Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med ArkArk på et punkt minst: Lusekjørere som bruker 2 minutter på å komme opp i fartsgrensa etter kryss.

 

Joda, en flott Passat 1.9TDi 4motion med 170hk skal de ha, men ikke faen om de klarer å akse fortere enn pappas Corolla med 1.4 100hk, eller en 60hk Boble for den saks skyld.

 

Når du først kan kjøre ut av et kryss/gjennom en rundkjøring, så gagner det alle at du er så rask som mulig opp i fartsgrensa, har ofte måtte blitt stående pga noen som kommer luskende forbi i rundkjøringa, eller i et kryss atmed ei rundkjøring, fordi de har heliumsampuller i høyreskoen sin.

 

Heluimsampuller i høyre skoa..

Dødsbra kommentar!

Ny for meg den der.Kanskje mange har noe sånt ja, eller en trekloss under gasspedalen, slik som det ble sagt at Polakkene hadde på 80 tallet når de var i Norge for å pelle jordbær, men kjørte sine egne, bittesmå Fiater og måtte fylle på våre bensinstasjoner..

Forøvrig ser det at til at treklossene har gått i arv til neste generasjon, for dagens Polakker kjører pokker meg like treigt! :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er lite som får meg til å klikke så i vinkel som når jeg blir stående å vente unødvendig på grønt lys fordi tullingen i bilen foran meg ikke greide å komme seg over før det skifta til gult :realmad:

Hva med amøber som skal til høyre i rundkjøringer når det er rushtrafikk, uten å blinke?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hater konfliktsøkende hjernedøde trafikanter

Når vi er inne på det: Jeg lå i venstrefeltet på ring 3 i rushen i stad. I høyrefeltet litt foran meg rullet en kar ned vinduet, stakk ut hodet og knyttet neven til bilisten ved siden av seg, to biler foran meg. Deretter viste han fingeren. Fyren kom inn på veien samme sted som meg, så de to hadde neppe noe med hverandre å gjøre før utbruddet.

 

35j9di.jpg

Lenke til kommentar

Det er da jeg gir f* og kjører på gult/rødt.

 

Hadde en sånn en idag faktisk...det skifta til rødt 1 sek før jeg passerte streken.

Det er jo egentlig bot, men heldigvis så ikke polisen det. :thumbup:

 

Det er lite som får meg til å klikke så i vinkel som når jeg blir stående å vente unødvendig på grønt lys fordi tullingen i bilen foran meg ikke greide å komme seg over før det skifta til gult :realmad:

Hva med amøber som skal til høyre i rundkjøringer når det er rushtrafikk, uten å blinke?

 

De ja..arg.Selvsagt hater jeg dem også!

Kan ikke forstå at det skal være så vanskelig å greie å skru på det blinklyset :mad:

Jeg er generellt tilhenger av alt og alle som sørger for en god trafikkflyt.

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Angående dem som ikke kjører på gult - jeg skifter alltid felt før lyskryss slik at jeg ikke har noen biler foran meg (dersom det er mulig).

Enkelte kobler ut sikringsboksen og tror signalanlegget er en reaksjonstest for dem. I det det blir gult, kaster dem seg over bremsen og bråstopper.

Det finnes ikke så mange av dem, men herregud så de kan sette en støkk i deg...

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk litt lyst til å slenge ut noen irritasjoner jeg også.. sånne generelle.

 

- Køsnikere. Det er lang kø inn til en rundkjøring i høyre felt fordi de aller fleste skal rett frem. Noen velger å kjøre inn i venstre felt fra bakerst i køen, så presse seg ut igjennom høyre felt, eller å kjøre en ekstra rundde og oppta hele rundkjøringen for alle de andre bare fordi de vil komme seg forbi køen.

- Forbikjørere som kjører forbi bare for å slippe å følge køen uten å ha noen som helst tanke på at man burde holde høyrere hastighet enn de man kjører forbi i etterkant. Eksempel: Det er to felt i kjøreretningen inn til et lyskryss, det står to-tre biler i høyrefeltet som skal rett frem som har måttet bremse for rødt lys, bak kommer det en som ikke vil bremse ned, og istedet kjører forbi køen på sparket og så legger seg godt under fartsgrensen i etterkant så alle som ble forbikjørt blir hindret.

- Rushtrafikkkjørere som ikke klarer å tenke ut en annen kjørerute når de velger å absolutt skal svinge til venstre på et sted hvor de ikke har mulighet for å presse seg inn uten at de må aktivt slippes inn der hvor det enkelt kan velges å kjøres til høyre uten noe problem.

- De som står 40 meter fra en rundkjøring og skal svinge til venstre og hindrer alle bak seg mens de venter på en luke fordi de ikke kan kjøre de ekstra 40 metrene, snu i rundkjøringen, og så få en høyresving 40 meter nedi veien.

 

Jeg er tilhenger av effektiv trafikkstrøm. De som måtte ønske å komme seg fortere frem får finne andre måter å gjøre det på enn å hindre alle andre og lage kaos i trafikkstrømmen.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Er det ulovlig å kjøre forbi politiet? Tok igjen en uniformert bil på ring 3 idag. Ikke no blålys, men de lugga rundt 50 i høyrefila. Så sikkert etter noe. Men, dønn kø i BEGGE filer bak dem, kun en og annen lovløs badass som turde kjøre forbi etter hvert som folk luska seg inn bak.

 

Wtf? Vanlige trafikkregler oppheves da ikke så snart en uniformert bil dukker opp? Med mindre de kjører utrykning? Jeez.. Pyser!

Endret av jonlem
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Inntil videre blir man ikke bøtelagt for å kjøre over 60 i miljøfartsgrensa på Ring 3, så jeg kjører forbi. Tro meg, politiet har andre ting å gjøre enn å stoppe folk som holder flyt på motorveien. Dette blir det uansett snart slutt på, hvis vår kjære samferdselsminister får det som hun vil.

Lenke til kommentar

Inntil videre blir man ikke bøtelagt for å kjøre over 60 i miljøfartsgrensa på Ring 3, så jeg kjører forbi. Tro meg, politiet har andre ting å gjøre enn å stoppe folk som holder flyt på motorveien. Dette blir det uansett snart slutt på, hvis vår kjære samferdselsminister får det som hun vil.

 

Ja, det ser ut til å ha blitt en kjernesak for Kleppa dette her.

Den dama er sprøere en hel pakke kapteinkjeks som virkelig innbiller seg og sine at dette faktisk bidrar til noe posetivt.

Hva med heller å gjøre noe med det virkelige problemet, elendig kollektiv tilbud som gjør at folk velger bil fremfor tog og buss, men neeeeida!

Restriksjoner og avgifter er best!

Endret av ArkArk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange som har hør at man kan ikke bygge ut veier for da øker biltrafikken ?

Disse politikeren ser ikke at bussen også bruker disse veiene , slik at det da fører til bedre fremkommelighet for kollektivtrafikken.

 

Bedre fremkommelighet for bussen gjør også at flere vil velge buss fremfor bilen

 

Men det er gansketydelig at man skal ramme bilen og er villig til å ofre litt på kollektivtrafikken for det.

 

Noen dom forstå hvorfor ?

Lenke til kommentar

Ja, for avgifter er bedre, spesielt når de ikke har utgifter heller. Bygge ny vei? Neh, sett ned fartsgrensa å gi bøter til alle som bryter den med 1km/t!

 

Tok 10 år å få fiksa ny vei her, nå kommer den i 2014-2021 NTP, men hjelper det. når vi må opp med bomstasjon uansett? Det er jo faen ikke staten som betaler.

 

Si at det er 500.000 biler i landet. Alle kjører i gjennomsnitt 12.000km hver, og alle bruker i gjennomsnitt 0.7 liter bensin på mila. 1.500.000.000 BARE i årsavgift på de 500.000 bilene. 3.360.000.000 i avgifter på bensin per år ved 500.000 biler. Altså totalt henter de inn 4 milliarder på avgifter i året. Regnet med 3000kr i årsavgift, og 8kr per liter i avgift (siste tall fra e24.no).

 

Skal vi regne antall nye biler i Norge mens vi er i gang? Okei. 72.000 nye biler i Norge i 2010, eller nyregistrerte. Men jeg tar de bilene, og bruker 300.000 som pris, 120g Co2, 130hk, 1500kg, altså veldig likt en Passat diesel. NOX vet jeg ingenting om, så jeg tok 100mg/km, men det teller ikke så mye. Bilen er en 2012-modell.

 

Engangsavgiften ble da 127.000 kroner. Gang dette med 72.000, og du får 9.144.000.000. Jeg vet at dette ikke er et realitisk tall, men jeg tar det med uansett.

 

Totalt er vi da oppe i 12.504.000.000, altså 12 milliarder i bilavgifter på 500.000 biler i årsavgift og bensin (det tallet stemmer faktisk, det er 400 biler per 1000 innbyggere i Norge, og med 5 millioner er det greit estimert), og 72.000 nyregistreringer, vel å merke alle 2012 VW Passat.

 

Og det virker som internett backer meg opp her: Fra Nettavisen

 

Jeg skal slutte å klage på andre bilister som ikke tør å bruke veiene, å heller klage på staten som ikke har "råd" til å fikse dem, for de som ikke tør har 100% rett, de er dårlige. Og de som kjører hardere er til tider dumdristige, heller sent enn aldri er vel statens motto.

Endret av Jakke
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Som nevnt i artikkelen, så er det flere utgifter tilknyttet personbiltrafikk enn bare veiutbygging, de fører til store helsemessige kostnader for samfunnet blant annet. I tillegg kan det diskuteres i hvilken grad det er hensiktsmessig og bærekraftig å ta unna store transportbehov med enda mere bilbruk.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Si at det er 500.000 biler i landet. Alle kjører i gjennomsnitt 12.000km hver, og alle bruker i gjennomsnitt 0.7 liter bensin på mila. 1.500.000.000 BARE i årsavgift på de 500.000 bilene. 3.360.000.000 i avgifter på bensin per år ved 500.000 biler. Altså totalt henter de inn 4 milliarder på avgifter i året. Regnet med 3000kr i årsavgift, og 8kr per liter i avgift (siste tall fra e24.no).

Du undervurderer antall biler ganske kraftig, for å si det pent. (kilde)

Lenke til kommentar

Som nevnt i artikkelen, så er det flere utgifter tilknyttet personbiltrafikk enn bare veiutbygging, de fører til store helsemessige kostnader for samfunnet blant annet.

Er det bedre at veiene er i så dårlig stand at personer omkommer av å bruke de?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som nevnt i artikkelen, så er det flere utgifter tilknyttet personbiltrafikk enn bare veiutbygging, de fører til store helsemessige kostnader for samfunnet blant annet.

Er det bedre at veiene er i så dårlig stand at personer omkommer av å bruke de?

 

Det er ett fiktivt dilemma du setter opp der. Det er ikke det eneste alternativet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er ett fiktivt dilemma du setter opp der. Det er ikke det eneste alternativet.

Men det er av de bedre alternativene. Vegnettet vårt er gammelt og utdatert, og det blir for dumt å la det være slik for å spare «helsemessige kostnader» ved en eventuell utbygging.

 

Når det er sagt har jeg ingenting i mot å flytte vare- og persontransport over på jernbane, men selv der ser regjeringen lite villige ut til å satse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...