Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe som medføre en bomring rund byen

Bomringen går jo rett gjennom byen mener da jeg :thumbdown:

Skulle kunne kjørt fra rønvik til mørkved uten og passere bomringen!

Man betaler bare for en passering per kjøretur, så du trenger iallefall ikke betale dobbelt opp.

De som kjører Rønvik-Mørkved belaster hovedveinettet i byen på lik linje med de som kjører inn/ut av byen, da er det bare rimelig at de betaler for seg på lik linje med sistnevnte.

Lenke til kommentar

Jeg skammer meg over å skatte til Bodø kommune! Hadde det ikke vært for at jeg av økonomiske årsaker fortsatt er registrert på foreldrene mine sin adresse, og skatter dit, hadde jeg umiddelbart flyttet over til Trondheim (ikke at Trondheim er mye bedre). Å bruke så hinsides mye penger på et kulturkvartal osv. er for meg helt uforståelig. Ikke klarer de å asfaltere gatene uten at det blir store hull og grevd opp av en eller annen grunn en måned etterpå, og likevel krever kommunen at vi skal betale for å kjøre på drittveier...

Brua skulle forøvrig vært påstartet idet de så at hopen-brua begynte å slite... Altså for 20 år siden. Planene for gjennomføringen av den nye brua har ligget klar i over 25år, men utsatt og utsatt. tunnell inn til byen skal vel også finansieres med bomringene? Dette er helt idiotisk... lag heller 4-felt hele veien istedet for 3felt med lysjustering, som det er nå.

Lenke til kommentar

Ang busser så er de ganske ville her i Oslo, hvertfall hvis man påtreffer de på nattestid, gidder værken og blinke seg inn på bussholdeplassen, og blinker ut når de trykker på gassen. Sier ikke at alle gjør det, men opplever det stadig!

Taxi i Oslo er også noe som irriterer meg daglig(nattlig), stopper akkurat der de vil. - noen med nødblink, andre med blinklys og noen uten og gi tegn i det hele. Og det er snakk om Over alt her, f.eks på en tofelts vei, rundkjøringer osv. I dag sto en parkert på min side av veien med snuten mot meg, han sto med tåkelys og parklys, det var mørkt ute og fotgjengerfelt og t-bane stopp bak han. For og faktisk klare og se forbi han slår jeg på langlys, da gjør han det samme, takk til han!

Noe annet som irriterer meg mye! Er folk som ikke bruker akselerasjonsfeltet til det det heter!

Lenke til kommentar

Noe som medføre en bomring rund byen

Bomringen går jo rett gjennom byen mener da jeg :thumbdown:

Skulle kunne kjørt fra rønvik til mørkved uten og passere bomringen!

ok , rund en del av byen.

Sum samarium så medfører dette at noen slipper unna , mens andre bare så vid må gjennom for å komme seg til butikken eller arbeidet.

Hvorfor er de så vanskelig å bruke alle bil- og vei-avgiftene til vei ?

fra før vet dere som er her fra til tros for handelsstanden også er avhengig av at de som kjører bil så skal de altså presses vekk.

Når dette er ferdigbygget så forlanger politikerne at vi skal ta bussen for å gå på kulturhuset eller handel der.

De har tydeligvis ikke forstått at man i dag kjøre med bil til butikken (ihvertfall de som er bileiere ).

Hadde man satset på et prosjekt i gangen så hadde det nok vær spiselig , men ikke når alt kommer samtidig.

jeg kunne ha sagt mye mere om dette , men det er ikke noe poeng likevel side de som er ansvarlige mest sannsynlig ikke får med seg noe av det som blir sagt her .

Nå er det på tide at politikerne blir stilt til ansvar .

Er det noen som har en god ide hvordan man gjøre det ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Når det

1. Er utfartsdag med mye trafikk og mange politikontroller

2. Er skiltet med "Dette krysset har mange ulykker"

3. Det står et fartskamera noen hundre meter fram

4. Fartsgrensen endrer seg fra 90 til 70.

Kan du da vennligst ikke parkere inni bagasjen min når jeg holder 75? Tror du jeg kommer til å øke farten bare fordi jeg kan se øyenfargen din i speilet?

• Liker 8
Lenke til kommentar

1. Rundkjøring. Jeg skulle rett frem i en rundkjøring med to felt og la meg dermed i ytterste felt. Like før jeg kjørte inn i rundkjøringen kom det en bil fra min venstre side som la seg i innerste felt og dermed skulle ut samme avkjøring som meg. Vi ble liggende parallelt gjennom rundkjøringen. Utkjøringen vi begge skulle ut har to felt så da skulle jo det gå smidig og risikofritt. Fyren valgte å tute og presse meg så jeg måtte stoppe inne i rundkjøringen for å unngå kollisjon. Han var fast bestemt på å skulle ut i det høyre feltet og ville slett ikke overholde noe vikeplikt ved feltskifte.

2. Snø på taket. Det har snødd i natt og en bilist gadd ikke børste taket før han kjørte i morges. Han kom kjørende bak meg og jeg måtte stoppe for en buss som svingte ut av en busslomme. Fyren bak meg bremset og fikk takras som dekket hele frontruta. Dette er tredje gang jeg har opplevd at andre bilister ikke gidder å børste taket og skaper farlgie situasjoner i trafikken.

3. Forbikjøring. En Porsche havnet bak en anleggsmaskin som kjørte i 30 km/t (det sto ca 35 på mitt speedometer, jeg lå som nr 3 i rekka). Fartsgrensen på stedet er 30 km/t på grunn av anleggsarbeid og arbeidere rett ved kjørebanene. Porsche-sjåføren ville tydeligvis ikke godta å kjøre i "bare" fartsgrensa og fliset forbi anleggsmaskinen i anslagsvis 60 km/t, i 30-sonen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg kommer fra Hallingdal, og det var som vanlig veldig mange mennesker her i påsken. I starten av påsken kjørte jeg fra Geilo mot Oslo, altså motsatt retning av påsketrafikken. Så jeg hadde ca. fri kjørebane, mens det var en del kø/trafikk mot meg.

.. og så ser jeg folk prøve å kjøre forbi på vei til fjellet. Hva i granskauen kan de tjene av tid på det?? De kommer et par biler frem, kanskje. 100 meter, før de må trykke seg inn igjen. Ofte etter en litt farlig forbikjøring. Slik driver en del biler på oppover, og jeg lurer på hva de tenker. Eventuelt 5 minutter raskere frem vs det å i det hele tatt komme frem med livet i behold? Idioter.

Var en situasjon der en bil i motsatt kjøreretning la seg ut i mitt felt, og ikke kom seg inn i tid, så jeg måtte bremse ganske kraftig.

Lenke til kommentar

Gamle gubber som holder 40 i 80-sona mens de ligger midt på veien skal IKKE HA LAPPEN! Jeg var 10cm fra bilen, 10cm fra autovernet når jeg kjørte forbi ham. Så kjører jeg en og en halv kilometer, snur, og kjører tilbake, og da jeg kommer til krysset til hovedveien får jeg vikeplikt for gubben, fortsatt i 40, med samme Audi bak seg som kom opp i rompa på meg 2 minutt før jeg kjørte forbi.

Den veien er svingete 33km lengre. Stakkars Audi, den gamle gubben skulle minst 15 av dem, og det var litt motgående trafikk.

Lenke til kommentar

Ang det med forbikjøring av lange køer. Ser den at i selveste påsketida da halve norge drar til fjells så er det kanskje liten vits og kjøre forbi. Men keg kjører endel på strekninga oslo-bergen, og det er ufattelig hvor ofte jeg tar igjen en laang kø som ligger i alt fra 60 til 90 i 80-sona. En gang kjørte jeg forbi ca 30 biler på i overkant av en time, og helt først lå to danske turister med medfølgende dame som ikke turte kjøre forbi.. Etter disse var passert var det fri flyt de to siste timene av strekninga.

Dere kan skylde på folk som kjører forbi som idioter, men det skyldes ofte ( i mitt tilfelle ) at jeg blir provosert av folk som følger like godt med farten sin som en gjennomsnitts nordman i mattetimen.

Når man først er ute og kjører bil, så for guds skyld gjør det. Ikke fokuser på de tusen andre tinga ellers i livet ditt, som mobil, se på den du snakker med i bilen osv.

Lenke til kommentar

Kjører forbi sykehuset i Stavanger og aner fred og ingen fare. En buss stopper i motsatt kjørefelt for å ta inn nye folk, og plutselig kaster det seg en bil fra motsatt kjørefelt inn på mitt kjørefelt fordi han skal kjøre forbi bussen - som jeg lå parallelt med.

Det var faen meg 10 biler i mitt kjørefelt, hadde han tenkt å kjøre OVER oss eller noe sånt? Heldigvis klarte jeg bråstoppe så det ikke ble frontkollisjon. Makan til elendig kjøring, og attpåtil så han irritert ut når jeg i ren frustrasjon tuta..

Lenke til kommentar

sånn er det flere plasser i Trondhiem også! Spesielt opp og ned Persaunveien, her er det ingen busslommer, og relativt mye trafikk. Her stopper bussene og slipper av og tar på 2-3 personer 2 ganger på veien ned.

Å være den som kommer i motgående kjørefelt av bussen er å leke med livet, da de som ligger bak bussen ikke eier tålmodighet, og river forbi det sekundet bussen slår på blinklyset og stopper. Dette er en 30sone med store fartsdumper, likevell klarer ikke folk vente. Samme gjelder forøvrig jakobsliveien.

Lenke til kommentar

Irriterer meg sykt over folk som skal ligge på e18 foran meg og bremse og vingle hele tiden. Legg deg 10 meter bak bilen foran, så slipper man å bremse.

Og så irriterte jeg meg faktisk over en drosjesjåfør som lå foran meg i stad. Han lå trøkt oppi venstre sidespeil på bilen foran og vingla fram og tilbake. Fikk lyst til å følge etter og sagt at hadde det vært bak meg, så hadde ikke bilen din virka på en god stund!!

For når sånne folk ligger bak meg, så BREMSER jeg! Det er ikke snakk om å trykke lett på pedalen for å få opp bremselyset. nei, jeg BREMSER!

Endret av spax
Lenke til kommentar

Så meg nødt til å ta en kontrollert men bestemt nedbremsing i 30-sona. På nevnte 30-strekning er det politikontroll "hele tiden" ser dem et par ganger i uka. Og i dag var det en klovn som syns jeg kjørte aaaalt for sakte. Så først forsvant registreringsskiltet under vinduskanten i bakruta, så forsvant lysene, og når jeg ikke kunne se panseret lenger så gikk farta plutselig fra 35 til 10km/t på magisk vis.

Han holdt faktisk litt avstand etterpå, men det var knapt jeg kunne se lysa i speilet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...