Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det mange gjør når dem skal ut fra vei med vikeplikt her er at dem satser på at de har stor nok luke til bilen foran for å få sin egen bil fra 0 til 70 km/t eller 60 km/t. I morres lå jeg 5 sekunder bak bilen foran meg, midt i bakken hiver en fyr seg ut mellom oss og jeg måtte stå på bremsen - mine egne skilt reflekterte i støtfangeren hans bak....  :no:

Håper du stod på hornet. :)

Yes Mrs Daisy, I'll be honking :!:

Lenke til kommentar

For noen dager kjørte jeg og en kompis på fisketur. På turen så sprang en katt over veien og jeg bremset ganske kraftig for å unngå å kjøre på den. Han syntes at det var rart at jeg giddet å "svi bort gummi" kun for en katt. Trodde det var helt normalt at man bremset ned hvis dyr sprang ut på veien, eller er det jeg som er unormal?

Lenke til kommentar
For noen dager kjørte jeg og en kompis på fisketur. På turen så sprang en katt over veien og jeg bremset ganske kraftig for å unngå å kjøre på den. Han syntes at det var rart at jeg giddet å "svi bort gummi" kun for en katt. Trodde det var helt normalt at man bremset ned hvis dyr sprang ut på veien, eller er det jeg som er unormal?

nei, du gjorde riktig. det er han som er "ufølsom".

 

mange katter møter det skjebnen der. :ermm:

Lenke til kommentar
For noen dager kjørte jeg og en kompis på fisketur. På turen så sprang en katt over veien og jeg bremset ganske kraftig for å unngå å kjøre på den. Han syntes at det var rart at jeg giddet å "svi bort gummi" kun for en katt. Trodde det var helt normalt at man bremset ned hvis dyr sprang ut på veien, eller er det jeg som er unormal?

De fleste reagerer med å bråbremse når noen/noe kommer løpende ut i veien rett foran dem. Ideelt sett bør man ikke bråbremse for et lite dyr som en katt dersom det ligger en bil litt tett bak deg. Det kan fort resultere i en påkjørsel bakfra og da er sjansen for varige nakkeskader absolutt tilstede. Men dersom ingen ligger bak deg, ser jeg ingen grunn til å ta livet av et dyr noen er glad i dersom man på en trygg måte kan unngå det.

Jeg tror vel egentlig at kameraten din bare skulle være litt bråkjekk med den tåpelige kommentaren sin, og det kan godt hende at han ville reagert akkurat som deg i en lignende situasjon. De fleste normale mennesker syns det er trist å drepe noens katt, det ville iallefall ødelagt dagen min dersom jeg ved et uhell hadde kjørt ned pus.

Det verste jeg vet er forresten sånne passasjerer som sitter og kommenterer hvordan jeg kjører.

Lenke til kommentar
Ideelt sett bør man ikke bråbremse for et lite dyr som en katt dersom det ligger en bil litt tett bak deg. Det kan fort resultere i en påkjørsel bakfra og da er sjansen for varige nakkeskader absolutt tilstede.

En utmerket sjanse til å få fiksa opp ræva på bilen gratis. :D

 

Signaturen din er forresten veldig unøyaktig sitert. :p

Lenke til kommentar

Så en idiot som måtte bråstoppe da noen fotgjengere vandret ut i fotgjengerovergangen på et godt oversiktelig sted. Han hadde ikke engang giddet å se etter potensielle fotgjengere. Og hva gjør han når han må bråstoppe? Joda, han står på hornet i fin "se til helvete å komme dere vekk, dette er min vei" stil. :roll:

Lenke til kommentar

I Norge stopper ivhertfall 99% av trafikantene hvis du skal over veien ved et fotgjengerfelt.

Hvis du i utlandet står i ro ved et fotgjengerfelt og gjør signal om at du skal over, stopper fremdeles ikke 99% av trafikantene. Der må man bare stå og glo helt til det kommer en liten luke, for deretter å løpe så fort man kan over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
I Norge stopper ivhertfall 99% av trafikantene hvis du skal over veien ved et fotgjengerfelt.

Hvis du i utlandet står i ro ved et fotgjengerfelt og gjør signal om at du skal over, stopper fremdeles ikke 99% av trafikantene. Der må man bare stå og glo helt til det kommer en liten luke, for deretter å løpe så fort man kan over.

Hehe, ble ganske overrasket over det i Danmark ja. :wee:

Lenke til kommentar

Var for noen uker siden nede i Spania.

 

Kan bare si det at eg har nå større tro på trafikken i Norge,

en andre steder, hvertfall Spania.

 

Ved fotgjengerfelt måtte man stå i lang tid å vente, som endrebjorsvik89 sier, og

vente på en lang nok luke for deretter å springe over. Barnevogn hjalp heller ikke,

og gjorde det heller ikke enklere.

 

Rett ved hotellet var det også mange smale gater, og opp til flere ganger holdt

eg på å bli meid ned av POLITI. Politiet brydde seg heller lite om trafikkregler,

og brydde seg like lite om å følge dem selv. :ermm:

 

Takk og lov for at eg bor i Norge :w00t:

 

vi har det godt vi...

Lenke til kommentar
Var for noen uker siden nede i Spania.

 

Kan bare si det at eg har nå større tro på trafikken i Norge,

en andre steder, hvertfall Spania.

 

Ved fotgjengerfelt måtte man stå i lang tid å vente, som endrebjorsvik89 sier, og

vente på en lang nok luke for deretter å springe over. Barnevogn hjalp heller ikke,

og gjorde det heller ikke enklere.

 

Rett ved hotellet var det også mange smale gater, og opp til flere ganger holdt

eg på å bli meid ned av POLITI. Politiet brydde seg heller lite om trafikkregler,

og brydde seg like lite om å følge dem selv. :ermm:

 

Takk og lov for at eg bor i Norge :w00t:

 

vi har det godt vi...

dette er faktist et probem for nordmenn trafikk mesig sett , vi blir ikke flinke og effektive i trafikken pga snilismen i norge , det er for akseptert at det skal ta noen 10 min og slæpe seg over veien .

 

når eg var i praha så var det ikke lage tia det var grønn mann for og si det sånn .

 

nei mange av ulykken i norge kunne vært ungått hvist vi ikke hadde så på passende regelverk , vi er rett og slett i skjepet nokk i trafikken.

 

hømm dette var ikke lett og forklare ser eg , men altså det eg vill fram til er at reglene i norge passer på oss for mye , vi blir sløve og lite effektive rettogslett .

 

etter min mening skal trafikken være effektig og ikke ha rom for feil , i norge er trafikk bildet såppas tilgivelig at du kan gjøre feil uten store konsekvenser , men i andre land så smeller det med samme sløve holdnig .

 

for noen år siden hadde en jeg jobben med besøk i fra cannada og han lånte han bilen , i verfal ha sto som ca bil 10 i et lyskryss og med en gang det ble grønt kjørte han , rett i bilen forren . han kunne rett og slett ikke fatt hvorfor biler forran ikke kjøre med en gang det ble grønt , for han var vant med at alle bilene kjørte samtidig når det ble grønt .

 

for i norge kjører vi slik , først kjører bil en så bil to osv osv . altså på en utrolig treig måte , som ikke finnes effektiv , jeg prøver pg kjøre med en gang bilen forran meg kjører , men ikke altid det er så lett og holde en gjen akserlasjon når den forran ikke gjøre det for og holde unødvendig lang avstand til bil forran der i gjen

 

som regel her i stavanger så går det sykt treigt i lyskryssene , nettop for folk er sløve og skal væra "snille" i trafikke og ikke masse på bilen forran , dett kommer av reglene vi har .

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg å bli mektig irritert over enkelte tilsynelatende hjerneløse menneskers lysbruk. Hva faen skal man med tåkelys på både foran og bak midt på natta? Det er jo ekstremt ulovlig og ekstremt farlig. Hva har skjedd? Jo, jeg kjørte bak en bil i natt som hadde nevnte lys på. Hva ser jeg? Ikke en drit, bare to ildrøde lys. Jeg er heldigvis lokalkjent og viste at hvis et godt stykke lengre frem har jeg gode forbikjøringsmuligheter. Så for å i det minste se litt legger jeg meg flere hundre meter bak, dog fortsatt to ildrøde lys som blender :( Et godt stykke før forbikjøringsmuligheten min bånnet jeg bokstavligtalt på, fikk godt over lovlig fart og sånn cirka eksakt der strekke begynte var jeg oppe bak bilen og la både den irriterende bilen og bilen foran (hvordan holder han ut når bilen bak har tåkelys på? :huh:) raskt bak meg. Var litt vel fristende å legge seg rett foran den irriterende bilen og sku på tåkelysene bak selv, bare for å vise hvordan det er.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å bli mektig irritert over enkelte tilsynelatende hjerneløse menneskers lysbruk. Hva faen skal man med tåkelys på både foran og bak midt på natta? Det er jo ekstremt ulovlig og ekstremt farlig. Hva har skjedd? Jo, jeg kjørte bak en bil i natt som hadde nevnte lys på. Hva ser jeg? Ikke en drit, bare to ildrøde lys. Jeg er heldigvis lokalkjent og viste at hvis et godt stykke lengre frem har jeg gode forbikjøringsmuligheter. Så for å i det minste se litt legger jeg meg flere hundre meter bak, dog fortsatt to ildrøde lys som blender :( Et godt stykke før forbikjøringsmuligheten min bånnet jeg bokstavligtalt på, fikk godt over lovlig fart og sånn cirka eksakt der strekke begynte var jeg oppe bak bilen og la både den irriterende bilen og bilen foran (hvordan holder han ut når bilen bak har tåkelys på? :huh:) raskt bak meg. Var litt vel fristende å legge seg rett foran den irriterende bilen og sku på tåkelysene bak selv, bare for å vise hvordan det er.

sikkert noen som ikke vet hvordan di slår det av , og sikkert ikke har noen anelse om at det er på .

 

er bare og guffe på langlysan så fattar i etter hvert at di har på noe lys som ikke burde være på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...