Llandari Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Ikke glem vestlandet... Eller i hvertfall sør-vestlandet. Her i Stavanger gikk det i 40 på motorveien når det omtrent kun var snø i lufta... Det gjør det da uansett, hvis du kjører der på rett tid av døgnet... Lenke til kommentar
CapitalSheep Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Snøkaos i Bergen? Jepp. Hvis noen lurer på hvor bussene er, så ligger det 2 stykker med nødbilnk i grøften oppi gaten her. 3 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Parkeringsgebyr er vel ikke en bot? AtW Har jeg hørt også, synes det er en litt underlig regel, vanlige folk må jo ikke betale om de driter seg ut på jobb. AtW Arbeidsgivere tar ikke normal bøter eller annen straff... Hmm, jeg var ikke klar over at de ikke hadde lov til det. AtW Fant følgende tekst: http://www.kemnerkon...13415&printMe=0 Denne tyder på at arbeidsgiver kan dekke bøter, men dette er å betrakte som lønn og skattelegges. (I.o.f.s logisk siden arbeidsgiver ikke kan hindres fra å spontant gi en 'bonus', men denne praksisen er vel å regne som uansvarlig og dermed ikke noe en arbeidstager kan regne med) Gebyrer som parkeringsgebyrer er ikke å regne som straffereaksjoner og kan dekkes uten at det blir skattepliktig. Merk at det er forskjell på å bli bøtlagt for parkering på offentlig vei i.h.t. veitrafikkloven, og å bli ilagt gebyr for feilparkering i.h.t. lokale forskrifter. jeg lurte bare litt på det Hen hvor går egentlig grensen mellom bot og gebyr ? hvordan skal man kontrollere at ikke arbeidsgiver er for snill ? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Nja, hvis en bedrift tvinger noen til å gjøre lovbrudd (kjøre med et kjøretøy som har ulovlig dårlig stand) så kan vel det bli en ganske tung sak for arbeidsgiveren. Jeg vil tro det er i begges interesse å holde standen på kjøretøyet på riktig side av loven. De aller fleste større transportselskaper har vel også interne kvalitetsrutiner som skal forhindre ulovlig kjøring. Gå-rundt-kontroll av kjøretøyet før man starter arbeidsdagen, følge med på eventuelle feil som måtte dukke opp under veis. I tillegg skal vel arbeidsgiveren ha jevnlige verkstedkontroller, som skal dokumentere ovenfor sjåførene og eventuelt myndighetene at det ikke har noen vesentlige mangler. Dett er ihvertfall et stort problem med en del utenlandske vogntog som ikke er god nok skodde for kjøreforholdene Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. desember 2011 Del Skrevet 6. desember 2011 Beklager, kjære lastebilsjåfør på E6 mot Lillehammer, at jeg ikke husket å blende ned. Jeg setter pris på at du blinker med fjernlysene dine til meg så jeg får rettet opp i feilen. Og jeg beklager på det sterkeste at jeg ikke fikk blendet ned raskt nok. Det var absolutt på sin plass at du satte på igjen fjernlysene, alle sammen, og beholdt de på, selv etter at jeg hadde blendet ned. Og spesielt takk for at du satte på lysene på baksiden av lastebilen din, slik at jeg ble straffet blendet klar over min feil selv etter at jeg hadde passert deg. Premie til den som ser hvor sarkasmen begynner. 5 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Premie til den som ser hvor sarkasmen begynner. Eg gjettar på frå og med "Beklager". 2 Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 KVIFOR skal det vere så vanskeleg å sleppe forbi folk i venstrefelte? Burde ikkje det vere ein tankevekker når ein ser at folk begynner å passere forbi i høgrefeltet? Blir så evig irritert på folk som alltid skal ligge i venstrefeltet under fartsgrensen uten å flytte seg. 1 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) KVIFOR skal det vere så vanskeleg å sleppe forbi folk i venstrefelte? Burde ikkje det vere ein tankevekker når ein ser at folk begynner å passere forbi i høgrefeltet? Blir så evig irritert på folk som alltid skal ligge i venstrefeltet under fartsgrensen uten å flytte seg. Veldig, veldig enig. Relevant; det er samtidig steiksabla irriterende å bli rævkjørt av stresspeiser som prøver å voldta bakluka mi MENS jeg ligger og venter på en slik venstresomler.. Så er det litt sånn, at samme hvor galt man mener andre kjører, så er det IKKE greit med en halvmeters avstand mellom bilene i alt over 5 km/t - og da spesielt ikke i 90-sona. Var det opp til meg, kvalifiserte slikt til overlagt drapsforsøk. Duh, skrotingen med kupikk i Nordbytunnellen igår ettermiddag. Tvil ikke, det er deg jeg tenker på. Håper noen tar lappen fra deg snart! Endret 7. desember 2011 av jonlem 1 Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Til deg som lå bak meg på E18 med bulkbil som viste fingeren og tutet på meg: Du bør være flau, og ikke minst skamme deg! Bare for det jeg velger å ha fem sekunders avstand til bilen foran betyr ikke det at jeg er den som kjører seint. Idiot! Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 KVIFOR skal det vere så vanskeleg å sleppe forbi folk i venstrefelte? Burde ikkje det vere ein tankevekker når ein ser at folk begynner å passere forbi i høgrefeltet? Blir så evig irritert på folk som alltid skal ligge i venstrefeltet under fartsgrensen uten å flytte seg. Veldig, veldig enig. Relevant; det er samtidig steiksabla irriterende å bli rævkjørt av stresspeiser som prøver å voldta bakluka mi MENS jeg ligger og venter på en slik venstresomler.. Så er det litt sånn, at samme hvor galt man mener andre kjører, så er det IKKE greit med en halvmeters avstand mellom bilene i alt over 5 km/t - og da spesielt ikke i 90-sona. Var det opp til meg, kvalifiserte slikt til overlagt drapsforsøk. Føler meg litt skyldig der, men likevel gjer eg det bevisst ligger veldig nært opp etter, rett og slett for å få oppmerksomheita. Men når eg gjer det, har foten klar på bremsepedalen. Ang. når eg ligger bak bil nummer to ein slik situasjon, så hende det at eg legge tett inntil, men når etter litt tenking finner eg ut av at det faktisk ikkje den fører som har skylda og legger meg lenger bak. Og disse forbaska jævlane som alltid ligger oppi ræva skal få svi ein dag. Det værste at dei aldri tar hintet når bremser og viser tegn. Jaja. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Her ser vi en ulykke som kunne vært unngått hvis bilene hadde holdt tilstrekkelig avstand. 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 (endret) hvor mange sekunder er det ? men hvorfor hiver ikke bakerste bil ( den det er filmet fra ) over i avkjøringsfeltet ? ( jeg lur nå på om ulykken er konstruert ) Endret 7. desember 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Lastebilen som filmer holder ca 2 sekunder til bilen foran. Sjåføren oppfatter ikke faresituasjonen og har ingen mulighet til å unngå sammenstøtet. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Den kræsjen ser veldig planlagt ut. Hvem bremser ned så hardt før de forlater motorveien? Skurker. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Ser dere ikke han glemte å legge seg i avkjøringsfeltet (han første). Får med seg det i siste liten, bråbremser og prøver å svinge over. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Slik eg opplever det, så gløymer den første bilen å køyre ut av avkjøringsfeltet. Den bremser kanskje litt han også? Blå bil bremser, bilen det er filmet frå (kanskje ein lastebil) krasjer inn i den blå bilen sidan den er to sekunder bak. Viss man ser til høgre, så ser man også at det kjem ein bil forbi i høgre felt nesten samtidig som samanstøyten kjem. Ser at det blir spørt her ovanfor kvifor bilen ikkje tar unnamanøvring - men kva hjelp det dersom man legger seg ut, rett i ein anna bil? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Slik eg opplever det, så gløymer den første bilen å køyre ut av avkjøringsfeltet. Den bremser kanskje litt han også? Blå bil bremser, bilen det er filmet frå (kanskje ein lastebil) krasjer inn i den blå bilen sidan den er to sekunder bak. Viss man ser til høgre, så ser man også at det kjem ein bil forbi i høgre felt nesten samtidig som samanstøyten kjem. Ser at det blir spørt her ovanfor kvifor bilen ikkje tar unnamanøvring - men kva hjelp det dersom man legger seg ut, rett i ein anna bil? hvis bilen ble kastet over i avkjøringen så hadde ikke bilen truffet så hard , rett bakpå og muligens unngått sammenstøtet helt. for å greie det så må man ha inne slik reflekser. Men det virker som folk bare tenker på bremse fortes mulig Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Ser at det blir spørt her ovanfor kvifor bilen ikkje tar unnamanøvring - men kva hjelp det dersom man legger seg ut, rett i ein anna bil? Unnamanøver til venstre (avkjøringsfeltet), ikke høyre. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Ser at det blir spørt her ovanfor kvifor bilen ikkje tar unnamanøvring - men kva hjelp det dersom man legger seg ut, rett i ein anna bil? Unnamanøver til venstre (avkjøringsfeltet), ikke høyre. Jeg har sett flere videoer av slike ulykker, og det virker som folk har en tendens til å bremse om noe kommer brått på, heller enn å unnamanøvrere mao at folk bremser i flere situasjoner enn de burde. AtW Lenke til kommentar
Quote Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Ah, føkk'ass. Da regner jeg med at han rett og slett ikke reagerte raskt nok. Reaksjonstiden er vel på rundt 1 sekund? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå