sverreb Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Sverreb: tror ikke du forsto problemet. Politiet gir jo F i de som ligger i venstre uansett og får ikke bot av det liksom. Ettersom de sier jo det er lov å kjøre forbi på høyreside når du har prøvd å tutet osv. Jeg forstår utmerket godt problemet. Det er vesensforskjell mellom hva som er lov og hva som effektivt kan sanksjoneres mot av politi. Det er ikke slik at det å bli tatt av politiet kan være det fundamentalt regulerende for oppførsel i et samfunn. Vi er alle avhengige at mennesker respekterer lover og regler selv om sannsynligheten for å bli tatt er minimal. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 jeg må bare insistere på at ikke alle loven her er like god gjennomtenkt ordlyden da de ble definert. Som foreksempel forbudet om å parsere et kjøretøy på venstresiden. så lenge ikke politiet bryr seg om de som skaper problemet for forbikjøringen så bør det være tiltatt etter visse begrensninger Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 29. oktober 2011 Del Skrevet 29. oktober 2011 Som foreksempel forbudet om å parsere et kjøretøy på venstresiden. så lenge ikke politiet bryr seg om de som skaper problemet for forbikjøringen så bør det være tiltatt etter visse begrensninger Jeg antar du mente forbudet mot å kjøre forbi på høyre side. Og hvis du leser trafikkreglene så vil du se at det finnes unntak. Hvorvidt politiet evner å sanksjonere finner jeg lite relevant. Politiet greier i det store og hele ikke å sanksjonere mot småtyverier heller, men ingen synes vel at man skal lempe på forbud mot tyveri av den grunn. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Ok, men var det ikke venstresiden som var problemet . Man ligger det ytterste feltet og har en bil i feltet innenfor og til venstre for seg . Da har man ikke lov å pansere denne bilen Uansett det blir feil når man skal straffes for et brud mens de som provoserer frem lovbudet ikke straffes Frøvrig så har jeg sett passeringer av biler på begge sidene Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Du vet vel gjerne også at man ikke skal ligge unødvendig i venstrefilen? Det virker lite gjennomtenkt av deg når du sier at forbud mot forbikjøring på høyre side er idiotisk. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 UP ber venstresomlerne om å komme seg vekk (Aftenposten.no) Forøvrig mener jeg dette skulle være pensum på "UP-skolen"; http://youtu.be/LZhdvl_P1Zc ...ETTER at de lærte om 3-sekundersregelen, selvfølgelig. Det ser litt nærme ut. 2 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Du vet vel gjerne også at man ikke skal ligge unødvendig i venstrefilen? Det virker lite gjennomtenkt av deg når du sier at forbud mot forbikjøring på høyre side er idiotisk. Er du sikker på at vi er på rett spor her ? Jeg snakker om der det er 2 felter i samme retning , gjerne en vei med 2 hver sin retning En bil ligger i feltet mot midten og hindrer at bilen til høyre for han kan kjøre forbi. Bilen ligger da i filen til venstre for han som ønsker å kjøre forbi . Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Ja du er på rett spor, bilen i venstrefilen skal ikke ligge der unødvendig og hindre at folk kan kjøre forbi. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Jeg irriterer meg over at nordmenn snakker om "krabbefil". Når jeg kjører på seksfeltsveien inn mot Oslo sentrum, uavhengig av om jeg er på E6 ved Alna, E6 i Follo eller E18 i Asker/Bærum, ligger det ikke en jævel i høyrefila, mens alle ligger i midtfilen. Man skal ligge så langt til høyre det er mulig, og da skjønner jeg ikke hvorfor det er tre tusen biler i midtfila og en enslig trailer i høyrefila. 2 Lenke til kommentar
xaco Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Jeg irriterer meg over at nordmenn snakker om "krabbefil". Når jeg kjører på seksfeltsveien inn mot Oslo sentrum, uavhengig av om jeg er på E6 ved Alna, E6 i Follo eller E18 i Asker/Bærum, ligger det ikke en jævel i høyrefila, mens alle ligger i midtfilen. Man skal ligge så langt til høyre det er mulig, og da skjønner jeg ikke hvorfor det er tre tusen biler i midtfila og en enslig trailer i høyrefila. Det er vel kollektivfelt helt til høyre på E18 inn mot Oslo. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Mulig, var ikke det for noen år siden. Men det er strengt tatt irrelevant. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Nei, ikke egentlig, for da har man ikke lov til å ligge der 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Det er også en fordel at folk som ikke ligger i høyre fil skal klare å komme seg dit når de skal svinge av. Da bør det ikke ligge tettpakket med biler i høyre fil og sperre. Det bør ikke ligge tettpakket med bilister og sperre høyre felt, slik at de som ligger lengre inn ikke får kjørt av der de skal. Det er en del tilfeller av idioter som okkuperer høyrefila og folk som mister sin avkjøring. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Nei, ikke egentlig, for da har man ikke lov til å ligge der Da er det jo ikke noen seksfeltsvei... Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Det er også en fordel at folk som ikke ligger i høyre fil skal klare å komme seg dit når de skal svinge av. Da bør det ikke ligge tettpakket med biler i høyre fil og sperre. Det bør ikke ligge tettpakket med bilister og sperre høyre felt, slik at de som ligger lengre inn ikke får kjørt av der de skal. Det er en del tilfeller av idioter som okkuperer høyrefila og folk som mister sin avkjøring. Jeg er litt uenig i fremstilingen din. Skal man svinge av bør man ta høyde for dette i god tid og legge seg inn i høyre i god tid før...IKKE foreta forbikjøringer i venstre rett før du skal svinge av og hive seg inn i siste liten. Og kjører du i venstre og det er tettpakket med biler i høyre så er det bare å sette på blinklyset...og da åpner det seg en luke ganske kjapt. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Jeg er helt enig i at man bør bytte til høyre felt i god tid. Gjerne rett etter avkjøringen før den man skal ut, men enkelte gidder ikke lage luke selv om man blinker. De skal liksom "ha plassen sin". Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Nei, ikke egentlig, for da har man ikke lov til å ligge der Da er det jo ikke noen seksfeltsvei... Jo, det er jo det...? Uansett er det jo ikke mange plasser hvor dette er et stort problem, da vi har lite seksfeltsvei, (utenom de plassene det er kollektivfelt/eller korte krabbefelt) her til lands.. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 jeg har ved et par anledninger opplev at jeg ikke ble sluppet frem når jeg skulle skifte felt , til tros for at jeg brukt blinklyset . en gang da jeg og noen andre brukte flere av bilene på jobben til å hjelpe en fra jobben til å flytte. rett før jeg skulle svinge inn i høyre felt kom det en bil i god fart uten å være klar over at jeg akkurat var på vie til å skifte felt . siden det er en del år siden så husker jeg ikke alle detaljer Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Min erfaring er at man slipper dette hvis man blinker i god tid. Folk som ligger i helt feil felt og samtidig forsøker å bytte felt i det de hiver på et blinklyset får bare belage seg på å ikke rekke avkjøringa si. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 30. oktober 2011 Del Skrevet 30. oktober 2011 Det finnes også grenser for hvor lenge før man skal skifte felt som man skal begynne å blinke da en person som kjører med blinklyset på over et lengre strekk fort vekk kan misforståes.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå