Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Irriterende når folk sakker ned til halvparten av fartsgrensa fordi det står et par politibiler og politibetjenter i en busslomme. Var en belte/mobil kontroll i går og da sakket trafikken seg fra 80kmt (fartsgrensa på stedet) til 40kmt. Er virkelig folk så redd for å kjøre for fort, eller er det bare jævlig spennende å se en politibil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekket polsk varebil:

En polskregistrert varebil ble stoppet full av brukte dekk og felger under kontrollen.

 

– Vi valgte å tro på deres forklaring om at det er gjenstander som er kassert av firmaer. De tar det med hjem til Polen og selger disse. Kravene er nok ikke de samme der, sier Langstrand.

 

Det er vel ikke no vits i å sjekke det nei..?

Der jeg jobba så blei det stjålet felger/dekk for 150 000,-, men de hadde hivd inn kasserte dekk ytterst så det skulle se ut som de hadde reint mel i posen..

Bare flaks at det blei meldt inn rett etter at denne bilen var stoppa, så de tok den igjen for en grundigere sjekk :)

 

Har hvertfall 1stk. ekstra pære i bilen til enhver tid jeg da, så klar for skifte anytime :)

Mange kan spare mye penger bare på å ha en pære til 20 kroner i hanskerommet vet jeg..

Lenke til kommentar

Irriterende når folk sakker ned til halvparten av fartsgrensa fordi det står et par politibiler og politibetjenter i en busslomme. Var en belte/mobil kontroll i går og da sakket trafikken seg fra 80kmt (fartsgrensa på stedet) til 40kmt. Er virkelig folk så redd for å kjøre for fort, eller er det bare jævlig spennende å se en politibil?

 

det går i sakte bare fordi politiet står der .

jeg forstå ikke hvor det skal være så forbasket lang kø i motsatt kjørefelt når bilen kjøre forbi en koalisjon når det er god plass feltet et adskilt

 

 

 

Har hvertfall 1stk. ekstra pære i bilen til enhver tid jeg da, så klar for skifte anytime :)

Mange kan spare mye penger bare på å ha en pære til 20 kroner i hanskerommet vet jeg..

 

problemet er at ikke alle klare eller kan skifte pærene selv.

enkelt biller krever faktisk spesialverktøy for å skifte enkelte av pærene eller at det må gjøres på verkstedet .

 

jeg tror at det var en modell fra Renault som krevde at man tok av forhjulet eller at man nesten demonterte halve motorrommet for komme til der pæren satt

Lenke til kommentar

Jeg sa at mange kan spare en del, og det kan de ganske enkelt gjøre ;)

 

Har selv jobba på BoS, så veit mange ikke har litt sjangs til å skifte pære på egenhånd, men de får ofte heller ikke bot, men beskjed om å skifte..

Folk blir sett ann litt i sånne kontroller har jeg fått inntrykk av her i fjorden i hvertfall :)

Lenke til kommentar

jeg tror at det var en modell fra Renault som krevde at man tok av forhjulet eller at man nesten demonterte halve motorrommet for komme til der pæren satt

 

Peugot 406 elns måtte man demontere frontfangeren nærmest husker jeg da jeg skulle være snill overfor daværende svigers og "bare bytte en pære". Ikke faen om jeg gjør det igjen..

Skoda Octavia har bra opplegg: løsne en mutter og vipp på en spak så er hele lykta ute.

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

jeg tror at det var en modell fra Renault som krevde at man tok av forhjulet eller at man nesten demonterte halve motorrommet for komme til der pæren satt

 

Peugot 406 elns måtte man demontere frontfangeren nærmest husker jeg da jeg skulle være snill overfor daværende svigers og "bare bytte en pære". Ikke faen om jeg gjør det igjen..

Skoda Octavia har bra opplegg: løsne en mutter og vipp på en spak så er hele lykta ute.

 

Var det ikke en annen modell som ble testet i "Broom" ?

Lenke til kommentar

Irriterende når folk sakker ned til halvparten av fartsgrensa fordi det står et par politibiler og politibetjenter i en busslomme. Var en belte/mobil kontroll i går og da sakket trafikken seg fra 80kmt (fartsgrensa på stedet) til 40kmt. Er virkelig folk så redd for å kjøre for fort, eller er det bare jævlig spennende å se en politibil?

En god grunn til at trafikken går såpass mye senere er at det faktisk er mennesker der, som virrer rundt i en busslomme. Jada, de er politimenn og vet at de skal holde seg godt inne i busslomma og alt det der, men de er fortsatt svært nært veien og står i en utsatt posisjon, så det er helt naturlig at folk tenker på sikkerheten og senker farten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For noen uker siden kjørte jeg oppover Hagafoss -> Geilo, som er ca. 12 km med 7% stigning her og der. Havnet bak en tysk bobil, som kjørte rundt 30 km/t oppover i 60/80 sone. Kom meg aldri forbi da det var svingete eller motgående biler.

 

Kommer over en mindre bakketopp og har en lang rakstrekke der det er 60. Så det var klart, så la meg ut og kjørte forbi. Så ser jeg en bil stå parkert på busstoppen noen hundre meter lenger fremme, og av erfaring vet jeg politiet pleier å stå der. Så bremser bråhardt ned til 60 igjen, kjører forbi og der stod de med laser. Slapp heldigvis unna. :)

 

Men tyskere..

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Kjære bilist i den mørkeblå Skoda.

Jeg forstår at du kanskje var ivrig etter å komme fort frem til ett eller annet, men det finnes faktisk trafikkregler som bestemmer hastighet for kjøring - og selv om du ikke har noen intensjoner om å følge dem, så har jeg det. Og ikke sinket jeg heller; jeg var godt og vel over 80km/t, og det vet du også. Ei heller kan jeg noe for at veien stort sett var uoversiktlig slik at du ikke kunne rast forbi meg uten å leke noe veldig med livet, og at det ikke fantes noen steder hvor jeg kunne svingt inn for å slippe deg forbi. Jeg skulle gjerne hjulpet deg forbi hvis jeg kunne.

 

Men vær så snill, ikke ligg bare en halv meter bak rompa på bilen min!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Da er det bare å legge seg 10 til 20 km under fartsgrensen ^^. Var en på 23 veien som havnet bak en fyr, endte med denne fyren kjørte rundt en ekstra runde i rundkjøringen ettersom var en enorm mercedes som lå tett oppi.

 

Men bilen foran der igjen brydde seg ikke i det hele tatt tenkte jeg men fant jo ut at han skulle irrietere han fyren som lå helt oppi ræva. Ved å legge seg ti til 20 under fartsgrensen. Endte med at han dro opp til 90 også bremset hardt ned til 60 km når det ble 60 km. Mercedes tok hintet til slutt ettersom han la seg litt lenger bak. ^^

Lenke til kommentar

Viktig å si ifra til rævkjørere at slik oppførsel ikke er akseptabelt. Den beste måten er å blinke med bremselysene noen ganger samtidig med at man holder hånden opp til midtspeilen. De fleste skjønner hintet.

Viktig å prøve å signalisere dette uten å provosere, men noen tenner faktisk på alle plugger og legger seg enda nærmere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Viktig å si ifra til rævkjørere at slik oppførsel ikke er akseptabelt. Den beste måten er å blinke med bremselysene noen ganger samtidig med at man holder hånden opp til midtspeilen. De fleste skjønner hintet.

Viktig å prøve å signalisere dette uten å provosere, men noen tenner faktisk på alle plugger og legger seg enda nærmere.

På kveldstid fungerer (bakre, selvsagt) tåkelys godt til dette formålet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Viktig å si ifra til rævkjørere at slik oppførsel ikke er akseptabelt. Den beste måten er å blinke med bremselysene noen ganger samtidig med at man holder hånden opp til midtspeilen. De fleste skjønner hintet.

Viktig å prøve å signalisere dette uten å provosere, men noen tenner faktisk på alle plugger og legger seg enda nærmere.

På kveldstid fungerer (bakre, selvsagt) tåkelys godt til dette formålet.

 

Jepp, har gjort det engang og da hørte jeg bare bilen brå bremse og jeg bremset ikke i det hele tatt :p.

Lenke til kommentar

vel, saken er jo slik at om han ligger for nært, og du må bremse, og han da treffer deg, så er jo det hans feil. Så hvis du bremser ned og han treffer deg, og du da bremset uten en egentlig grunn annet enn å få bilen unna, så er det vel å si at en rev løp over veien og du ville ikke treffe den.

Lenke til kommentar

vel, saken er jo slik at om han ligger for nært, og du må bremse, og han da treffer deg, så er jo det hans feil. Så hvis du bremser ned og han treffer deg, og du da bremset uten en egentlig grunn annet enn å få bilen unna, så er det vel å si at en rev løp over veien og du ville ikke treffe den.

 

Så du´kke puuuus?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

vel, saken er jo slik at om han ligger for nært, og du må bremse, og han da treffer deg, så er jo det hans feil. Så hvis du bremser ned og han treffer deg, og du da bremset uten en egentlig grunn annet enn å få bilen unna, så er det vel å si at en rev løp over veien og du ville ikke treffe den.

 

Så du´kke puuuus?

 

Haha, jepp er bedre å gjøre dette på kveld tid nå ettersom det er mørkt. Er verre når det er lyst liksom, men ettersom disse rumepeliggerne ligger fornærme så fokuserer de ikke rundt i området men følger bare lysene dine noe som igjen kan si, så du'kke puuuus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...