Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

http://www.aftenbladet.no/lokalt/Motorsyklister-glad-de-overlevde-Flekkefjord-ulykke-2823588.html

 

"Hun er også kritisk til at det på ulykkesstedet ligger en rasteplass i en 80-sone og at det ikke er skiltet med «innkjøring forbudt» i utkjørselen. "

 

Snakk om å drite seg ut. Motorsyklist som har ligget tett opp i ræva på bilen foran, det har oppstått en faresitasjon og bilen har bremset. Motorsyklisten har naturlig nok smelt i bilen.

 

Kvinnfolket på sykkelen tar ikke et snev av selvkritikk men skylder på veiforhold og skilting. Jeg rister bare på hodet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem er det egentlig som snakker om spekulere i halv-hasardiøse handlinger her utenom deg? Denne diskusjonen begynte med en uttalelse fra meg, om at det var mindre alvorlig å sykle på rødt enn å kjøre på rødt, en enkel uttalelse, som til tross for mange initielle protester de felste har sett seg nøtt til å være enig i. Hvem er det som har sagt det er rikitg å spekulere i dette?

 

AtW

Jeg tolker denne uttalelsen i seg selv som spekulerende, i det minste som en leder til spekulasjon. Hvorvidt du mener at det er riktig å spekulere i dette eller ikke er på dette tidspunktet mindre viktig, ettersom spekulasjonen for lengst er i gang.

 

Misforstå meg rett, men jeg mener diskusjoner som dette bidrar til at flere tar større sjanser i trafikken (f.eks. på sykkelsetet), i alle fall når konklusjonen går i retning av at det er mindre alvorlig å sykle på rødt lys. Man "ufarliggjør" atferd som verken er ønskelig eller tilrådelig. Jeg er helt sikker på at du ikke vil anbefale noen å sykle på rødt lys, men det er nok av dem som tolker denne diskusjonen i retning av at "det ikke er så farlig, det skjer i alle fall ikke noe galt med meg".

 

Så lenge diskusjonen handler om mindre alvorlige lovbrudd (f.eks. noen km/t over fartsgrensen), bryr jeg meg svært lite om at det både blir spekulert og til tider skrytt av mindre ønskelig atferd. Når man derimot beveger seg over mot alvorligere, og potensielt mye farligere lovbrudd som kjøring/sykling mot rødt lys, føler jeg for å vise avstand fra dette.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Ja,men hvis veistanderen er dårlig har nok den også litt av skylden.

Nei, det har den ikke. Motorsykkelen holdt ikke god nok avstand til bilen foran og fikk betale prisen for dette.

 

Sant nok, det kan dog hende kritikken mot veistandarden på stedet er legitim selv om de har seg selv å takke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvem er det egentlig som snakker om spekulere i halv-hasardiøse handlinger her utenom deg? Denne diskusjonen begynte med en uttalelse fra meg, om at det var mindre alvorlig å sykle på rødt enn å kjøre på rødt, en enkel uttalelse, som til tross for mange initielle protester de felste har sett seg nøtt til å være enig i. Hvem er det som har sagt det er rikitg å spekulere i dette?

 

AtW

Jeg tolker denne uttalelsen i seg selv som spekulerende, i det minste som en leder til spekulasjon. Hvorvidt du mener at det er riktig å spekulere i dette eller ikke er på dette tidspunktet mindre viktig, ettersom spekulasjonen for lengst er i gang.

 

Misforstå meg rett, men jeg mener diskusjoner som dette bidrar til at flere tar større sjanser i trafikken (f.eks. på sykkelsetet), i alle fall når konklusjonen går i retning av at det er mindre alvorlig å sykle på rødt lys. Man "ufarliggjør" atferd som verken er ønskelig eller tilrådelig. Jeg er helt sikker på at du ikke vil anbefale noen å sykle på rødt lys, men det er nok av dem som tolker denne diskusjonen i retning av at "det ikke er så farlig, det skjer i alle fall ikke noe galt med meg".

 

Så lenge diskusjonen handler om mindre alvorlige lovbrudd (f.eks. noen km/t over fartsgrensen), bryr jeg meg svært lite om at det både blir spekulert og til tider skrytt av mindre ønskelig atferd. Når man derimot beveger seg over mot alvorligere, og potensielt mye farligere lovbrudd som kjøring/sykling mot rødt lys, føler jeg for å vise avstand fra dette.

 

Jeg tror folk er i stand til å vurdere slik på egen hånd. Jeg har ikke så lite tiltro til folk at jeg lar være å diskutere slikt fordi folk ikke vet sitt eget beste godt nok til at de tåler å høre diskusjonen.

 

Hva som er mest alvorlig av å kjøre noen kilometer over fartsgrensa og kjøre på rødt vil avhenge av situasjonen. Ellers tror jeg du fint kan vise avstand fra det uten å måtte gjøre det ved å la være å diskutere alvorlighetsgraden av det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Idiot av en lastebil som skulle hive seg ut foran meg når han hadde vikeplikt i 60 sone. Det kom ingen bak meg.. Idioti!

Var tidenes drittsekk mot et vogntog i dag. Nøyt det fra første stund og nyter det enno. Makan til stor KUK skal ein leite lenge etter.

 

Story:

Kjørte bil over et godt strekk. Idioten låg bak meg, med få meters mellomrom i 60-70 og 80 sonene. Eg låg med nåla ca 10 over(nok til at utsatte målere viste teksten "Over 80") blinka med bremselysene opp til fleire ganger. Sakket ned på lange og oversiklige strekninger, for å slippe han forbi om han ønsket. NEI. Han skulle berre henge i ræva på meg.

Vurderte og kjøre til sides for å slippe han forbi, men var da blitt så irritert at eg gadd faen meg ikkje. For forran meg kom straks en LANG og TUNG motbakke. Den skulle han faen meg få smake.

 

Noen hundre meter før brekka slakka eg rett og slett berre av. Et par enkle svinger, så starta stigninga. Da holdt me ca 45 km/t.

 

Når stigninga starta, så gav eg gass. Strekte langfingeren så lang den var. Han forsvant i speila mine.

BTW. Sto Roy.. Transport på bilen.

 

Sett i gang og fyr laus moralens voktere, men denne kødden fekk så inni granskauen fortjent. Sånne idioter som dette, kjører ihjel mine venner. 0 respekt for lokaltraffikken. Dei skal berre gjennom.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Forbanna rævkjørte taxi idiot.

Møtte selvfølgelig en retard av en taxi sjåfør som tydligvis ikke vet hvordan VIKEPLIKSKILTE ser ut. Og appåtill så stopper han opp nesten I krysset. Dette skjedde utenfor Fleslandflyplass et sted hvor jeg er 100000000000%%%%% sikker på at han har vikeplikt.

Er rimlig sikker på at taxisjåføren var på vei til å gå ut av bilen også siden han mente sikkert JEG gjorde feil.

 

Jeg skulle faen meg ha tutet og gått ut av bilen selv og skjelt han ut.

Taxisjåførene som kjører til og fra flyplassaen bør vite at de har vikeplik når de kommer ut av selve flyplass-parkeringplassen.

 

og FYI så såg han meg på lang vei siden han gasse opp rett før han skulle kjøre inn i krysset, idiot!.

 

 

 

----

 

På veien hjem ifra jobben idag, så stakk jeg innom en Rema 1000 butikk. Når jeg kom ut så hørte jeg bare en bil som ble ruset noe voldsomt, fikk etterhvert øye på hvem som dreiv på med det.

Ble ikke akkurat så veldig sjokka når jeg såg en liten VW Polo med en liten gammel dame bak ratte.

Hun var på vei til å rygge ut av parkeringsplassen. Bak henne hadde hun goood plass.

Men, selvfølgelig så følte hun for å rygge RETT bak og inn i en A4 stasjonsvogn som stod på andre siden av parkeringsplassen.

Damen merka ingenting å bare kjørte.

 

Jeg og en annen dame som såg det hele bare ristet på hodet. Men jeg tenkte nå hun ikke skulle komme seg unna og greide å få tak i registreringsnr, og la en liten lapp i vindue på Audien.

Tror ikke bilen fikk noe skade, men uansett.

 

Et prakteksempel på at noen eldre mennesker ikke har noe bak ratte å gjøre.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

De ville jo bare spare penger på bensin, så hva er problemet?

 

http://www.dagbladet.no/2011/06/15/nyheter/bil/utenriks/transport/16930493/

Så du alle bildene i artikkelen? Bakdøra var ikke helt lukket igjen. Ved bråbremsing kunne bilen sklidd ut og forårsaket en alvorlig ulykke.

 

Og er varebilen sertifisert for såpass tung last? (Jeg vet ikke, bare spør.)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

De ville jo bare spare penger på bensin, så hva er problemet?

 

http://www.dagbladet.no/2011/06/15/nyheter/bil/utenriks/transport/16930493/

Så du alle bildene i artikkelen? Bakdøra var ikke helt lukket igjen. Ved bråbremsing kunne bilen sklidd ut og forårsaket en alvorlig ulykke.

 

 

 

Ved bråbremsing så ville vel ikke bilen ha sklidd bakover? Det er forøvrig ikke ulovlig å kjøre med åpen bakluke, så lenge lys og bakskilt er synlige og lasten er stroppet.

 

Her er det nok kombinasjonen av muligens for høy totalvekt og høyt tyngdepunkt på last som politiet har reagert på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...