Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere får begynne å lese hva jeg skriver nå altså, dette her blir litt for mye hakk i platen.

 

"OMG! Han skrev at han presser seg forbi!!! Det må jeg svarte meg kommentere!! OMGOMG!".

 

Sverreb og dere andre. Som "den andre elgen" sier, dere bryr dere kun om hva loven sier og ikke sier. "Loven sier det, da kan jeg ikke gjøre det." Blir som om hvis jeg sier hopp så hopper du. Hadde du gjort det? Fordi loven sier at du kan sykle i samme felt som bilister, er det fornuftig å trø da hvis noen bak tuter på deg og presser seg forbi?

 

Slike syklister som deg for slutte å sutre eller komme seg laaangt ifra veien og holde seg på gang- og sykkelstiene som finnes rundtom landet.

Lenke til kommentar

Jeg ble faktisk forbikjørt av en sykkel her om dagen! kjørte i 40 ned hologalandsgata (bodø) og når jeg bremset ved en fartsdump så kjørte sykelisten forbi meg og fortsatte i ca 45-50 for jeg tok han ikke igjen!

Litt artig med tanke på alle som klager over sykelister som kjører for sakte :tease:

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dere får begynne å lese hva jeg skriver nå altså, dette her blir litt for mye hakk i platen.

 

"OMG! Han skrev at han presser seg forbi!!! Det må jeg svarte meg kommentere!! OMGOMG!".

 

Sverreb og dere andre. Som "den andre elgen" sier, dere bryr dere kun om hva loven sier og ikke sier. "Loven sier det, da kan jeg ikke gjøre det." Blir som om hvis jeg sier hopp så hopper du. Hadde du gjort det? Fordi loven sier at du kan sykle i samme felt som bilister, er det fornuftig å trø da hvis noen bak tuter på deg og presser seg forbi?

 

Slike syklister som deg for slutte å sutre eller komme seg laaangt ifra veien og holde seg på gang- og sykkelstiene som finnes rundtom landet.

 

Fordelen er at svært få vil hoppe når du sier hopp - og takk og pris for det! :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ble faktisk forbikjørt av en sykkel her om dagen! kjørte i 40 ned hologalandsgata (bodø) og når jeg bremset ved en fartsdump så kjørte sykelisten forbi meg og fortsatte i ca 45-50 for jeg tok han ikke igjen!

Litt artig med tanke på alle som klager over sykelister som kjører for sakte :tease:

 

gi syklisten fartsbot.

hastigheten der er 40 km/t

Lenke til kommentar

Fordi loven sier at du kan sykle i samme felt som bilister, er det fornuftig å trø da hvis noen bak tuter på deg og presser seg forbi?

 

Det som er fornuftig er å legge seg slik i veien at du ikke kan presse deg forbi.

 

Slike syklister som deg for slutte å sutre eller komme seg laaangt ifra veien og holde seg på gang- og sykkelstiene som finnes rundtom landet.

 

Slike bilister som deg får slutte å sutre eller komme seg laaangt ifra veien og holde seg på motorveiene som finnes rundtom landet.

Lenke til kommentar

Jeg ble faktisk forbikjørt av en sykkel her om dagen! kjørte i 40 ned hologalandsgata (bodø) og når jeg bremset ved en fartsdump så kjørte sykelisten forbi meg og fortsatte i ca 45-50 for jeg tok han ikke igjen!

Litt artig med tanke på alle som klager over sykelister som kjører for sakte :tease:

 

Kjører ofte forbi saktegående trafikk i byen på sykkel (uten å bryte noen fartsgrenser)

 

Har enda til gode å se en bilist vike for raskere sykkeltrafikk slik vi på sykkel hele tiden blir bedt om å gjøre.

 

Det er heller regelen enn unntaket at bilister som er i ferd med å bli forbikjørt av sykkel setter opp farten midt under forbikjøringen.

 

Og siden vi først er i klagemuren: Der ett sykkelfelt slutter mot et kryss er det fletteregelen som teller, ikke presse-seg-forbi-bakfra-i-samme-felt regelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ble faktisk forbikjørt av en sykkel her om dagen! kjørte i 40 ned hologalandsgata (bodø) og når jeg bremset ved en fartsdump så kjørte sykelisten forbi meg og fortsatte i ca 45-50 for jeg tok han ikke igjen!

Litt artig med tanke på alle som klager over sykelister som kjører for sakte :tease:

 

Kjører ofte forbi saktegående trafikk i byen på sykkel (uten å bryte noen fartsgrenser)

 

Har enda til gode å se en bilist vike for raskere sykkeltrafikk slik vi på sykkel hele tiden blir bedt om å gjøre.

 

Det er heller regelen enn unntaket at bilister som er i ferd med å bli forbikjørt av sykkel setter opp farten midt under forbikjøringen.

 

Og siden vi først er i klagemuren: Der ett sykkelfelt slutter mot et kryss er det fletteregelen som teller, ikke presse-seg-forbi-bakfra-i-samme-felt regelen.

 

en liten pussig effekt av reglen ( ikke så veldig fornuftig egentlig ) når syklisten får lov til å flette inn før bilen , som igjen kjøre forbi syklisten noen mente lenger fremme.

Lenke til kommentar

Når jeg var 10 år var det kjempegøy å montere pappskive på sykkelen for å lage lyder. Jeg vokste det fra meg da jeg fylte 11. Ser med forundring på godt voksne menn som fjerner lyddempere fra motorsykler og biler for å lage høyest mulig lyd. Skikkelige alfahanner det der.

Endret av indeksregulert
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tok en fobikjøring igår kveld, helt fint, god sikt. 80 sone. Akslererer til sikkert 100 og suser forbi, og bilen i motsatt kjørefelt blinker med fjernlysene (Dette var på en vei med dårlig lys). Greit nok, det var ikke særlig langt mellom bilene når jeg la meg inn forran traktoren jeg kjørte forbi, men det var godt over 150 meter, minst. Og det å blinke fjernlysene flere ganger, og holde de på klokken 23 på en helt mørk vei er bare idiotisk.

Lenke til kommentar

 

Og siden vi først er i klagemuren: Der ett sykkelfelt slutter mot et kryss er det fletteregelen som teller, ikke presse-seg-forbi-bakfra-i-samme-felt regelen.

 

en liten pussig effekt av reglen ( ikke så veldig fornuftig egentlig ) når syklisten får lov til å flette inn før bilen , som igjen kjøre forbi syklisten noen mente lenger fremme.

Når sykkelfeltet slutter før et kryss, begynner det gjerne igjen etter krysset (Dog det er ikke gitt).

 

Når man fletter havner man bak noen, og foran andre, slik må det være hvis alle skal komme frem og ikke bare de som er farligst.

Lenke til kommentar

Når jeg var 10 år var det kjempegøy å montere pappskive på sykkelen for å lage lyder. Jeg vokste det fra meg da jeg fylte 11. Ser med forundring på godt voksne menn som fjerner lyddempere fra motorsykler og biler for å lage høyest mulig lyd. Skikkelige alfahanner det der.

 

Det mangler ikke akkurat på det heller, spesielt på MC, er jo faktisk ikke-trivielt å få tak i en brukt med originalt eksosanlegg påmontert.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409

Så en bil som var et øyeblikk fra å krasje i en buss i går.

 

Bussjåførene her i Bergen er noen jævler. De bruker ofte ikke blinklys når de kjører ut fra stoppene og kjører ofte rett ut slik at biler bak må bremse fort ned, eller som i går: Bråbremse for ikke å smadre sin egen bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...