Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

synes det begynner og bli litt mye off topic her , skjerpings folkens

 

det er sykkel sesong her i stavanger , tidvis vansklig og kjøre buss da ja , for på veien skal di jo sykle :no:

 

og så er det jo russe tid , og nå er det atpåtil kongeparken !! dvs over 1000 russebiler her nede nå , heldigvis har jeg bare sette et fåtal i dag , men i morgen blir det nokk noe mer nå det skal handles , veien er da trygg med masse bakfulle russ som fra før av ikke kan kjøre bil !!!

 

og for og ikke snakke om "krigene" di har , plutselig stopper di for og ta bilen bak (hive egg mel og lignende)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke alle russ gidder å vente til de "bare" er bakfulle før de kjører. :ermm:

Den bør du dra tilbake. Jeg er selv russ, og dersom erfaringene her fra Bergen stemmer med resten av landet, noe de sannsynligvis gjør, så er det MEGET få russ som kjører i fylla. For de aller fleste er det veldig viktig med edru sjåfør, mange går faktisk så langt som å leie inn sjåfører for å være sikre på å unngå fyllekjøring. Ikke uttal deg om ting du ikke har greie på. ;)

 

Noe helt annet er at mange ikke helt har kontroll overde store bilene sine. Jeg har selv kjørt en del russebil i det siste, og forskjellen er ganske markant. Likevel føler jeg personlig at det går bra, men jeg har sett mange som har problemer med bilens størrelse. Det er egentlig ikke så rart heller...

Lenke til kommentar
Ikke alle russ gidder å vente til de "bare" er bakfulle før de kjører. :ermm:

den sier jeg meg seterkt uenig i , nå er landets største treff ferdig her i stavanger , og det er ikke blitt tatt noen i promillekontroll , og tror meg politeiet var ute mye her i helgen , faktsik så var di fleste bilene parkert under hele treffet. (på opfårdring av treffansvarlige)

Lenke til kommentar
Vil tro purken har betalt matpause, noe som skulle tilsi at de skal være tilgjengelige selv om de har pause.

Vil tro at purken har betalt matpause, noe som skulle tilsi at de har betalt matpause.

 

(Matpause, sant? Pause? Det betyr å ikke jobbe, det. At man har betalt har ingen ting med saken å gjøre. Man har jo faktisk krav på betalte pauser.)

Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg over:

 

Folk som klager på syklister. Noen som veit hvor deilig det er å kjøre på vei, enn på et hullete, grusbelagt fortau som ødelegger sykkelen?

 

At mopeder ikke kan få lov til å kjøre i 80 istedenfor 45 slik vi med vil slipper å ligge i 45 i 80 sonen.

 

Folk som kjører i hastigheter under fartsgrensen, ikke holder jevn fart, ikke kan reglene for vikeplikt og i det hele tatt har liten er ingen forståelse for hva som er god flyt i trafikken.

Lenke til kommentar
Ikke alle russ gidder å vente til de "bare" er bakfulle før de kjører.  :ermm:

den sier jeg meg seterkt uenig i , nå er landets største treff ferdig her i stavanger , og det er ikke blitt tatt noen i promillekontroll , og tror meg politeiet var ute mye her i helgen , faktsik så var di fleste bilene parkert under hele treffet. (på opfårdring av treffansvarlige)

De fleste bussene har sjåfører og da. Og ellers så er det mange som avtaler at 1 holder seg edru siste kvelden, eller dagen de dro.

Lenke til kommentar
Jeg irriterer meg over:

 

Folk som klager på syklister. Noen som veit hvor deilig det er å kjøre på vei, enn på et hullete, grusbelagt fortau som ødelegger sykkelen?

 

At mopeder ikke kan få lov til å kjøre i 80 istedenfor 45 slik vi med vil slipper å ligge i 45 i 80 sonen.

 

Folk som kjører i hastigheter under fartsgrensen, ikke holder jevn fart, ikke kan reglene for vikeplikt og i det hele tatt har liten er ingen forståelse for hva som er god flyt i trafikken.

irriterer meg forstatt over syklister som sykler 4 m unna gang og sykkelisti og som sprerrer all trafikk bak.

 

Syklene hører hjemme på gang og sykkelsti.. ikke på veien.

Lenke til kommentar

Irriterer meg også over syklister. Spesielt når de sykler 2-3-4 i bredden med kø på 20 biler etter seg.

Jeg forstår ikke denne klagingen med at det er litt grus på sykkelstiene. Før i tiden hadde man ikke asfalt engang. Er syklene så skrøpelige for tiden?

Lenke til kommentar

Jeg sykkler og kjører mye her i Trondheim, men det som er verst er bilister som ikke tar hensyn. Jeg skal være enig i at det er mange sykkelister som burde ha hatt en smekk eller to, men de fleste bilister er verre. Mye verre. De fleste bilister tror jo de har forkjørsrett uansett. Hvis en sykkelist skal oppholde seg i veibanen må vedkommende bruke sunn fornuft. Jeg er enig i at det er veldig irriterende når de ikke gjør det. Reglene for vikeplikt når bilveg krysser sykkelveg er litt diffuse, men jeg er ikke redd for å vise bilister som ikke tar hensyn hva jeg mener om kjøringen dems. Bilister som har et tonn metall rundt seg som beskyttelse burde kjøre deretter og ikke tro at man bare kan buse fram.

Lenke til kommentar

En ting er at sykkelen blir dobbelt så fort slitt på gangveien, og en annen ting er at man må kjøre dobbelt så sakte pga. det ligger grus i svingene. Dessuten, her jeg bor, går ikke gangveien langs med hovedveien, dermed må man kjøre en gedigen omvei som går gjennom boligstrøk, grusveier og mange steder hvor det er sperringer for at biler ikke skal kjøre gjennom. Dermed må man stoppe hele tiden og det er bare mas.

 

Det er ikke ulovlig å sykle på veien, dermed har ikke bilistene noe dem skulle ha sagt. Dessuten blir man opplært på kjøreskolene når man tar lappen til å ta hensyn til syklister. Uansett hvordan du ser det, er det din skyld hvis du treffer en (hvis han ikke bevisst kjører på deg, og du har vitner).

 

Men jeg er enig i at syklister som kjører i bredden og blokkerer veibanen er irriterende, det er totalt unødvendig.

Lenke til kommentar
Irriterer meg også over syklister. Spesielt når de sykler 2-3-4 i bredden med kø på 20 biler etter seg.

Jeg forstår ikke denne klagingen med at det er litt grus på sykkelstiene. Før i tiden hadde man ikke asfalt engang. Er syklene så skrøpelige for tiden?

jupp.. kan jo virke slik.

Litt grus på asfalt skader ikke.. er bare å slakke pitte litt av i svingen..

 

En ting er at sykkelen blir dobbelt så fort slitt på gangveien, og en annen ting er at man må kjøre dobbelt så sakte pga. det ligger grus i svingene. Dessuten, her jeg bor, går ikke gangveien langs med hovedveien, dermed må man kjøre en gedigen omvei som går gjennom boligstrøk, grusveier og mange steder hvor det er sperringer for at biler ikke skal kjøre gjennom. Dermed må man stoppe hele tiden og det er bare mas.

 

Anbefaler deg å kjøpe en annen sykkel av litt kvalitet om sykkelen din blir så fort på en gangvei som er asfaltert? Hvordan får du det til? er meget spent på resultatet.

 

Omvei? huff da, stakars litn.. får du litt ekstra trim ? nei.. huff.. det går da ikke ann.

 

Sperringer? Du kommer deg da glatt igjennom sperringene med sykkel gjør du ikke?

Visste du foresten at det er ulovlig å sykle i rus?

Hvorfor jeg nevner det?

Jo fordi du åpenbart sykler i rus om du ikke klarer å sykle forbi en bilsperring på en gang og sykkelsti

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
irriterer meg forstatt over syklister som sykler 4 m unna gang og sykkelisti og som sprerrer all trafikk bak.

 

Syklene hører hjemme på gang og sykkelsti.. ikke på veien.

Amen.

 

16-åringer på mopeder i 80 km/t ville endt i katastrofe. Jeg er skremt over hvor lite trafikkforståelse mange unge mopedførere har, like greit at de ikke kan kjøre så fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
irriterer meg forstatt over syklister som sykler 4 m unna gang og sykkelisti og som sprerrer all trafikk bak.

 

Syklene hører hjemme på gang og sykkelsti.. ikke på veien.

Amen.

 

16-åringer på mopeder i 80 km/t ville endt i katastrofe. Jeg er skremt over hvor lite trafikkforståelse mange unge mopedførere har, like greit at de ikke kan kjøre så fort.

La de kjøre i minimum 60 km/t, men bedre opplæring med en ordentlig teoretisk prøve (altså ikke sånt surr som er nå)...

 

Prisen for beviset er høy nå, men det du får av opplæring nå, kan ikke kalles opplæring :no:

 

Derfor sier jeg at prisen på beviset du får, er høy !!

 

80 km/t er ikke for mye, HVIS opplæringen er bra nok..

 

Bare for å si det til alle de som sier at mopedene blir plomba ned pga at de ikke er bygd for den farta de gjør når de er trimmet:

De er bygd for den farta de gjør originale fra fabrikken, altså uten plomber..

Da med tanke på bremser, ramme, kjøreegenskaper med mer!!

Altså Derbi'en jeg kjørte var bygd for 100 km/t (fabrikkoriginal)

Lenke til kommentar
80 km/t er ikke for mye, HVIS opplæringen er bra nok..

Jeg er fremdeles veldig skeptisk til dette. Tenk deg en 18-åring som nettopp har fått lappen, som meg sist høst. Hva gjør han? Jo, han tester ut grenser, kjører for fort, osv. Tenk deg at alt det samme skjer, men denne gang med en 16-åring som sitter ubeskyttet på en liten moped. Det er ikke sikkert at alle mopedister holder 50 km/t dersom mopedsen deres er god for 80 km/t.

 

En utforkjøring kan f.eks. fort bli meget fatal for en mopedist. En bilist er kanskje heldig og knuser ruten i en grein, mens mopedisten får store indre skader av samme nevnte grein.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...