Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva?

Det er godt mulig vedkommende trodde han hadde god tid, men om han var usikker, så hadde det som sagt kostet han særdeles få sekunder å vente.

Hvorfor skulle eg bli påkjørt bakfra?

jeg forstod det slik at du måtte bremse kraftig for å ikke kollidere med den bilen .

hadde du da kø bak deg så kunne du ha blir påkjørt .

( folk har en lei tendens til å holde for kort avstand )

Lenke til kommentar

Eg måtte ikke bremse kraftig, men eg måtte sette ned hastigheten.

Man kan ikke gå rundt å bekymre seg over alt og alle i trafikken til enhver tid. Man skal være aktpågivende, hensynsfull og varsom, samt se litt frem i trafikken og planlegge kjøringen, men det går ei grense hvor man faktisk må forvente at andre bilister følger trafikkreglene.

Eller er du en av de som bremser ned foran kryss på en forkjørsvei i tilfelle bilen som har vikeplikt for deg ikke stopper?

Lenke til kommentar

Hvilken hastighet jeg holder der i forhold til lovlig hastighet kommer litt an på forholdene.

Akkurat som deg forventer jeg at andre er fornuftige men enkelte ganger jeg likevel usikker på om de faktisk holder seg til reglene

Her i Bodø er det et sted der det pussig nok var usikkerhet om hvilken vei som har forkjørsretten.

Her var det en del innlegg i avisen om det

Og da blir man selvfølgelig usikker selv

man lurer da på om det er forkjørsretten eller høyre regelen som gjelder .

Egentlig skulle man tro at det var skiltet for forkjørsvei som var avgjørende , men hvis det ikke er synlig .....

Lenke til kommentar

Tips: om man er i tvil om man er på forkjørsvei eller ikke, se på sideveiene som kommer inn til veien. Er det vikepliktskilt der så er du på forkjørsvei. Er det ikke det så har du vikeplikt.

Det trodde jeg også , likevel er det enkelt som ikke har sett dette skiltet .

som stopper opp for å slippe frem de fra høyre.

Lenke til kommentar

De bryter da trafikkreglene. Hva er det diskusjonen går ut på?

At noen klager på at de ikke følger reglene samt at de er uenige om hvilken regler som gjelder.

til slutt kommer det noen som forsøker å forklare det hele.

da blir det som oftest stille

Nå er det en stund siden jeg sist så noen klage så jeg husker ikke detaljene

Lenke til kommentar

Bra det er noen som tar hensyn ved dårlig vær. Sist jeg kjørte i en snøstorm, hadde jeg vel noen få meter sikt fremover og kjørte på en ganske svingete og dårlig vei, så valgte å legge meg godt under fartsgrensen, men selv med dårlig sikt og svingete vei, var det en som lå klistra oppi baken min og peisa forbi ved første mulighet.

Lenke til kommentar

Vel, i går var jeg ute i snøstorm selv PLUSS tåke. Morsomt å ikke se mer enn rundt 10 meter fremfor meg, i tillegg til at hele veien var dekket av hvit snø slik at veien gikk i ett med omgivelsene. Ingen hjulspor å sikte etter heller. Takk gud for snøstikker. Ble liggende å putre i 50-60 i 80-sone på svingete vei.

Lenke til kommentar

Er ikke mange ukene siden eg hadde første tur over Haukeli på vinterstid. Fantastisk vær, nesten skyfri himmel, sol og litt vind. Sjokk å se hvordan enkelte strekninger allikevel kan være utsatt for tett snørøyk samt hvor lite veigreip løssnøen gir. Sikt og veigrep var tilsvarende eller under null. Tok det rolig der ja.

Lenke til kommentar

Det kunne vise seg å være en voldelig mann som fyrte seg opp. Husk folk har færre hemninger når de er på alkohol/rusmidler generelt. Da kunne denne saken fått ganske alvorlige konsekvenser for fyren.

All ære til ham for at han fikk en promillekjører av veien, men jeg er enig med Runar i at det ikke er noe man skal gå rundt og anbefale alle og enhver å gjøre. Dette er i utgangspunktet en jobb for politiet.

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over:

-Fotgjengere generelt.Det er for mange fotgjengerfelt i Norge.Du blir litt lei av å stanse hver 40. meter fordi noen

skal over veien.Og i samme slengen tar jeg med det faktum at veldig mange har veeldig goood tid når de skal krysse

veien.

-Flere her nevner busser.Disse hater jeg også.Av samme årsaker som andre her.Bla at de turer frem og driter i andre.

-Lusekjørere og folk som bruker 2 min på å akse ut av lyskryss.Sånne bilister kan ta toget i stedet.(Jeg vil ikke at de

begynner å ta bussen.Da blir det fler passasjerer, og helt sikkert flere busser å irritere seg over). :hmm:

-Gravemaskiner og traktorer.Disse har ikke noe på veien å gjøre.Transporter dem på en lastebil.

-Racersyklister som driter i alle trafikkregler.

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...