Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

I dag lå jeg RETT foran snuten gjennom en laaaang 30-sone. (Damsgård).

 

Dette suger, jeg laget kø, og politiet presset selv en god del. Hva faen skal en gjøre da? Brenne på i 50 og riske 2k i forelegg?

 

Purk er sur agurk.

Svinge av på ei busslomme og slippe dem forbi? :hmm:

mon tro hva som hadde skjedd om du da lå bak dem i 50 i 30 sonen? ville du risket bot da? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Irriterer meg raftig over en fotoboks i Bodø. Det har tidligere vært veldig høye hastigheter på veien der, så jeg forstår at de har en boks der.

men, de bør bøtelegge de som kjører for sakte, jeg forstår at folk kjører litt under grensa. men, i dag havnet jeg bak en som kjørte 55! i 80-sonen forbi boksen (et godt stykke før og etter i tillegg).

Lenke til kommentar
Bare gled deg dersom statens veivesen får lov av datatilsynet å drive med gjennomsnitsmåling med fotobokser, da er du nødt å holde fartsgrensa også mellom boksene.

Eller kjøre som et svin halve veien og sinke trafikken til de grader den andre halvdelen. Tror det kan bli mange som ligger laaaangt under fartsgrensa da for å være sikre på at de ikke blir tatt. Er bare å se på dagens fotobokser. Når de fleste ser en fotoboks så bremser de jo ned til 50% under fartsgrensa.

Lenke til kommentar
Bare gled deg dersom statens veivesen får lov av datatilsynet å drive med gjennomsnitsmåling med fotobokser, da er du nødt å holde fartsgrensa også mellom boksene.

Hvordan klarer fotoboksene å gjøre det? Tar de et bilde av skiltet og overfører det til en datamaskin som klarer å kjenne igjen skiltet når bilen kommer til den andre fotoboksen?

Lenke til kommentar

Nå er jo ikke dette godkjent enda men kan bli et senario om noen år.

Personlig håper jeg det aldri kommer på tale.

Husk at med denne teknikken blir det fult mulig å spore biler på både godt og vondt og kjenner jeg staten rett blir sikkerheten på et slik system aldri bedre en de som jobber med det.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Det betyr at de som kjører motorsykkel kan kjøre så fort de vil uten at fotoboksene klarer å ta dem? Eller har fotoboksene noen luretriks på lager som gjør at de klarer å gjenkjenne en motorsykkel.

De har montert en fotoboks i grenland som kan ta motorsykler nå, som prøveprosjekt...

 

De har et kamera bak som tar bilde hvis ikke bilen/MC'en har skilt forran :cry:

Lenke til kommentar
synd sier jeg.. er mange førere av motorsykkel som aldri sku ha vært på veien

MEn det pleier som oftest bare å gå ut over dem selv, hvis de driter seg ut.

en ting er jo at det som oftest går utover dem selv.

Men ta for deg denne situasjonen:

 

Du kjører sørover i bil a, du kommer midt i en sving, så kommer det biler mot deg (nordover som bil b, c osv).

Så kommer det en motorsykkel bak deg i hundreoghelvette og kjører forbi deg midt i denne svingen. Vedkommende koliderer med bil b, der det sitter en familie på 5.

I dette tilfellet blir bare motorsykklisten drept. Men tror du da det bare går utover den som ble drept? Og ikke far og mor og 3 barn og ikke minst deg selv som kjørte bil a?

Tror du ikke disse blir sittende tilbake og tenker litt? Det psykiske kommer til å være totalt ruinert i mange år fremover, selv om det ikke var demmes feil.

Samme for deg som kjører bil a..

 

 

Blir jo akkurat det samme som selvmordskandidater som kjører front mot front mot en lastebil. Sjåføren av lastebilen merkes svært skjelden fysisk av dette, men det psykiske kommer til å være totalt ødelagt i mange år fremover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Det betyr at de som kjører motorsykkel kan kjøre så fort de vil uten at fotoboksene klarer å ta dem? Eller har fotoboksene noen luretriks på lager som gjør at de klarer å gjenkjenne en motorsykkel.

De har montert en fotoboks i grenland som kan ta motorsykler nå, som prøveprosjekt...

 

De har et kamera bak som tar bilde hvis ikke bilen/MC'en har skilt forran :cry:

dette er jo standard i england

Lenke til kommentar
Det betyr at de som kjører motorsykkel kan kjøre så fort de vil uten at fotoboksene klarer å ta dem? Eller har fotoboksene noen luretriks på lager som gjør at de klarer å gjenkjenne en motorsykkel.

De har montert en fotoboks i grenland som kan ta motorsykler nå, som prøveprosjekt...

 

De har et kamera bak som tar bilde hvis ikke bilen/MC'en har skilt forran :cry:

ja håper inderlig at boksene snart kan ta mc bøllene.

Har ikke noe til overs for mc bøller kan man jo si... det som virkelig er synd er at jo at de som kjører pent ofte blir dratt med på lasset når man snakker om mc og stygg kjøring.

 

Men om fotoboksene kan ta mc så er jo det genialt... :)

Lenke til kommentar

Vil klage litt på en idiotisk rundkjøring som er bygd ved Down Town (kjøpesenter) i Porsgrunn...

 

De har da funnet ut at de ville lage rundkjøring rett etter en bro (greit nok det), men, der er det også et lyskryss ti før etter denne rundkjøringa, og 2 felter som blir et rett før du kommer inn i rundkjøringa fra andre siden enn brua...

 

Genialt?? NEI!!!!

20-30 min i kø når det var snakk om mindre enn 300 meter å kjøre :nei:

 

Veit at ikke så mange skjønte en dritt av hva jeg mener, men de som har vært over denne brua, gjennom rundkjøringa og forbi dette krysset vet godt hva jeg mener..

 

Ikke meninga å være krass, men det hjelper ofte å få letta litt på turbotrykket i skallen ;)

(Hjelper lite når jeg må stå der i morgen også :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...