Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg irriterer meg over:

-Fotgjengere generelt.Det er for mange fotgjengerfelt i Norge.Du blir litt lei av å stanse hver 40. meter fordi noen

skal over veien.Og i samme slengen tar jeg med det faktum at veldig mange har veeldig goood tid når de skal krysse

veien.

Er det fotgjengere i hvert eneste fotgjengerfelt du kjører forbi?

-Flere her nevner busser.Disse hater jeg også.Av samme årsaker som andre her.Bla at de turer frem og driter i andre.

-Lusekjørere og folk som bruker 2 min på å akse ut av lyskryss.Sånne bilister kan ta toget i stedet.(Jeg vil ikke at de

begynner å ta bussen.Da blir det fler passasjerer, og helt sikkert flere busser å irritere seg over). :hmm:

Jo flere som tar buss jo mindre biler blir det på veien.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Politiet var pussig nok ikke så begeistret at en utenforstående fikk fjernet en promillekjører fra veien. Ble vel ekstra jobb for de da kanskje...

Politiet kan jo ikke «anbefale» andre å gjøre det samme. Det skjønner du vel?

Jepp. Takknemligheten fra politiet kom ikke fram i artikkelen.

Lenke til kommentar

Hvis man har god tid så er det greit å ta buss eller tog ( hvis man har den muligheten) .

For de som tror at bussen har det så travel så kan jeg si at den bruker omtrent en rime på 3 mil mens man kjører bilen på omtrent en halv time på samme strekning

De som irriter meg når jeg tar bussen er de passasjerene som

- somler når de skal betale

- Somler når de skal gå av bussen

- Krangler med sjåføren om prisen

- Bruker "feil" buss

- De bilene som sperrer veien for bussen eller ikke slipper den frem

Lenke til kommentar
Jeg irriterer meg over:

-Fotgjengere generelt.Det er for mange fotgjengerfelt i Norge.Du blir litt lei av å stanse hver 40. meter fordi noen

skal over veien.Og i samme slengen tar jeg med det faktum at veldig mange har veeldig goood tid når de skal krysse

veien.

Er det fotgjengere i hvert eneste fotgjengerfelt du kjører forbi?

-Flere her nevner busser.Disse hater jeg også.Av samme årsaker som andre her.Bla at de turer frem og driter i andre.

-Lusekjørere og folk som bruker 2 min på å akse ut av lyskryss.Sånne bilister kan ta toget i stedet.(Jeg vil ikke at de

begynner å ta bussen.Da blir det fler passasjerer, og helt sikkert flere busser å irritere seg over). :hmm:

Jo flere som tar buss jo mindre biler blir det på veien.

Det er ikke langt unna..nå er vel denne tråden med en liten klype humor også da..ikke ta alt dette blodseriøst, men AV OG TIL.. :wallbash:

-Gravemaskiner og traktorer.Disse har ikke noe på veien å gjøre.Transporter dem på en lastebil.

:lol:

Hvis du har det så travelt, bør du ta buss eller tog.

Sist jeg sjekket så gikk det relativt saktere med tog og buss en med bil.

Urelevant egentlig.Du finner ikke en bilist som ikke hater å ligge bak gravemaskiner og traktorer.

Og ja, jeg har dårlig tid.Alltid.Mye pga uforutsigbar trafikk i Osloområdet.Noen ganger tar det meg 25 min til jobb, andre ganger 1 time.

Jeg mener det bør gå an å droppe å forverre den allerede sentgående morgenrushen med å kjøre gravemaskin og traktor mellom 0700-1000 om morgenen, og mellom 1400-1700 på ettermiddagen.

Skal de flytte disse maskinene da, kan de kjøre dem med en lastebil.Syntes ikke det er mye forlangt..

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Det er for mange fotgjengerfelt i Norge.

I Norge, eller der du bor?

Jeg tror jeg rakk å bli godt opp i tenårene før jeg så ett eneste fotgjengerfelt ;)

Flytt på landet. Der er det hverken fotgjengerfelt eller busser.

I stor-Oslo regionen.På landet er det nok anderledes.Men jeg har lagt merke til at i andre land er det ikke så tett mellom fotgjengerfeltene.

Det å kjøre i spes Oslo er et mareritt sånn sett.Enkelte steder(som utenfor Oslo City) er det er svært fotgjengerfelt som ikke er lyeregulert, og der er det ikke spes morsomt å være bilist.Flowen med gående er mer eller mindre konstant, og selvsagt skal ikke de la deg slippe forbi først, å- neeeida.Meg meg meg!! :grumpy:

Når det gjelder ditt eminente forslag om å flytte på landet, så er det faktisk planen min.

Innenfor et par år så burde saker og ting være på plass slik at det lar seg gjøre.

Skal bli deilig.Nå har jeg fått meg ny jobb som distriksansvarlig også, hvilket betyr mye kjøring til kunder litt utpå nettopp "landet" og endel hjemmekontor.

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Hvis man har god tid så er det greit å ta buss eller tog ( hvis man har den muligheten) .

For de som tror at bussen har det så travel så kan jeg si at den bruker omtrent en rime på 3 mil mens man kjører bilen på omtrent en halv time på samme strekning

De som irriter meg når jeg tar bussen er de passasjerene som

- somler når de skal betale

- Somler når de skal gå av bussen

- Krangler med sjåføren om prisen

- Bruker "feil" buss

- De bilene som sperrer veien for bussen eller ikke slipper den frem

Høres kjent ut fra den tiden jeg gikk på skole før jeg tok lappen :D

Lenke til kommentar
Politiet var pussig nok ikke så begeistret at en utenforstående fikk fjernet en promillekjører fra veien. Ble vel ekstra jobb for de da kanskje...
Politiet kan jo ikke «anbefale» andre å gjøre det samme. Det skjønner du vel?

Enig. Jeg leser "mellom linjene" at 21-åringen var en røslig og selvsikker kar man neppe får lyst til å komme i bråk med.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er enig med ArkArk på et punkt minst: Lusekjørere som bruker 2 minutter på å komme opp i fartsgrensa etter kryss.

Joda, en flott Passat 1.9TDi 4motion med 170hk skal de ha, men ikke faen om de klarer å akse fortere enn pappas Corolla med 1.4 100hk, eller en 60hk Boble for den saks skyld.

Når du først kan kjøre ut av et kryss/gjennom en rundkjøring, så gagner det alle at du er så rask som mulig opp i fartsgrensa, har ofte måtte blitt stående pga noen som kommer luskende forbi i rundkjøringa, eller i et kryss atmed ei rundkjøring, fordi de har heliumsampuller i høyreskoen sin.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Det er: rødt -> rødt/gult -> grønt, andre veien er det grønt -> gult -> rødt .

Og lyskryss er forøvrig det mest irriterende som finnes, folk har jo så forbanna god tid når det blir grønt, kommer seg f.. ikke avgårde før det blir gult igjen!!

*aah, godt å få det ut*

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tipper det er ei vandrehistorie, men hørte en gang om en spanjol som var på jobbreise i Norge og måtte låne bil for å komme seg rundt. I et lyskryss stod spanjolen som bil nr to, og da lyset ble grønt kjørte han rett i bilen fremfor seg. Han var nemlig ikke forberedt på at bilen ikke kjørte når det ble grønt...

Etter å ha vært i Spania, spesielt i Barcelona, så oppdaget eg kilden til historien. Man bruker ikke lang tid der på å komme seg over et gangfelt om man vil leve.

Lenke til kommentar

I Lofoten har vi ikke trafikklys, så er ikke vant til det, men det er jo den mest logiske tingen som finnes, og derfor vil jeg ha lyskryss istedet for minirundkjøring i Svolvær.

Men, i Narvik merket jeg at det var ikke så lett å få med seg at det ble grønt, hjernen og øynene vandret på andre plasser mens jeg ventet, og dermed ble det grønt mens jeg var en anna plass :p

Lenke til kommentar

selvsagt skal ikke de la deg slippe forbi først, å- neeeida.Meg meg meg!!

Hehe, i så måte virker du ikke så veldig ulik fotgjengere :)

AtW

Ja jo...sett fra deres side så kan vel det stemme godt det :!:

Men nå snakket vi faktisk om MINE følelser, MINE MIIIIINE skjønner du det! :p:devil: :devil:

(puster grundig ut) sånn, nå er jeg helt rolig igjen. :w00t:

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Det er: rødt -> rødt/gult -> grønt, andre veien er det grønt -> gult -> rødt .

Og lyskryss er forøvrig det mest irriterende som finnes, folk har jo så forbanna god tid når det blir grønt, kommer seg f.. ikke avgårde før det blir gult igjen!!

*aah, godt å få det ut*

Har vel egentlig inntrykk av at Norge er en nasjon av lusekjørere generellt.

Men ja, akse ut av lyskryss er tydeligvis noe av den vanskeligste som er for enkelte bilister.

Det er lite som får meg til å klikke så i vinkel som når jeg blir stående å vente unødvendig på grønt lys fordi tullingen i bilen foran meg ikke greide å komme seg over før det skifta til gult :realmad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...