Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

poenget var at man f.eks satte foten mot hengeren slik at ha kunne spenne fra for så å komme seg unna hengeren.

 

Vær så snill, slutt å demonstrere hvor lite du vet om sykkel. Du ville ha fremstått som mer troverdig, om du hadde foreslått bønn og/eller homeopati.

 

hvor drar du inn sykkeldebatten hver gang du hører orde sykkel i en bisetning ? . Dette dreier seg mer om fysikk

slik du gjør det fremstår det mere som om du skal bruke enhver anledning til sette meg i et dårlig lys

 

Vær så snill, slutt å demonstrere hvor lite du vet om sykkel fysikk.

:dremel:

 

jeg vet nokk.

 

vet du så mye at du kan påstå at jeg vet lite her ?

 

( jeg vet at det er ot)

 

:hmm:

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

poenget var at man f.eks satte foten mot hengeren slik at ha kunne spenne fra for så å komme seg unna hengeren.

(...)

hvor drar du inn sykkeldebatten (...)

 

Du gjør det. La være å komme med kunnskapsløse råd relatert til sykling, så uteblir sykkeldebatten.

 

(...) fremstår det mere som om du skal bruke enhver anledning til sette meg i et dårlig lys

 

Du greier dette fint på egenhånd med utspill om å "sette foten mot hengeren".

Lenke til kommentar

Så du mener at det er bedre at man blir slått hjel mot autovernet en å prøve bruke hengeren som et springbrett for å komme seg unna ?

Husk nå på at dette er siste utvei

 

her har du slett ikke forstått hva jeg forsøker å formidle.

 

Da er det tydeligvis bedre å bruke debatten til trakke ned på mien kunnskaper om sykling

Det er fullstendig unødvendig

Lenke til kommentar

Så du mener at det er bedre at man blir slått hjel mot autovernet en å prøve bruke hengeren som et springbrett for å komme seg unna ?

 

Som jeg skrev, du ville ha virket mer troverdig om du hadde foreslått bønn og/eller homeopati. Sogar å lese et horoskop for å unngå en slik situasjon har større kredibilitet enn manøveren du foreslo (uten tvil, forankret i din dype forståelse av situasjonen og lang erfaring i sadelen... *shrug*).

 

Da er det tydeligvis bedre å bruke debatten til trakke ned på mien kunnskaper om sykling

Det er fullstendig unødvendig

 

Ikke i nærheten så unødvendig som å lufte hinsides forslag om opptreden på sykkel, siste utvei eller ej, i en situasjon du opplagt ikke har den fjerneste ide om. Å satse på "Beam me up, Scotty!" er mer virkelighetsnært.

Lenke til kommentar

"Beam me up, Scotty!"

 

Forklar meg hva du mener med det utrykket .

 

JFGI. Burde være rimelig opplagt.

 

så du vil heller satse på bønn og horoskop en forsøke å redde deg ut av situasjonene når dette er siste utvei ?

 

Bønn og horoskop har uten tvil større sjanse for suksess enn manøveren du foreslo i den drøftede situasjonen.

Lenke til kommentar

Så du mener at det er bedre at man blir slått hjel mot autovernet en å prøve bruke hengeren som et springbrett for å komme seg unna ?

[..]

Du aner ikke hva du snakker om. En bilhenger er tung, og når den treffer deg i 60-65 km/t tilsvarer det ganske store krefter på en kropp som bare består av kjøtt og bein. Det er faktisk fort gjort å bli lungemos.

 

Attpåtil har man lett på å "stivne", og låse blikket når noe sånt skjer, med andre ord, man tenker ikke klart nok til å kunne prøve noen sånn (fantasi)manøver..

Lenke til kommentar
Vær så snill, slutt å demonstrere hvor lite du vet om sykkel fysikk.

:dremel:

 

jeg vet nokk.

 

vet du så mye at du kan påstå at jeg vet lite her ?

 

( jeg vet at det er ot)

 

:hmm:

Det er ganske tydelig at du ikke vet nok om fysikk. Jeg har bare Fysikk 1 og Fysikk 2 bak meg, samt Fysikk 1 på universitetsnivå og 3 mekanikkfag (holder på med 3 nye nå), så finnes veldig mange som har mer teoretisk bakgrunn enn meg, og også mer relevant bakgrunn -- konstruksjonsmekanikk er ikke superspennende når du snakker om noe som beveger seg på veien.

 

Allikevel kan jeg uten å nøle si at du er helt på bærtur og at du absolutt ikke vet nok om fysikk til å påstå slikt, og at før du graver din egen grav så dyp at du aldri kommer ut, burde vurdere å stoppe.

Endret av Henrik C
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eg kan ingenting om fysikk men eg skjønar allikavel at manøveren som blir foreslått er ganske... vanskeleg.

 

At den blir vanskelig er jeg ikke tvil om , heller ikke at den er risikofylt.

 

Det dere glemmer her er at det er siste utvei for å berge seg.

 

Det bli mere som når man kommer syklende eller kjørende og så holder man på å kollidere med en vegg .ell .l da vil man prøve å svinge unna veggen på beste måte.

 

blir man nød til å ta en knapp sving så hjelper det å bruke foten som støtte ( spesielt hvis det er glatt )

 

Så du mener at det er bedre at man blir slått hjel mot autovernet en å prøve bruke hengeren som et springbrett for å komme seg unna ?

[..]

Du aner ikke hva du snakker om. En bilhenger er tung, og når den treffer deg i 60-65 km/t tilsvarer det ganske store krefter på en kropp som bare består av kjøtt og bein. Det er faktisk fort gjort å bli lungemos.

 

Attpåtil har man lett på å "stivne", og låse blikket når noe sånt skjer, med andre ord, man tenker ikke klart nok til å kunne prøve noen sånn (fantasi)manøver..

 

Om den er tung kommer helt an på hvem som spør.

 

det finnes nemlig også lette tilhengere også

Lenke til kommentar

Om den er tung kommer helt an på hvem som spør.

 

det finnes nemlig også lette tilhengere også

Jeg registrerer at det fossros så spruten står. :roll:

 

Det finnes ikke noe som heter "lett tilhenger" i denne sammenhengen. Man blir most uansett hvilken type tilhenger det er snakk om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så du mener at det er bedre at man blir slått hjel mot autovernet en å prøve bruke hengeren som et springbrett for å komme seg unna ?

Husk nå på at dette er siste utvei

Bruke en henger som kommer mot deg i 70 km/t som et springbrett mens man sitter på en sykkel? Huh?

 

For å si det slik, det er like nyttig å gjøre det der som å prøve å skjerme seg for ansiktet med hendene hvis det kommer en bil i 70 km/t. Faktumet at det kommer noe mot deg i 70 km/t endres ikke hvorvidt om man har benet ute eller ikke. Den kinetiske energien forblir den samme, og den treffer deg like hardt uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener at det er bedre at man blir slått hjel mot autovernet en å prøve bruke hengeren som et springbrett for å komme seg unna ?

Husk nå på at dette er siste utvei

Bruke en henger som kommer mot deg i 70 km/t som et springbrett mens man sitter på en sykkel? Huh?

 

For å si det slik, det er like nyttig å gjøre det der som å prøve å skjerme seg for ansiktet med hendene hvis det kommer en bil i 70 km/t. Faktumet at det kommer noe mot deg i 70 km/t endres ikke hvorvidt om man har benet ute eller ikke. Den kinetiske energien forblir den samme, og den treffer deg like hardt uansett.

 

70 km/t er overdrevet

 

Hvis man gjør det riktig så skal man kunne overleve

( da vil heller ikke hengeren slå deg over ende )

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

70 km/t er overdrevet

 

Hvis man gjør det riktig så skal man kunne overleve

( da vil heller ikke hengeren slå deg over ende )

Så hvilken fart er ikke overdrevet? 5 km/t? 10, 20, 30? Jeg tror du baserer deg på litt for mye Hollywood her.

 

jeg baserer det på at når en bil for sleng så vil farten ganske fort gå ned i hastighet uten at man trenger å bremse.

Det samme mener jeg vil skje om en bil med henger eller om bare hangeren slenger ut.

 

Hvis man kjører i 70 og får sleng så går det ikke så lang tid før farten er redusert til 60 og lit etter til 50.

med mindre det er en skikkelig bratt nedoverbake da vil nok farten øke .

likevel så vil jo førere forsøke å redusere farten .

 

hvis de er bare hengeren som fikk sleng så vil man klare å bremse ned farten med bilen .

Når hengeren kommer til et hvis punkt vil de møte motstand fra bilen og så redusere farten til den samme som bilen har.

 

 

En ting man bør ha i tankene når man ferdes på glatt føre.

( her bør de myke trafikantene være spesielt oppmerksomme ).

 

Så lenge man er i samme kjørefelt eller motsatt felt uten skikkelig skille så risikere man å bli truffet av andre som ikke har kontrollen.

Da bør man i høyeste grad ha redningsplanen klar.

 

sitter man i en vanlig bil så er man rimelig sikker.

Er man gående så kan man hoppe unna ( hvis man klarer å hode seg på beina)

 

Hvis har tatt sjansen på å sykle så er det være , men ikke umulig

Det er her jeg ser for meg en mulig løsning.

 

Den er ikke lett og den er risikabel , men det er bedre en å gi opp.

Lenke til kommentar

Ja, stemmer, for de eneste to alternativene er å gi opp og legge seg ned for å dø, eller det overmenneskelige supermannstuntet du foreslår. Elgen stopper jo glatt en tilhenger med føttene og tar en liten salto over den, en profesjonell syklist rakk ikke å svinge unna, men elgen har reaksjonevner på mikrosekund nivå og hadde selvsagt rukket det...

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, stemmer, for de eneste to alternativene er å gi opp og legge seg ned for å dø, eller det overmenneskelige supermannstuntet du foreslår. Elgen stopper jo glatt en tilhenger med føttene og tar en liten salto over den, en profesjonell syklist rakk ikke å svinge unna, men elgen har reaksjonevner på mikrosekund nivå og hadde selvsagt rukket det...

 

AtW

 

Du gidder ikke en gang å forsøke fordi du kommer til du likevel . lit av holdning du har til livet her .

 

Nå er det da heller ikke snakk om å stoppe hengeren i rette forstand . kun bruke den som rambukk ell hva nå det heter for å endre vinkel på den retningen du vil bli kastet i

folk har blitt overkjørt av både buss og tog før , og overlevd nettopp fordi de gjorde det riktig på riktig tidspunkt .

her er det ikke snakk om mikrosekunder , men sekunder i tid man har å reagere på

 

Nå kom det ikke frem hva syklisten gjorde så det kan hende at han gjord det ene riktig eller at han bare hadde flaks.

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Du gidder ikke en gang å forsøke fordi du kommer til du likevel . lit av holdning du har til livet her .

 

Å be til grønne marsboere med store øyne slik at de vaporiserer tilhengeren med laser er et mer realistisk tiltak.

 

Hvorfor må du forsvare et standpunkt uten noe forankring i virkeligheten som utelukkende demonstrerer at du ikke har en fjerneste ide om hva det å sykle betyr? Det er greit å være inspirert av CGI i "Star wars" og kule tricks i "Iron monkey", men hallo, virkeligheten ringer. I denne virkeligheten utenfor lerretet fungerer ikke slike absurde, sinnsvake manøvre. Det er bare i "Wanted" at Angelina tar en sideveis salto i en bil. Og det er bare i "Taxi 4" at Queen Latifah er på sykkel (og bare Tim Story kan fortelle hvordan de fikk _det_ til).

 

Men for all del, del din enorme sykkelhåndteringskompetanse, helst dokumentert på youtube. Kan ikke vente på en illustrajonsvideo med deg i hovedrollen. Ville dog anbefale å ta et estimat på papiret om eksakt hvilke krefter du har med å gjøre; forutsatt at du kan nok fysikk til å gjøre slike estimater.

 

Nå kom det ikke frem hva syklisten gjorde så det kan hende at han gjord det ene riktig eller at han bare hadde flaks.

 

Jeg vet hva syklisten ikke gjorde -- prøve å sparke fra hengeren. Pokker, jeg må være synsk.

 

*shrug*

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du har tydeligvis bare tenkt å gi opp når det ser som verst ut.

 

Selv tror du det ikke er mulig , det her du lov til. men å sverte meg for manglende sykkelkunnskaper er å dra det langt.

 

Saken dreier seg ikke om hvordan syklister oppfører seg i trafikken , men hvordan man kan takle mulige problemer som måtte oppstå overraskende fort

 

Har du noen ganger overhode hørt at syklister bruker foten som støtte når det er nødvendig ?

 

Når hengeren ikke er for tung så burde det slet ikke være så stor problem

 

hjemme står det en lite henger parker for noen kjenninger som ikke har andre plasser å oppbevare den.

jeg er rimelig sikker på at den maks veier 150 KG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...