Sheldon C Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Dette er ulovlig. Syklister skal ikke sykle over fotgjengerfelt, men stoppe og trille over. Hvis de sykler har de vikeplikt for deg på lik linje med en annen bil. Samtidig er det lov til å vise litt smidighet. Tvinger man syklisten til å gå av sykkelen og trille over så tar det mer tid for begge parter. Hvis syklistene lærer at de må gå krysse fotgjengerovergangen som gående så blir situasjonen mye sikrere. Både bilist og syklist får mer tid til å vurdere trafikkbildet og dermed en trygger passering. Hva betyr det da om både syklist og bilist taper noen få sekunder? Jeg stopper aldri for syklister som prøver å forsere fotgjengerovergang på sykkel, men er selvfølgelig ekstra varsom i tilfelle de kaster seg ut. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Hehe, kanskje jeg skal bruke det argumentet når folk irriterer seg over å ligge bak syklister, man får en sikrere situasjon med bedre tid til å vurdere trafikkbildet AtW Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Hehe, kanskje jeg skal bruke det argumentet når folk irriterer seg over å ligge bak syklister, man får en sikrere situasjon med bedre tid til å vurdere trafikkbildet Jeg (jeg kan ikke snakke på vegne av andre) irriterer meg ikke over å ligge bak syklister, med mindre de sykler sakte/mye saktere enn fartsgrensen og ignorerer åpenbare muligheter til å slippe meg forbi. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 den situasjonen har vøre diskutert før. syklisten har lov til å sykle på forgjenger overgangen, som syklene har man da vikeplikt for bilene , som gående har bilen vikeplikt for forgjengeren ( syklisten som nå er fotgjenger ) 1 Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Var på råholt idag og møtte på politiet med langlys + ekstralys mot min kjørerettning jeg så ikke en dritt. Etter at jeg blinka med langlysa mot dem så skrudde de det av. Hva i huleste Endret 15. desember 2011 av m4sta Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Var på råholt idag og møtte på politiet med langlys + ekstralys mot min kjørerettning jeg så ikke en dritt. Etter at jeg blinka med langlysa mot dem så skrudde de det av. Hva i huleste Jøss, tenk at politiet er menneske dei og og kan gløyme seg. 3 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Politiet er ikke spesielt flinke i trafiklen her jeg bor, de blinker nesten aldri ut av rundkjøringer og bruker ofte blålys for å unngå vikeplikt osv. 2 Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Var på råholt idag og møtte på politiet med langlys + ekstralys mot min kjørerettning jeg så ikke en dritt. Etter at jeg blinka med langlysa mot dem så skrudde de det av. Hva i huleste Jøss, tenk at politiet er menneske dei og og kan gløyme seg. og hvem skal straffe dem for det da ? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 Var på råholt idag og møtte på politiet med langlys + ekstralys mot min kjørerettning jeg så ikke en dritt. Etter at jeg blinka med langlysa mot dem så skrudde de det av. Hva i huleste Jøss, tenk at politiet er menneske dei og og kan gløyme seg. og hvem skal straffe dem for det da ? Presumptivt de som straffer alle andre? Dvs domstolene? AtW Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Var på råholt idag og møtte på politiet med langlys + ekstralys mot min kjørerettning jeg så ikke en dritt. Etter at jeg blinka med langlysa mot dem så skrudde de det av. Hva i huleste Jøss, tenk at politiet er menneske dei og og kan gløyme seg. og hvem skal straffe dem for det da ? http://www.youtube.com/watch?v=hBHOTK4sQPY&feature=player_embedded 2 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Politiet er ikke spesielt flinke i trafiklen her jeg bor, de blinker nesten aldri ut av rundkjøringer og bruker ofte blålys for å unngå vikeplikt osv. Er ikke førstnevnte noe som er generelt helt vanlig i Moss? De jeg kjenner fra Moss, sier det. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Eg anser meg for å være en sindig person - også i trafikken - men det kan jo skyldes dårlig selvinnsikt. I dag ble eg dog irritert. Håpløst irritert. Det var 80 sone, plussgrader, god sikt og det eg kaller gode kjøreforhold. Eg ligger i 85ish på en relativt ny vei(ca 10 år gammel) og nærmer meg en bil litt lenger fremme. At eg nærmet meg bilen anså eg som en følge av at eg låg over fartsgrensen, og slakket derfor noe av. Eg nærmet meg forsatt bilen. Når eg havnet sånn ca 3-4 sekunder bak bilen ser eg på speedometeret at vi lå i ca 65-70. Noe som etterhvert ble redusert til 60, så 50 og deretter 40. Eg såg på kjøringen at her hadde vi å gjøre med en "eg vil være alene på veien"-bilist som blir nervøs av å ha biler bak seg. Spesielt når det er mørkt. Populært kalt pensjonister. Det som så skjer imponerer meg mest. Vi putrer av gårde i 40 i noen hundre meter(fortsatt i 80 sone) før idioten stopper, I EN SVING. Heldigvis satte han på blinklyset, ellers kunne eg jo mistolket situasjonen og trodd han sovnet Eg kjørte naturligvis ikke forbi. I en sving. I en 80 sone. Eg måtte til med fløyte litt før vedkommende tuslet videre. Så til dere pensjonister, gamlinger og svaksynte. At dere ikke klarer å kjøre når det er mørkt er faktisk en velbegrunnet årsak til at dere skal holde dere hjemme, eller få noen andre til å kjøre. Og nei, det er ikke vårt andre sitt ansvar å kjøre forbi - det er du som sinker trafikken så du får komme deg til h***ete ut av veien! Hadde det det ikke vært for at eg måtte holde avstand, kjøre aktpågivende og hensynsfullt, så hadde eg sannsynligvis, med vilje, plantet frontpartiet på bilen min så langt inn i bagasjerommet ditt at eventuelle julepakker var gjort om til julebrev. 7 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Politiet er ikke spesielt flinke i trafiklen her jeg bor, de blinker nesten aldri ut av rundkjøringer og bruker ofte blålys for å unngå vikeplikt osv. Er ikke førstnevnte noe som er generelt helt vanlig i Moss? De jeg kjenner fra Moss, sier det. Det stemmer nok ja Lenke til kommentar
Paulsen2k Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Det verste jeg har vært ute for i trafikken må være en skikkelig rumpekjører av en lappsvenske. Kjørte på E10 i 90-sona mellom Kiruna og Narvik i sommer. Fremst var det et vogntog, så oss, så lappsvensken i en Volvo V50. Etter noen mil utenfor Kiruna mot Narvik tar trailersjåføren og hiver ut en 1,5L flaske med Cola fra førervinduet. Denne traff oss såvidt, den gikk akkurat opp under bilen og small opp i understellet. Så ser jeg i speilet at svensken i V50'en etter oss fikk denne flasken nettopp rett i frontruta. Etter dette la svensken seg helt oppi ræva mi, med sikkert en halv meters klaring i 90 km/t! Jeg satt på nødblink siden jeg ikke turte gi signal med bremselys fordi jeg kjørte en splitter ny bil som ikke var min. Men svensken gjorde nok dette ganske så bevisst, siden han var godt kjent på veiene, han tok nemlig nok ikke hintet med nødblinken. Plutselig blir fartsgrensen satt ned til 30-sone pga. veiarbeid, svensken ligger enda i ræva og jeg tørr ikke bremse ned. Plutselig blir det 5-10m med GRUS midt i asfalten med STORE hull i! Jeg hadde ikke annet valg enn å styre så godt jeg kunne unna hullene og det gikk overraskende bra, kunne endt mye verre enn som så. Rett etter veiarbeidet legger V50'en seg på siden av oss, ser på fører, peker på fører og lager pistoltegn mot sitt eget hode. For deretter å flire og kjøre forbi og bli borte i horisonten. Greit at denne svensken misforsto og trodde at vi var skyldig i Colaflasken, men dette er ikke måten å ordne opp i det på. 1 Lenke til kommentar
Payung Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Hjemme hos foreldrene mine nå i juleferien og jeg blir matt av så mange håpløse bilister det er her. Det jeg kanskje hater aller mest er folk som hiver seg ut på en hovedvei rett foran meg og som ikke akselerer raskt opp i marsjfarten. Dette tvinger meg til å bremse ganske godt for å ikke gi dem en rumpehilsen. Nå har jeg begynt å holde tuta inne til de er oppe i marsjfarten. Så har vi alle middelaldrende kvinner + alle pensjonister som skal parkere i et parkeringshus/parkeringsplass til kjøpesenter. Jeg får seriøst fnatt av å se på hvor elendig de er og hvor lang tid det tar. Enkelte ganger har jeg gått bort til dem og spurt om jeg skal parkere for dem, noe noen få faktisk har takket ja til. Å så var det den jævla julerushen som råder døgnet rundt i disse dager. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 1 cm snø i Stavanger idag og kaos !! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Kjedekollisjon på den enste veien ut av byen , veien hjem toll dobbelt så leng tid, Dette burde være helt unødvendig på tørt føre Etter køen å dømme så skulle man tro at det var snakk om en dødsulykke eller slikt men det var bare lettere skader Da bussen måtte vent i et lyskryss til det var plass på den andre siden var det ingen som viste hensyn til bussen. Hver gang det ble grønt lys var det ikke plass til bussen. Da lyset ble grønt til de som kom inn fra siden så var det plass til en bil og da måtte de selvfølgelig plaser bilen der . bussen ble da stående over mange lysdkiftninger Alt dette kaoset kun fordi en enkelt person ikke følger med i trafikken Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Alt dette kaoset kun fordi en enkelt person ikke følger med i trafikken Liten tue velter stort lass. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Og så alle disse fordømte grøftelysene, på mørke og våte høstkvelder. Dømra nisser! 4 Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 En utrolig merkelig utforkjøring hendte rett foran meg i dag. Fører enset tilsynelatende ikke at veien svingte, men fortsatte istedet rett frem og inn i denne lyktestolpen i ca. 40 km/t (løst beregnet utifra min egen hastighet). Jeg så fra min egen bil at det ble kastet barneseter rundt i kupeen og begynte å forberede meg på en lite trivelig samtale med AMK. Heldigvis var det ingen personskader og bilfører var alene i bilen. Av materielle skader var radiatoren gått til helvete og støtfangeren knust i tillegg til å ligge innpå venstre forhjul slik at han kom seg ikke av flekken før bergingsbil var på plass. Gatelykta fikk selvsagt også brukbart med juling. Hvordan han i det hele tatt fikk til dette vet jeg ikke om jeg egentlig vil vite engang, men om han drev med mobilen nede ved passasjersete (for at det ikke skal synes utenfra) eller noe tilsvarende dumt hadde det ikke overrasket meg et halvt sekund... Det var ingenting ved forholdene som skulle tilsi at det var risikabelt å ligge 40-50 km/t i den svingen i dag. Jeg sitter igjen med 5-10 sekunder total uoppmerksomhet fra kjøringen som eneste sannsynlige årsak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå