Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Traff på en ordentlig vattnisse i en grå smart fortwo i dag. Vedkomne kjørte forbi meg (jeg var på sykkel i sykkelfeltet mot frogner plass). Etter forbikjøringen hvor han naturlig nok møter køen og slakker av farten begynner han å drive inn i sykkelfeltet slik at jeg ikke kommer videre. Jeg kjører så ut for å kjøre forbi til venstre, i den tro at fyren bare er sløv, men da tar fyren å vrenger bilen mot venstre for å blokkere meg igjen.

Noen tåler åpenbart ikke å forbikjøres av sykkel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Traff på en ordentlig vattnisse i en grå smart fortwo i dag. Vedkomne kjørte forbi meg (jeg var på sykkel i sykkelfeltet mot frogner plass). Etter forbikjøringen hvor han naturlig nok møter køen og slakker av farten begynner han å drive inn i sykkelfeltet slik at jeg ikke kommer videre. Jeg kjører så ut for å kjøre forbi til venstre, i den tro at fyren bare er sløv, men da tar fyren å vrenger bilen mot venstre for å blokkere meg igjen.

Noen tåler åpenbart ikke å forbikjøres av sykkel.

hadde du provosert han på noen måte for ett eller annet må han jo mislike med syklister ?

Lenke til kommentar

.

hva som kan skje ? . det skjer jo ingenting bortsett fra at en person prøver å springe oppover en vegg

Hva skjer om du har et lite brannslukningsapparat i hatthylla som veier 2kg? Det veier vel gjerne noen hundre kilo, om ikke tonnet når du krasjer.

Treffer du hengeren som kommer mot deg i si 70, og hengeren veier 200kg, og vi ser at det brannslukningsapparatet veier akkurat tonnet i fart, for regnestykkets enkelhet. Da veier altså hengeren 100 tonn når den treffer deg rett på. Nå har ikke jeg fulgt denne debatten, så jeg vet ikke hvordan hengeren treffer deg, men treffer 100 tonn deg, så er det ikke bare å bruke hengeren som et springbrett.

Som Soviet-memene, så bruker hengeren DEG som springbrett heller enn motsatt.

Endret av Jakke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

.

hva som kan skje ? . det skjer jo ingenting bortsett fra at en person prøver å springe oppover en vegg

Hva skjer om du har et lite brannslukningsapparat i hatthylla som veier 2kg? Det veier vel gjerne noen hundre kilo, om ikke tonnet når du krasjer.

Treffer du hengeren som kommer mot deg i si 70, og hengeren veier 200kg, og vi ser at det brannslukningsapparatet veier akkurat tonnet i fart, for regnestykkets enkelhet. Da veier altså hengeren 100 tonn når den treffer deg rett på. Nå har ikke jeg fulgt denne debatten, så jeg vet ikke hvordan hengeren treffer deg, men treffer 100 tonn deg, så er det ikke bare å bruke hengeren som et springbrett.

Som Soviet-memene, så bruker hengeren DEG som springbrett heller enn motsatt.

Det kan du si når du angriper det på feil måte.

videoen av en mann som prøver å gå oppover vegen beviser ingenting i denne saken .

dere snakker som om man blir slått over ende av henger .

Det er ikke det det dreier seg om ( når man gjør det riktig )

Lenke til kommentar

Er dette en diskusjon dere veldig gjerne vil fortsette, eller klarer dere å sette strek her?

jeg ser gjerne at man forsetter hvis man gjør det i en egen tråd.

Hvis man ikke kan bevise at det ikke går så er det liten vits å forsette .

jeg kan ikke leve med bare påstander at det ikke går.

selv om videoen der man springer opp veggen er på riktig vei så beviser det ingen ting

Lenke til kommentar

Hva feiler det folk som slenger bilen ut foran meg når jeg nærmer meg krysset i full fart? Det er ille nok med de som ikke klarer å komme opp i fart som matcher min fort nok så jeg ender med å måtte bremse, men de som virkelig tærer på meg er de som deretter tøffer videre i 10-20 under fartsgrensa. Hadde en som lå 40 i 60 tidligere i kveld, etter å ha slengt seg ut rett foran meg. Hva faen er vitsen?

Ser jeg en av disse stoppe og gå ut skal de faen meg få høre så øra flagrer. Jeg tolererer ikke sånn selvisk oppførsel.

Lenke til kommentar

Håpløse sjåfører?

Hadde en slik i går når eg var på vei hjem fra fjellet. Klokka var vel rundt 22 og eg kjørte i ei 80-sone. Litt lenger frem ser eg en bil som teknisk sett burde ha ventet, men som aksellererte ut på veien for å klare det før eg kom. Noe vedkommende ikke klarte, og hastigheten lå i ca 70-75 i ca fem minutt før vedkommende svingte av.

DET er så irriterende. Eg lå i en god marsjfart på 85 og måtte så bremse når mehodet ikke kunne ventet i 30(?) sekund på at eg får passert? Eg var også den eneste bilen som kom kjørende, så det var ikke akkurat som om han måtte kjøre ut før det kom ei lang rekke med biler.

Bilister som ikke tenker langt eller på andre.

Lenke til kommentar

Urelevant egentlig. Eg hadde ikke GPS'en på så eg vet ikke hva reell fart var, men gitt avviket så tipper eg at reell fart var rimelig dønn på 80km/t. Vedkommende hadde uansett vikeplikt og den type oppførsel, som eg ser ofte, er unødvendig og irriterende.

Hadde det kommet ei rekke med biler bak meg så hadde eg forstått det, ettersom det er mye ferjetrafikk på strekningen, selv om det også hadde vært et vikepliktsbrudd. Men å vente på at en enslig bil hadde passert? Nei det går jo ikke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...