sinnaelgen Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 jeg vill klage på de busspassasjerene som somler uten grunn når de skal av elle på bussen. Dette skaper trøbbel for sjåføren som ikke klarer å holde ruta og for andre passasjer som risikerer å miste neste buss ell tog. og enkelte som kommer for seint på jobb Lenke til kommentar
Lami Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Dere får begynne å lese hva jeg skriver nå altså, dette her blir litt for mye hakk i platen. "OMG! Han skrev at han presser seg forbi!!! Det må jeg svarte meg kommentere!! OMGOMG!". Sverreb og dere andre. Som "den andre elgen" sier, dere bryr dere kun om hva loven sier og ikke sier. "Loven sier det, da kan jeg ikke gjøre det." Blir som om hvis jeg sier hopp så hopper du. Hadde du gjort det? Fordi loven sier at du kan sykle i samme felt som bilister, er det fornuftig å trø da hvis noen bak tuter på deg og presser seg forbi? Slike syklister som deg for slutte å sutre eller komme seg laaangt ifra veien og holde seg på gang- og sykkelstiene som finnes rundtom landet. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Jeg ble faktisk forbikjørt av en sykkel her om dagen! kjørte i 40 ned hologalandsgata (bodø) og når jeg bremset ved en fartsdump så kjørte sykelisten forbi meg og fortsatte i ca 45-50 for jeg tok han ikke igjen! Litt artig med tanke på alle som klager over sykelister som kjører for sakte 4 Lenke til kommentar
hightow Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Dere får begynne å lese hva jeg skriver nå altså, dette her blir litt for mye hakk i platen. "OMG! Han skrev at han presser seg forbi!!! Det må jeg svarte meg kommentere!! OMGOMG!". Sverreb og dere andre. Som "den andre elgen" sier, dere bryr dere kun om hva loven sier og ikke sier. "Loven sier det, da kan jeg ikke gjøre det." Blir som om hvis jeg sier hopp så hopper du. Hadde du gjort det? Fordi loven sier at du kan sykle i samme felt som bilister, er det fornuftig å trø da hvis noen bak tuter på deg og presser seg forbi? Slike syklister som deg for slutte å sutre eller komme seg laaangt ifra veien og holde seg på gang- og sykkelstiene som finnes rundtom landet. Fordelen er at svært få vil hoppe når du sier hopp - og takk og pris for det! 3 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Jeg ble faktisk forbikjørt av en sykkel her om dagen! kjørte i 40 ned hologalandsgata (bodø) og når jeg bremset ved en fartsdump så kjørte sykelisten forbi meg og fortsatte i ca 45-50 for jeg tok han ikke igjen! Litt artig med tanke på alle som klager over sykelister som kjører for sakte gi syklisten fartsbot. hastigheten der er 40 km/t Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Fordi loven sier at du kan sykle i samme felt som bilister, er det fornuftig å trø da hvis noen bak tuter på deg og presser seg forbi? Det som er fornuftig er å legge seg slik i veien at du ikke kan presse deg forbi. Slike syklister som deg for slutte å sutre eller komme seg laaangt ifra veien og holde seg på gang- og sykkelstiene som finnes rundtom landet. Slike bilister som deg får slutte å sutre eller komme seg laaangt ifra veien og holde seg på motorveiene som finnes rundtom landet. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Jeg ble faktisk forbikjørt av en sykkel her om dagen! kjørte i 40 ned hologalandsgata (bodø) og når jeg bremset ved en fartsdump så kjørte sykelisten forbi meg og fortsatte i ca 45-50 for jeg tok han ikke igjen! Litt artig med tanke på alle som klager over sykelister som kjører for sakte Kjører ofte forbi saktegående trafikk i byen på sykkel (uten å bryte noen fartsgrenser) Har enda til gode å se en bilist vike for raskere sykkeltrafikk slik vi på sykkel hele tiden blir bedt om å gjøre. Det er heller regelen enn unntaket at bilister som er i ferd med å bli forbikjørt av sykkel setter opp farten midt under forbikjøringen. Og siden vi først er i klagemuren: Der ett sykkelfelt slutter mot et kryss er det fletteregelen som teller, ikke presse-seg-forbi-bakfra-i-samme-felt regelen. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Jeg ble faktisk forbikjørt av en sykkel her om dagen! kjørte i 40 ned hologalandsgata (bodø) og når jeg bremset ved en fartsdump så kjørte sykelisten forbi meg og fortsatte i ca 45-50 for jeg tok han ikke igjen! Litt artig med tanke på alle som klager over sykelister som kjører for sakte Kjører ofte forbi saktegående trafikk i byen på sykkel (uten å bryte noen fartsgrenser) Har enda til gode å se en bilist vike for raskere sykkeltrafikk slik vi på sykkel hele tiden blir bedt om å gjøre. Det er heller regelen enn unntaket at bilister som er i ferd med å bli forbikjørt av sykkel setter opp farten midt under forbikjøringen. Og siden vi først er i klagemuren: Der ett sykkelfelt slutter mot et kryss er det fletteregelen som teller, ikke presse-seg-forbi-bakfra-i-samme-felt regelen. en liten pussig effekt av reglen ( ikke så veldig fornuftig egentlig ) når syklisten får lov til å flette inn før bilen , som igjen kjøre forbi syklisten noen mente lenger fremme. Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Når jeg var 10 år var det kjempegøy å montere pappskive på sykkelen for å lage lyder. Jeg vokste det fra meg da jeg fylte 11. Ser med forundring på godt voksne menn som fjerner lyddempere fra motorsykler og biler for å lage høyest mulig lyd. Skikkelige alfahanner det der. Endret 12. august 2011 av indeksregulert 6 Lenke til kommentar
hightow Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Vi får skylde på Top Gear-gutta. "Yes, another tunnel! Listen to that engine. Hæhæhæhæ! It must be the best sound ... in the world!" 1 Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 (endret) Vel god lyd er bra. Men ikke ekstremt høy. Men anbefaler dere å se (jeg mener høre) på Top Gear tester Maserati Quattroporte. http://www.youtube.com/watch?v=RmeeF9ZtkCA Endret 12. august 2011 av iHouse 2 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Tok en fobikjøring igår kveld, helt fint, god sikt. 80 sone. Akslererer til sikkert 100 og suser forbi, og bilen i motsatt kjørefelt blinker med fjernlysene (Dette var på en vei med dårlig lys). Greit nok, det var ikke særlig langt mellom bilene når jeg la meg inn forran traktoren jeg kjørte forbi, men det var godt over 150 meter, minst. Og det å blinke fjernlysene flere ganger, og holde de på klokken 23 på en helt mørk vei er bare idiotisk. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Og siden vi først er i klagemuren: Der ett sykkelfelt slutter mot et kryss er det fletteregelen som teller, ikke presse-seg-forbi-bakfra-i-samme-felt regelen. en liten pussig effekt av reglen ( ikke så veldig fornuftig egentlig ) når syklisten får lov til å flette inn før bilen , som igjen kjøre forbi syklisten noen mente lenger fremme. Når sykkelfeltet slutter før et kryss, begynner det gjerne igjen etter krysset (Dog det er ikke gitt). Når man fletter havner man bak noen, og foran andre, slik må det være hvis alle skal komme frem og ikke bare de som er farligst. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Når jeg var 10 år var det kjempegøy å montere pappskive på sykkelen for å lage lyder. Jeg vokste det fra meg da jeg fylte 11. Ser med forundring på godt voksne menn som fjerner lyddempere fra motorsykler og biler for å lage høyest mulig lyd. Skikkelige alfahanner det der. Det mangler ikke akkurat på det heller, spesielt på MC, er jo faktisk ikke-trivielt å få tak i en brukt med originalt eksosanlegg påmontert. AtW Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 12. august 2011 Del Skrevet 12. august 2011 Fordi loven sier at du kan sykle i samme felt som bilister, er det fornuftig å trø da hvis noen bak tuter på deg og presser seg forbi? Fordi du irriterer deg over syklisten foran deg, er det da fornuftig å presse seg forbi og utsette syklisten for livsfare? 3 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 IRriterer meg vette av at folk skal ligge 20-40! KM under fartsgrense, når det er sol, fint vær og ny asfalt! Holdte på å få en bil i sia min i en rundkjøring, fant ut det er var greit å kutte svingen. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 og ny asfalt! Kan være farlig ved f.eks. feil blanding. Må bare påpeke det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Ny asfalt er som regel glattere enn asfalt som er noen måneder eller år gammel. Men jeg tror skiltene "glatt vei" på nyasfalterte strekninger skyldes økt fare for vannplaning og ikke forlenget bremselengde på tørt føre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Så en bil som var et øyeblikk fra å krasje i en buss i går. Bussjåførene her i Bergen er noen jævler. De bruker ofte ikke blinklys når de kjører ut fra stoppene og kjører ofte rett ut slik at biler bak må bremse fort ned, eller som i går: Bråbremse for ikke å smadre sin egen bil. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. august 2011 Del Skrevet 16. august 2011 Det burde bli vanlig å sette mobiltelefonen i holder i frontruta og starte videoopptak før man kjører av sted. Skulle det mot formodning skje noe under turen tar man vare på opptaket for dokumentasjon. Ellers så sletter man det ved ankomst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå