Sjåføren er ansvarlig. Er det da riktig at han mister førerkortet ? Ja. så kan man spørre om sjåføren kunne motstå presset ? Hvis sjefen din vil ha deg til å bryte loven, er det ingen unnskylding for å faktisk gjøre det. 2 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Du er ansvarlig for din egne feil uansett. Om det er noen andre som kjører og du sitter på så er det bare så mye du kan gjøre, og det er ikke din egen feil, så ikke ditt ansvar. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Nå heter det også at man ikke skal forstyrre den som kjører . så kan jeg spørre om ikke passasjerene ( enten det er person bil eller buss ) har ansvar her. vil ikke arbeidsgiver også ha ansvar når sjåføren blir truet ? Etter min mening burde både arbeidsgiver og passasjerer få bøtter hvis de medvirker til at sjåføren skader noen Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Som med mange andre emner du tar opp, er det en diskusjon som passer best som en egen tråd. Vennligst opprett en ny tråd hvis du ønsker å diskutere hvorvidt passasjerer og arbeidsgiver har medansvar for sjåførens handlinger. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. 1 Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 (endret) Ble forbikjørt på avkjøringsfeltet på motorveien i går. Han som kjørte forbi Kjørte over heltrukken linje og hadde 5 meter klaring på hver side. Meg på den ene og autovernet på den andre. Reagerer selvfølgelig med å sette på det jeg har av lys og bruker hornet. Men nei da, denne karen har det travelt. Tar til venstre i rundkjøringa (korteste vei) og deretter kjører han forbi en bil i venstresving. Deretter kommer de en slette. Denne sletta kjører han tilnærmet dobbelt så fort som meg, når jeg er halveis er han ferdig, og min hastighet lå rundt 100km/t. Hvis noen her inne jobber i Mesta så kan jeg medele at dere redda minst ett liv i går. Når jeg kjørte andre veien var det periodevis glatt i svingene. Endret 26. februar 2012 av Wisd0m Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Splittet ut diskusjon om straffereaksjon mellom bilist og syklist. Videre diskusjon >her< 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Var på jobb i dag. Kjørte lastebil i en bratt oppoverbakke. Ser en gående på venstre fortau, som snur seg for å se om det er klart å gå over (det er ikke noe overgangsfelt). Hun ser meg komme, snur seg og går videre. Jeg regner med at hun ser jeg kjører lastebil i en oppoverbakke og er hyggelig og skal la meg passere. Men neida, akkurat i det jeg tar henne igjen går hun ut i veien foran meg uten å se seg for en gang til. Hæ?! Jeg hadde forøvrig allerede sakket farten noe da jeg aldri er særlig trygg når jeg ser gående som ikke virker helt å vite hva de har tenkt å gjøre og det var ikke noe problem å stoppe. Men... Oppfordring til alle i trafikken: Ikke stopp lastebiler i oppoverbakker unødig. Og blink når du skal til høyre i rundkjøringer. Tusen takk! Endret 27. februar 2012 av dwezirads 8 Lenke til kommentar
ArkArk Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Var på jobb i dag. Kjørte lastebil i en bratt oppoverbakke. Ser en gående på venstre fortau, som snur seg for å se om det er klart å gå over (det er ikke noe overgangsfelt). Hun ser meg komme, snur seg og går videre. Jeg regner med at hun ser jeg kjører lastebil i en oppoverbakke og er hyggelig og skal la meg passere. Men neida, akkurat i det jeg tar henne igjen går hun ut i veien foran meg uten å se seg for en gang til. Hæ?! Jeg hadde forøvrig allerede sakket farten noe da jeg aldri er særlig trygg når jeg ser gående som ikke virker helt å vite hva de har tenkt å gjøre og det var ikke noe problem å stoppe. Men... Oppfordring til alle i trafikken: Ikke stopp lastebiler i oppoverbakker unødig. Og blink når du skal til høyre i rundkjøringer. Tusen takk! Det du beskriver her er typisk fotgjengere,hjernedøde nisser som går og vaser i sin egen verden. Når det ikke engang er fotgjengerfelt, så tar meg seg jaggu friheter når man valser ut i veien foran en lastebil! Lurer på om sånne folk har hjerne i det hele tatt... 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Det du beskriver her er typisk fotgjengere,hjernedøde nisser som går og vaser i sin egen verden. Når det ikke engang er fotgjengerfelt, så tar meg seg jaggu friheter når man valser ut i veien foran en lastebil! Lurer på om sånne folk har hjerne i det hele tatt... Jeg har stor respekt for fotgjengere. Men de kan nå se seg for, eller gjøre noe tegn før de vaser rett ut i veien selv om de vet jeg er der :\ 2 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Nyyyydelig parkering utenfor butikken. Flust av ledige parkeringsplasser, men han måtte tydeligvis parkere der det ikke var tillatt... Ser såvidt toppen av min bil over taket på denne, og det er 8 ledige plasser rundt den. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Ah, merker at fordommene mine fikk seg en boost. 2 Lenke til kommentar
hightow Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Liten historie fra hverdagen: En trafikkskolebil er ute å kjører i nærområdet mitt, med noen elever og en kjørelærer. Etter å ha kjørt en stund kommer en bil opp bak dem, gestiklurerer litt og gir signal om at de må stoppe. Kjørelæreren ber eleven stoppe bilen på siden av veien. Den andre bilen kjører forbi og stopper foran de. Ut stiger en lettere frustrert eldre herremann, og utbroderer hvor dårlig folk er til å bruke blinklys her, og hvor viktig at det blir lært bort til fremtidige sjåfører. Kjørelæreren jatter med, og sier at de nettopp er ute å lærer hvordan en skal oppføre seg i trafikken. Den eldre herremannen fortsetter utbroderingen, men setter seg etter omsider tilbake i bilen, og kjører videre. Kjørelæreren spør så elevene hva de kan si om den eldre herremannen sin trafikkadferd. Svarene han fikk var: - Han stod parkert delvis ute i veien før en uoversiktelig og krapp sving. - Han brukte ikke bilbelte. - Han brukte ikke blinklys når han svingte inn på veien igjen. 8 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Mange forventer at andre skal være feilfrie, når man ikke engang er det selv. Alle kan gjøre feil. Hvem her har aldri gjort en eneste liten feil i trafikken? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Hvem her har aldri gjort en eneste liten feil i trafikken? hightows poeng er at hvis du først skal stoppe en annen bilist og kjefte, bør du ikke gjøre de samme feilene du kjefter for. 3 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Dagens feilparkering. (Nei, han hadde ikke med seg en person med rett til å bruke HC-parkering, han var alene i bilen...) Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Det er bare så dustete å gjøre ja. Men det er utrolig hvor opphisset enkelte folk blir når de kjører bil. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Dagens feilparkering. (Nei, han hadde ikke med seg en person med rett til å bruke HC-parkering, han var alene i bilen...) Når begynte drosjesjåførene med å bry seg om reglene? Men det trengs ny merking på parkeringsplassen der etter hvert og da. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Jeg HATER OG JEG HATER folk som må lagge kø for F. Ligge i 40-50 i 70 sone! Deretter ligger han i 50 i 80 sone etterpå. Tror det er første gang jeg har tatt en forbikjøring lovlig med hastighet. Så når jeg kjørte forbi og la meg i 80 så forsvant bare fyren lenger og lenger bakover. Idiot... Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 En venn av meg kjørte i en hump i en sving like ved jeg bor på hovedveien. Han knuste det ene fordekket og bakdekket. Det var ingen skiltning/kjegler om hullet. Har han krav på erstatning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå