Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Helt enig med Andzel, jeg. Jeg respekterer at folk kjører i ulik hastighet og greier, men man burde se i speilet og slippe frem de som vil frem når man kjører på fin firefelts vei. Jeg er kjempespent på om enkelte disse folka hadde flyttet seg om det hadde kommet en ambulanse (for eksempelets skyld uten sirene) bakfra, for de gir ikke uttrykk for at de forstår hensikten med et speil. Det er trist når bremsen brukes oftere enn gassen på motorveien... :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du har begrenset trafikkerfaring.

 

Hvis du ikke gidder begrunne dette utsagnet, så ser jeg ikke noe vits i og poste et inlegg om det.

Trenger du forklaring på hvorfor man skal holde god nok avstand, så man faktisk klarer å stoppe (!), om bilisten fremfor deg plutselig står på bremsen?

 

Idioter som ligger altfor nærme, eller idioter som støtter slike idioter, burde ikke fått lov til å kjøre bil overhodet.

Endret av greygenic
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kom inn i ett kryss i dag, hvor jeg selvfølgelig har vikeplikt for de fra høyre. Dette er i en 30 sone, med regn.

Slenger et blikk til høyre og det er klart, så et til venstre hvor det også er klart og trykker inn gassen igjen for å kjøre videre (stoppet ikke, men slakket gassen for å ned farten inn i krysset), ser så til høyre igjen, og der kommer det en stygg faen i minst 60 km/t og står på hornet. Siden jeg allerede er ute i krysset, så hiver jeg meg på bremsen og slenger meg over i motgående felt.

 

Var bare flaks som gjorde at det ikke skjedde en ulykke, og jeg hadde garantert fått skylden.

Lenke til kommentar

Jeg satt på bussen i dag og bussen måtte bråbremse for en bil som kom fra høyre. Det var vanlig vikeplikt, 30-sone, bilen kom i ca 10 km/t og bussen i ca 40. Krysset er ganske oversiktlig. Bussjåføren trodde at bilen ville vike på grunn av "sterkestes-rett-regelen".

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Kom inn i ett kryss i dag, hvor jeg selvfølgelig har vikeplikt for de fra høyre. Dette er i en 30 sone, med regn.

Slenger et blikk til høyre og det er klart, så et til venstre hvor det også er klart og trykker inn gassen igjen for å kjøre videre (stoppet ikke, men slakket gassen for å ned farten inn i krysset), ser så til høyre igjen, og der kommer det en stygg faen i minst 60 km/t og står på hornet. Siden jeg allerede er ute i krysset, så hiver jeg meg på bremsen og slenger meg over i motgående felt.

 

Var bare flaks som gjorde at det ikke skjedde en ulykke, og jeg hadde garantert fått skylden.

 

Har opplevd lignende i rundkjøringer, kjørte moped, og så at alt var klart, avbrøt nedbremsingen og forsatte ut, men kom så en fra høyre (avkjøringene lå tett) i sikkert 50-60km/h, endte med at jeg bråstoppet, og låste forhjulet slik at jeg veltet. (Det regnet, så jeg mistet grepet)

 

Er jo helt umulig å vike, eller ta hensyn til folk som kjører så hinsides fort at de ikke er oppdaget før de er rett foran deg.

Lenke til kommentar

@Andzel: Bare av ren nysgjerrighet, hva skyldes denne voldsomme aggresjonen ovenfor dine medtrafikanter?

 

Ekke aggresivitet, men om jeg ligger i 120 også ligger det en bil i venstre og ingen på høyre er det noe feil :s. Endte med at jeg måtte legge meg ned i 90 km ettersom gidder ikke å kjøre forbi på høyre før jeg eventuelt har blinket litt osv.

 

De har ingenting å gjøre i venstre felt i det hele tatt sier jeg. Sopp hjerner kaller jeg dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har kontroll over bilen når den går i 120 på motorveien er bare der jeg ligger i høy hastighet. Men når du kommer i 110-120 og det ligger en sopp i 90 i venstrefeltet som ikke flytter seg så skaper de farlige situasjoner.

 

 

Men til en litt morsom hendelse: Ingen kom til skade!

 

http://www.aftenbladet.no/lokalt/gjesdal/Kyllingtransport-veltet--veien-stengt-2860616.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, men nå måtte avlivinga skje i forbindelse med ulykka og alt går rett i søpla.

 

Skeptisk, disse blir sikkert vasket også solgt som Prior Kylling etterpå. Ekke noe problem, de får sikkert bare en sprøyte.

 

Det jo også litt snålt å omtale det som en litt morsom hendelse.

 

Synes det var litt morsomt ettersom hører ikke om det veldig ofte pluss var jo ingen som døde. Var en "bra" ulykke enn hva vi har sett i det siste.. Det er min mening.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Jeg har kontroll over bilen når den går i 120 på motorveien er bare der jeg ligger i høy hastighet. Men når du kommer i 110-120 og det ligger en sopp i 90 i venstrefeltet som ikke flytter seg så skaper de farlige situasjoner.

 

Innlegget mitt var ikke nødvendigvis rettet mot deg, men du tolket det vist slik.

Poenget mitt var at soppene i høy hastighet gjerne har kontroll selv, men andre bilister regner med at folk holder sonn ca fartsgrensen og beregner luker osv ut i fra det. Derfor har ikke andre bilister god kontroll på dem som ligger langt over, og det kan skape farlige situasjoner.

 

Det med at raringer blokkerer venstrefilen som du sier, skaper vel mer et irritasjonsmoment, om det blir en farlig situasjon ut av det kommer an på hvor mye adhd bilisten bak har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...