Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Bor du i Vietnam? Høres ut som det selskapet som holder til der du bor, ikke har de helt nye bussene.

 

I drammen som sagt mange ganger før, nettbuss ^^

 

Her er det Ruter som kjører. Hender jeg reagerer på at de kjører for fort, glemmer å blinke etc, men bussene er nye og fine.

 

Det er nettbuss sine også, men når de ikke har vedlikehold på disse bussene så merker man når bussen girer osv. Bare dunk osv xD

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte Sandefjord-Kristiansand søndag kveld og det gikk helt fint mesteparten av veien, til jeg nærmer meg Kristiansand og fartsgrensen går fra 100 til 80. Jeg ligger vel i rundt 90 på speedometeret (som ikke er fryktelig langt over 80...), ligger i høyrefila og ser en bil komme inn i påkjøringsfeltet ved siden av meg omtrent. Legger meg over i venstrefeltet så han kan komme inn. Han gasser så på til noe jeg vil anta er over 100 og kjører forbi meg på høyre side og går rett fra akselerasjonsfeltet til venstrefeltet.

Det samme skjedde idag på omtrentlig samme sted.

Lenke til kommentar

Håper vi kan få politi som kan få farlige sjåfører med dårlig aggresjonskontroll langt unna veien, enkelte er ikke egnet til å kjøre bil.

Greit nok, men du kan ikke være uenig i at det burde absolutt være påbudt med refleks.

 

Kall meg slem, teit og farlig sjåfør, men møter jeg en fotgjenger uten refleks på en mørk vei uten gatelys, blender jeg ikke ned.

Lenke til kommentar

Håper vi kan få politi som kan få farlige sjåfører med dårlig aggresjonskontroll langt unna veien, enkelte er ikke egnet til å kjøre bil.

 

AtW

Trenger ikke være agressiv for å mose ned en person i sorte klær uten reflekser i asfalten, holder at de står langs med en sving der trærne står nære svingen slik at han smelter inn i bakgrunden, gjerne på en 80vei, så blir han fint most ned uansett hva slags sinnstemning sjåføren hadde.

Lenke til kommentar

Håper vi kan få politi som kan få farlige sjåfører med dårlig aggresjonskontroll langt unna veien, enkelte er ikke egnet til å kjøre bil.

Greit nok, men du kan ikke være uenig i at det burde absolutt være påbudt med refleks.

 

Kall meg slem, teit og farlig sjåfør, men møter jeg en fotgjenger uten refleks på en mørk vei uten gatelys, blender jeg ikke ned.

 

 

Selv med gatelys kan det være vanskelig å få øye på fotgjengere, spesielt i regnvær.

 

Jeg synes det er skremmende hvordan noen fotgjengere hiver seg ut i fotgjengerovergangene uten å forvisse seg om at de er observert av bilistene. Det er tross alt de myke trafikantene som blir most.

Lenke til kommentar

Det er greit nok å få vekk aggressive sjåfører.

Noen mister nok jobben på grunn av slikt

 

Det jeg mer er viktigere at finne ut hvorfor sørpeførene er så aggressive og gjøre noe med det.

I samme slengen så kunne man også få vek de som driver og saboterer flyten i trafikken

( dette har ingen ting med hva jeg tidligere har ment med sykling i trafikken )

Lenke til kommentar

Håper vi kan få politi som kan få farlige sjåfører med dårlig aggresjonskontroll langt unna veien, enkelte er ikke egnet til å kjøre bil.

 

AtW

Trenger ikke være agressiv for å mose ned en person i sorte klær uten reflekser i asfalten, holder at de står langs med en sving der trærne står nære svingen slik at han smelter inn i bakgrunden, gjerne på en 80vei, så blir han fint most ned uansett hva slags sinnstemning sjåføren hadde.

 

Du trenger å være aggresiv for å komme med tøvete trusler som "Gjør dere ikke som jeg sier så skal jeg f*** meg mose dere ned i asfalten!!"

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Håper vi kan få politi som kan få farlige sjåfører med dårlig aggresjonskontroll langt unna veien, enkelte er ikke egnet til å kjøre bil.

Greit nok, men du kan ikke være uenig i at det burde absolutt være påbudt med refleks.

 

Kall meg slem, teit og farlig sjåfør, men møter jeg en fotgjenger uten refleks på en mørk vei uten gatelys, blender jeg ikke ned.

 

Kan jeg ikke? Tror du at det vil føre til økt refleksbruk? Man bør passe seg for å innføre lover som man ikke er tålelig sikker på har positiv effekt på hva folk faktisk gjør.

 

Å drive å blende folk som hevn for at de ikke har refleks hører ikke hjemme i trafikken, om du snakker om å ikke blende ned før du kan se de med nærlys, så er jo saken enn annen.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper vi kan få politi som kan få farlige sjåfører med dårlig aggresjonskontroll langt unna veien, enkelte er ikke egnet til å kjøre bil.

 

AtW

Trenger ikke være agressiv for å mose ned en person i sorte klær uten reflekser i asfalten, holder at de står langs med en sving der trærne står nære svingen slik at han smelter inn i bakgrunden, gjerne på en 80vei, så blir han fint most ned uansett hva slags sinnstemning sjåføren hadde.

 

Du trenger å være aggresiv for å komme med tøvete trusler som "Gjør dere ikke som jeg sier så skal jeg f*** meg mose dere ned i asfalten!!"

 

AtW

Igjen - dette er jo faktisk en beskrivelse over nøyaktig hva som skjer om en myk trafikant er tankeløs et par sekunder når den er kledd i sort uten reflekser. Så hva skal man egentlig si for å få folk til å skjønne at reflekser er viktige?

Lenke til kommentar

Du trenger å være aggresiv for å komme med tøvete trusler som "Gjør dere ikke som jeg sier så skal jeg f*** meg mose dere ned i asfalten!!"

 

AtW

 

 

Så var det dette med å ta alt som skrives på tråden bokstavelig da.

 

Her lufter man sine frustrasjoner for irritasjoner i trafikken, budskapet var å få myke trafikanter til å gjøre seg mere synlige i høstmørket.

 

Du vrir som vanlig fokus over på den store stygge ulven i dine øyne...bilistene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Håper vi kan få politi som kan få farlige sjåfører med dårlig aggresjonskontroll langt unna veien, enkelte er ikke egnet til å kjøre bil.

 

AtW

Trenger ikke være agressiv for å mose ned en person i sorte klær uten reflekser i asfalten, holder at de står langs med en sving der trærne står nære svingen slik at han smelter inn i bakgrunden, gjerne på en 80vei, så blir han fint most ned uansett hva slags sinnstemning sjåføren hadde.

 

Du trenger å være aggresiv for å komme med tøvete trusler som "Gjør dere ikke som jeg sier så skal jeg f*** meg mose dere ned i asfalten!!"

 

AtW

Igjen - dette er jo faktisk en beskrivelse over nøyaktig hva som skjer om en myk trafikant er tankeløs et par sekunder når den er kledd i sort uten reflekser. Så hva skal man egentlig si for å få folk til å skjønne at reflekser er viktige?

 

Les setningen en gang til, den kan vanskelig tolkes som annet enn en trussel, når vedkommende skriver "så skal jeg faen meg mose dere ned", hadde han skrevet noe sånn som "kommer dere til å bli most ned", så hadde saken vært enn annen, per i dag er hans uttalelse veldig klar. Og jeg tror folk flest vet at refleks har endel å si. Men de bruker det ikek allikevel, av ymse grunner, akkurat som folk stadig bryter regler, og gjør ukloke manøvre i trafikken.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du trenger å være aggresiv for å komme med tøvete trusler som "Gjør dere ikke som jeg sier så skal jeg f*** meg mose dere ned i asfalten!!"

 

AtW

 

 

Så var det dette med å ta alt som skrives på tråden bokstavelig da.

 

Her lufter man sine frustrasjoner for irritasjoner i trafikken, budskapet var å få myke trafikanter til å gjøre seg mere synlige i høstmørket.

 

Du vrir som vanlig fokus over på den store stygge ulven i dine øyne...bilistene.

 

Nei, jeg vrir fokus over på det som frustrerer meg i trafikken, farlig kjøring og farlige holdninger. Utifra hva du har skrevet tidligere er det absolutt ingenting som får meg til å tro at min tolkning om at du har en usunn aggresjon mot fotgjengere er feil, og at du istedet kun er bekymret for fotgjengeres ve og vel.

 

Alle trafikkantgrupper gjør feil, konsekvensene av bilisters feil er dog ofte større, og de har derfor generelt sett ett større ansvar. Når det er sagt, så mener jeg folk bør bruke refleks.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ønsker å takke føreren (ungdom) av en blå Ford Sierra ca 1990 mod med 4 passasjerer for at du legger deg ca 3 meter bak meg når jeg ligger i ca 90 i 80 sonen med motorsykkel.

Dette var i et område med mye hjort og om jeg måtte ha bråbremset for en ville jeg opplevd mye mer en nakkesleng.

Jippi...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var like ved å kjøre i en scooter her om dagen. Var på vei hjem fra Trondheim, og kom til en rundkjøring (Rundkjøringen ved Shell på Ranheimsvegen for dere som er kjent). Det var begynt å bli mørkt og denne scooteren kjørte uten lys. Den havner i blindsonen min, og jeg så ikke at han kom fra venstre. Heldigvis var jeg våken nok til å få foten på bremsen, men det kunne blitt farlig.

 

Ja, jeg vet det ville vært min feil om jeg hadde kjørt i h*n, men hvor dum går det an å bli når man kjører en svart scooter, uten lys på kvelden? Gikk heldigvis fint og ingen skade skjedd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...