Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Nå har jeg opplevd noe nytt, bilister som er veldig oppmerksom på at de kjører under fartsgrensa og skal hjelpe deg forbi for en hver pris. Vel, det er ikke alltid det fungerer så godt i praksis om man følger oppfordringen. Man trenger ikke å be om å bli forbikjørt ved å blinke til høyre og mer eller mindre stoppe på steder hvor det ikke er forsvarlig å kjøre forbi.

Man oppfattes ikke som hjelpsom, man oppfattes som en idiot hvis man gjør det.

Mest sannsynlig kjører du så nærme at de vil ha deg forbi :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg opplevd noe nytt, bilister som er veldig oppmerksom på at de kjører under fartsgrensa og skal hjelpe deg forbi for en hver pris. Vel, det er ikke alltid det fungerer så godt i praksis om man følger oppfordringen. Man trenger ikke å be om å bli forbikjørt ved å blinke til høyre og mer eller mindre stoppe på steder hvor det ikke er forsvarlig å kjøre forbi.

Man oppfattes ikke som hjelpsom, man oppfattes som en idiot hvis man gjør det.

Mest sannsynlig kjører du så nærme at de vil ha deg forbi :)

Jeg tenkte det samme. Når folk legger seg 1 meter bak bilen min, hvorfor skulle jeg ikke tvinge dem forbi.

Lenke til kommentar

Nettop fullført to timer på veien i Bergen og ingen episoder! Deilig!

 

Merkelig det med at folk tror det er vits å blinke ETTER man har bremset ned. Et viktig poeng med blinking er jo nettop å opplyse de bak om at farten kommer til å bliredusert ;)

 

Lange tuneller har en tendens til å ha fotobokser i seg. Dessuten står det at man skal holde lav fart i tuneller i "Veien til førerkortet"-boken. Folk har en tendens til å misforstå...

Lenke til kommentar

Et viktig poeng med blinking er jo nettop å opplyse de bak om at farten kommer til å bliredusert ;)

No shit?

 

Dessuten står det at man skal holde lav fart i tuneller i "Veien til førerkortet"-boken. Folk har en tendens til å misforstå...

Den leste jeg aldri, men jeg nekter å tro at den sier at hvis hastigheten er 80, og du kommer til en tunnel så skal du senke farten til 60. Det er fullt forsvarlig å holde samme hastighet tunnelen igjennom.

 

:)

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Det er greit nok at "du" følte du hadde såpass dårlig tid at du ikke bare valgte å vri deg ut på forkjørsvei når jeg kom 75 meter til venstre for deg, i 70km/t, men samtidig totalt dreit i stoppskiltet som stod der.

 

Men siden du hadde så sinnsykt dårlig tid, så burde du også prøve å bruke pedalen til høyre, du vet den som får farten til å øke, slik at jeg slipper å bremse ned til 30km/t, du holdt nesten 30km/t rundt svingen, og jeg tviler på at bilen din ikke kan akselerere noe videre fra 30km/t på de 4-5 sekundene jeg brukte på å nå frem til deg. Hva skjedde? Hadde du ikke så jævla dårlig tid likevel?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ønsker å rette en liten takk til bussjåføren jeg møtte på vei til Stavanger forrige uke. Lå bak fra noe før Mandal til Lyngdal, som er litt over 30 kilometer.

40 km/t i bakker og svinger var lite morsomt, og var få forbikjøringsmuligheter. Lå som første bil bak bussen, og visste at jeg ikke var komfortabel nok med bilen og motorstørrelsen til å foreta forbikjøringer der det kunne vært mulig (savner automatgir og V6 gitt), så la meg inn på en bussholdeplass og havnet bakerst i en kø på sikkert 50 biler. Svingte en del av etterhvert, sikkert noen som klarte å kjøre forbi også, så da vi kom til Lyngdal var det bare 5-6 biler mellom meg og bussen, deriblant bilen som lå rett bak meg før jeg slapp de forbi.

 

Bussjåfører burde virkelig vise mer hensyn i slike situasjoner, en lang kø på 50 biler bak er jo ikke akkurat vanskelig å se. Burde notert meg ned selskapet og registreringsnummeret og sendt inn en klage til selskapet, men det tenkte jeg først på i ettertid.

Lenke til kommentar

Det er greit nok at "du" følte du hadde såpass dårlig tid at du ikke bare valgte å vri deg ut på forkjørsvei når jeg kom 75 meter til venstre for deg, i 70km/t, men samtidig totalt dreit i stoppskiltet som stod der.

 

Men siden du hadde så sinnsykt dårlig tid, så burde du også prøve å bruke pedalen til høyre, du vet den som får farten til å øke, slik at jeg slipper å bremse ned til 30km/t, du holdt nesten 30km/t rundt svingen, og jeg tviler på at bilen din ikke kan akselerere noe videre fra 30km/t på de 4-5 sekundene jeg brukte på å nå frem til deg. Hva skjedde? Hadde du ikke så jævla dårlig tid likevel?

Det er så digg å se rike folk med store biler med 250 hester, som aldri har mer enn 2500rpm på motoren. De bruker SEKSTI av hestene. Hva faen skal de med dem? Pappa kjørte bilen min, Mazda RX7, 200hk. Han kom seg vel til 1800rpm før han gira. Moro å komme seg til 80 da ja.

Lenke til kommentar

Det er greit nok at "du" følte du hadde såpass dårlig tid at du ikke bare valgte å vri deg ut på forkjørsvei når jeg kom 75 meter til venstre for deg, i 70km/t, men samtidig totalt dreit i stoppskiltet som stod der.

 

Men siden du hadde så sinnsykt dårlig tid, så burde du også prøve å bruke pedalen til høyre, du vet den som får farten til å øke, slik at jeg slipper å bremse ned til 30km/t, du holdt nesten 30km/t rundt svingen, og jeg tviler på at bilen din ikke kan akselerere noe videre fra 30km/t på de 4-5 sekundene jeg brukte på å nå frem til deg. Hva skjedde? Hadde du ikke så jævla dårlig tid likevel?

Det er så digg å se rike folk med store biler med 250 hester, som aldri har mer enn 2500rpm på motoren. De bruker SEKSTI av hestene. Hva faen skal de med dem? Pappa kjørte bilen min, Mazda RX7, 200hk. Han kom seg vel til 1800rpm før han gira. Moro å komme seg til 80 da ja.

 

Men alle er vel ikke opptatt av fart og hestekrefter? jeg for eksempel, er 22 år og kjører en opel corsa med 60 hk, og jeg har ingen behov for å ligge høyt på turtall og komme raskest mulig opp i fart..

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne klage litt om Satans Vegvesen. Statens vegvesen og Follo Politidistrikt, har begge gått ut offentlig, og klaget over at kjøretøy over 7,5 tonn bryter det nylig innførte forbudet mot dem i Oslofjordtunnelen.

 

Vel. Hvis man kommer fra Østfold og skal over til Buskerud/Drammensida, er det naturlig å velge tunnelen. Hvorfor er det da ikke skiltet langs motorveien at de ikke kan kjøre der? Skiltet kommer ved avkjøringen til Drøbak/Frogn VGS, som er 150 meter fra tunnelåpningen, og 5 minutters kjøring fra E6. Greit nok. Bare fem minutter. Men er det så jævla lett å snu en buss eller vogntog i en liten rundkjøring midt i rushtida? Det er helt hull i hodet at ikke det skiltes fra motorveien, slik at de tyngste kjøretøyene kan kjøre om Ring 3.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Flott at de klager på at forbudet brytes, enda bedre hadde det vært om de faktisk fikk satt i gang noen tiltak som får tungtrafikken som ikke skal til ~Oslo unna Oslo-trafikken. Dette bør være en prioritert sak.

 

Det store problemet er at Drøbak er en del av Stor-Oslo. Køen starter i 7-8-tida, og varer til 9-30. Det samme på ettermiddagen. Selv om byen ikke ligger i Oslo kommune er den en del av Oslo på slike områder. En form for evig lang bro eller tunnel fra et sted i Østfold, ville vært bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...