Javisst Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Skulle gjerne brukt hornet oftere, bare for at folk skal forstå at her kunne det skjedd noe alvorlig, men hvis gir fra deg et lite tut, så blir du bare stemplet som en aggresiv drittsekk... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Stor takk til han som stoppet midt i krysset for at han hadde vikeplikt for meg sånn at jeg må kjøre rundt han og i det jeg kjører rundt så gasser han på og har et par cm mellom ræva på bilen min og fronten hans Kunne jo likegodt ha kjørt siden han var halvveis over veien og jeg hadde stoppet for han men neida han vinket og vinket på meg og ville ikke kjøre! Dette høres ut som om det er en som overhode ikke forstår hva han holder på med. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Skulle gjerne brukt hornet oftere, bare for at folk skal forstå at her kunne det skjedd noe alvorlig, men hvis gir fra deg et lite tut, så blir du bare stemplet som en aggresiv drittsekk... Sånn er det dessverre. Tuter du i Nord-Europa er du en dust. Tuter du i Spania er det ingen som bryr seg. Det skulle vært en mellomting. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Tuting er kun for å advare om fare. Alt annet bruk av hornet er ulovlig. Heldigvis. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Når noen bryter trafikkreglene på en slik måte at det utgjør en umiddelbar fare for meg (og andre), bruker jeg gjerne hornet. Det samme gjelder forøvrig de som glemmer/ikke får med seg at det røde lyset nå er grønt. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Når noen bryter trafikkreglene på en slik måte at det utgjør en umiddelbar fare for meg (og andre), bruker jeg gjerne hornet. Det samme gjelder forøvrig de som glemmer/ikke får med seg at det røde lyset nå er grønt. Da skal du ikke tute, men blunke med lysene. Men det vet du sikkert. Skjønner godt at det er fristende å tute når bilisten foran sitter så langt inne i sine egne tanker, at passasjersetet kunne tatt fyr uten at han merket det.. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 pleier og blinke med lysene om den som kommer mot meg enda kjører med parklys Lenke til kommentar
Runar Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Da skal du ikke tute, men blunke med lysene. Men det vet du sikkert. Jeg vet ikke hvordan det er der du kjører, men her i Gjøvik står man sjelden så langt bak bilen foran deg i lyskrysset at å blinke med fjernlysene hjelper. Derfor må jeg ty til hornet. Ikke at det skjer ofte, da. Kan vel telle på én hånd hvor mange ganger jeg har tutet på slike bilister. 5 Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Ikke noe å klage over, men takk for at det finnes sånne som jeg nylig opplevde. Skulle til et sted på/i Toten (vet ikke hva som er det riktige da man vanligvis bruker i for en kommune, men totninger står sterkt på at det heter på Toten) for første gang. Visste ikke helt hvor jeg skulle, så jeg får innrømme at jeg snakket i telefonen uten handsfree for å finne ut hvor jeg skulle. Først kommer en bil mot meg og blinker med fjernlysene 3 ganger. Tenkte vel at totninger er vel litt sære og klikker helt av noen som snakker i tlf, men så kommer det en til som vifter nedover med armene. Da skjønte jeg hva som ventet meg og la ned mobilen og senket farten til 10 km/t under fartsgrensen, og riktignok, rett etter en brå sving, satt det en politimann med laser og siktet i min retning. Godt med et slags kollektivt samarbeid i trafikken og 1 Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Merket det i påska jeg og. Mange som varslet om kontroll ved bruk av blinking med lys og veiving med armer. Kjekt Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Vi har en sær dude her lokalt som sender ut melding med en gang han ser Politiet, om de kjører, har patrulje gående, eller kontroll av noe slag. Kjekt. Men jeg har kjørt i 3 år, 100.000km, uten å få ei bot eller advarsel Men den dagen kommer vel regner jeg med. Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Rundt 50 år gammel kar på sykkel, uten hjelm og uten å gi signal, bare kaster seg ut i veien foran meg som kommer i 50kmt med forkjørsrett... Fin fyr! Endret 6. mai 2011 av Toffer91 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Knall blå tåkelys skulle vært forbudt! Nei, ikke sånne blåaktige men knall blå akkurat som blålys. Bare at de ikke blinker. Btw: Har tåkelys+nærlys på SUV-er blitt tillatt? Endret 6. mai 2011 av sedsberg Lenke til kommentar
CFM Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Du mener ikke de LED tåkelysene mange nyere biler har/får montert? Edit* Selv har jeg ingenting imor fancy lys på bilene så lenge de ikke blender annen trafikk. Blåe lys kan jo i noen tilfeller være nokså kult på enkelte biler. Men når man begynner å montere neon under bilen og "wannabe Audi LED's" osv. som på overstylede japsebiler eller gamle A4'er så blir det igrunn teit. Endret 6. mai 2011 av CFM Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 [...]Først kommer en bil mot meg og blinker med fjernlysene 3 ganger. Tenkte vel at totninger er vel litt sære og klikker helt av noen som snakker i tlf, men så kommer det en til som vifter nedover med armene. [...] Jeg pleier å gjøre sånnt litt sånn tilfeldig, helt uavhengg av om det faktisk er noen kontroll noe sted. Litt for morroskyld og litt for å ødelegge muligheten til å varsle kontroller. Så anbefaler alle å varsle møtende biler om "kontroll", spesielt når det slettes ikke er noen kontroll Lenke til kommentar
thadon Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Vi har en sær dude her lokalt som sender ut melding med en gang han ser Politiet, om de kjører, har patrulje gående, eller kontroll av noe slag. Kjekt. Men jeg har kjørt i 3 år, 100.000km, uten å få ei bot eller advarsel Men den dagen kommer vel regner jeg med. Har komme i telefonlista til ein "rånargjeng". Så kvar gong det er politikontroll i lokalområdet får eg ein melding om det. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 http://www.bladet.no/nyheter/article5597721.ece Argh, her har jeg kjørt forbi denne fotoboksen så og si hver dag og passet på å holde ok fart, også har den faen meg ikke vært i drift siden jeg tok lappen! Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 http://www.bladet.no/nyheter/article5597721.ece Argh, her har jeg kjørt forbi denne fotoboksen så og si hver dag og passet på å holde ok fart, også har den faen meg ikke vært i drift siden jeg tok lappen! DVS at den har hatt positiv preventiv effekt 6 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Hehe, joda jeg ser poenget ditt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå