Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Minner meg om en trønder (= nordlenning??) jeg satt på for et par uker siden...

 

Vi rygger ut av en parkeringsplass i et P-hus, han snur seg for å se at det er klart, vrenger over uten å se til den siden høyre del av fronten er, å klinker et reklameskilt vannrett :whistle: prøvde ikke å si noe for så å få høre hvem som kjørte bilen jeg :whistle:

Skjelte så ut det "døde" skiltet så det holdt, å dundra ut mot utgangen...

Så snur han seg etter et par pene jenter, gir på for å få litt ordentlig lyd ut av "fjortissventilen" å legger 2 stakkars reklameskilt like vannrett som førstemann :!: :!: (disse blir liggende under bilen, ferdig "lada")

Hopper så ut av bilen for å skjelle ut "de 2 drittungene som heiv noe på bilen"!!

I det han setter seg inn i bilen og kjører fram, så spretter disse skiltene som spedalske bak bilen, og han blir knallrød når han skjønner at han hadde tabba seg ut (de 2 pene jentene kom nærmere for å se hva som hadde skjedd, men lo seg jo skakk når de så skiltene hoppe fram fra under bilen... (blir bare kalt Under car signs i vennegjengen nå :p )

Endret av Pluggen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følte bare at jeg måtte komme med mitt bridrag her ang om kvinner i trafikken.

 

Damer kan faktisk ikke kjøre! Holdt på å krasje med de 3ganger igår!
Vel.. De kan jo kjøre siden de fikk lappen... Men om de er stødig i trafikk vet ikke jeg.

 

skal si dere en ting, jenter/damer er faktisk til tider veldig mye bedre enn oss gutter/mannfolk å kjøre. Sånn er realiteten.

De trenger ikke være bedre sånn kjøreteknisk, men de er bedre til å ta ting med ro og ikke ta unødie sjanser.. de er heller ikke like agressiv i trafikken som oss.

Må si deg litt enig her. Sant nok som nok som du sier så behøver de ikke å være sånn kjøreteknisk bedre enn oss. Noen ganger tar de det for rolig og gjør ting værre...

 

Har en del venninner som har hatt lappen en stund, og kan da av erfaring si følgende:

En del av de er utrygge så det holder de første 2-3 dagene, men så blir de kjempe flinke etter litt erfaring (jo mer, jo bedre)

Hehe, snat nok.. Mi søster er et godt eksempel på dette men er mye brede til å kjøre nå. I begynnelsen var jeg faktisk redd når ho kjørte...

 

En ting er at kvinnene tar det med ro i trafikken men noen ganger så er det altids noen "litt" mer erfarne og vil forbi uansett... Noen ganger kan de forårsake problemer andre ganger ikke. Selv menn er ikke et unntak!!

 

Det sies ofte at kvinner er bedre til å kjøre og at de ikke kræsjer så mye som menn gjør. Kvinner kjører rolig men dunker nesten uansett borti en bil eller kræsher med et uhell..De burde kanskje bli litt mer kjøretekniske og... Vi menn kræsher også men det er gjerne etter litt herjing. Det ga vel ikke no point dette?

 

Kvinner og rygging har vel en del felles! Kan dunke borti ting, litt usikre, lirke seg bakover, mye ratting..

 

Noen ganger skulle jeg ønske at kvinner hadde litt mer av det kjøretekniske...

 

Sto på en bensin stasjon og ventet på å fylle luft i dekka.. Inn kommer det en kvinne og skal fylle bensin men tanklokket er på feil side. Slik som jeg oppfattet det så skulle hun lukepakere mellom 2 biler, rygget inn og endte med å stå 90 grader. (litt av en parkering tenkte jeg) så kjørte ho fram litt mens ho svingte over til den ene siden. Nei ikke mer plass så ho rygget igjen, litt sånn fram og tilbake for å så endelig stoppe å fylle... Kunne ho ikke ha kjørt tatt en 180% sving litt lenger borte så slapp ho å holde på der det var trangest.

 

Ble en del dette.. Har sikkert mer å komme med men det for holde for nå. No Offence...! ;)

Lenke til kommentar

Hehe... jenter kan ikke rygge properly.

 

Så en artig episode i Kristiansand sentrum i dag: sto på en lasterampe nede i sentrum, og holdt på å plukke is av bilen. Kommer en ung jypling i en SUV av noe slag, fikk ikke med meg hva slags type. Han kjørte litt forbi meg, før han fant ut at gata han skulle ut i, var enveiskjørt. Han rygga derfor tilbake i en faderlig fart. Jeg snudde meg tilbake til bilen, og hører sekundet etter et høyt smell. Luringen rygga rett i en lyktestolpe med bakskjermen, i sikkert 25-30 km/t :p

Lenke til kommentar
Så en artig episode i Kristiansand sentrum i dag: sto på en lasterampe nede i sentrum, og holdt på å plukke is av bilen. Kommer en ung jypling i en SUV av noe slag, fikk ikke med meg hva slags type. Han kjørte litt forbi meg, før han fant ut at gata han skulle ut i, var enveiskjørt. Han rygga derfor tilbake i en faderlig fart. Jeg snudde meg tilbake til bilen, og hører sekundet etter et høyt smell. Luringen rygga rett i en lyktestolpe med bakskjermen, i sikkert 25-30 km/t :p

Hahaha...

 

Hadde en episode i dag også. Det kom en moped ut etter meg i et kryss, i 60-sonen. Tenkte "han ser jeg ikke mer til, de der går jo ikke i mer enn 45 km/t." Feil. Litt lengre framme tar jeg en annen moped igjen. Skal til å kjøre forbi den, da jeg med min forbauselse finner ut at mopeden bak meg har tatt meg igjen, og allerede har lagt seg ut! Jeg finner ut at jeg egentlig har god tid til å smette over i det andre feltet før ham, og gjør det. Men mopeden bak har andre planer. Mens jeg kjører forbi mopeden foran meg, legger han seg på utsiden av meg igjen! Og som ikke det var nok, mot oss kommer en bil i stor fart. For å redde skinnet til galningen på 16 år (kjenner ham), må jeg hive bilen inn 2 cm foran mopeden jeg nettopp kjørte forbi, til hans store forargelse. (Unnskylder til ham offentlig her, det var ikke min feil FFS!) Galningen på 16 unngår akkurat den møtende bilen...

 

Angående kvinner og bil:

Kvinner tar ofte ikke like store sjanser som menn, som f.eks. å utnytte små luker i tett trafikk. Dette kan stagge trafikken, og gjøre mannen i gata (:p) sinna. :)

Lenke til kommentar

Ingen klage, bare en oppfordring:

 

Kjør inn i bilen min neste gang du (eller noen du kjenner) kjører i strid med trafikkreglene! Vis hensyn, jeg vil ikke ha varige mén

 

Kanskje får du belønning også: 10% av forsikringspengene jeg får utbetalt (det vil si ca 1000-1500Nkr rett i lomma til den "heldige")

Endret av Ezekiel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ingen klage, bare en oppfordring:

 

Kjør inn i bilen min neste gang du (eller noen du kjenner) kjører i strid med trafikkreglene! Vis hensyn, jeg vil ikke ha varige mén

 

Kanskje får du belønning også: 10% av forsikringspengene jeg får utbetalt (det vil si ca 1000-1500Nkr rett i lomma til den "heldige")

er du lei bilen din ??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hellige påskekylling!

Politiet trenger seriøst noe å finne på.

 

Jeg ble nettopp stoppet av en håpløst uvitende stakkars politimann som ikke hadde bedre fore enn å plage meg.

 

Grunnen til at han stoppet meg var visst for å fortelle at jeg ikke måtte bruke håndbrekk når jeg skulle ut på en hovedvei, fordi jeg kunne ødelegge bilen min. Jeeeez, hvor amatør tror han jeg er da!? Nevne masse drit om at jeg ikke måtte kjører aggressivt etc.

 

Men det aller verste var at han skulle se på vognkort og i tillegg sjekke om bilen min var 'ulovlig' trimmet. Jeg kjørte i en helvetes fattig 1.9 konebil jo (Z3) med kun ny eksos, bremser og underste...

Nå kommer det beste, han pekte på luftfilterboksen og spurte om det var en ettermontert kompressor. Hva svarer man på sånt? Sånn seriøst, hva skal man si når en politimann som leter etter 'ulovlig trim' klarer å lire av seg noe sånt? Måtte bruke en halvtime på å forklare han hva som var hva i en bilmotor og anbefalte han å aldri gjøre noe liknende igjen.

 

Hadde forstått det om jeg hadde kommet i en overstylet eller ribbet japseracer med 5" uten katalysator, men en standard konebil som bare var senket litt, jeeeez.

Lenke til kommentar
Hellige påskekylling!

Politiet trenger seriøst noe å finne på.

 

Jeg ble nettopp stoppet av en håpløst uvitende stakkars politimann som ikke hadde bedre fore enn å plage meg.

 

Grunnen til at han stoppet meg var visst for å fortelle at jeg ikke måtte bruke håndbrekk når jeg skulle ut på en hovedvei, fordi jeg kunne ødelegge bilen min. Jeeeez, hvor amatør tror han jeg er da!? Nevne masse drit om at jeg ikke måtte kjører aggressivt etc.

 

Men det aller verste var at han skulle se på vognkort og i tillegg sjekke om bilen min var 'ulovlig' trimmet. Jeg kjørte i en helvetes fattig 1.9 konebil jo (Z3) med kun ny eksos, bremser og underste...

Nå kommer det beste, han pekte på luftfilterboksen og spurte om det var en ettermontert kompressor. Hva svarer man på sånt? Sånn seriøst, hva skal man si når en politimann som leter etter 'ulovlig trim' klarer å lire av seg noe sånt? Måtte bruke en halvtime på å forklare han hva som var hva i en bilmotor og anbefalte han å aldri gjøre noe liknende igjen.

 

Hadde forstått det om jeg hadde kommet i en overstylet eller ribbet japseracer med 5" uten katalysator, men en standard konebil som bare var senket litt, jeeeez.

hahaha dette skulle vi hatt på film :D

 

skulle ønsket jeg ble stoppet i en sånn kontroll :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...