Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra sammenligning... not.

 

Dette er en farlig plass jeg siden jeg var 5 fikk beskjed om å være forsiktig. Kanskje jeg var ekstremt smart når jeg var liten, men jeg forstod at jeg ikke skulle leke der. JØSSENAMN, er det mulig at jeg forsto noe sånt, og hørte på det i tillegg? Faktisk.

 

Enten er dagens barn mye dummere enn når jeg var barn, eller så forteller bare ikke foreldrene barna at det er farlig når de sykler fra ingensteds rett ut i veien i 20 km/t. INGEN sjåfører kan forvente noe sånt. Faktisk, etter det skjedde, har ikke ungene syklet der.

 

Dagens barn er ikke dumme. Det er din generasjon som er dårlige foreldre.

takk gud, det er ikke min generasjon som er foreldre til 5 år gamle barn, bortsett fra shitkidsa som drakk seg drita og knulla som 15-åringer, for så ikke ta abort.

Lenke til kommentar

Slutt med fjaset. Man har vikeplikt for syklister når man krysset sykkelfeltet (foretar et feltskifte). Er derfor man skal sjekke speil og blindsone når man tar til høyre i kryss med sykkelfelt (og gjerne der det ikke er sykkelfelt også).

 

Det var ikke det du skrev. Nå er den regelen gjelden for alle feltskift så det er ikke spesifikt for sykkelfeltene

Lenke til kommentar

Slutt med fjaset. Man har vikeplikt for syklister når man krysset sykkelfeltet (foretar et feltskifte). Er derfor man skal sjekke speil og blindsone når man tar til høyre i kryss med sykkelfelt (og gjerne der det ikke er sykkelfelt også).

 

Det var ikke det du skrev. Nå er den regelen gjelden for alle feltskift så det er ikke spesifikt for sykkelfeltene

 

Les det han skrev en gang til, det er helt rett, man har vikeplikt for syklister som kommer bafra når man krysser sykkelfeltet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Slutt med fjaset. Man har vikeplikt for syklister når man krysset sykkelfeltet (foretar et feltskifte). Er derfor man skal sjekke speil og blindsone når man tar til høyre i kryss med sykkelfelt (og gjerne der det ikke er sykkelfelt også).

 

Det var ikke det du skrev. Nå er den regelen gjelden for alle feltskift så det er ikke spesifikt for sykkelfeltene

 

Les det han skrev en gang til, det er helt rett, man har vikeplikt for syklister som kommer bafra når man krysser sykkelfeltet.

 

AtW

 

joda, men det er kun fordi man krysser et felt på samme måte som om skifter kjørefil på en hvilken som helst vei med flere filer i samme retning.

det jeg mente var at man ikke så uten videre har vikeplikt for syklister ( s.f.eks i gangfelt ) , her må man bruke den generelle regelen for feltskifte.

Lenke til kommentar

Svært mye Politi og kontroller i dag har jeg inntrykk av, eller så var det bare fordi jeg kjørte et stykke hvor det er vanlig (Gjøvik-Charlottenberg)?

 

Kjørte først forbi en kontroll holdt av vegvesenet, kjørte rett forbi mens de to bilene bak meg ble stoppet. Så var det masse toll ved grensa inn til Sverige (10-12 stk som sto der), kjørte forbi igjen. På tilbakeveien ble to personbiler litt foran meg tatt til side, mens jeg fikk kjørte forbi. Og på tilbakeveien møtte jeg hele fire politibiler i motsatt kjørefelt (uvanlig å se så mange politibiler på en 2,5 timers kjøretur).

 

Hadde ikke noe særlig å skjule ved noen av kontrollene, men dette er femte gang jeg ikke blir stoppet i kontroll av vegvesen eller Politi, og tredje og fjerde gang jeg ikke blir stoppet i en aktiv tollkontroll.

Flaks eller bare fin bil? :D

Lenke til kommentar

 

joda, men det er kun fordi man krysser et felt på samme måte som om skifter kjørefil på en hvilken som helst vei med flere filer i samme retning.

det jeg mente var at man ikke så uten videre har vikeplikt for syklister ( s.f.eks i gangfelt ) , her må man bruke den generelle regelen for feltskifte.

 

Han skrev om å krysse sykkelfelt, ikke gangfelt eller noe annet.

 

AtW

Lenke til kommentar

joda, men det er kun fordi man krysser et felt på samme måte som om skifter kjørefil på en hvilken som helst vei med flere filer i samme retning.

det jeg mente var at man ikke så uten videre har vikeplikt for syklister ( s.f.eks i gangfelt ) , her må man bruke den generelle regelen for feltskifte.

 

Han skrev om å krysse sykkelfelt, ikke gangfelt eller noe annet.

 

AtW

 

og jeg at det ikke var noe egen regel for vikeplikt til syklister her bruker man en felles regel kjøretøy

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

[...]

Flaks eller bare fin bil? :D

Helt sikkert en kombinasjon. Nye og fine biler blir svært sjelden stoppet i tekniske kontroller da disse erfaringsmessig har det meste på stell. Har opplevd å bli stoppet i en relativt ny bil, for så å bare bli vinket videre igjen - tydeligvis uinteressant.

 

Når jeg derimot har blitt stoppet med min eldre bil (som i tillegg har montert sportsunderstell og lavprofildekk, alt selvsagt godkjent i vognkortet), har kontrollene naturligvis vært mye grundigere. Alltid like moro å kunne vise fram at alt på bilen er godkjent, ser bare hvordan øynene til kontrollørene blir triste... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

[...]

Flaks eller bare fin bil? :D

Helt sikkert en kombinasjon. Nye og fine biler blir svært sjelden stoppet i tekniske kontroller da disse erfaringsmessig har det meste på stell. Har opplevd å bli stoppet i en relativt ny bil, for så å bare bli vinket videre igjen - tydeligvis uinteressant.

 

Når jeg derimot har blitt stoppet med min eldre bil (som i tillegg har montert sportsunderstell og lavprofildekk, alt selvsagt godkjent i vognkortet), har kontrollene naturligvis vært mye grundigere. Alltid like moro å kunne vise fram at alt på bilen er godkjent, ser bare hvordan øynene til kontrollørene blir triste... :)

 

Haha :D Etter å ha sett Politiet på TVNorge, har jeg blitt oppmerksom på den genuine gleden politiet faktisk føler ved å ta noen i en fartskontroll, eller beslaglegge noen gram marijuana i en leilighet... Men noe må de vel glede seg over.

Lenke til kommentar

Hadde ikke noe særlig å skjule ved noen av kontrollene, men dette er femte gang jeg ikke blir stoppet i kontroll av vegvesen eller Politi, og tredje og fjerde gang jeg ikke blir stoppet i en aktiv tollkontroll.

Jeg har blitt stoppet én gang i tollen, og det var på vei inn i Sverige (Charlottenberg). :)

Lenke til kommentar

Hadde ikke noe særlig å skjule ved noen av kontrollene, men dette er femte gang jeg ikke blir stoppet i kontroll av vegvesen eller Politi, og tredje og fjerde gang jeg ikke blir stoppet i en aktiv tollkontroll.

Jeg har blitt stoppet én gang i tollen, og det var på vei inn i Sverige (Charlottenberg). :)

 

Jeg har lest om det et par ganger før også. Mener å ha hørt at en del narkotika kommer til Oslo med skip, og smugles fra Norge til Sverige.

Lenke til kommentar

I dag holdt det på å smelle igjen. Var en eller annen jækel i en Transporter som ikke overholdt vikeplikten sin SELV OM HAN TYDELIG SÅ MEG KOMME FRA SIN HØYRE SIDE!!!

Og igjen resulterte det i en kraftig nedbremsing fra min side samt en to-sekunders tut. Tror han tok poenget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm.. går egentlig bare å venter på at det smeller i nabolaget her snart. Det er en vei som ikke har forkjørsrett og 4-5 veier inn fra høyre. Ifølge skiltingen så har man vikeplikt for samtlige, men det har blitt en defakto standard at veien har forkjørsrett. Jeg skjønner ikke at dette går bra i lengden.

 

Kommunen burde satt opp skilt den ene eller andre veien bare for å ta bort usikkerheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne "forkjørsveien" høres ut som mitt gamle nabolag, bare at der skjedde det sammenstøt nesten månedlig. En 50-sone vei med flere 30-sone veier inn fra én side. Strekningen burde kanskje vært en forkjørsvei, men når den ikke er det, så bør folk få det med seg. Interessant nok var unge sjåfører våkne og visste de hadde vikeplikt. Eldre sjåfører var derimot både uberegnelige og aggressive. De hadde alltid "retten" på sin side.

Lenke til kommentar

Kommer ut fra treningssenteret nå nettopp og skal rygge ut bilen. Selvfølgelig står det en Hyundai i30 plassert rettbak. Prøver først å rygge ut og konstaterer at dette er inni ... trangt. Jeg gidder ikke prøve om centimetere med det første og stikker derfor inn igjen for å finne eieren. Bilnummeret bli ropt opp via anlegget og ingen kommer (Surprise, ingen som kjører Hyundai kan reg.nr. sitt). Blir derfor nødt til å gå ut igjen å gjøre det desidert beste ut av situasjonen, og kommer fram til at jeg har en tomme klaring på hver bil når jeg kommer meg ut (en på baksiden og en der fronten slår ut). Enkelte skulle ikke hatt førerkort!

 

Sitter nå med navn og nr på eieren og vurderer om jeg skal sende ei melding!

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Kjøre du som fyller bensin, ser det er kø og lar bilen stå ved pumpa mens du går inn for å kjøpe deg ei pølse og fyller på kaffen: Alle hater deg og ønsker at du dør i ensomhet! Bare på pur faen så sperret vi en slik jævel inne på statoil i dag. Fy faen han må ha følt seg dum når han kom ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøre du som fyller bensin, ser det er kø og lar bilen stå ved pumpa mens du går inn for å kjøpe deg ei pølse og fyller på kaffen: Alle hater deg og ønsker at du dør i ensomhet! Bare på pur faen så sperret vi en slik jævel inne på statoil i dag. Fy faen han må ha følt seg dum når han kom ut.

 

Jeg er enig i at det er irriterende, men som regel er det ikke hans feil. Den gjevne norske bensinstasjon er så liten at du ikke kan parkere noe sted uten å stå i veien for en eller annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...