Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Er det noen som har anmeldt en fyr før da? Tenkte jeg skulle på politi stasjonen på onsdagen å høre ettersom da har jeg tid hva jeg burde gjøre osv. KAn jeg tape i rettsaken osv :S?

Du anmelder bare forholdet - ikke mannen. Politiet trenger en anmeldelse fra deg slik at du blir hans motpart i saken. Det er politiet som kjører saken. Det eneste du og alle andre har å tape, er at han kan fortsette slik kjøring ved en senere anledning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Irriterende med biler som kommer altfor fort på veistrekk der man må glidelåskjøre. Idet jeg skal legge meg over, kommer en maxitaxi i hundre og helvete (Veien er 60-sonet) . Jeg ser ham i tide og holder meg til siden sånn at han kan rase forbi meg, kun for å ligge rett foran meg. Han sparte sikkert flere timer på det opptrinnet... Vurderte alvorlig og drite i farten hans og bare legge meg ut, slik at han måtte bråbremse, men det hadde vært litt surt dersom han hadde passasjerer i bilen og hadde brast inn i meg.

Også utrolig irriterende med sjåfører som ikke kan reglene for glidelåskjøring. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måttet unngå sammenstøt når jeg skal kjøre inn på en vei med gjensidig vikeplikt. Flere ganger har dette vært veier med 2 eller flere felter i samme retning, og feltet til venstre har vært helt ledig. De fleste gangene har det også vært kvinner bak rattet i bilen (beklager å si det) som "sperrer" min innkjørsel, og samtidig bryter den gjensidige vikeplikten.

 

EDIT: Dette gjelder altså biler som kommer bakfra, og som velger å kjøre forbi i samme felt som jeg er på veg ut i - i stedet for å redusere farten og overholde vikeplikten slik man hør og bør.

Endret av tor_erik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her i Bodø har man et område der det er glidelåskjøring .

Det tok flere år før bilisten behersket det. Nå ser det ut som alle tar hensyn del.

 

Det som var irriterende var alle de som skulle leke konge på veien , som absolutt skulle forbi bilen foran , selv om man etter reglene ikke hadde lov til det

 

 

f.eks at du kommer kjørende og har en bil på siden.

du slakker litt opp for å gi plass for billen foran.

Da kommer det en bak som absolutt skal forbi og foran deg

 

Et annet eksempel er der du ligger litt foran en bil i feltet på siden.

når flettingen nærmer seg øker bilen farten og presser seg forbi.

 

 

Hva er vitsen ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med det du skriver. Fail under glidelåskjøring avslører gjerne en generell mangel på fornuft i trafikken, og jeg kan gjerne støtte din observasjon om at kvinner oftere slurver på dette enn menn, med enorm fare for urettferdig generalisering fra min side. De er jo så skrekkelig gode på multitasking, utenfor trafikken vel å merke.

Endret av Sinnsyk asylaspirant
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det noen som har anmeldt en fyr før da? Tenkte jeg skulle på politi stasjonen på onsdagen å høre ettersom da har jeg tid hva jeg burde gjøre osv. KAn jeg tape i rettsaken osv :S?

Du anmelder bare forholdet - ikke mannen. Politiet trenger en anmeldelse fra deg slik at du blir hans motpart i saken. Det er politiet som kjører saken. Det eneste du og alle andre har å tape, er at han kan fortsette slik kjøring ved en senere anledning.

 

 

Den er grei, skal til Politi i morgen(i dag) å høre mer med de der :). Alltid hyggelige politifolk her:D

Lenke til kommentar

Enig med det du skriver. Fail under glidelåskjøring avslører gjerne en generell mangel på fornuft i trafikken, og jeg kan gjerne støtte din observasjon om at kvinner oftere slurver på dette enn menn, med enorm fare for urettferdig generalisering fra min side. De er jo så skrekkelig gode på multitasking, utenfor trafikken vel å merke.

 

Mener å ha lest et sted at det i en undersøkelse ble avdekket at menn kunne langt mer om trafikkreglene enn kvinner. Det er også funnet ut at kvinner står bak de fleste ulykker som kommer av slurv og feilberegninger. Som for eksempel å rygge i søyler i parkeringshus. Menn er generelt bedre sjåfører, men en del klarer ikke å beherske seg. De tar sjanser, og ser på seg selv som en tryggere bilist enn hva som faktisk er tilfelle.

 

Jeg har også lest at kvinner bruker tre ganger så lang tid som menn på å finne ut forskjellen på høyre og venstre.

Lenke til kommentar

Dette er ikke akkurat en klage, men jeg føler spørsmålet passer best her.

 

Hvis jeg kommer fram til en rundkjøring, og det er biler i den har jeg som kjent vikeplikt. Når det da kommer flere biler etter den bilen som opprinnelig var inni rundkjøringen har ikke jeg vikeplikt for dem også?. Vedlagt ligger illustrasjon. Dette er altså en rundkjøring med plass til én bil i bredden slik som tegnet.

 

post-6212-0-11866500-1311795173_thumb.png

Lenke til kommentar

Dette er ikke akkurat en klage, men jeg føler spørsmålet passer best her.

 

Hvis jeg kommer fram til en rundkjøring, og det er biler i den har jeg som kjent vikeplikt. Når det da kommer flere biler etter den bilen som opprinnelig var inni rundkjøringen har ikke jeg vikeplikt for dem også?. Vedlagt ligger illustrasjon. Dette er altså en rundkjøring med plass til én bil i bredden slik som tegnet.

 

post-6212-0-11866500-1311795173_thumb.png

 

Det kommer litt an på hvem som begynner å kjøre først .

hvis de kommer seg inn før deg så må du også vente på dem .

 

her ville det virke naturlig at alle de 3 bilene kjører etter hverandre

slik jeg ser det så kom alle de tre inn fra samme arm

er det riktig ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Det var det jeg tenkte. Men ikke han bak meg, han hang seg på fløyta mens jeg ventet. Ikke spesielt hyggelig.

Hvis du unnlot å kjøre da du helt klart hadde mulighet, kan jeg forstå at han tutet. Men hvis bilene kom så tett at det ikke var mulig, hadde han ingen grunn til å tute.

Lenke til kommentar

Folk tuter for mye rart.. faktisk veldig mye rart.

 

Rundkjøringer er man nødt til å tenke litt mer på effektivitet samt å unngå situasjoner hvor man kan havne i sammenstøt. Dvs. prøve å ignorere vikepliktsreglene litt i den grad andre bryter dem, og heller forsøke å holde dem selv. Det er faktisk mer effektivt at en rekke med biler kan trykke seg igjennom rundkjøringen på rekke og rad enn at èn bil skal avbryte flyten, som så må startes på nytt igjen.

Lenke til kommentar

Man kan generelt sett ikke holde vikeplikten med å trø hardere på gasspedalen. Grunnen til det er at vikeplikten er brutt idèt vedkommende som man har vikeplikt for tror at en ikke kommer til å klare det. Det er dog noe forskjell på å aldri komme seg opp til korrekt hastighet slik at man kommer seg unna og det å klare det på moderat tid.

Lenke til kommentar

Fy faen for ei kjerring. Jeg kjører i 55 i 50 sonen og plutselig kommer det en bil mot meg i min KJØREFELT og jeg tutet som gjorde at hun hivde bilen på andre siden. Jeg bremset også hardt ned for å si det sånn. Jeg snur bilen og kjører etter henne. Ei ungdom sikkert fått lappen for litt siden. Jeg spurte hva i dundre er det du driver med?! Hun bare: Jeg bare så ned jeg, i en tøft tone. Skulle vel være litt tøft og tro det var tøft det hun hadde gjort.. Jeg ble bare irritert og sa jeg skulle anmelde hun og da sa hun unnskyld osv og så vel ut som hun hadde forstått etterhvert hvor ille det kunne bli.. Fy faen, jeg er helt skjelven i kroppen ettersom jeg så får meg min ulykke den 15.3..

 

Herregud så skummelt, HERREGUD. Tok ikke nr eller navnet på hun og ba hun følge med på veien enn å se ned på radioen sin eller noe. Jeg håper hun har LÆRT!

Endret av Andzel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syklist, kryss, 2 biler står og venter - Jeg har forkjørsrett - syklist suser forbi de 2 bilene som stod og venta og rett ut i veien, måtte bremse som ett sant helvete. Det var ganske så skummelt, er det faktisk folk som ikke tenker i det hele tatt!?

Lenke til kommentar

Hvorfor tror folk at det er helt greit at man bruker andres biler til ryggstøtte og barneleke når dem står å venter på noe(n). Jeg hadde satt fra meg firmabilen på en ferge i dag, og da vi kom til land sto det ikke mindre en fire stykker å gnudde seg opp etter siden på bilen, mens ungen til den ene drev å tuklet med det ene sidespeilet.

Hadde det ikke vært for at sjefene mine er så redde for at noen skal ringe inn til kontoret og fortelle at de hadde hatt en ubehagelig opplevelse med en av de ansatte, og jeg fortsatt har prøvetid så skulle jeg faen meg begynt å lete etter riper og lagt skylden på dem.

Eneste trøsten får vel være at de ble møkkete på ryggen. Idioter.

 

Angående sykelister så behandler jeg dem som fotgjengere på hjul med forkjørsrett uansett hvordan trafikkbildet ser ut. Da unngår jeg som regel skumle situasjoner.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...