Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det også, hvertfall i de fleste fornuftige menneskers øyne..

 

 

Jeg vil også takke for den største fartsdumpen formet som en gjennomsnittsmåling nedover mot kragerø!

 

Jeg har aldri liggi så altfor nært fartsgrensa der før, (annet enn når jeg kjører nesten aleine) men når tante Olga på 82 er ute å lufter den stakkars gamle Toyota´n hu arva av gubben, så går det ikke fort!

Mellom 30 og 40 opp bakkene i 80-sona med lastebiler bak, det er ikke mye snilt.

Cudos for at du bikka 60 i nedoverbakkene :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å ta med den værste av de alle også da, nå som jeg først rabla ned hele greia i adrenalinsinne i stad :p

 

Så en veeeeeldig ny BMW 530d i dag, lunka rundt i 50-60km/t i 80-sona, så jeg gir fra meg ett par blink med fjernlysa etter noen minutter, og et par minutter seinere gir jeg fra meg noen til før jeg legger meg litt nærmere da køen bakover begynner å bli lang nok til at h*n må slippe oss forbi snart, men det skjer ikke..

Kommer etterhvert en slette der jeg ser det ikke er biler i møte, så girer ned 2 hakk før jeg legger meg ut, og gjett hva...

Kødden fikk fatt i koksskuffa og gir flat pedal, noe som fører til at jeg må legge meg inn bak igjen, men der ligger jo bilen som lå bak meg, klar for å kjøre forbi, han ser heldigvis hva som skjer, og bremser kontrollert opp så jeg kommer inn bak troppeføreren igjen..

Hva skjer videre? Joda, han detter ned i 40-50, før han treffer 60 etter en liten stund, for så å hive seg på bremsen og vrenge av veien..

 

Pen bil med bra skyv, bare synd med han som førte kjøretøyet :love:

Lenke til kommentar

Godt å få blåst av litt damp? :)

 

Jeg er for øvrig enig. Det ødelegger for trafikkflyten når folk skal legge seg i venstre felt milevidt før den blir til et avkjøringsfelt. Det samme problemet finnes til en viss grad i Trondheim, da E6 på begge sider av byen deler seg i to (ett-to felt inn til byen og ett felt som fortsetter videre på E6). Da begynner jo folk å legge seg i venstre felt langt oppe på Ranheim og nede ved Heimdal.

 

En tommelfingerregel er at man kan begynne å legge seg i avkjøringsfeltet når skiltingen anviser at man skal gjøre det, kanskje noe før om det er mye kø i de andre feltene.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Følg med i klassen her.

 

Har irritert meg lenge at folk som kjører bil BOR i andre felt fra venstre. Er det tre eller fire felt så skal du ligge helt til høyre selv om motorveien deler seg i to 20 km lenger nede og du skal til venstre fordi tante Edna bor på Ryen og feltet du da holder vil være riktig.

 

Vet du hva??

 

Det driiiiiiiiter jeg langt faen i - du kan se å komme deg over i høyre felt så slipper jeg å kjøre forbi deg på høyre side mens jeg banner så spytt og buser kladder på sideruta.

Og du kan ihvert gi langt faen i å bli irritert på meg som kjører forbi på din høyre side din rass så slutt med gestikuleringen din og den frenetiske blinkingen med fjernlysene. DU bryter veitrafikkloven først, så at jeg passerer deg på din høyre side og skremmer dritten av ungene i baksetet dit med fingern min ut av takluka er DIn fortjeneste, din Nissan Sunny-kjørende bondefis fra Ytre Enfold som bare er vant til tofeltsveier..

 

Så her har jeg ordnet et bilde som forklarer gjennomsnittsnordmannens tanker om motorveien fire felt tatt rett fra satirisk sentralbyrå. Dreier det seg om tre felt så slår du bare sammen tankene om felt 3 og 4. Føler du deg truffet? Er du litt lei deg nå? Fint!

 

post-116700-0-40789700-1314041572_thumb.jpg

 

På forhånd takk og en skikkelig brumm-brumm barte-kos fra meg :)

 

 

Haha, noen som fikk ut sinnet sitt ja. Morsomt å lese. Genialt med fingeren xD

Lenke til kommentar

Følg med i klassen her.

 

Har irritert meg lenge at folk som kjører bil BOR i andre felt fra venstre. Er det tre eller fire felt så skal du ligge helt til høyre selv om motorveien deler seg i to 20 km lenger nede og du skal til venstre fordi tante Edna bor på Ryen og feltet du da holder vil være riktig.

 

Vet du hva??

 

Det driiiiiiiiter jeg langt faen i - du kan se å komme deg over i høyre felt så slipper jeg å kjøre forbi deg på høyre side mens jeg banner så spytt og buser kladder på sideruta.

Og du kan ihvert gi langt faen i å bli irritert på meg som kjører forbi på din høyre side din rass så slutt med gestikuleringen din og den frenetiske blinkingen med fjernlysene. DU bryter veitrafikkloven først, så at jeg passerer deg på din høyre side og skremmer dritten av ungene i baksetet dit med fingern min ut av takluka er DIn fortjeneste, din Nissan Sunny-kjørende bondefis fra Ytre Enfold som bare er vant til tofeltsveier..

 

Så her har jeg ordnet et bilde som forklarer gjennomsnittsnordmannens tanker om motorveien fire felt tatt rett fra satirisk sentralbyrå. Dreier det seg om tre felt så slår du bare sammen tankene om felt 3 og 4. Føler du deg truffet? Er du litt lei deg nå? Fint!

 

post-116700-0-40789700-1314041572_thumb.jpg

 

På forhånd takk og en skikkelig brumm-brumm barte-kos fra meg :)

 

 

Digger det!!! :love:

 

Kan du bli med som ledebil neste gang jeg skal innover til Oslo og tilbake kanskje?

Jeg ville hvertfall fått fri vei :ph34r:

Lenke til kommentar

Ha ha ja digg å få ut litt damp. Akkurat det der har irritert meg noe så inni hampen ganske lenge så nå måtte jeg bare få det ut. Klasseeksempelet var faktisk en semitrailer i midtre felt (kjøre i høyre felt, jeg? næææh!) Faens idioten lå på hornet og fjernlysa sine i 10 sekunder da jeg passerte. Skal høyrefeltet være tomt for trafikk, da eller? Dust.

(og det var midt på en laaang halvveis slak oppoverbakke rett før Olavsgaard fra Oslo og fyren lå i sånn 40-ish)

 

Men jeg er veldig glad for at jeg ikke er alene om å oppleve det. Nesten så jeg føler meg litt imot røkla de gangene jeg legger meg ut i høyre feltet med blinklys. Alle bak meg bare wtf hvor skal han hen, da??!!

Endret av Mister Gnu
Lenke til kommentar

Selsbakk i Trondheim for noen få dager siden. Dagtid og sola i ryggen. Tente blinkende sykkellys på sykkelen. Etter å syklet ned gamle Okstadbakkene (Østre Rosten) i veibanen (for å slippe å vike for kryssende trafikk midt i bakken) var jeg klar for å svinge av til venstre for å komme meg over på gang- og sykkelveien, før kantsteiner lengre fremme umuliggjør en slik manøver (har man først kommet så langt så er det smarteste for alle parter at syklisten fortsetter i veibanen).

 

I den første muligheten (ved fotgjengerfeltet i bunnen av bakken) kom det biler i mot, så jeg fortsatte (uten fartsreduksjon) til bussholdplassen litt lengre nordover mot Sluppen bru, rett før den gamle Selsbakk-fabrikken. Jeg kikket forover og bakover for å se om det var klart. Det var helt klart i mot og ganske langt til nærmeste bil bak meg, så jeg la meg ut mot gulstripa mens jeg ga et klart svingetegn med godt utstrakt venstrearm, uten å senke farten nevneverdig. Jeg ville nemlig ikke hindre annen trafikk mer enn nødvendig.

 

Akkurat i det jeg var i ferd med å krysse gulstripa ble jeg forbikjørt av en svart BMW 3-serie (den nye typen). Vedkommende kjørte forbi meg på venstre side, altså i motgående felt, få cm fra min utstrakte ventrearm. Jeg ble så vettaskremt at jeg ikke rakk å notere bilnummeret. Hadde jeg fått tak i idioten der og da hadde jeg nok blitt tiltalt for legemsfornærmelse. Og muligens ganske sikkert for skadeverk på annen persons eiendom. :mad:

 

Hadde det skjedd en ulykke ville jeg hatt vitner, et par syklister kom motsatt vei (på gang- og sykkelveien jeg kom meg inn på etter sjokkopplevelsen). De hadde tydeligvis lagt merke til idiotmanøveren de også, de ristet oppgitt på hodet da vi møttes.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

De fleste har i dag telefon med mulighet for å ta opp video. Det er bare å feste den godt til sykkelen, starte opptaket og sykle i vei. Rutinemessig sletter man opptaket etter turen, med mindre det har skjedd noe som er verd å ta vare på. Jeg frykter det kan bli noen GB med opptak etter hvert som burde blitt sendt til rette myndighet.

Lenke til kommentar

Har man faktisk videobevis og kanskje attpåtil noen vitner tror jeg man har mye mindre sjanse for å bli henlagt. De har sikkert også interesse av å ta litt tak i bilisters holdninger til syklister, det har vært mye rart fremme i dette området den siste tiden.

 

Det kan jo fortsatt skje at det blir henlagt, men jeg mener nå det er forsøket verdt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Innbrudd på et firma i oslo der en jeg kjenner jobber, til tross for videobevis fra intet mindre enn 12 forskjellige video-kameraer, der man lett kunne identifisere ansiktet på de som brøyt seg inn, og med registreringsnummeret på bilen, så ble saken henlagt.

 

Men kanskje de er mer aggressive på "lette" saker som gir relativt høye bøter for lite arbeid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg trodde du av alle, Flimzes, ville holde deg for god til å komme med spydigheter overfor Politiet.

Selv om det er mot min natur, så gjør jeg mitt ytterste for å respektere myndigheter rundt meg, problemet er at hver eneste gang jeg har trengt politiet, så har de vært opptatt med annet, hatt bedre å gjøre, og henlagt saken/nektet å rykke ut. Politiet i follo politidistrikt gjør sikkert en god jobb etter sine retningslinjer, men når de på en lørdagskveld kun har to biler til disposisjon på et område som er flere mil i hver retning. Hvor den ene bilen er opptatt med å ferske rånere som burner foran bensinstasjonen, og den andre er opptatt med å hjelpe oslo-politiet, og intet mindre enn 8 steder sliter med bråk eller ran, så mister man etter hvert respekten, i hvert fall når dette skjer helg etter helg etter helg (jeg har aldri vært på rånersiden, jeg har dog venner som ofte opplever at politiet venter på at noe skal skje utenfor en viss bensinstasjon, eller som følger etter dem når de drar veldig mange i samme retning). Jeg har dog opp til flere ganger vært i behov av hjelp fra politi, eller observert situasjoner der folk trenger hjelp for politi, og 112 sier "Nei beklager men vi har ikke biler til disposisjon, om vi ber om at noen skal komme til deg nå kan de ikke være der før om et par timer" Følelsen av å få den beskjeden når du sier at en gjeng med ungdommer går rundt med balltrær og skriker ut at de skal drepe alle i nærheten, og de står mellom deg og eneste utgangen fra situasjonen er ikke akkurat fet.

 

Vi har alle våre svakheter, eller meninger som får oss til å virke dårligere, og for min del så er mine meninger rundt politiet ikke akkuratt store. Når man kjenner mange som jobber på steder som er typisk utsatt for bråk, og vekterne gjør en bedre jobb enn politiet, selv om man tilkaller politiet først _hver eneste gang_ så mister man respekt for dem, og til slutt blir de bare klovner.

 

 

Men dette er vel langt nok off-topic i denne tråden, jeg vil bare utdype at jeg ikke ser ned på politiet for å være rebellsk eller annerledes (selv om jeg av person er veldig anstrengt til personer som skal ha myndighet), men fordi de gang på gang nekter å gjøre jobben sin på en måte man kan forvente.

 

Og enda en disclaimer, jeg kritiserer her politiet som en enhet, og den ene politimannen som ikke kan se en gjeng ungdommer uten å stalke dem, jeg har møtt flere gode politifolk, blitt stoppet et par ganger, av utelukkende veldig profesjonelle og hyggelige arbeidere. Det er bare det at de drukner i et system som i hovedsak virker å være designet for å beskytte seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde litt dårlig tid idag så lå vel i 120 i 100. I venstre felt er det HELE Tre biler som kjører i 100. Blinket engang men nei da, endte med at jeg dro forbi alle sammen i høyrefelt. De skulle sikkert ligge i venstre helt til de hadde fått kjørt forbi den lastebilen som var langt unna. Er det mulig, irriterende som det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange av de folka der er på "god gammeldags søndagstur". De kunne likegreit kjøpt bil uten speil, for de evner virkelig ikke å bruke dem. De turer avgårde med begge hender klamret til rattet i 102 i 100-sona i det som må føles som en svært dramatisk forbikjøring av et vogntog som er sperra på 100. Jeg blinker eller tuter aldri på sånne, men jeg har en stresspute jeg kan klemme med hånda så jeg ikke klikker internasjonalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...