Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Ikke rart det blir sleipt føre når de kjører rundt med skjæret oppe og salter på 5-10cm snø ;)

Jepp! Virker som om enkelte brøytemannskaper er redde for å slite ut skjæret... Fyren som vanligvis pløyer opp til oss (bratt og lang bakke på 500 meter, svingete og fæl) pleier å være veldig flink. Jeg kom meg nesten helt opp i dag, begynte å spinne 5 meter før en plass jeg kunne ha parkert bilen. Da var det et lite punkt på to-tre meter hvor det var speilblankt, resten av veien var noenlunde fin. I stedet måtte jeg rygge 300 meter ned igjen siden jeg ikke klarte å bakkestarte. Løsningen ble å rygge opp bakken..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde det virkelig ikke når jeg kikker ut vinduet for litt siden og ser brøytebilen kjørte med skjæret oppe forbi her for 3. gang, men skjønte jo greia når jeg ser saltsprederen på full pupp bak, IGJEN!

 

Jaja, blir fint føre av sånt da..? Nei takk sier nå jeg, jeg vil ha tilbake vinteren!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir slik når brøyting er på anbud og de får saltet gratis fra Mesta.

La kontraktørene ta utgiften til salt med i prisen på vedlikeholdet så kan det hende de velger å brøyte også for med dagens holdning til vinterføre blandt vegvesnet så forvinner ikke saltet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Uff er hardt å lete etter ny bil :(

Klarte jo selvfølgelig å kjøre av veien på glatta og sneie i en fjellvegg for to uker siden,

endte med skader som var dyrere enn bilen var vært, og selvfølgelig måtte lokal avisen komme forbi akkurat da det smalt -.- endte med forside på nettavisen og midtside oppslag i papir utgaven, og et drit vondt kne :(

 

Jeg hater vinteren :thumbdown::mad::hrm:

Lenke til kommentar

De som brøyter får ikke bestemme selv om det skal saltes eller ikke (snakker nå om de som driver eget firma feks) på de fleste veiene de har, de må følge oppdragsgiverne sine retningslinjer

 

Og i de aller fleste tilfeller er veier som har blitt brøyta MYE bedre enn saltslapset! Jeg mener det er kun når det blir sporete + is at saltveiene er bedre, men det kan man løse ved å skrape.

Lenke til kommentar

Salt skal jo legges på i en stund bare (10-60min) så skal en brøytebil til komme å skyve det som en gang var hardere is ut av veien.

 

Men de lar det ligge. Det de ikke tenker på er at folk går jo lettere ut i slush enn på is, for isen sporer ikke vilt såfremst ikke en luring har kjørt av veien før det frøys.

Lenke til kommentar

Ser at mange som mangler ett nærlys bruker tåkelys/grøftelys til å "kompensere" med manglende lys på en side. Dette er vel bot, om jeg ikke tar feil?

Det hender man ser det ja.

Om man kjører om kvelden og venstre nærlys slutter å fungere, så vil det være tryggere å sette på parklys og tåkelys, enn at man ser ut som en tohjuling på veiene.

Men det er da viktig å få skiftet lyspære ved første mulige bensinstasjon.

Mange billister bryr seg ikke om lyspærene har sluttet å virke. Veldig få pleier og å sjekke regelmessig om lyspærene fungerer eller ei. Kanskje det burde blitt påbudt med lyspærevarsel?

Lenke til kommentar

Din forpulte sykelist som bare hivde deg ut i fotovergangen! Heldigvis tenkte jeg at du kom til å gjøre det så derfor lå jeg i 30 i 50 sone! Pluss viste meg fingeren etterpå ettersom jeg tutet.. Idiot, neste gang er det en fyr på panseret! Uten reflesk og dårlig lys i området hjelpe meg. Også bare suse med sykkel over gangfeltet i den farten der var jo helsefarlig!!! Så ut som fyren skulle rett fram før han nesten tar en 90 grader..

 

Ellers: Veldig rolig i trafikken for meg :).

Endret av Andzel
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...