sinnaelgen Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Hun gjorde en feil som kunne fått alvorlige konsekvenser, og det er helt riktig at hun fikk bot. Samtidig synes jeg de høye herrer her inne bør sette seg litt ned fra pidestallen sin. Så lenge det er mennesker bak rattet så vil slike feil skje fra tid til annen uansett hvor mye man prøver å hindre dem (ikke dermed sagt at man ikke skal gjøre sitt beste for å unngå slike feil). Hvem kan med hånden på hjertet si at de alltid har vært 100% fokusert på veien hvert eneste sekund på alle sine bilturer hele sitt liv? for en som ikke er yrkessjåfør så vet man ikke hvor vanskelig det kan være å rygge med buss. Det er ikke alle bussen som har ryggekamre , eller har et som virker . Da er sjansen for kjøre på noe ganske stor. hvilken retning trafikken går i blir her irrelevant Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Da foreslår jeg vi stopper diskusjonen og går tilbake til trådens emne. Eller jeg kan splitte ut til en ny tråd, hvis interessen er stor for å fortsette å diskutere hvor mye feil sjåføren gjorde. 5 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Da foreslår jeg vi stopper diskusjonen og går tilbake til trådens emne. Eller jeg kan splitte ut til en ny tråd, hvis interessen er stor for å fortsette å diskutere hvor mye feil sjåføren gjorde. ok ! Lenke til kommentar
Samara Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Delvis på det til nå mye omdiskuterte, men jeg har likevel tenkt å klage på noe annet: Jeg kjører den rundkjøringen som det er snakk om (på Kjelle) mange ganger i året. Men jeg kjører omtrent aldri verken inn i eller ut fra Farmannsveien, som er den veien bussen kom kjørende fra i den omdiskuterte hendelesen. Derimot kjører jeg til/fra Semslinna (som er rett forut for Farmannsveien, dog må du via enda en rundkjøring for å komme inn på den igjen) og Kjelleveien (til venstre på bildet Runar waits for alice postet). Det som jeg har lagt merke til akkurat i denne rundkjøring, er at skremmende mange legger seg i feil fil (min opplevelse i alle fall)! Og jeg klarer ikke skjønne hvorfor.. Den er da ikke en vanskeligere enn andre rundkjøringer, vel? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Det har vært flere episoder i den rundkjøringa sa han som tok bildet, og det er satt opp ekstra skilting i den etter denne hendelsen, så med andre ord har noen tatt litt av "skylda" for det som har vært et problem der.. Blir det ikke da litt feil å reagere sånn som enkelte her gjør da? Jeg har selv kjørt med denne sjåføren tidligere, og jeg vil etter det påstå at det er en av de dyktigere sjåfører på ekspressbussene. Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Det ser ikke ut som om folk fatter at det er utrolig slitsomt å ha billys i alle speila mine når jeg er ute å kjører i mørket. Spesielt hvis det er en diger suv eller noe slikt. MÅ ligge 5-10 meter bak meg. Blir helt ør i hodet. Det er noe som irriterer meg mest i trafikken. Det går ikke noe fortere om man ligger rett oppi støtfangeren til han foran. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 (endret) Det har vært flere episoder i den rundkjøringa sa han som tok bildet, og det er satt opp ekstra skilting i den etter denne hendelsen, så med andre ord har noen tatt litt av "skylda" for det som har vært et problem der.. Blir det ikke da litt feil å reagere sånn som enkelte her gjør da? Jeg har selv kjørt med denne sjåføren tidligere, og jeg vil etter det påstå at det er en av de dyktigere sjåfører på ekspressbussene. hvilket problem ? siden det er skiltet kan ingen gjøre mere feil. hvis man likevel gjør feil så må man vær lit ukonsentrert ( som om alle følger med hele tiden ). Det er med andre ord ikke lov å gjøre feil Endret 14. desember 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 14. desember 2011 Del Skrevet 14. desember 2011 Det er noe som irriterer meg mest i trafikken. Det går ikke noe fortere om man ligger rett oppi støtfangeren til han foran. Det stemmer, faktisk når noen pusher meg bakfra til å kjøre fortere så har det motsatt effekt. Blir ganske irritert av slike bilister og legger meg demonstrativt akkurat på fartsgrensen, av og til litt under. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Aktuelt når det er bart, men det er faktisk ikke mange ukene siden det skjedde meg. Kjører på smal vei, på kvelden (bekmørkt). Kommer ett lys mot meg.. Motorsykkel, ja, tenker jeg.. Neida, bil, med bare ett lys! Gjerne da fjernlys for å kompansere litt. Vet om folk som kjører "enøyd", bevisst, lenge.. Og en ting, som ungdommen glatt er mye flinkere på enn de litt eldre, og det er den fantastiske evnen folk har til å kjøre med både nærlys OG spredere/grøftelys SAMTIDIG, på en godt opplyst vei. Hadde faktisk digga meg om politiet hadde hatt litt flere "lys-kontroller". Tror det er veldig mange som ikke er klar over regelen.. Endret 15. desember 2011 av Haakon* 1 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Hadde for en liten tid siden en bak meg som kjørte med fulltlysa på hele tiden, bortsett fra når vi møtte andre biler, da dimma han ned til et kjørelys.. Satte på tåkebaklysa på 850´n så fort han satte på fulltlysak men det hjelp ikke, så jeg blinka litt med de, etterhvert også noen korte trykk på bremsepedalen for å få tent mere lys, men fortsatt ingen anntydning til at han tok hintet. Bremsa til slutt helt opp når vi kom til en plass med midtrabatt, dro på brekket og gikk ut av bilen for å spørre om han kunne ta litt hensyn til meg også, ikke bare bilene som kom i møte, men da spratt han over midtrabatten siden det sto bil bak og "stengte" han inne mellom bilene/grøfta og midtrabatten. Noen hundre meter etter sto han sammen med politimann og kikka på et stk. pungtert dekk, og når jeg kjørte tilbake 20 minutter etter så sto han fortsatt å prata med politiet 4 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Jævla syklist uten refleks som blir sur fordi jeg ikke viker for han i en rundkjøring (hva faen gjør en syklist inni rundkjøringa in the first place...). Måtte bråbremse fordi han kom ut av det blå (eller skal jeg si svarte?) rett foran bilen idet jeg var halvveis inn i rundkjøringa. Idiot. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 (endret) Jævla syklist uten refleks som blir sur fordi jeg ikke viker for han i en rundkjøring (hva faen gjør en syklist inni rundkjøringa in the first place...). Måtte bråbremse fordi han kom ut av det blå (eller skal jeg si svarte?) rett foran bilen idet jeg var halvveis inn i rundkjøringa. Idiot. Det er tåpelig å ikke bruke refleks (og ulovlig? skal ikke alle sykler ha refleks på når det er mørkt?), men du viser jo ikke akkurat spesielt høy trafikkforståelse med utsagn som "hva gjør en sykklist inni rundkjøringa", hva blir det neste? Hva gjør en fotgjenger på fotgjengerovergangen? AtW Endret 15. desember 2011 av ATWindsor 4 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Jævla syklist uten refleks som blir sur fordi jeg ikke viker for han i en rundkjøring (hva faen gjør en syklist inni rundkjøringa in the first place...). Måtte bråbremse fordi han kom ut av det blå (eller skal jeg si svarte?) rett foran bilen idet jeg var halvveis inn i rundkjøringa. Idiot. Det er tåpelig å ikke bruke refleks (og ulovlig? skal ikke alle sykler ha refleks på når det er mørkt?), men du viser jo ikke akkurat spesielt høy trafikkforståelse med utsagn som "hva gjør en sykklist inni rundkjøringa", hva blir det neste? Hva gjør en fotgjenger på fotgjengerovergangen? AtW Jeg har i hvert fall aldri lært at syklister kan sykle i rundkjøringer. Hvis de kan det så skjønner jeg litt mer, men uansett var han helt usynlig så det kan umulig ha vært lov. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Jævla syklist uten refleks som blir sur fordi jeg ikke viker for han i en rundkjøring (hva faen gjør en syklist inni rundkjøringa in the first place...). Måtte bråbremse fordi han kom ut av det blå (eller skal jeg si svarte?) rett foran bilen idet jeg var halvveis inn i rundkjøringa. Idiot. Det er tåpelig å ikke bruke refleks (og ulovlig? skal ikke alle sykler ha refleks på når det er mørkt?), men du viser jo ikke akkurat spesielt høy trafikkforståelse med utsagn som "hva gjør en sykklist inni rundkjøringa", hva blir det neste? Hva gjør en fotgjenger på fotgjengerovergangen? AtW Jeg har i hvert fall aldri lært at syklister kan sykle i rundkjøringer. Hvis de kan det så skjønner jeg litt mer, men uansett var han helt usynlig så det kan umulig ha vært lov. Da anbefaler jeg deg å ta en generell gjennomgang av trafikkregelene, for det er en ganske sentral ting å gå glipp av. Med unntak av steder der det er spesielt skiltet/regler om annet (hovedsaklig motorveier og noen tunneller), så kan en syklist sykle der biler kan kjøre, og det gjelder de samme trafikkreglene for syklister. AtW 6 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Kan ikke huske de sa noe om det på trafikkskolen, men kanskje jeg husker feil Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Er det rart mange bilister oppfører seg dårlig mot syklister hvis de tror syklistene ikke har lov til å bruke veien? Les boka, gutt! 9 Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Hater syklister som bare buser over fotgjenger felt spesielt i mørket, ikke hadde han/ho vest heller så det er heldigvis gode bremser på bilen ellers tror jeg hadde fått en j*vla syklist på panserert. 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Hater syklister som bare buser over fotgjenger felt spesielt i mørket, ikke hadde han/ho vest heller så det er heldigvis gode bremser på bilen ellers tror jeg hadde fått en j*vla syklist på panserert. Dette er ulovlig. Syklister skal ikke sykle over fotgjengerfelt, men stoppe og trille over. Hvis de sykler har de vikeplikt for deg på lik linje med en annen bil. 1 Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Dette er ulovlig. Syklister skal ikke sykle over fotgjengerfelt, men stoppe og trille over. Hvis de sykler har de vikeplikt for deg på lik linje med en annen bil. Samtidig er det lov til å vise litt smidighet. Tvinger man syklisten til å gå av sykkelen og trille over så tar det mer tid for begge parter. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. desember 2011 Del Skrevet 15. desember 2011 Samtidig er det lov til å vise litt smidighet. Tvinger man syklisten til å gå av sykkelen og trille over så tar det mer tid for begge parter. Selvsagt. Poenget mitt var bare at syklister som plutselig kaster ut på fotgjengerovergangen foran deg ikke har loven på sin side. Jeg stopper hvis jeg ser en syklisten skal over, så lenge han faktisk viser at han vil krysse veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå