Henrik C Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Siden planen din tydeligvis er bombesikker, kan du ikke vise oss fysikken som ligger bak? Jeg er veldig interessert i å se hva du har tenkt i bakgrunnen! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Siden planen din tydeligvis er bombesikker, kan du ikke vise oss fysikken som ligger bak? Jeg er veldig interessert i å se hva du har tenkt i bakgrunnen! Hvor bombesikker den er må jeg teste ut . jeg sier bare at det er et mulig alternativ hvis man ellers kan bli drept hvis man ikke gjør noe. Men jeg har liten lyst til påføre meg benbrudd. Det sies at menneske kan tåle opptil 9G Samtidig så er det bare enkelte deler av kroppen som tåler dette Foten skal tåle mye belastning i lengde retningen men lite side veis Det jeg er lit usikker på er hvor mye G det utgjør. problemet er at dere tror at jeg snakker om mange tonn i krefter fra hengeren. Hvis man gjør det riktig så blir ikke belastning mere en noen få G Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Har du tatt høyde for alle faktorene som spiller inn i dette "regnestykket" ditt da? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 For det første, menneskekroppen tåler ofte langt mer enn 9g, for det andre, "ikke noe mer enn noen få g"? Hva i herrens navn baserer du det bisarre estimatet på, man får lengt mer bare av å hoppe ned fra en halv meters kant. AtW Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 For det første, menneskekroppen tåler ofte langt mer enn 9g, for det andre, "ikke noe mer enn noen få g"? Hva i herrens navn baserer du det bisarre estimatet på, man får lengt mer bare av å hoppe ned fra en halv meters kant. AtW poenget er kunne gi beviser på at påstanden min fungerer . jeg mener at det kan gå. dere trenger beviser. Da mer du altså at menneskekroppen kan tåle slaget den blir utsatt for hvis en tilhenger treffer ? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Nei, det er ikke det jeg sier i det hele tatt, jeg sier vi tåler mer enn 9 G, den totalt virkelighetsfjerne gjetningen din på "noen få G" når man treffes av en tilhenger får stå for din egen regning. AtW Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Problemet med hele regnestykket ditt, er at mennesket har reaksjonstid. Så innen du har klart og opfatte at hengeren har truffet deg, så er det allerede for sent. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Denne diskusjonen har faktisk pågått siden den 12.02.2012. På tide å legge den død nå? 6 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Problemet med hele regnestykket ditt, er at mennesket har reaksjonstid. Så innen du har klart og opfatte at hengeren har truffet deg, så er det allerede for sent. reaksjonstiden renes normalt å være 0,2 til 0.5 sekunder. Her mener jeg at man har et par sekunder til rådighet. Jeg prøver å sette G krefter i sammenheng med det å ta i mot hengeren , da er det ikke snakk om stoppe den , men ta i mot på en slik måte at man ikke blir nedkjørt av den . Det der forsøker er å splitte det i 2 forskjellige diskusjoner. da blir det bare tull. man oppnår også at den en slår i hjel den andre . når en er rett vil de andre alltid være feil . Lenke til kommentar
Leif.ross Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Hvordan folk i Stavanger bremser ned til gåfart med en gang det er tegn til snø i luften.. Og bruk de ###### blinklysa, jævla selvopptate klyser!!!!! RAGE-mode deactivated! Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Får ikke kjøpt blinklysolje her i Stavanger, så det er bare på biler som kommer utenbys fra at du ser noe liv i blinklysene... 1 Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Du har tydeligvis bare tenkt å gi opp når det ser som verst ut. Takk for ditt innsiktsfullt innspill. (...) men å sverte meg for manglende sykkelkunnskaper er å dra det langt. Dette greier du *ypperlig* på egenhånd. Helt uten bistand utenfra. Saken dreier seg ikke om hvordan syklister oppfører seg i trafikken , men hvordan man kan takle mulige problemer som måtte oppstå overraskende fort Akkurat. Jfr. eksempelet fra "Wanted". Jeg forstår ikke hvorfor du ikke foreslår at man skal gjøre som i "E.T." -- bare fly over hengeren. Det er jo mye enklere enn å sparke fra! Og eksakt like realistisk! Svikter ikke hukommelsen helt, er det også en "nær døden"-scene med sykkel i "My stepmother is an alien". Like realistisk redning der. Men for all del, fortsett å råde _syklister_ hvordan de skal oppføre deg uten å ha syklet. Herreføkkingsgud. Endret 15. februar 2012 av zotbar1234 3 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Bejesus. Det er ingen her som tror på det elgen skriver, og elgen kommer ikke til å gi seg. Hvorfor kaste bort mer tid? 4 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Fordi du er lit blind på det punktet . jeg forstår ikke hvorfor du skal dra eventyr inn i diskusjonen selv om du ikke er enig. Her virker det som du ikke helt forstår hva jeg snakker om. I stedet drar du diskusjonen i en lit annen retning slik at jeg blir svarteper her. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Eit artig reknestykke: http://www.wolframalpha.com/input/?i=150+kg+in+60+km+per+hour No, prøv å finn ein stein eller ettelleranna på 2.5 tonn og spenn den frå deg. Og då har eg ikkje tatt med din eiga fart på sykkelen, reaksjonstid og masse andre faktorar som neppe betrar sjansane dine. 1 Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Eit artig reknestykke: http://www.wolframalpha.com/input/?i=150+kg+in+60+km+per+hour Neimen du må ikke la elgen bli stoppet av noe så tåpelig som vitenskap! Hva er dette -- målbare fakta i en diskusjon? Skandaløst! Burde vært en klagemur for sånn oppførsel. 3 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Eit artig reknestykke: http://www.wolframal...+60+km+per+hour No, prøv å finn ein stein eller ettelleranna på 2.5 tonn og spenn den frå deg. Og då har eg ikkje tatt med din eiga fart på sykkelen, reaksjonstid og masse andre faktorar som neppe betrar sjansane dine. Hvor har du 2.5 tonn fra ? Dette regnestykket forstod jeg ikke helt. Det jeg er på jakt etter er forholdet mellom vekt , akselerasjon ( gkrefter) og skade. Altså hvor mye g krefter man blir utsatt for hvis man treffer en henger i f.eks 20 km/t eller for den saks skylde 50 kM/t og sammenligne det med hvor mange gkrefter kroppen tåler Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Hvor har du 2.5 tonn fra ? Dette regnestykket forstod jeg ikke helt. Når du ikke kjenner igjen det enkle, velkjente fysiske begrepet «momentum» har du ikke en veldig sterk sak for din egen "fysikk". 3 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 . hva som kan skje ? . det skjer jo ingenting bortsett fra at en person prøver å springe oppover en vegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå