indeksregulert Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Takk til deg som holdt på å skape en front-mot-front kollisjon når du kjørte forbi meg mens jeg var ute og syklet i dag. Åpenbart ikke alle veier er laget for at tre kjøretøy kan passere i bredden. 4 Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Og jeg pleier å holde minst 5 sekunder mellom meg og den forran meg i hastigheter over 60. I rushtiden eller når det er mye kø på veiene er fem sekunder veldig unødvendig. Hadde alle brukt fem sekunder ville kapasiteten i rushtiden blitt halvert. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Et nytt irritasjonsmoment (sikkert tatt opp før): Bilister som ikke klarer å kjøre skikkelig i rundkjøringer! Dette er vel gammelt nytt, men likevel høyst relevant. Ting som stadig går igjen, er som følger: De overholder ikke vikeplikten. Altfor stor fart inn i rundkjøringen. For stor fart i selve rundkjøringen. De blinker aldri, eller så blinker de helt feil (denne er ikke nødvendig, hvis man bare klarer å plassere seg riktig!). De ligger altfor nær en, og gjør dermed reaksjonstiden min, og en mulig unnamanøver, mye vanskeligere. De plasserer seg helt feil, og skaper dermed misforståelser. De ligger klin i midten, selv om det er god nok plass til to biler i bredden. Det blir så mye større konsekvenser, når man kun kjører på to hjul.. Jeg skulle ønske andre kunne respektere dette i større grad. Om man ikke klarer å kjøre bil skikkelig, får man heller holde seg unna. Vet man ikke hvordan man skal kjøre riktig (og sikkert) gjennom en rundkjøring, burde man ha gått og levert inn førerkortet på dagen! Hvis jeg forstår deg riktig så er det det som skaper alle køen som oppstå ved rundkjøringer ? jeg har en litt annen oppifating av det.la oss kalle det for et tilleggsproblem man kommer kjørende i 50 KM/t og det er en rundkjøring. så må man slakke litt ned for å klare rundkjøringen på en forsvaring måte Da må bilene bak vente litt det blir deres tur De fleste rundkjøringen er nok dimisjonert for en hastighet på 20-30 KM/t hvis hastigheten inn og ut av rundkjøringen er betydelig høyre en det så må det nødvendigvis blir kaos.når det er stor trafikk det var en eller annen gang snakk om at man kunne avvike fra 1003 regelen hvis det var stor trafikk. Dette var for å få raskere trafikkavvikling Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Tvers igjennom udugelige scooterførere: Gang på gang ser jeg (vanligvis kun) jenter/kvinner som kjører scooter, og som ALDRI ser seg for til sidene. Senest på onsdag kom det faktisk ei på gang-, og sykkelveien (!), i ca 30 km/t, og som plutselig bare kastet seg uti kjørefeltet (!) - helt uten å se seg for. Det var ikke annet enn ren tilfeldighet at det gikk bra. Noe annet jeg også har lagt merke til, er de som ut av uvitenhet plasserer seg så dårlig (fordi de prøver å lure seg forbi en bil/buss), at de risikerer å bli skvist til døde / bli påkjørt, om buss/bil-sjåføren legger seg for langt ut eller inn i veien. Her kjører man visst med livet som innsats. Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 [...] Hvis jeg forstår deg riktig så er det det som skaper alle køen som oppstå ved rundkjøringer ? Det får så være, jeg vil heller bli forsinket, fremfor å bli påkjørt. [...]De fleste rundkjøringen er nok dimisjonert for en hastighet på 20-30 KM/t hvis hastigheten inn og ut av rundkjøringen er betydelig høyre en det så må det nødvendigvis blir kaos.når det er stor trafikk Kaos? Har man for høy fart risikerer man jo å ikke klare å stoppe i tide, og dermed forsårsaker man en ulykke. det var en eller annen gang snakk om at man kunne avvike fra 1003 regelen hvis det var stor trafikk. Dette var for å få raskere trafikkavvikling 3 sekunder blir litt for lenge i vanlige kryss og rundkjøringer, hvor det er lav fart, men ikke etter vanlig vei. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Takk til deg som holdt på å skape en front-mot-front kollisjon når du kjørte forbi meg mens jeg var ute og syklet i dag. Åpenbart ikke alle veier er laget for at tre kjøretøy kan passere i bredden. Skummelt hva enkelte satser i bytte mot noen sekunder! Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 I rushtiden eller når det er mye kø på veiene er fem sekunder veldig unødvendig. Hadde alle brukt fem sekunder ville kapasiteten i rushtiden blitt halvert. Kanskje det var derfor han skrev i hastigheter over 60. Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Takk til deg som holdt på å skape en front-mot-front kollisjon når du kjørte forbi meg mens jeg var ute og syklet i dag. Åpenbart ikke alle veier er laget for at tre kjøretøy kan passere i bredden. Skummelt hva enkelte satser i bytte mot noen sekunder! Det er noe med det, at om man ligger bak noen - hvor det blir gående litt for tregt, og hvor det samtidig kanskje er plass til å kjøre forbi, så må man bare gjøre det..., det virker som om det er en trang. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 [...]De fleste rundkjøringen er nok dimisjonert for en hastighet på 20-30 KM/t hvis hastigheten inn og ut av rundkjøringen er betydelig høyre en det så må det nødvendigvis blir kaos.når det er stor trafikk Kaos? Har man for høy fart risikerer man jo å ikke klare å stoppe i tide, og dermed forsårsaker man en ulykke. Her mente jeg følgende : det er 50 KM/t på stedet alle bilen som kjører i 50 KM/t må slakke ned når de skal passere rundkjøringen. Dette fører til kø . spesielt når det er stor trafikk i tillegg kommer problemene med de som ikke passer den på riktig måte Lenke til kommentar
greygenic Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 [...] Her mente jeg følgende : det er 50 KM/t på stedet alle bilen som kjører i 50 KM/t må slakke ned når de skal passere rundkjøringen. Dette fører til kø . spesielt når det er stor trafikk i tillegg kommer problemene med de som ikke passer den på riktig måte Åja, ja det blir jo selvsagt. Vi er et fattig land, så vi har vel ikke råd til bedre? Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Så kan vi vel også rette en takk til føreren av en sort BMW som satte i gang forbikjøring av meg når jeg lå bakerst i køen ned sørkedalsveien på sykkel. Da han endelig oppdaget at jeg holdt samme tempo som resten av trafikken var han på siden av meg, men istedet for å gjøre ferdig forbikjøringen eller oppgi den valgte han å forsøke å presse meg til siden. Endret 4. september 2011 av sverreb 2 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Et nytt irritasjonsmoment (sikkert tatt opp før): Bilister som ikke klarer å kjøre skikkelig i rundkjøringer! Det later til at det er mange som tror de er på en racerbane og forsøker å holde racinglinja i rundkjøringen istedet for å holde seg ytterst når de skal rett frem. 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Et nytt irritasjonsmoment (sikkert tatt opp før): Bilister som ikke klarer å kjøre skikkelig i rundkjøringer! Det later til at det er mange som tror de er på en racerbane og forsøker å holde racinglinja i rundkjøringen istedet for å holde seg ytterst når de skal rett frem. Jeg gjør dette... ... Når jeg er alene på veien. Ellers så følger jeg det feltet jeg ligger i på vei inn i rundkjøringen. Problemet kommer når en eller annen idiot bak deg synes det er en god ide å kjøre i innerfeltet, selv om han skal rett frem, og da utnytte sjansen til å komme ved siden av deg istedenfor å bare ligge bak. Skjedde i dag, holdt på å få hele bilen hans inn i førerdøra, føltes sånn passe unødvendig. 2 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) Busser som er størst og som da selvfølgelig alltid har forkjørsrett. Særlig ut av busslommer i 70-sona. Holdt på å gå riktig galt i dag når bussen plutselig svingte ut og jeg måtte kaste meg over i motsatt kjørefelt like før en trafikkøy og 50m før møtende bil... Endret 4. september 2011 av CFM Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Da håper jeg du tuta! Forrige helg opplevde jeg noe skremmende. Første gang jeg øvelseskjørte utenfor parkeringsplasser. Vi kjørte på en relativt lite traffikert vei, slik at jeg skulle slippe mange biler og mye stress. Men en syntes tydeligvis det gikk litt for sakte. Greit nok, jeg lå i 65 i 70-sona, så han skulle forbi. Jeg slakket av litt på farten så han skulle komme seg greit forbi, men plutselig bare legger han seg inn rett foran meg. Jeg overdriver ikke når jeg sier at det var en halv meter mellom oss. Jeg heiv meg på hornet, og han kjørte fra meg. Tulling. Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 I rushtiden eller når det er mye kø på veiene er fem sekunder veldig unødvendig. Hadde alle brukt fem sekunder ville kapasiteten i rushtiden blitt halvert. Kanskje det var derfor han skrev i hastigheter over 60. Ja? Går vel an å ligge i over 60 på en veg i rushtiden også? Argumentet mitt er fremdeles gyldig. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Da håper jeg du tuta! Det skal jeg love deg at jeg gjorde. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Jeg HATER Folk som skal ligge i venstre felt som ligger i fartsgrensen eller bruker masse tid på å kjøre forbi en jævel. Blinket på fyren to ganger, han flyttet seg ikke enda, men endte med at jeg kjørte forbi hele tre biler ettersom de bare lå i venstre feltet.... PÅ vei tilbake til Drammen så blinket jeg engang som lå i venstre feltet hele tiden. 2 Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 (endret) @Andzel: Bare av ren nysgjerrighet, hva skyldes denne voldsomme aggresjonen ovenfor dine medtrafikanter? Endret 4. september 2011 av indeksregulert 2 Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 4. september 2011 Del Skrevet 4. september 2011 Fartsgrensa skal holdes i venstre fil også, Men om det er ledig i høyre felt og trafikken ikke går noe saktere der så skal man jo uansett ligge i høyre felt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå