Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Venter til jeg skal på Biltema eller liknende. Å betale mye mer på Elkjøp for å slippe ei evnt. bot, som er liten sjanse for mtp. at det er sjeldent med kontroller her, er ikke verdt det.

Betale mye mer, sier du?

http://www.elkjop.no/product/telefoni-gps/mobiltilbehor/biltilbehor/FLEX5/celly-universalholder-for-bil

Ja?

http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Datamaskin/Tilbehor/Universal-mobiltelefonholder/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Og igjen en trailersjåfør som ligger helt oppi ræva mi i nittisona og i tillegg tuter som en gal når han kjører forbi ... Nei, nå skal jeg faen printe ut trollface med "U mad?" på og teipe fast i bakruta

Kjør enda saktere :)

Evt så kan du vente på en bakke - og så bremse helt ned før stigningen starter. Da blir det garantert rageface baki traileren. :) Skifte gir skifte gir skifte gir se i speilene skifte gir skifte gir skifte gir drepe en prostituert skifte gir skifte gir skifte gir (fritt etter Jeremy Clarkson)

Lenke til kommentar

Jamen jeg fatter det ikke. Hvorfor skal vi som ligger i fartsgrensa bli overhøvla og nedkjefta fordi vi kjører for tregt? Hva er det som surrer rundt oppi hodet til folk? Jeg har faen ikke råd til verken fartsbot eller å miste lappen, ta nå til helvete hensyn for faen!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Folk syter og klager over det meste, det må en bare innfinne seg med. Ikke bruk tid og energi på å irritere deg over det, innfinn deg med det og bruk tiden på noe som er kjekt :)

Lenke til kommentar

Å gi bittelitt ekstra fart, ikke mye, men sånn at du ligger rett over fartsgrensa sekundene før en ekstra tung bakke begynner er en hyggelig "gest" (hilsen?) mot trailersjæfører som gjerne utnytter all hjelp de kan få opp bakkene.

Politiet tar deg ikke om nåla ligger mellom 90 og 95 der fartsgrensa er 90 for å si det slik.

Ellers må jeg si, folk som trykker seg helt opp i rompa, legger seg ut, og kjører forbi (der det er fire felts vei), og så skal forbi bilen foran, men ikke tør å gi litt ekstra gass, sånn at de bruker hele 1.2km med dobbeltfelt, og litt forbi der det gikk sammen på å kjøre forbi to biler. Hva faen er vitsen? Er den gasspedalen så jævla skummel? Hvorfor kjørte du forbi i så fall?

Dette skjedde tre ganger på rad i går, med tre forskjellige biler, den stakkars bilen foran meg måtte nesten kjøre inn i betongkanten alle tre gangene.

Lenke til kommentar

Jeg må bare beklage til dere som lot dere forvirre av meg igår. Kjørte gjennom hovedstaden med Statoilhenger, og det var nok en hel del frustrasjon bak meg.

La meg forklare;

Disse greiene er altså laget slik at om du setter i ledninga mellom bilen og hengeren feil, så blir det helt bakvendtland der bak! Når jeg blinka til høyre, blinka hengeren til venstre. Det var kun lys på ene siden, og når jeg bremsa slokka det og det ble lys på andre siden.

Må jo ha vært et helsike å ligge bak denne doningen!

Igjen; jeg beklager, og det er notert til neste gang. Sender samtidig et lite tips til andre skrotinger uten utstrakt hengererfaring - sjekk lysene før du kjører, ALLE lysene!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du i en hvit impreza Awd i Trondheim kan ta deg en bolle. Å bremse hardt kjøre kjempesakte og tidvis akselerere omhverandre i Fjordgata i Trondheim er jævla unødvendig. Som syklist bak deg var det rett og slett forferdelig å ligge bak, greit at du bremsa for potensielle folk ved fotgjengerovergangene, men slik du kjørte var helt unødvendig.

Lenke til kommentar

Ellers må jeg si, folk som trykker seg helt opp i rompa, legger seg ut, og kjører forbi (der det er fire felts vei), og så skal forbi bilen foran, men ikke tør å gi litt ekstra gass, sånn at de bruker hele 1.2km med dobbeltfelt, og litt forbi der det gikk sammen på å kjøre forbi to biler. Hva faen er vitsen? Er den gasspedalen så jævla skummel? Hvorfor kjørte du forbi i så fall?

Dette skjedde tre ganger på rad i går, med tre forskjellige biler, den stakkars bilen foran meg måtte nesten kjøre inn i betongkanten alle tre gangene.

Eller så har du jo de som kommer bak deg i ganske så godt driv på firefelten, slakker av og legger seg et par meter bak deg i noen sekunder for så å kjøre forbi deg, og så legge ser RETT INN igjen foran deg...

Når de har så god fart så er det jo bare å legge seg i venstrefila og fortsette forbi?

Lenke til kommentar

Å gi bittelitt ekstra fart, ikke mye, men sånn at du ligger rett over fartsgrensa sekundene før en ekstra tung bakke begynner er en hyggelig "gest" (hilsen?) mot trailersjæfører som gjerne utnytter all hjelp de kan få opp bakkene.

Helt unødvendig at biler som kjører foran skal måtte bryte fartsgrensen for at trailere skal få det lettere opp stigninger. Det er bare for trailersjåførene å planlegge kjøringen og øke avstanden litt til forankjørende i forkant av stigningen.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Helt unødvendig at biler som kjører foran skal måtte bryte fartsgrensen for at trailere skal få det lettere opp stigninger. Det er bare for trailersjåførene å planlegge kjøringen og øke avstanden litt til forankjørende i forkant av stigningen.

Ja huff, tenk om vi trafikanter begynte å vise hverandre hensyn.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ja huff, tenk om vi trafikanter begynte å vise hverandre hensyn.

En fartsgrense er en øvre grense for hvor fort det er lov å kjøre på veien. Det er altså ikke noe galt i å ligge i 70 i 80-sona, så lenge du slipper forbi andre hvis du skaper kø. Så å bryte fartsgrensen for å hjelpe en trailersjåfør er nok ikke min kjørestil.

Endret av Hanske
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...