Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Det går ikka an å slette innlegg for andre enn mod.

 

 

 

16 åringer i dag har da faktisk et valg

 

Lett MC: "Høy" pris -> Bra opplæring -> Høy fart

Moped: "Lav" Pris -> Dårlig opplæring -> Lav fart

 

Men jeg mener mopeder burde gå i ca 60. Da kan man holde fartsgrensen noenlunde mange steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anbefaler deg å kjøpe en annen sykkel av litt kvalitet om sykkelen din blir så fort på en gangvei som er asfaltert? Hvordan får du det til? er meget spent på resultatet.

 

Omvei? huff da, stakars litn.. får du litt ekstra trim ? nei.. huff.. det går da ikke ann.

 

Sperringer? Du kommer deg da glatt igjennom sperringene med sykkel gjør du ikke?

Visste du foresten at det er ulovlig å sykle i rus?

Hvorfor jeg nevner det?

Jo fordi du åpenbart sykler i rus om du ikke klarer å sykle forbi en bilsperring på en gang og sykkelsti

Hvis du har prøvd å sykle selv, med en sykkel som har hjul laget for landeveiskjøring (dvs. 2 cm i bredden) og så kjørt på litt grus eller et hull, så går du rett på TRYNET. Og hvis du vil unngå og gå på trynet, må du bremse nesten helt ned for å ikke skli.

 

Det med omvei hadde ikke noe med å måtte ta i mer. Det er bare at å kjøre på en vei med masse svinger, grus, småunger i veien, oppover-nedover etc. Det blir ingen skikkelig treningsøkt av det. Har du prøvd landeveissykling med en ordentlig landeveissykkel hadde du forstått. Det er tydelig at det har du aldri prøvd. Veien er rett, ingen grus, ingen hull, slake svinger, det er som en syklists paradis fremfor helvete :)

 

Sykle i rus? neppe.

 

Å sykle på veien har med kontinuerligteten i økten. Tenk deg at en langrennsløper som gikk 5 mila måtte ta av seg skiene 10 ganger underveis for å gå over en kryssende vei og at han måtte stoppe fordi noen småunger hadde laget snømenner og holdt snøballkrig i løypa. Mildt sagt irriterende.

 

Og uansett, hvis noen blir sinte over at man må bremse ned for en syklist, for så å kjøre bak han i noen 100 meter, bør man seriøst gå til anger-managment med Jack Nicholson :thumbdown:

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å kjøpe en annen sykkel av litt kvalitet om sykkelen din blir så fort på en gangvei som er asfaltert? Hvordan får du det til? er meget spent på resultatet.

 

Omvei? huff da, stakars litn.. får du litt ekstra trim ? nei.. huff.. det går da ikke ann.

 

Sperringer? Du kommer deg da glatt igjennom sperringene med sykkel gjør du ikke?

Visste du foresten at det er ulovlig å sykle i rus?

Hvorfor jeg nevner det?

Jo fordi du åpenbart sykler i rus om du ikke klarer å sykle forbi en bilsperring på en gang og sykkelsti

Hvis du har prøvd å sykle selv, med en sykkel som har hjul laget for landeveiskjøring (dvs. 2 cm i bredden) og så kjørt på litt grus eller et hull, så går du rett på TRYNET. Og hvis du vil unngå og gå på trynet, må du bremse nesten helt ned for å ikke skli.

 

Det med omvei hadde ikke noe med å måtte ta i mer. Det er bare at å kjøre på en vei med masse svinger, grus, småunger i veien, oppover-nedover etc. Det blir ingen skikkelig treningsøkt av det. Har du prøvd landeveissykling med en ordentlig landeveissykkel hadde du forstått. Det er tydelig at det har du aldri prøvd. Veien er rett, ingen grus, ingen hull, slake svinger, det er som en syklists paradis fremfor helvete :)

 

Sykle i rus? neppe.

 

Å sykle på veien har med kontinuerligteten i økten. Tenk deg at en langrennsløper som gikk 5 mila måtte ta av seg skiene 10 ganger underveis for å gå over en kryssende vei og at han måtte stoppe fordi noen småunger hadde laget snømenner og holdt snøballkrig i løypa. Mildt sagt irriterende.

 

Og uansett, hvis noen blir sinte over at man må bremse ned for en syklist, for så å kjøre bak han i noen 100 meter, bør man seriøst gå til anger-managment med Jack Nicholson :thumbdown:

sikkelister burde kjøpe sykler til forholdene di skal sykle på , dvs sykkelstier ol , ikke veien

 

synes egntlig at alle sykkelister burde ha en eller annen form for trafikal oplæring og krav om trafikkforsikring , for sånn som det er nå så får ikke jeg erstatning hvist noen bulker bilen min , riskerer heller og måtte betale selv om bilen var parkert og jeg ikke var i den og sykkelisten syklet i den

Lenke til kommentar

Veien i Moelv er idiotisk laget.

 

Jeg skulle kjøre gjeonnom Moelv her om dagen, der ligger "sentrum" rundt hovedveien, med kryssende vei tre steder med omtrent hundre meter mellomrom. Da jeg kjørte sørover med mopeden min så kom jeg til den første av disse kryssende veiene, plutselig vrenger en bil i motsatt kjørebane over og holder på å meie meg rett ned, men jeg klarer heldigvis å svinge unna. Bilen skulle tydeligvis til stasjonen, jeg vet at det er vanskelig å bedømme avstanden til små kjøretøyer men allikevel da.

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å kjøpe en annen sykkel av litt kvalitet om sykkelen din blir så fort på en gangvei som er asfaltert? Hvordan får du det til? er meget spent på resultatet.

 

Omvei? huff da, stakars litn.. får du litt ekstra trim ? nei.. huff.. det går da ikke ann.

 

Sperringer? Du kommer deg da glatt igjennom sperringene med sykkel gjør du ikke?

Visste du foresten at det er ulovlig å sykle i rus?

Hvorfor jeg nevner det?

Jo fordi du åpenbart sykler i rus om du ikke klarer å sykle forbi en bilsperring på en gang og sykkelsti

Hvis du har prøvd å sykle selv, med en sykkel som har hjul laget for landeveiskjøring (dvs. 2 cm i bredden) og så kjørt på litt grus eller et hull, så går du rett på TRYNET. Og hvis du vil unngå og gå på trynet, må du bremse nesten helt ned for å ikke skli.

 

Det med omvei hadde ikke noe med å måtte ta i mer. Det er bare at å kjøre på en vei med masse svinger, grus, småunger i veien, oppover-nedover etc. Det blir ingen skikkelig treningsøkt av det. Har du prøvd landeveissykling med en ordentlig landeveissykkel hadde du forstått. Det er tydelig at det har du aldri prøvd. Veien er rett, ingen grus, ingen hull, slake svinger, det er som en syklists paradis fremfor helvete :)

 

Sykle i rus? neppe.

 

Å sykle på veien har med kontinuerligteten i økten. Tenk deg at en langrennsløper som gikk 5 mila måtte ta av seg skiene 10 ganger underveis for å gå over en kryssende vei og at han måtte stoppe fordi noen småunger hadde laget snømenner og holdt snøballkrig i løypa. Mildt sagt irriterende.

 

Og uansett, hvis noen blir sinte over at man må bremse ned for en syklist, for så å kjøre bak han i noen 100 meter, bør man seriøst gå til anger-managment med Jack Nicholson :thumbdown:

unødig hinder for trafikk.

man blir like mye irritert som d du blir over småunger på sykkelstien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hehe... jaja... skal tenke på dere neste gang jeg skal ut å sykle (i morra), og så skal jeg godte meg over hvor irriterte bilistene blir fordi jeg sykler på veien :p kanskje le litt også. Uansett. Tåpelig tema fordi det ikke er ulovlig blir man aldri kvitt det.

 

Men skulle kjøre hjem fra skolen i dag, og når jeg kom på motorveien (eller tidl. motorvei, degradert til landevei sone 80 nå) så hadde jeg en Golf GTI foran meg som lå i 50 :realmad: tuta og blinka med lyshornet. Etter 5 min fikk jeg kjørt forbi, det var en gammal mann som var på søndagstur på en tirsdag. Hater sånne folk!

Lenke til kommentar

Finnes det ikke grenser for hvordan ambulansesjåfører kan kjøre? Skal ikke disse også liksom ta hensyn til andres sikkerhet i alle fall? Jeg er klar over at man bare skal komme seg unna nå ambulansen kommer på utrykning, men man må da få sjansen. Følgende scenario utspilte seg i går:

 

Jeg kjører mot en bakketopp i 70-sonen. Holder noenlunde fartsgrensen. Plutselig kommer det en ambulanse med blålys, IKKE sirener, over toppen i 100-120 km/t. Greit nok, problemet er at han ligger midt i veien! Det var trafikk også andre veien, så han måtte ligge der. På begge sidene av veien er det steilt fjell, toppen en meter fra den hvite sidelinjen til fjellsiden. Jeg og han som ligger rett foran meg får LITT panikk, og vi slenger bilene våre ned i grøfta, spesielt han foran meg var meget nære å kjøre i veggen. Likevel var det så vidt ambulansen kom seg forbi, det var tross alt tre biler i bredden. Vil dere si at denne ambulansesjåføren kjørte forsvarlig? Det vil ikke jeg! Selv om man har blålys, så er det lov til å ta det LITT med ro inni mellom. :whistle:

Lenke til kommentar
De pleier jo å ha sirener der de må da, på uoversiktelig vei i hvert fall!!

Som i tuneller, broer (opplevd selv 3 biler i bredden over broen til Drammen)

Men de er nok stressa, så har forståelse for at sånt kan skje innimellom :)

Selvsagt, no offense taken. Han hadde nok sine grunner. ;)

 

Likevel skulle man tro at de kanskje ville bruke bremsepedalen sånn av og til i alle fall.

Lenke til kommentar
Finnes det ikke grenser for hvordan ambulansesjåfører kan kjøre? Skal ikke disse også liksom ta hensyn til andres sikkerhet i alle fall? Jeg er klar over at man bare skal komme seg unna nå ambulansen kommer på utrykning, men man må da få sjansen. Følgende scenario utspilte seg i går:

 

Jeg kjører mot en bakketopp i 70-sonen. Holder noenlunde fartsgrensen. Plutselig kommer det en ambulanse med blålys, IKKE sirener, over toppen i 100-120 km/t. Greit nok, problemet er at han ligger midt i veien! Det var trafikk også andre veien, så han måtte ligge der. På begge sidene av veien er det steilt fjell, toppen en meter fra den hvite sidelinjen til fjellsiden. Jeg og han som ligger rett foran meg får LITT panikk, og vi slenger bilene våre ned i grøfta, spesielt han foran meg var meget nære å kjøre i veggen. Likevel var det så vidt ambulansen kom seg forbi, det var tross alt tre biler i bredden. Vil dere si at denne ambulansesjåføren kjørte forsvarlig? Det vil ikke jeg! Selv om man har blålys, så er det lov til å ta det LITT med ro inni mellom. :whistle:

nå vi klager på utrykningskjøretøy .

 

noen burde lære dem at busse/lastbiler ikke ser dem når di ligger HELT oppe i ræva

 

dette har skjedd meg mange ganger , det kommer en ambulanse/politibil el som jeg ikke ser (kommer bakfra) uten sirene, bare blålys ikke vet jeg at di er der , og så hiver di på sirene for og vekke min opmerksomhet , men jeg kan ikke se noen bil og da kjører jeg bare videre , og så plusselig hiver di seg ut for og kjøre forbi , hadde di ligget noen få meter lengre bak hadde jeg sett dem og flyttet meg så godt som mulig . ikke det at det så lett når man er 12-13 meter lang og kjører i en by , noe di heller ikke altid ser ut til og ta hensyn til

Lenke til kommentar

Tor Erik, hvor skjedde dette?

 

Jeg hold på å bli påkjørt av en buss i en rundkjøring i dag. Vi var en hel rekke biler som kjører gjennom rundkjøringen (se tegning, jeg = rød). Bussen står og venter, men plutselig gir den gass, og hiver seg ut en millimeter foran meg, så jeg måtte stå på bremsene for å unngå å bli bussmat. Skulle tatt nummeret hannes og anmeldt det, men tenkte ikke på det akkurat da.

post-161-1116075541_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Irriterende med bilister som på død og liv, MÅ forbi en mopedist selv om mopeden holder fartsgrensa og litt til. Når jeg kjører rundt 60km/t i 50-sone og blir forbikjørt av flere biler, da er det noe galt!

 

Har fått ny respekt for mopedister etter jeg selv fikk meg scooter.

 

Edit: Amen til trafikkopplæring av syklister og ansvarforsikring på sykkel!

Endret av Skjalg85
Lenke til kommentar
Irriterende med bilister som på død og liv, MÅ forbi en mopedist selv om mopeden holder fartsgrensa og litt til. Når jeg kjører rundt 60km/t i 50-sone og blir forbikjørt av flere biler, da er det noe galt!

Noen ganger kan det være greit å komme seg forbi en moped selv om den holder fartsgrensen. Snart kommer det kanskje en lang bakke der mopeden blir liggende i 20 km/h.

 

Men det er nok veldig mange som kjøre forbi bare for å kjøre forbi. Det hadde jeg inntrykk av som mopedist.

Lenke til kommentar
Noe av det mest tragiske jeg vet om er når folk kjører forbi meg hundre meter før et kryss også svinger av i krysset, hvor utålmodig går det an å bli?

Kalles baklyssyndromet. Mange idioter i Norge som lider av den sykdommen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...