Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Andzel: Skummel historie, og det bekrefter vel at de fleste på veien er idioter før det motsatte er bevist. Er ihvertfall den innstillingen jeg ofte har når jeg kjører, men

 

veldig eplesekk da

Der mistet du meg.

 

Jepp, jeg mener at hun skulle være overlegen og tro hun var tøff. Skal endre setningen jeg. Beklager så mye!

Lenke til kommentar

Må bare si beklager så mye til det eldre ekteparet jeg holdt på å kjøre rett i siden på i ei rundkjøring i dag. Jeg feilvurderte og trodde dere skulle rett frem, noe farten deres skulle tilsi, men tydeligvis ikke.

Beklager igjen, det så ut som at dere ble nokså skremt... :/

Forsåvidt også til Transporteren som måtte bråbremse ettersom den luka jeg trodde det ville bli ble til to biler som stod bom stille...

Endret av CFM
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Møtte på gass-bremse-gass-bremse-gass-taxien igjen idag som jeg har kommentert her tidligere! Kunne se bremselysshowet på lang avstand. Utrolig irriterende og distraherende kjøring, slutter aldri å ergre meg over den tullingen... Jeg var ihvertfall ikke alene da de andre bilene foretrakk å holde avstand til ham. Sitter der med capsen sin på hodet og bremser... :nei:

Endret av Olimaen
Lenke til kommentar

Ikke taxien jeg mente angående å anmelde. Det er en fyr jeg hadde problem med på Ring 3 se før i tråden som sagt.

 

Angående å melde inn taxien er at han blir tatt til avhør av taxi selskapet, fikk selv melding ifra Taxi Drammen engang jeg rapporterte en at jeg skulle anmelde han. Men sa at dere får snakke med han først så gjør han noe sånt igjen så gjør jeg det liksom. Men det han gjorde var mye mer ulykkegreie enn det rykk og napp kjøringen til han over.

Lenke til kommentar

Irriterer meg stadig over at bilene her i Stavanger tydeligvis blir levert uten blinklys.

Det nytter ikke å klage over at Tjensvollkrysset (stor rundkjøring med mye trafikk, for de som ikke kjenner til det) er elendig og ineffektivt, når man ikke selv gjør det man kan for å vise hvor man skal, og på den måten skaper flyt i trafikken.

Endret av Llandari
Lenke til kommentar

Enig. Spesielt for tungbilførere som ofte må planlegge kjøringen i lange avstander fremover kommer all blinking godt med.

 

Mange "kutter" i svingen i rundkjøringen, så om man kjører litt mot venstre i rundkjøringen er det i utgangspunktet ingen måte å vite om man skal rett fram eller til venstre. Blinker man til venstre da kan andre biler vite på forhold hvor en skal og for eksempel legge seg til høyre for deg om de skal ut i avkjørselen før deg. Tiden man sparer kan virke bagatellmessig, men i sterkt trafikkerte rundkjøringer kan slike småting ha mye å si for trafikkflyten. Og en god vane er uansett verdt å holde på. :)

Endret av A-Jay
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vær en del meningsytringer i den lokale avisen om bruken av blinklys .

Det enste folk forstår når de orker å bruke blinklyset er blinkingen ut av rundkjøringene.

f.eks at man setter på blinklyset på høyre side ,før man er inne i rundkjøringen fordi man skal ut ved første arm

 

jeg har også hørt snakk om at man kan blinke til venstre i rundkjøringer ved feltskiftet .

 

 

Når man snakker om å blinke inn i rundkjøringen så virker det som om de flest oppfatter det som å blinke til venstre før eller i rundkjøringen.

Da er det ikke rat at nordmenn aldri lærer seg rundkjøringer

 

 

alle har sikkert hørt : "jeg vet hvor jeg skal derfor treger jeg ikke blinklyset" ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Vel hjemme etter enda en bilferie i vårt lille land. En flott ferie, men det er ikke pga. det vi opplevde langs veien. Generelt er det to ting som bekymrer meg:

1) Trafikkmengden virker å fortsette å øke.

2) Antallet sjåfører blottet for trafikkforståelse virker å øke eksponensielt.

 

Spesielt det sistnevnte har irritert meg til de grader - er det virkelig så vanskelig å slippe trafikken bak forbi dersom man absolutt skal kjøre 20 km/h under fartsgrensen? Når man i tillegg etter hvert oppdager at de 2-3 bilene som ligger umiddelbart bak den saktekjørende har forbikjøringsskrekk, er det bare å starte festen. Det hele ender med en rekke forbikjøringer for å "klatre" fremover i køen, for så endelig å kunne parkere idioten som dasser avgårde i 60 km/h... Overdrevet defensiv kjøring burde vært slått hardere ned på!

 

...og ikke få meg til å starte med bobiler og campingvogner. Det vil si, de norske bobilene og campingvognene. Utlendingene klarer stort sett å slippe andre forbi!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...