Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden planen din tydeligvis er bombesikker, kan du ikke vise oss fysikken som ligger bak? Jeg er veldig interessert i å se hva du har tenkt i bakgrunnen!

 

Hvor bombesikker den er må jeg teste ut .

jeg sier bare at det er et mulig alternativ hvis man ellers kan bli drept hvis man ikke gjør noe.

 

Men jeg har liten lyst til påføre meg benbrudd.

 

Det sies at menneske kan tåle opptil 9G

Samtidig så er det bare enkelte deler av kroppen som tåler dette

 

Foten skal tåle mye belastning i lengde retningen men lite side veis

Det jeg er lit usikker på er hvor mye G det utgjør.

 

problemet er at dere tror at jeg snakker om mange tonn i krefter fra hengeren.

Hvis man gjør det riktig så blir ikke belastning mere en noen få G

Lenke til kommentar

For det første, menneskekroppen tåler ofte langt mer enn 9g, for det andre, "ikke noe mer enn noen få g"? Hva i herrens navn baserer du det bisarre estimatet på, man får lengt mer bare av å hoppe ned fra en halv meters kant.

 

AtW

 

poenget er kunne gi beviser på at påstanden min fungerer .

jeg mener at det kan gå. dere trenger beviser.

 

Da mer du altså at menneskekroppen kan tåle slaget den blir utsatt for hvis en tilhenger treffer ?

Lenke til kommentar

Problemet med hele regnestykket ditt, er at mennesket har reaksjonstid. Så innen du har klart og opfatte at hengeren har truffet deg, så er det allerede for sent.

 

reaksjonstiden renes normalt å være 0,2 til 0.5 sekunder.

Her mener jeg at man har et par sekunder til rådighet.

 

 

Jeg prøver å sette G krefter i sammenheng med det å ta i mot hengeren , da er det ikke snakk om stoppe den , men ta i mot på en slik måte at man ikke blir nedkjørt av den .

 

Det der forsøker er å splitte det i 2 forskjellige diskusjoner. da blir det bare tull.

man oppnår også at den en slår i hjel den andre . når en er rett vil de andre alltid være feil .

Lenke til kommentar

Du har tydeligvis bare tenkt å gi opp når det ser som verst ut.

 

Takk for ditt innsiktsfullt innspill.

 

(...) men å sverte meg for manglende sykkelkunnskaper er å dra det langt.

 

Dette greier du *ypperlig* på egenhånd. Helt uten bistand utenfra.

 

Saken dreier seg ikke om hvordan syklister oppfører seg i trafikken , men hvordan man kan takle mulige problemer som måtte oppstå overraskende fort

 

Akkurat. Jfr. eksempelet fra "Wanted".

 

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke foreslår at man skal gjøre som i "E.T." -- bare fly over hengeren. Det er jo mye enklere enn å sparke fra! Og eksakt like realistisk! Svikter ikke hukommelsen helt, er det også en "nær døden"-scene med sykkel i "My stepmother is an alien". Like realistisk redning der.

 

Men for all del, fortsett å råde _syklister_ hvordan de skal oppføre deg uten å ha syklet. Herreføkkingsgud.

Endret av zotbar1234
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eit artig reknestykke:

http://www.wolframal...+60+km+per+hour

 

No, prøv å finn ein stein eller ettelleranna på 2.5 tonn og spenn den frå deg.

 

Og då har eg ikkje tatt med din eiga fart på sykkelen, reaksjonstid og masse andre faktorar som neppe betrar sjansane dine.

 

Hvor har du 2.5 tonn fra ?

 

Dette regnestykket forstod jeg ikke helt.

 

Det jeg er på jakt etter er forholdet mellom vekt , akselerasjon ( gkrefter) og skade.

 

Altså hvor mye g krefter man blir utsatt for hvis man treffer en henger i f.eks 20 km/t eller for den saks skylde 50 kM/t

og sammenligne det med hvor mange gkrefter kroppen tåler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...