Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Kjøre du som fyller bensin, ser det er kø og lar bilen stå ved pumpa mens du går inn for å kjøpe deg ei pølse og fyller på kaffen: Alle hater deg og ønsker at du dør i ensomhet! Bare på pur faen så sperret vi en slik jævel inne på statoil i dag. Fy faen han må ha følt seg dum når han kom ut.

Jeg er enig i at det er irriterende, men som regel er det ikke hans feil. Den gjevne norske bensinstasjon er så liten at du ikke kan parkere noe sted uten å stå i veien for en eller annen.

Tja, kjenner meg ikke igjen der. Jeg synes stort sett det er god parkeringsmuligheter på norske bensinstasjoner og opplever nesten aldri at det er fullt. Gidder man bare å gå 20 meter ekstra så får man alltid parkert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøre du som fyller bensin, ser det er kø og lar bilen stå ved pumpa mens du går inn for å kjøpe deg ei pølse og fyller på kaffen: Alle hater deg og ønsker at du dør i ensomhet! Bare på pur faen så sperret vi en slik jævel inne på statoil i dag. Fy faen han må ha følt seg dum når han kom ut.

Det er sikkert de samme idiotene som kjører rundt parkeringsplassen på kjøpesenteret 3-4 ganger for å finne en plass absolutt nærmest inngangen for å spare seg for 20 sekunders gange.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Lå bak ei høne igår som trillet avgårde i 30 på 60-sonet vei. Da hun endelig svingte av, hadde hun alene klart å starte rushtiden ekstra tidlig... At ikke folk tar hintet når køen bak dem er så lang at den forsvinner utav speilet samt at de ikke har en eneste bil foran seg...

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er irriterende, men som regel er det ikke hans feil. Den gjevne norske bensinstasjon er så liten at du ikke kan parkere noe sted uten å stå i veien for en eller annen.

Tja, kjenner meg ikke igjen der. Jeg synes stort sett det er god parkeringsmuligheter på norske bensinstasjoner og opplever nesten aldri at det er fullt. Gidder man bare å gå 20 meter ekstra så får man alltid parkert.

På den statoilen der er det så mye parkeringplass at det å parkere ved pumpa blir bare dumt... Jeg kjører alltid unna bilen om det er kø eller ikke.

Lenke til kommentar

På den statoilen der er det så mye parkeringplass at det å parkere ved pumpa blir bare dumt... Jeg kjører alltid unna bilen om det er kø eller ikke.

Gidder iallefall ikke fjerne bilen min fra pumpa FØR jeg har betalt for bensinen. Jeg er ikke ferdig med bensinfyllinga på bilen før den er betalt og h*n i kassa har nullet ut telleverket på pumpa.

Hvorfor skal eg gidde å bruke 2 minutt ekstra med å finne ny plass til bilen når ikke du gidder å vente i to minutter til jeg er ferdig?

Lenke til kommentar

Gidder iallefall ikke fjerne bilen min fra pumpa FØR jeg har betalt for bensinen. Jeg er ikke ferdig med bensinfyllinga på bilen før den er betalt og h*n i kassa har nullet ut telleverket på pumpa.

Hvorfor skal eg gidde å bruke 2 minutt ekstra med å finne ny plass til bilen når ikke du gidder å vente i to minutter til jeg er ferdig?

Husk å kjøp med ei ekstra pølse nestegang da. Helst den som er mest komplisert med bacon, ost og ALT av tilbehør. Nyt en kopp kaffe først også flytter du bilen etterpå :thumbs:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal du ikke flytte bilen før du har betalt. Det kan jo fort føre til misforståelser.

Men hva skjer hvis du flytter bilen og en ny bil prøver å fylle før du har betalt? Vil pumpen starte før betaling for forrige fylling er utført?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal du ikke flytte bilen før du har betalt. Det kan jo fort føre til misforståelser.

Men hva skjer hvis du flytter bilen og en ny bil prøver å fylle før du har betalt? Vil pumpen starte før betaling for forrige fylling er utført?

Neppe... Jeg sa bare pumpenummer og den prisen jeg hadde fylt for og dama i kassa fant transaksjonen min selv om noen sto der å fylte når jeg var inne

Lenke til kommentar

Da jeg jobbet på Esso, så kan det kun være to ubetalte fyllinger på hver pumpe. Er ikke noe problem for ekspeditøren at bilen din ikke står ved pumpa. Greit å huske hvor mye du fylte for,

Lenke til kommentar

jeg tror at det "skrives" ut en lapp hver gang noen har fylt fra en pumpe.

Da jeg var inne i en slik stasjon en gan hørte jeg at en skriver skrev ut et eller annet med uregelmessige tid mellom hver gang

I dag har de antagelig en mer moderne variant av denne loggen

Lenke til kommentar

Er ikkje sikker, men tror egentlig ikkje at pumpa fortsetter å telle om ein har satt pistolen i pumpestasjonen igjen.

Vil påpeke at det ikkje finnes bensinstajoner i området her, som har så inn granskauen stor pågang at det dannes kø.

Lenke til kommentar

Æsj, jeg blir irritert av folk som ikke gidder å vente på luke, men som bare slenger seg ut i veien uten å blinke engang (ikke fra sidevei men fra parkert tilstand på fortau). I tillegg viste fyren fingeren til meg da jeg bråstoppet for å unngå å treffe ham. Jeg er vel ingen tankeleser!

Eller ut ifra kryss men de klarer ikke å få opp fart på bilen sin heller da! Irritert meg over det mange ganger når de hiver seg ut og jeg ligger i 55 i 50 sone de hiver seg ut og jeg tar de igjen og må ned i 30 eller lavere. Ender med at en tut kommer fram da.

Men hvordan oppfører du deg når noen kjører ut foran deg? Slipper du umiddelbart gassen for å justere farten til forankjørende....eller gjør du som j**** mange bilister å opprettholder (eller aksellerer) og kjører rett opp i ræva på bilen foran for å "markere" din misnøye?

Jeg tipper du velger alternativ 2 :cool:

Du tippet feil. Men når du gjør det nesten hver dag å bremser for sånne idioter så blir du lei etterhvert. Jeg bremser ned og lar de kjøre men når de ikke kommer opp i fart i DET hele tatt at det tar liksom over 30 sekunder å komme opp i 50 sone så pell dere ut av min vei og vent til det er klart bak meg.

Tuter sjelden på sånne tullinger men når de bare hiver seg ut foran deg og du må bremse kraftig blir du irritert.

Lenke til kommentar

Enig med Andzel. Når jeg kjører på forkjørsvei og det er helt klart bak meg så blir jeg selvfølgelig irritert når noen ikke gidder vente de 5 sekundene det tar å kjøre forbi.

Skulle tro de har svært dårlig tid, men tydeligvis ikke når de bruker 200m for å komme seg opp i 5-10 km/t under fartsgrensa. Da synes jeg det er verdt med en tut (idet de kjører inn rett foran meg og jeg står på bremsene altså). Det er urovekkene hvor ofte slikt skjer egentlig.

Endret av CFM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer ut fra treningssenteret nå nettopp og skal rygge ut bilen. Selvfølgelig står det en Hyundai i30 plassert rettbak. (...) kommer fram til at jeg har en tomme klaring på hver bil når jeg kommer meg ut (en på baksiden og en der fronten slår ut). Enkelte skulle ikke hatt førerkort!

Sitter nå med navn og nr på eieren og vurderer om jeg skal sende ei melding!

Gjett om dette er irriterende når du har handicap-bil og er avhengig av å få åpnet bakdøren for å få kommet deg inn i bilen OG du har en diger lapp på bakdøren der det står "2 meters klaring" OG du står på handicapplass og de bak deg ikke engang har handicapbevis på bilen sin!

Har flere ganger måttet spore opp bileiere for i det hele tatt å komme meg hjem, og da får jeg som regel bare et snurt "Jeg så ikke lappen/skiltet". Så se bedre etter da vel!

Lenke til kommentar

I dag var det 2 bilister som kjørte forbi meg når jeg skulle slippe en mann over gangfeltet :wallbash:

Mye det samme som å bli forbikjørt av syklister når du stopper for vikeplikt fra høyre, i grunnen. Et par ganger har jeg observert det som kun kan kalles hårfin klaring - stakkaren jeg stopper for kjører selvfølgelig og aner ingenting om syklisten som kommer susende forbi venstresida mi.. Forbannede svimekjørere/-syklere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...