Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sovnet i løpet av 5 sekunder, midt på lyse dagen? Joda, det så nesten sånn ut, og jeg vurderte også den muligheten først, før jeg nådde frem til bilen. Men føreren virket både opplagt og edru (på alle måter) da jeg nådde frem. Derfor anser jeg fremdeles "litt for mange sekunders total uoppmerksomhet" som mer sannsynlig, men dette er selvsagt bare spekulasjoner fra min side. Jeg tenkte ikke på å spørre om årsaken der og da.

Endret av Dunsay
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjører 23 veien i 90 sone, kommer nærmere og nærmere en bil. Som endret farten ifra 60-90 nesten hele tiden, og det er ikke lov å kjøre forbi sier de men F, jeg gjorde det for det! Så irriterende! Pluss på vei tilbake så kjørte en bil forbi meg ved Røyken i tofeltet men han idioten av en dust la seg ned i 70 i 80 sonen etterpå,,, Hva er poenget med å kjøre forbi?!

Lenke til kommentar

Jeg sovnet bak rattet en gang når jeg var i militæret. Jeg skulle kjøre en kamerat som hadde mistet flybussen fra Skjold til Tromsø klokken 4 på natten, og jeg var (surprise) jævlig trøtt. I ettertid ser jeg at den hendelsen står som noe av det mest uansvarlige jeg har foretatt meg i hele mitt liv, og i min mening er det ingen tvil om at å kjøre trøtt er helt på høyden med å kjøre i fylla hva risiko angår.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg husker jeg kjørte kolonne i militæret. Rett etter en lang vinterøvelse. For å hente en haug med folk.

Det var absolutt ikke bra...

Da vi tok en pause midt i turen for å kjøpe drikke/mat så lurte de som kjørte bak meg på hva jeg dreiv med. Siden jeg svinge så mye på veien...

Skjønner ikke at jeg ikke kjørte ut.

 

Mye tvilsom kjøring den tiden jeg var i forsvaret altså. Kjørte til og med en gang da jeg ikke hadde sovet på over 40 timer.

Lenke til kommentar

Nei for og sovne bak rattet så må man være trøtt!tongue.gif

No shit, og det er forskjell på folk, er det noe mer som overrasker deg i denne sammenhengen?

 

AtW

 

Ja det er forskjell på folk men det er fortsatt rart at det går!

Når man sitter bak ett ratt og kjører bil så burde det ikke være lett og sovne. Hvis man sovner så må man i hvert fall være utrolig trøtt! Ja det er forskjell på folk men så stor forskjell er helt utrolig!

Endret av BirgerCaC
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apropos søvn. Var på tur hjem etter nyttårsfeiring i går, og tok det rolig pga mye bil og glatte veier.

 

På vei inn mot en bomstasjon står det et varsel om lavere fartsgrense(50-sone) om 100 meter, samtidig som veien deles i to felt(ett for betaling av passering og ett for AutoPass). Fiestaen forran meg tolket åpenbart 50-soneskiltet feil, og reduserte farten umiddelbart fra 80 til 50. Eg hadde god avstand så hadde ingen problem med det, men sikkerhetsavstanden var nå blitt spist opp av fartsreduksjonen. Siden Fiestaen låg helt til venstre i kjørefeltet antok eg at han skulle i luken for å betale, og eg la meg derfor til høyre så eg kunne smette forbi så snart det ble to felt.

 

Akkurat i det eg skulle til å smette forbi så setter bilen fremfor Fiestaen på blinklyset for å gir tegn til å skifte felt, og deretter skifter felt. Åpenbart en blinklys-på-når-eg-svinger-bevegelse. Eg holder derfor farten og baken på Fiestaen er nå ca likt med fronten på bilen min. I hvert vårt felt.

 

Plutselig, ut av det blå, følger Fiestaen etter bilen fremfor, UTEN blinklys. Eg svinger kjapt mot veiskulderen samtidig som eg bremser og kaster meg over hornet. Idioten fortsetter igjennom bomanlegget som om ingenting har skjedd.

 

Hadde det ikke vært for at bilen fremfor Fiestaen hadde byttet felt ville eg vært helt på siden av Fiestaen da han byttet felt, og sannsynligvis ville et sammenstøt vært en realitet. Noe eg nesten irriterer meg over at ikke skjedde. Åpenbart sjekket ikke sjåføren sidespeil eller blindsone, og skal eg tippe så var enten vedkommende sovnet eller dagdrømte. Idiot.

 

I slike situasjoner skulle eg ønske eg hadde et Roadhawk sikkerhetskamera i bilen. Og hadde eg hatt det er det ikke sikkert at eg hadde svingt like brått unna for å unngå et sammenstøt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...