Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen ting. Folk som kjører f.eks i 40kmt i 60sone. Må jo tute litt på de og dimme med lys...

 

 

Andre om øvelseskjører i trafikken og kan ikke holde riktig fart samt at de ikke kan kjøre ordentlig heller...

 

Folk som bremser kraftig ned foran en rundkjøring uten en bil i en mils omkrets for å så sneile seg gjennom...

 

 

alle tilfeller har jeg vært utenfor. Når det gjelder den bilen som øvelseskjørte så med gang jeg fikk muligheten dro jeg forbi i 2giret og blåste som faen.. Hadde da ligget bak den i 5min godt og vel noe som opplevdes som evigheter...

Lenke til kommentar
Andre om øvelseskjører i trafikken og kan ikke holde riktig fart samt at de ikke kan kjøre ordentlig heller...

Vær snill med de som øvelseskjører. Ikke kjør for nære, ikke stresse de mer enn nødvendig, gi de nok plass osv...

 

Klart de ikke kan kjøre skikkelig, det ligger jo litt i ordet at de øver på å kjøre bil. Og det blir mye mindre skremmende for den som øvelseskjører dersom de andre bilene rundt viser litt ekstra hensyn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Andre om øvelseskjører i trafikken og kan ikke holde riktig fart samt at de ikke kan kjøre ordentlig heller...

Vær snill med de som øvelseskjører. Ikke kjør for nære, ikke stresse de mer enn nødvendig, gi de nok plass osv...

 

Klart de ikke kan kjøre skikkelig, det ligger jo litt i ordet at de øver på å kjøre bil. Og det blir mye mindre skremmende for den som øvelseskjører dersom de andre bilene rundt viser litt ekstra hensyn :)

Du kan tenke deg at man er sliten og lei etter å ha jobbet 8t og vil litt fort hjem. Og så havner man bak en som øvelses kjører. Hadde man gitt de tid og plass så hadde jeg ikke holdt ut for da kunn de jo bruke enda mer tid..! Det ender nesten allltid at jeg må bare forbi...

 

Når jeg øvelses kjørte så holdt jeg litt høyere fart en fartsgrensa, alikevel ble jeg forbi kjørt...!

Lenke til kommentar
Du kan tenke deg at man er sliten og lei etter å ha jobbet 8t og vil litt fort hjem. Og så havner man bak en som øvelses kjører. Hadde man gitt de tid og plass så hadde jeg ikke holdt ut for da kunn de jo bruke enda mer tid..! Det ender nesten allltid at jeg må bare forbi...

Beklager, men jeg tror du har misfortått begrep som "å vise hensyn." For ikke å snakke om begrepet "øvelseskjøring" i seg selv. Poenget er liksom at man øver, man kan ikke kjøre bil skikkelig enda. :roll:

 

Over til noe annet, nemlig syklister i trafikken. Mange her har sagt at bilister må blir flinkere til å ta hensyn til disse. Sikkert korrekt i mange tilfeller, men jeg fikk da erfare i dag at syklister ikke alltid tar vare på seg selv heller. Jeg kom kjørende på vanlig måte gjennom en uoversiktelig og smal sving. Plutselig kommer en syklist mot meg, i en vill fart. Og ikke nok med det, han ligger for sikkerhets skyld midt i veien. Jeg stopper kjapt bilen helt opp, og bare venter på ham. Syklisten bremser med det han har, går inn i en slags sidelengs sladd med sykkelen sin, vingler fram og tilbake, og unngår så vidt panseret mitt. Hadde ikke jeg stått i ro helt ute til høyre, hadde han syklet rett i meg. Etterpå presterte han i tillegg å snu seg tilbake mot meg med et sånt "hva-i-helvete-holder-du-på-med" blikk. Idiot.

 

Poenget, det er ikke nok at bilister tar hensyn til syklister, noe jeg i aller høyeste grad gjorde, syklistene må tenke selv også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Den ene sensoren hun var i kontakt med på trafikkstasjonen i Arendal forklarte at man skulle holde til høyre på brosteinen også når man skulle rett frem eller rundt til E18, mens den andre hadde fått med seg vegkontorets formål med brosteinen: At bare de som svinger av til Harebakken skal bruke feltet.

 

Dersom veikontorets formål med brolegginga var å fravike normale regler i rundkjøringer så sett opp et skilt som forklarer det da!

Har sett det i trondheim på bratsbergveien.

Lenke til kommentar
Prøv å unngå å kjøre på brostein neste gang du er i Bergen ;)

Vi har en fin liten hinderløype her i Grimstad også. (Kalt Storgata) :p

plages med det samme i stavanger , di bruker en formue i og fikse på det hele tiden , men når det suser over 100 busser over veie hver dag så slites det utrolig mye

 

det paserer vell 1buss der hvert 30sek om jeg ikke tar feil , nesten alle rutene paserer her og så kommer det tomkjøring i tillegg

Lenke til kommentar
I dag lå jeg RETT foran snuten gjennom en laaaang 30-sone. (Damsgård).

 

Dette suger, jeg laget kø, og politiet presset selv en god del. Hva faen skal en gjøre da? Brenne på i 50 og riske 2k i forelegg?

 

Purk er sur agurk.

Svinge av på ei busslomme og slippe dem forbi? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...