Andzel Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Tror ikke det hadde blitt din feil ettersom han kjører uten lys og det er pålagt i Norge. Noe som gjør at mopeden ikke er i teknisk stand til å være på veien. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Hadde en litt uvirkelig opplevelse i trafikken forleden. Kjørte på E39 sørover mot Kristiansand. Ble liggende i en liten kolonne som kjørte cirka fartsgrensen. Noen biler lenger foran observerte jeg et par motorsykler. De lå pent plassert i køen og holdt god avstand til bilen foran, og ble faktisk også ved et par anledninger kjørt forbi av biler. Dette forløp seg over 5-6 mil! Jeg var helt sjokkert og fikk enda mere hakeslepp når Mc'ene omsider svingte av Europaveien....DE BLINKET!!! Fikk dessverre ikke dokumentert hendelsen. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Hmm, jeg må innrømem jeg synes tohjulinger over det jevne er flinkere til å blinke enn billister, men det er vel sjeldnere enn man skule ønske hos begge grupper. At MCer holder seg i en kø ser jeg dog ikke på som hverken spesielt fornuftig eller ufornuftig, forbikjøringer er lettere å foreta trygt med MC, og derfor gjøres det naturlig nok i flere situasjoner, uten at jeg ser på det som noe voldsomt problem. AtW Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Til deg som skulle prøve å blokkere en buss som hadde sitt hinder på sin side av veien men når hinderen bruker 30 sekunder å komme seg forbi og du blokkerer bussen når den har kjørt over 90% er det noe feil i hodet. Så endte med at dama måtte gå ut av bilen og bytte plass med mannen sin som kjeftet på busssjåføren som sa at handde hadde vikeplikt osv. Teit dame som prøver seg på en buss XD. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Til deg som skulle prøve å blokkere en buss som hadde sitt hinder på sin side av veien men når hinderen bruker 30 sekunder å komme seg forbi og du blokkerer bussen når den har kjørt over 90% er det noe feil i hodet. Så endte med at dama måtte gå ut av bilen og bytte plass med mannen sin som kjeftet på busssjåføren som sa at handde hadde vikeplikt osv. Teit dame som prøver seg på en buss XD. Jeg er ikke sikker på om jeg skjønte det helt. Men en buss har like mye vikeplikt ved hinder på sin side, som ellers andre trafikkanter. Det går selvsagt ann å være snill og hjelpe bussene lettere frem. Men har man vikeplikt, så må den holdes. Hva skjedde egentlig? Virker som at bussjåføren i det tilfelle ikke viket. Ingen billister er pålagt å være snille og hjelpsomme i trafikken. Men et stort pluss til de som er snille og hjelpsomme 2 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Dette skjedde idag: Jeg er den grønne bilen, skal rett frem i rundkjøringen. I det jeg og bilen foran er midt i rundkjøringen så kommer den blå bilen inn rett foran meg. Jeg må stå på bremsen, og heldigvis er sjåføren bak meg oppmerksom og jeg slipper å få han langt inn i analen. Hva faen feiler det folk?! Jeg kan se den at folk tar en sjans for å rekke foran noen, men ikke MIDT I MELLOM TO BILER!!!! Lenke til kommentar
master air Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Var ute og syklet på søndag, må si jeg så mange håpløse forbikjøringer her i Bergen. De to som jeg bemerket meg godt var først en audi som hadde fryktelig dårlig tid. Han lå bak en franskmann, franskmannen gjorde en helt fornuftig forbikjøring forbi oss som syklet, men dette var tydligvis ikke godt nok for denne audien, han prøvde å kjøre forbi franskmannen i det franskmannen hadde kommet omtrent halvveis i forbikjøringen av oss. Mildt sagt en håpløs forbikjøring, spesielt med tanke på at det var en uoversiktlig sving like foran oss. Den andre var jeg ikke involvert i, i det heletatt, men da var det hvertfall en som tydlig hadde irritert seg noe grosalt over bilen foran over lengere tid, de sto begge ved et kryss og skulle sammen vei. Den bakerte bilen fant ut at det var lurt og kjøre forbi denne bilen mens det fortsatt var rødt for å komme litt tidligere hjem. Det føltes godt at det tydet på at det var kø på den veien han kjørte inn på. Utover disse to hendelsene møtte jeg jo det jeg alltid møter når jeg er ute å sykler, folk som kjører forbi meg selv om jeg ligger i fartsgrensen eller over, og biler som ikke legger seg over i motsatt felt overhode. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Til deg som skulle prøve å blokkere en buss som hadde sitt hinder på sin side av veien men når hinderen bruker 30 sekunder å komme seg forbi og du blokkerer bussen når den har kjørt over 90% er det noe feil i hodet. Så endte med at dama måtte gå ut av bilen og bytte plass med mannen sin som kjeftet på busssjåføren som sa at handde hadde vikeplikt osv. Teit dame som prøver seg på en buss XD. Jeg er ikke sikker på om jeg skjønte det helt. Men en buss har like mye vikeplikt ved hinder på sin side, som ellers andre trafikkanter. Det går selvsagt ann å være snill og hjelpe bussene lettere frem. Men har man vikeplikt, så må den holdes. Hva skjedde egentlig? Virker som at bussjåføren i det tilfelle ikke viket. Ingen billister er pålagt å være snille og hjelpsomme i trafikken. Men et stort pluss til de som er snille og hjelpsomme Grønn er buss, rosa er bilen. Forstår du problemet hun dama måtte lage XD? Pluss sperringen av det ene feltet er mye lenger egentlig. Bare lagde et bilde fort for å vise hvor bussen sto enn. Endret 4. oktober 2011 av Andzel Lenke til kommentar
xaco Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Grønn er buss, rosa er bilen. Forstår du problemet hun dama måtte lage XD? Pluss sperringen av det ene feltet er mye lenger egentlig. Bare lagde et bilde fort for å vise hvor bussen sto enn. Siden du nevner buss. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Siden du nevner buss. HVA FAEN?! Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Siden du nevner buss. HVA FAEN?! Hvordan er det mulig egentlig? Har sett på bildene men herregud, hun må ligge i feil kjøreretning når hun først kommer inn i rundkjøringen også. Farlig kunne det jo ha vært uansett hva selvskapet selv sier. Endret 4. oktober 2011 av Andzel Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Måtte jo bare være en kvinne. 6 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Måtte jo bare være en kvinne. Nei...? Det var en fryktelig usaklig påstand som jeg ikke skjønner hvorfor du har fått en pluss for engang.. Hva med han eldre karen som parkerte bussen i et bygg i Skien sentrum for noen år siden da? Måtte det også bare være en kvinne da? Var kanskje en kvinne i mannekropp det da? Jaja, får kose meg med at jeg er mann jeg da, og pga. det ikke gjør noen feil i trafikken.. Greit du kanskje var sarkastisk (går ikke ann å lese ut i fra skrivemåten din), men i mine øyne et utrolig dumt innlegg.. Grunnen til at jeg reagerer såpass som jeg gjør er ikke fordet jeg kjenner noen kvinnelige bussjåfører, tror ikke jeg kjenner noen i det hele tatt, men jeg tok tidligere bussen en del til Oslo, og flinkeste sjåføren over Siljan var netopp ei dame Ser stadig vekk en god del mannlige sjåfører her i byen som gjør mye dumt, men, så er jo flesteparten av sjåførene her menn etter hva jeg greier å se.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Det var nå også en måte å si opp bussjåførjobben sin. Bare synd at det er så stor mangel på bussjåfærer her i landet at hun får jobb på dagen i andre selskaper. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 E24: Bomselskapet E18 Vestfold AS bruker 15 kroner for å drive inn 10 kroner Lenke til kommentar
gxi Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Ehm.. det er da purregebyr dersom noen ikke betaler? Og isåfall blir jo regnestykket feil, fordi man også må ta inn purregebyret i beregningen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Det virker ikke som det er purregebyr ved første gangs purring. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Da finnes det jo en veldig grei løsning på det problemet.. Det sier seg selv at det koster penger å sende fakturaen en gang til, og det synes jeg de som trenger det skal betale for slik det er alle andre steder. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Dette man de være et bevis på hvor idiotisk brompengeløsningen er ? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg mener det er idiotisk at vi skal ha to forskjellige systemer som gjør samme jobben, og en ZILLION forskjellige bompengeselskaper. Kunne man ikke holdt deg til èn løsning, dvs. ingen Autopass, kun skiltlesing, og èn faktura sendt ut av tollvesnet f.eks èn gang i året for de som ca. aldri kjører igjennom en bomstasjon, og så ei feit avgift for sen betaling (dobbel avgift f.eks)? Jeg ser poenget med Autopass før da det eksisterte (ja, jeg vet at det fortsatt finnes noen få igjen) bomstasjoner med manuell bod, men nå med helautomatiske stort sett overalt ser jeg ingen grunn til at vi trenger Autopass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå