Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Statens vegvesen:

Hvorfor setter dere NED fartsgrensene på veiene? Dere fjerner 90% av 80-sonene her, bytter de ut med 70 og bygger midtrabatt. Hvorfor? Dere kommer til å irritere 190% av alle sjåfører på den veien hele dagen fra mandag til søndag resten av livet. Folk blir ikke mindre stressa og sur når man må luske rundt i 60-70, 6 mil tur retur jobb ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Estlandske trailer:

Du kjører i 60, det er 80-sone. Jeg har 200hk, jeg kan for din del ha 100, eller 500, jeg kan og vil forbi deg før den tunellen! Så se til faen å ikke legg deg midt i veien på de smale veiene her.

 

*estisk

(-_(-_(-_(-_(-_(-_-)_-)_-)_-)_-)_-) Carecrowd begs to differ.

Lenke til kommentar

Statens vegvesen:

Hvorfor setter dere NED fartsgrensene på veiene? Dere fjerner 90% av 80-sonene her, bytter de ut med 70 og bygger midtrabatt. Hvorfor? Dere kommer til å irritere 190% av alle sjåfører på den veien hele dagen fra mandag til søndag resten av livet. Folk blir ikke mindre stressa og sur når man må luske rundt i 60-70, 6 mil tur retur jobb ...

F.eks. pga. trafikksikkerhet. Trafikkulykker koster samfunnet enorme summer, for ikke å snakke om lidelsene det medfører. Om vinteren setter man også ned hastigheten enkelte steder for å sikre luftkvaliteten i byene.

Lenke til kommentar

Hadde du sett det stressnivået som er på sjåførene på den strekninga nå hadde du lagt deg ned i fosterstilling i ett hjørne bare av tanken på å senke farta ...

 

Kanskje det er sjåfører som bør legge seg ned i fosterstilling å slappe av litt? Om folk ffår magesår hver gang de kjører bil, så er det kanskje på tide å trappe ned litt?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fullstendig enig med Mikkel. Senking av fartsgrenser er en feig løsning som er lett for politikere å hive seg på. Oops, her må jeg "arrestere" meg selv, for dette er på ingen måte noen løsning, men snarere ytterligere problematisering. Front-mot-frontkollisjon er lite kult!

 

 

Helt uenig!

 

Senking av fartsgrenser på ulykkesbelastede problemstrekninger er eneste kortsiktige løsning som kan brukes. Vi må tilpasse fartsgrensene til veinettet vi har idag, så får vi oppjustere fartsgrensene når veiene er oppgradert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fullstendig enig med Mikkel. Senking av fartsgrenser er en feig løsning som er lett for politikere å hive seg på. Oops, her må jeg "arrestere" meg selv, for dette er på ingen måte noen løsning, men snarere ytterligere problematisering. Front-mot-frontkollisjon er lite kult!

 

 

Helt uenig!

 

Senking av fartsgrenser på ulykkesbelastede problemstrekninger er eneste kortsiktige løsning som kan brukes. Vi må tilpasse fartsgrensene til veinettet vi har idag, så får vi oppjustere fartsgrensene når veiene er oppgradert.

 

 

Når veien blir oppgradert som sagt aldri? Pluss når de senker farten så ender med at statestikken blir feil! Ettersom følg blir tatt i høyre fart enn egnetlig der. Pluss de som kjører fort kjører uansett fort uansett hva, og skal forbi.

Endret av Andzel
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fullstendig enig med Mikkel. Senking av fartsgrenser er en feig løsning som er lett for politikere å hive seg på. Oops, her må jeg "arrestere" meg selv, for dette er på ingen måte noen løsning, men snarere ytterligere problematisering. Front-mot-frontkollisjon er lite kult!

 

 

Helt uenig!

 

Senking av fartsgrenser på ulykkesbelastede problemstrekninger er eneste kortsiktige løsning som kan brukes. Vi må tilpasse fartsgrensene til veinettet vi har idag, så får vi oppjustere fartsgrensene når veiene er oppgradert.

 

 

Når veien blir oppgradert som sagt aldri? Pluss når de senker farten så ender med at statestikken blir feil! Ettersom følg blir tatt i høyre fart enn egnetlig der. Pluss de som kjører fort kjører uansett fort uansett hva, og skal forbi.

 

Så hver gang veien blir dårligere ( ikke vedlikeholdt ) så senkes hastigheten noen hakk ?

90 km/t blir 50 etter noen år ?

 

 

For å kunne forsvare senket hastighet der ulykker har skjedd burde man sette opp et skilt som forteller at dette er et ulykkes punkt.

Da vil de aller fleste ha forståelse for hastigheten

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke la det bli med lysta, si ifra ;)

 

Ellers så kan jeg jo si takk til han tufsen i 80´n over klyve som for en time siden fant ut at det var en fin plass å begynne å vingle fram og tilbake over veien fordet jeg ville forbi..

Jeg driter egentlig i hva slags fart du har, men når jeg på lovlig hvis kan passere deg på et kort strekke, så la meg gjøre det, ikke flytt deg ettersom jeg legger meg ut for å kjøre forbi!

40-50km/t er med andre ord greit for meg, men det er IKKE en fart jeg gidder å holde på en så kjedelig vei hvis ikke jeg MÅ..

 

----------------------------------------------------------------------------------------

Over til dette med senka fartsgrenser igjen: Er det ikke noe med at ulykkesutsatte strekk gjerne går fra 80 og 90-sone og ned til 70 og ganske bestemt 70?

Mener jeg har lest/hørt dette en gang? Med andre ord, så skal det sende et visst signal der..?

Var noe med grensa mellom liv og død som gikk fra 70 og oppover?

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar

Jeg har sett den påstnaden flere ganger, jeg har etterspurt dokumentasjon, men ikek fått det (blant annet av UP), jeg lurer på hvor reel denne påstanden er, det høres rart ut at det skal være en magisk grense når man vet hva profesjonelle sjåfører overlever, og hvor vanvittig stor forskejll det er på hvor mye man tåler basert på alder.

 

AtW

Lenke til kommentar

En marginal nedsettelse av fartsgrensa betyr neppe så mye, men ser vi det i en litt større sammenheng strider det mot hele prinsippet transport. Hensikten med jernbane, veier osv er å frakte noe fra A til B. Jo raskere jo bedre. Transport er en av grunnfaktorene i den industrielle revolusjonen og verdens moderne utvikling. Fartsnedsettelser har sine positive sider, men man bør ikke godta at det er noen ensidig positiv ting. Man bør gå nærmere inn på hvordan man forbedrer sikkerhet uten fartsnedsettelser, eller aller helst: øker både hastighet og sikkerhet. I fartsbegrepet inngår også smidigere trafikkavvikling og nedkorting av avstander, ikke bare tillatt topphastighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...