Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Hva var poenget med å blinke på meg på motorveien i 120 når jeg hadde biler på høyre side og ikke mulighet til å legge meg inn på en stund. Ettersom var masse trafikk, gasset jo på til 130 og la meg inn i en lukke. (Ettersom gidder ikke å irritere de bak så da gasser jeg heller mer på) Var vel en som hadde akkurat fått førekorte som skulle forbi ja. Første gang det har skjedd meg faktisk. =O

Tydeligvis irriterte du ham likevel. Som du selv gjentar til det kjedsommelige, skal man jo ikke hindre trafikken i venstrefilen. Men bra du ikke foretok nødbrems denne gangen da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han var jo LANGT unna det treet. Som en kompis sa:

I Tyskland og Frankrike har de så breie veier at de sliter med en gang de kommer på smalere veier, fordi de vet ikke hvor de har hjulene på bilen i forhold til veien.

 

Og dette ser ut som et slikt tilfelle i mine øyne.

 

Dette er hverfall ikke sant for Frankrike.

Har du sett franske bobiler på norske, smale veier? De ligger i 50. Har du sett franske turister i en nybygd tunnel med 80km/t? De kjører i... 50.

Lenke til kommentar

Han var jo LANGT unna det treet. Som en kompis sa:

I Tyskland og Frankrike har de så breie veier at de sliter med en gang de kommer på smalere veier, fordi de vet ikke hvor de har hjulene på bilen i forhold til veien.

 

Og dette ser ut som et slikt tilfelle i mine øyne.

 

Dette er hverfall ikke sant for Frankrike.

Har du sett franske bobiler på norske, smale veier? De ligger i 50. Har du sett franske turister i en nybygd tunnel med 80km/t? De kjører i... 50.

 

Har du sett franske bygdeveier? Alleer og fjellpass? Franskmenn er vant til sånt.

 

EDIT: Det er sikkert mange grunner til at de kjører sakte. Tuneller er ikke like vanlige nedover i Europa som i Norge. Det kan være uvant. På vanlige veier, kjører de sikkert sakte for å se på landskapet.

Endret av Hanske
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men herregud, la nå ikke dette bli en diskusjon om veinettet i Frankrike! I Frankrike er det mye av alt - både bra og dårlig. Det sier seg selv at sjåførene får trening i å kjøre på begge type veier, og de fleste gjør det nok regelmessig. Frankrike har et stort og godt motorveinett, men det er bygget nylig. De var langt bak både Tyskland, England og Italia. At de fleste sjåfører er vant til dårlige veier i Frankrike, er det ingen tvil om.

 

Dessuten er veiene i Frankrike dyre. Mye dyrere enn i Norge. Altså, bompenger. I tillegg tjener franskmenn langt mindre enn nordmenn. Det koster 1600 kroner å kjøre på motorvei fra Frankrikes nordligste grense, til den sydligste grensen. Det er vanlig å kjøre alternative veier for å unngå motorveiene.

 

Takk.

Lenke til kommentar

Hva var poenget med å blinke på meg på motorveien i 120 når jeg hadde biler på høyre side og ikke mulighet til å legge meg inn på en stund. Ettersom var masse trafikk, gasset jo på til 130 og la meg inn i en lukke. (Ettersom gidder ikke å irritere de bak så da gasser jeg heller mer på) Var vel en som hadde akkurat fått førekorte som skulle forbi ja. Første gang det har skjedd meg faktisk. =O

Tydeligvis irriterte du ham likevel. Som du selv gjentar til det kjedsommelige, skal man jo ikke hindre trafikken i venstrefilen. Men bra du ikke foretok nødbrems denne gangen da.

 

Sopp, han lå langt bak meg til og med om jeg hadde nød bremset så hadde han ikke engang truffet meg. Derfor jeg lurer på hva han drev med XD. Sikkert bare en raring. Han indikerte ikke å kjøre fortere meg engang. Uansett unødvendig.

Lenke til kommentar

Han var jo LANGT unna det treet. Som en kompis sa:

I Tyskland og Frankrike har de så breie veier at de sliter med en gang de kommer på smalere veier, fordi de vet ikke hvor de har hjulene på bilen i forhold til veien.

 

Og dette ser ut som et slikt tilfelle i mine øyne.

 

Hjulene er så sin sak, det er oftest alle de greiene som stikker ut av bilene som bilister har minst styring på.

 

I dette tilfellet virker det imidlertid som at bilisten ikke hadde regnet med at han ville overkompansere når han manøvrerte rundt treet. Den typen overkompansasjon rundt hindringer skjer desverre godt som alltid (uansett kjøretøy) det er en god grunn til å holde større avstand enn hva man tror man har kontroll over.

Lenke til kommentar

Kjørte vestover på E-39 forleden. På tidligere motorvei forbi Søgne (80 sone) tok jeg igjen en stor SUV med henger som kjørte ca 70. Pga motgående trafikk kom jeg ikke forbi. Lå bak i samme hastighet i noen få kilometer og da kom vi til en kraftig stigning med krabbefelt. SUV'en foran meg aksellerte da og fortsatte opp bakken i 85-90. Jeg måtte gi på kraftig for å komme forbi. Kun noen få biler rakk å komme seg forbi i krabbefeltet.

Jeg har inntrykk av at det er en del bilister som bevisst går inn for å sabotere flyten i trafikken og som stortrives med å ha en lang rekke biler bak seg...mao noen skikkelige drittsekker!

Lenke til kommentar

Opplevd det selv en del Bond007.

 

Ble kjørt forbi en på RV 27. Mot oslofjordtunnelen røyken siden der er det to felt oppove akkurat på starten. Endte med at jeg ble kjørt forbi mens jeg lå i 95 og det er 80 sone. Endte med at dusten foran meg la seg ned i 75. Endte bare med at jeg kjørte forbi hele streker ettersom han ikke gasset på.

 

Opplevd det noen ganger på den veien der. Og så irritert jeg blir av det..

Lenke til kommentar

Det finnes ikke begreper i vårt språk for å beskrive hatet jeg bærer for sånne mennesker som kjører under fartsgrensen konsekvent, men akselerer over fartsgrensen med det samme det åpenbarer seg en sjanse for forbikjøring. Det eneste som nytter er å brenne forbi i "hundre-og-helvete" og rykke fra, for å si det litt flåsete. Jeg blir fly forbanna av å ligge bak sånne.

 

(redigerte bort litt unødvendig sutring)

Endret av Sinnsyk asylaspirant
Lenke til kommentar

Grrrr @:

- Folk som ikke bruker blinklys

- Folk som kjører forbi på høyre side

- Folk* som kjører VW Polo

- Folk* som kjører Toyota Yaris

- Folk* som kjører Ford Fiesta

- Folk som ikke har lært eller gidder å lære seg plassering

- Folk som ikke evner å planlegge kjøringen sin

- Folk som ikke aner hva som foregår bak seg

 

*)Gjelder selvfølgelig ikke alle folk. Er bare et flertall av disse sjåførene som har en irriterende og tidvis farlig måte å bevege seg i trafikken.

 

 

Ellers må jeg si at det ikke gjør meg noen ting at noen kjører litt saktere enn fartsgrensen så lenge de er klar over det og tar hensyn til andre på veien.

 

Ønsker alle medtrafikkanter en fin og lærerik dag! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...