Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sendte nettopp en sinna-mail til et lokalt taxifirma. Har fjernet/endret på noen detaljer, men her er den:

 

Kjære (taxifirma).

 

Klokken 22:15 på lørdag 21. mai syklet jeg i høyre felt nedover (firefelters gate). Det var to kjørefelter i samme retning, lite trafikk, god sikt fremover og i det hele ideelle forhold for å forbikjøre trygt i venstre kjørefelt.

 

Allikevel valgte taxi (løyvenummer) å forbikjøre meg i samme kjørefelt som jeg lå i, med noen få centimeters margin. Dette var en livsfarlig forbikjøring som helt klart var gjort med overlegg, og under litt andre forhold kunne dette gått veldig galt.

 

Jeg er veldig skuffet over å se en så hasardiøs og uansvarlig forbikjøring fra en av (taxifirma) sine sjåfører, og forventer at dette blir tatt tak i.

 

Mvh. A-jay

 

EDIT: Og her har vi enda en idiot til i kategorien "folk som burde mistet lappen på livstid" (bilisten altså): http://www.dagbladet.no/2011/05/21/nyheter/innenriks/trafikk/16613625/

Endret av A-Jay
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Jeg sendte nettopp en sinna-mail til et lokalt taxifirma. Har fjernet/endret på noen detaljer, men her er den:

 

Kjære (taxifirma).

 

Klokken 22:15 på lørdag 21. mai syklet jeg i høyre felt nedover (firefelters gate). Det var to kjørefelter i samme retning, lite trafikk, god sikt fremover og i det hele ideelle forhold for å forbikjøre trygt i venstre kjørefelt.

 

Allikevel valgte taxi (løyvenummer) å forbikjøre meg i samme kjørefelt som jeg lå i, med noen få centimeters margin. Dette var en livsfarlig forbikjøring som helt klart var gjort med overlegg, og under litt andre forhold kunne dette gått veldig galt.

 

Jeg er veldig skuffet over å se en så hasardiøs og uansvarlig forbikjøring fra en av (taxifirma) sine sjåfører, og forventer at dette blir tatt tak i.

 

Mvh. A-jay

 

EDIT: Og her har vi enda en idiot til i kategorien "folk som burde mistet lappen på livstid" (bilisten altså): http://www.dagbladet.no/2011/05/21/nyheter/innenriks/trafikk/16613625/

Min erfaring er at taxiselskaper ignorerer/sletter trafikk-kritiske eposter.

 

Jeg vil heller anbefale deg å anmelde personen for drapsforsøk. Det vil sikkert bli henlagt etter bevisets stilling, men fyren vil bli varslet med brev og få en arkivert sak med sitt navn på. Dette kan forhåpentligvis få han til å tenke seg bedre om i framtida. Hvis ikke så vil politiet ha noe på han i tilfelle det skulle føre til skade/dødsfall senere.

 

Vurder også å montere telefonen på styret og filme turene dine i framtida for å lettere kunne dokumentere drapsforsøk senere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Diskusjonen rundt syklister kommer til å bli splittet ut til en egen tråd så snart jeg er ferdig med å spise burgerne mine.

 

Sånn, da splittet jeg hele diskusjonen rundt syklister og bilister ut til en egen tråd. Dette var enklere enn å dele opp diskusjonen, da den hadde utviklet seg til en mer generell diskusjon.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Endret av Runar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når skal folk lære seg å sikre lasten sin?

 

Kjørte mot Bergen sentrum, fra Åsane idag - og en fyr mistet tre store esker fra en tilhenger. Hadde det vært en motorsyklist som traff eskene, og ikke bilen, hadde det sett stygt ut.

 

Og en annen ting, den "nye" rundkjøringen i Åsane ved Gullgruven, alle som kommer fra Salhus venter og venter på luke i rundkjøringen, selv om folk blinker seg ut eller at bilene ligger i innerste felt.

 

Frustrert......

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er også lettere frustrert over den rundkjøringen. Men den er hvertfall blitt bedre nå enn den var da de først begynte å arbeide der. I starten var den helt uforståelig! Min mor var centimeter fra en front-mot-front-kollisjon der, da en annen bil kom mot kjøreretningen.

 

Edit: leif...

Endret av Maxie10
Lenke til kommentar

Så har vi kjøpt oss campingvogn.

 

En liten forhåndsmelding da til mine venner ferietrafikantene;

 

Slapp av, jeg har faktisk planer om å hjelpe til så du kommer deg forbi - så snart jeg finner det trygt og hensiktsmessig for alle parter. Jeg er ikke på veien kun for å plage deg, jeg ønsker faktisk å samarbeide og å kjøre hensynsfullt. Det finnes ingen gode grunner overhodet til å sette mitt, ditt eller andres liv i fare for å spare noen sekunder. Hold avstand, stress ned, jeg ser deg. Forøvrig god ferie ;)

 

(Skulle kanskje fått laget en gigantisk sticker (eller banner) eller noe til å ha bakpå vogna, men ..)

 

EDIT

Denne kunne vel også gjort susen..?

http://www.stickergiant.com/don-t-tailgate-me_zbs212.html

 

Det skulle ikke finnes tilsvarende nettsjappe på norsk?

Endret av jonlem
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Min erfaring er at taxiselskaper ignorerer/sletter trafikk-kritiske eposter.

 

Jeg vil heller anbefale deg å anmelde personen for drapsforsøk. Det vil sikkert bli henlagt etter bevisets stilling, men fyren vil bli varslet med brev og få en arkivert sak med sitt navn på. Dette kan forhåpentligvis få han til å tenke seg bedre om i framtida. Hvis ikke så vil politiet ha noe på han i tilfelle det skulle føre til skade/dødsfall senere.

 

Vurder også å montere telefonen på styret og filme turene dine i framtida for å lettere kunne dokumentere drapsforsøk senere.

Jeg har faktisk fått svar, med en full beklagelse og beskjed om at det vil bli tatt opp med sjåføren. :)

 

Leker litt med tanken på å montere actionkamera på sykkelen, får se om det blir noe av det...

Lenke til kommentar

Min erfaring er at taxiselskaper ignorerer/sletter trafikk-kritiske eposter.

 

Jeg vil heller anbefale deg å anmelde personen for drapsforsøk. Det vil sikkert bli henlagt etter bevisets stilling, men fyren vil bli varslet med brev og få en arkivert sak med sitt navn på. Dette kan forhåpentligvis få han til å tenke seg bedre om i framtida. Hvis ikke så vil politiet ha noe på han i tilfelle det skulle føre til skade/dødsfall senere.

 

Vurder også å montere telefonen på styret og filme turene dine i framtida for å lettere kunne dokumentere drapsforsøk senere.

Jeg har faktisk fått svar, med en full beklagelse og beskjed om at det vil bli tatt opp med sjåføren. :)

 

Leker litt med tanken på å montere actionkamera på sykkelen, får se om det blir noe av det...

 

Min erfaring er faktisk at taxifirmaer ser alvorlig på klager av denne art. Man har faktisk et ansvar ovenfor kunder og andre trafikkanter, og dette skal taxifirmaene leve opp til gjennom sjåførene sine. Jeg kjører forøvrig taxi selv, og har ingen respekt for andre taxi-sjåfører som gjør slike grove forseelser!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ikke det verste jeg har sett. Som det står i artikkelen så er den åpenbare feilen at skiltet ikke er synlig. Ellers så er de problemet med vektfordeling. Vet ikke hvor mye snøscooteren veier, men bilen er nok en smule baktung.

Når det gjelder stropping så kan jo det være gjort forsvarlig. Ved bråstans så kan jo ikke scooteren fare fremover da det er fysisk umulig å få den inn i bilen.

 

Jeg hadde aldri turt å kjøre slik, men jeg tror ikke dette er så ille som bildet tilsier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så har vi kjøpt oss campingvogn.

 

En liten forhåndsmelding da til mine venner ferietrafikantene;

 

Slapp av, jeg har faktisk planer om å hjelpe til så du kommer deg forbi - så snart jeg finner det trygt og hensiktsmessig for alle parter. Jeg er ikke på veien kun for å plage deg, jeg ønsker faktisk å samarbeide og å kjøre hensynsfullt. Det finnes ingen gode grunner overhodet til å sette mitt, ditt eller andres liv i fare for å spare noen sekunder. Hold avstand, stress ned, jeg ser deg. Forøvrig god ferie ;)

 

(Skulle kanskje fått laget en gigantisk sticker (eller banner) eller noe til å ha bakpå vogna, men ..)

 

EDIT

Denne kunne vel også gjort susen..?

http://www.stickergiant.com/don-t-tailgate-me_zbs212.html

 

Det skulle ikke finnes tilsvarende nettsjappe på norsk?

Skriv ut, laminer og feste på vogna ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en del år siden , da jeg kom hjem fra ferie med familien var de noe lignde som med den hengeren som hadde skjedd.

 

Det var flere KM lang spor i veien .

Da vi passerte der hengeren var plassert så det ut til at det brant på bakken like ved hengeren .

Det hadde tydeligvis gått varmegang i bremsene etter at de hadde låst seg på hengeren .

 

 

mange ganger lurer jeg på hvor isjåføren ikke merker at noe er galt

Lenke til kommentar

Skjedde det samme med oss når vi skulle hente kompostjord.

Vi skulle ha 1000kg over 2 turer(500 pr lass).

 

På andre turen smallt det i 80 sona.(holdt ikke 80) En meget uoversiktlig plass med skarpe svinger. Dekket på hengeren raste forbi bilen. Fulgte autovernet i OVER 500 meter.

 

Rett under 1200 kg var vekta på hengeren når me vegde den.

Dei hadde fyllt på dobbel mengde med jord.

 

Til sist:

Takk til alle tullinger som overhodet ikke har noe som helst respekt for VARSELSTREKANT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...