Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjapt spm.: Regnes folk på rulleski som fotgjengere eller som trafikanter?

 

Gående er da også trafikanter. Av interesse er dog her fra trafikkreglene:

§ 2. Anvendelsesområde, fravikelse av vegtrafikkbestemmelser m.v.

 

...

 

3. Som gående regnes også den som

a) går på ski eller rulleski,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettopp kommet hjem fra biltur til sørlandet, og har nå fått med meg litt jeg kan dele her.

 

Har seg slik at bilen min ikke på noen måte kan foreta forbikjøringer i oppoverbakke på grunn av det stakkars hamsteret som sliter seg ut under panseret. Hva er da meningen med at folk ligger rett under fartsgrensen og lager kø, for så at vedkommende begynner å gasse på i oppoverbakkene slik at alle andre enn meg klarer å fyke forbi jævelen? Til slutt så er det bare meg som ligger bak vedkommende og damper avgårde i 10 km/t under grensa...

 

Og ja, det var biler imot, så forbikjøring var bare mulig i krabbefeltene som er plassert...? Jepp! I oppoverbakker! :realmad:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Irriterer meg grådig over folk som ikke sjekker blindsonen sin. To hendelser på en dag er mer enn nok...

 

Jeg lå i blindsona til en suv som la seg ytterst i rundkjøring for noen dager siden, og det resulterte i en tur opp på rundkjøringa for min del, sammen med to krølla høyre dører da damen fant ut at det gikk ann å kutte "svingen" i rundkjøringa...

 

Ikke veldig gøy nei :/

Lenke til kommentar

Gående er da også trafikanter. Av interesse er dog her fra trafikkreglene:

Du skjønte hva jeg mente.

 

 

§ 2. Anvendelsesområde, fravikelse av vegtrafikkbestemmelser m.v.

 

...

 

3. Som gående regnes også den som

a) går på ski eller rulleski,

 

Takker.

Endret av CFM
Lenke til kommentar

 

Jeg lå i blindsona til en suv som la seg ytterst i rundkjøring for noen dager siden, og det resulterte i en tur opp på rundkjøringa for min del, sammen med to krølla høyre dører da damen fant ut at det gikk ann å kutte "svingen" i rundkjøringa...

 

Ikke veldig gøy nei :/

 

ikke veldig gøy og veldig unødvendig :hrm:

Endret av Runar
Lenke til kommentar

Olimaen: Jeg antar du kjørte E18 gjennom Aust-Agder og Telemark. Der er det mye galskap. Det er i grunn ikke spesifikt for den strekningen, men jeg kjører selv på den veien ganske ofte, og jeg vet definitivt hva du har å slite med. Jeg kjørt en gang den strekningen med en Yaris. NEVER AGAIN! Fra nå av låner jeg en motorsterk BMW av mine foreldre hver gang jeg kjører strekningen slik at jeg kan "brenne forbi" alle som roter.

Lenke til kommentar

Hva sa dama da?

 

Dama mente jeg hadde kjørt idiot og aktivt gått inn for å smelle i hu...

Hu mente også at jeg hadde en helt sinnsyk fart, men at jeg kom bak hu når det smalt.

Rart jeg fikk herja begge høyre dørene mine, og hun sin venstre framskjerm da...?

 

Kan jo ikke akkurat si at den snart innkjørte (260k km) Merca mi fra slutten av 80-tallet er så sprek at jeg fikk så "sinnsyk" fart med tanke på at dette var i en av de minste rundkjøringene her i byen, noe som også bekreftes av at vi kjørte sammen inn i rundkjøringa, og jeg såvidt var forbi hu i det hun skifter felt i rundkjøringa.

 

http://kart.gulesider.no/m/aoLoI

Lenke til kommentar

I dag kom jeg nesten i kollisjon på parkeringsplass utenfor et supermarked. En viss kvinne i rundt 40-årene synes visst at det er praktisk å gi full gass ut av parkeringsluken og ta feil kjøreretning ut til hovedveien.

 

kjring.png

 

Bildet viser situasjonen. Rød bil viser damens kjøring, og blå bil min (jeg stod stille fra øyeblikket hun fyrte ut av parkeringsluken). Hele området er forresten en parkeringsplass, med oppmerket kjøreretning.

Lenke til kommentar

Eller sykelister på 23 veien i 80 sone. To stykker i breden. Idiotisk sier jeg.

Perfekt sier nå jeg.Hvis du må foreta en forbikjøring så skal du uansett helt over i det motgående feltet, så ser ikke problemet.

 

Kom tilbake fra bilferie i Sverige i forrige uke. Gikk helt fint det, men jo nærmere norskegrensa vi kom, jo større ble idiotfaktoren. Retter en spesiell takk til den norske lastebilsjåføren lastet med container fra Ragn-Sells, som presterte å foreta en helt horribel forbikjøring av en personbil bak en traktor, med motgående trafikk. Ut fra kjøremønsteret å dømme måtte han være opptatt med noe helt annet, for forbikjøringen var mer en unnamanøver enn noe annet. Heldigvis skjedde dette på svensk side der veien var bredere. Bilen som kom i mot måtte ut på veiskulderen for å unngå sammenstøtt. Ikke overraskende peiset lastebilen på videre som ingenting hadde skjedd.

Lenke til kommentar

Eller sykelister på 23 veien i 80 sone. To stykker i breden. Idiotisk sier jeg.

Perfekt sier nå jeg.Hvis du må foreta en forbikjøring så skal du uansett helt over i det motgående feltet, så ser ikke problemet.

 

Har du sett veiene der de syklet nei? Er den verste strekken på hele 23 veien med masse hull osv, sprekker og mer. Pluss midtrabbat et sted og masse svinger noe jeg synes er helt idiotisk. Den andre veien hadde vært greit men ikke der det stor stor fare skilt for elg osv. Pluss det er hele strekker + hull i midten av de hele strekke ettersom asfalten går ned i midten. Fare for alle sammen og det kommer ofte lastebiler i 90+ i 80 sonen der. Så igjen idiotisk sted å sykle. Oppover bakker og name it. Det går da ann å tenke litt? Pluss en sykelist skal ikke være til hinder for trafikken heller men på 23 i den farten som kjøres der så er de et hinder og ikke skulle vært lov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...