Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Da vil jeg nok en gang klage litt på avgiftsnorge!!!

Vil montere sikkerthetsbelter i baksete på bilen min (Ascona B 80mod, så det er ikke originalt på disse)

 

Men der var det noe avgifter da vet dere...

Sikkerhetsavgift (????), luksusavgift!!!! (som om jeg gjør dette for å få den til å bli "kul"??), diverse andre greier, men det var disse jeg reagerte mest på...

 

Noen som vet noe mer om dett, vær snill å send meg en PM, eller start en tråd ;)

kan du ikke bare stikke på høggeren og finne noen , gjorde dette på en russebil jeg hadde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja hvorfor stoppe ved bot, de hadde sikkert også satt på en mangellapp og \ eller trussel om å dra inn skiltene. Alt dette hvis man vil sette inn belter på en bil :ermm:

 

Vel, det er faktisk slike avgifter som er med på å gjøre bil så dyrt i Norge. Mn har jo også avgifter på airbag og sikkert også på skinnseter hvis man skulle våge å sette inn noe så luksøriøst :p

 

Billigste er vel å ikke sette inn belter bak, eventuelt gå til VG eller Dagbladet.. he he

 

Luksusavgift gitt, luksus med sikkerhet var jo noe nytt. Skulle du ha belter i gull og diamanter ?? var ikke de svarte beltene gode nok for deg :D:w00t:

Lenke til kommentar

Uansett hva du gjør får du pes fra politiet.

 

De skulle på død og liv bøtelegge en kompis som satt i baksetet av min ascona (som var levert fra fabrikk uten belter i baksetet). Det tok litt tid før det gikk opp for politimannen at bilen ikke var levert med belter...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Uansett hva du gjør får du pes fra politiet.

 

De skulle på død og liv bøtelegge en kompis som satt i baksetet av min ascona (som var levert fra fabrikk uten belter i baksetet). Det tok litt tid før det gikk opp for politimannen at bilen ikke var levert med belter...

eh hehehe

Lenke til kommentar
Irriterende med bilister som på død og liv, MÅ forbi en mopedist selv om mopeden holder fartsgrensa og litt til. Når jeg kjører rundt 60km/t i 50-sone og blir forbikjørt av flere biler, da er det noe galt!

 

Har fått ny respekt for mopedister etter jeg selv fikk meg scooter.

 

Edit: Amen til trafikkopplæring av syklister og ansvarforsikring på sykkel!

Jeg kjører bil selv (øvingskjøring). Og jeg kjører bare forbi mopedister som ligger i 40 i 50-60 sona.. helt håpløst.

Lenke til kommentar
Damer kan faktisk ikke kjøre! Holdt på å krasje med de 3ganger igår!

I går kjørte en kvinnelig taxi-sjåfør i venstre kjørebane da hun skulle svinge inn på en plass på hennes venstre side av veien. Det dumme var at vi kom rett i mot henne da (vi kjørte på riktig side), og måtte vrenge hardt over i venstrefilen for å ikke krasje. :ermm:

 

Edit: Har også lyst til å slenge ut litt klaging på de bilistene som tuter på syklister i trafikken, bare fordi de tror at syklister ikke har lov til å kjøre i rundkjøring. :mad:

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

Sykkelister har da ingenting i veien i rushen å gjøre!

Det er da plenty og nok av sykkelstier i Trondheim og argumentet med at det ikke er kosta opp etter vinterens strøing holder ikke i slutten av juni.

Greit at en sykkelist har rettigheter i trafikken men i rushen med alternativ sykkelsti ved siden av er det bare til irritasjon.

Husk at en gjennomsnitlig sykkelist yter 300W når han trør for fult og vi klager over mopedister.

Trenger ikke å irritere trafikken mere en nødvendig så bruk sykkelstier der det er mulig.

I tillegg så tror mange av de som sykler i veien at de er godt beskytta og ikke blir utsatt for skader ved et sammenstøt med en bil eller lastebil grunnet hasardiøs sykling. :cry:

Var det ikke i fjor at en sykkelist ble påkjørt av toget da han kryssa en jernbaneovergang med bommene nede!?

 

Måtte bare få det sagt, føler meg mye letter nå. :innocent:

Lenke til kommentar

skal si dere en ting, jenter/damer er faktisk til tider veldig mye bedre enn oss gutter/mannfolk å kjøre. Sånn er realiteten.

De trenger ikke være bedre sånn kjøreteknisk, men de er bedre til å ta ting med ro og ikke ta unødie sjanser.. de er heller ikke like agressiv i trafikken som oss.

 

så å si at damer ikke kan kjøre sier mere om den som sier det enn om damer`s kjøreferdigheter

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har en del venninner som har hatt lappen en stund, og kan da av erfaring si følgende:

En del av de er utrygge så det holder de første 2-3 dagene, men så blir de kjempe flinke etter litt erfaring (jo mer, jo bedre)

 

Det er grunn til at de stort sett har lavere forsikring, egeandel osv osv...

 

Sier ikke mer jeg :p

Lenke til kommentar

Satt på med en kar i dag, og jeg skjønner da hvorfor menn er mer utsatt for ulykker. Han kjører i utgangspunktet agressivt, og ble nesten helt gal når noen lå under fartsgrensa. Lå også for nærme bilen foran. Han fikk utløp for raseriet ved å kjøre noen kjappe svinger.

Lenke til kommentar
Satt på med en kar i dag, og jeg skjønner da hvorfor menn er mer utsatt for ulykker. Han kjører i utgangspunktet agressivt, og ble nesten helt gal når noen lå under fartsgrensa. Lå også for nærme bilen foran. Han fikk utløp for raseriet ved å kjøre noen kjappe svinger.

Ja er noen som bare er sånn. En på jobben passer perfekt til den beskrivelsen. Kjefter og banner som en gal (han er nordlending) på alt og alle som kjører litt seint eller er i veien. Da han begynte å kjefte på noen fugler som satt i veien måtte jeg bare le. :!:

 

"J##la føggel! Se te hæ#vete å fløtt dæ a'veien!"

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...