Zodihax Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Hvis folk mener at å ha en campingvogn foran seg er god nok grunn til å ikke fokusere på veien - har de lite bak et ratt å gjøre. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Problemet tror jeg har mye å gjøre med menneskenaturen. Vi irriterer oss over uvesentligheter og ser på trafikken (bevisst eller ubevisst) som en konkurranse hvor den som er lengst fremme og kjører fortest, vinner. Det føles som et nederlag å bli liggende bak en campingvogn, selv om det kan være sikreste og mest rasjonelle valg der og da. Det er klart at det ikke er campingbilen sin skyld om noen bak forbikjører denne, men samtidig kommer vi nok ikke helt utenom menneskenaturen så lenge vi lar hvemsomhelst sitte bak rattet og styre 1,5 tonns drapsmaskiner rundt omkring på veiene. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Hvis folk mener at å ha en campingvogn foran seg er god nok grunn til å ikke fokusere på veien - har de lite bak et ratt å gjøre. Det irriterer , spesielt når farten blir unaturlig lav. Det medfører at mange vil forsøke å komme seg foran. Men da øker føreren av campingvognen farten , slik at den som vil forbi må langt over tillate hastighet for å komme seg forbi. Lengre fremme på veien stor politiet å tar deg som vil forbi , i stedet for å ta campingvongn føreren som hindrer en forbikjøring Så her har begge skylden hvis det skulle skje en ulykke Nå var det for noen år siden fokus på at politiet også skulle luke ut de som kjørte for sakte. Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Hvis folk mener at å ha en campingvogn foran seg er god nok grunn til å ikke fokusere på veien - har de lite bak et ratt å gjøre. Det irriterer , spesielt når farten blir unaturlig lav. Det medfører at mange vil forsøke å komme seg foran. Men da øker føreren av campingvognen farten , slik at den som vil forbi må langt over tillate hastighet for å komme seg forbi. Lengre fremme på veien stor politiet å tar deg som vil forbi , i stedet for å ta campingvongn føreren som hindrer en forbikjøring Så her har begge skylden hvis det skulle skje en ulykke Nå var det for noen år siden fokus på at politiet også skulle luke ut de som kjørte for sakte. Syns du må dokumentere disse vage påstandene dine - hva får deg til å tro at campingvogner automatisk kjører raskere når man skal ta forbikjøring? 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Hvis folk mener at å ha en campingvogn foran seg er god nok grunn til å ikke fokusere på veien - har de lite bak et ratt å gjøre. Det irriterer , spesielt når farten blir unaturlig lav. Det medfører at mange vil forsøke å komme seg foran. Men da øker føreren av campingvognen farten , slik at den som vil forbi må langt over tillate hastighet for å komme seg forbi. Lengre fremme på veien stor politiet å tar deg som vil forbi , i stedet for å ta campingvongn føreren som hindrer en forbikjøring Så her har begge skylden hvis det skulle skje en ulykke Nå var det for noen år siden fokus på at politiet også skulle luke ut de som kjørte for sakte. Syns du må dokumentere disse vage påstandene dine - hva får deg til å tro at campingvogner automatisk kjører raskere når man skal ta forbikjøring? Fordi jeg har opplevd det selv når jeg var på tur sammen med familien for en del år siden. Nå var det ikke jeg selv som kjørte den gangen. Det foregår på den måten at fartsgrensen på stedet er 80 Km/t når veien blir lit svingete tør ikke disse campingvogn turistene ( også de som kjører bo-biler ) å holde samme fart som resten av trafikken i for seg så er det greit. men de kunne godt ha sluppet frem de som ligger bak og vil forbi. Når så det blir en plass det går an å komme seg forbi så tør plutselig å holde fartsgrensen og vel så det Ofte viser det seg at de helle ikke tør å holde seg så nær veikanten som det naturlig ville ha være for alle andre. kort og god oppfører de seg som de bøndene som eier veien i rush-trafikken Jeg har opplevd det når jeg var mindre og jeg tviler på at man ikke opplever det forsatt . Grunnen skal være at de er vant med så mye bedre vier der de kommer fra Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Liker at fordi det har skjedd én gang så er det representativt for alle som kjører bobil eller campingvogn. 4 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Liker at fordi det har skjedd én gang så er det representativt for alle som kjører bobil eller campingvogn. Det er ting som skjer hele tiden. jeg oplevde det hvergang vi skulle dit på ferie De gangene jeg opplevde det var når man kjøre fra fergekai og skulle videre til bestemmelsesstedet. Selvfølgelig kom man langt bak disse campingvognene og når man så tok dem igjen så gasset de på nå man ville kjøre forbi. Lenke til kommentar
hightow Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Det var litt sprikende forklaringer her. Først sier du at de gasser på når du prøver å kjøre forbi. Så sier du at de setter ned farten når veien blir svingete (og antagelig øker farten når veien retter seg ut igjen). Så er du tilbake til den første forklaringen igjen. Er det en av de, eller begge? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Det var litt sprikende forklaringer her. Først sier du at de gasser på når du prøver å kjøre forbi. Så sier du at de setter ned farten når veien blir svingete (og antagelig øker farten når veien retter seg ut igjen). Så er du tilbake til den første forklaringen igjen. Er det en av de, eller begge? Det er da ingen motsetninger det . på lit smal og svingete vei setter de ned farten lavere an det alle de andre ville ha gjort og nå det kommer en rett strekning (som de går an å komme forbi) setter de opp farten så mye at man må kjøre langt over fartsgrensen for å komme seg forbi Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Og jeg som trodde anti-islam-folk var generaliserende. Nei, du tar kaka med generalisering av campingvognførere! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Og jeg som trodde anti-islam-folk var generaliserende. Nei, du tar kaka med generalisering av campingvognførere! Har du ikke hørt om unntakene. Dessuten så diskuterer vi dem dem som irriterer. Hvis du trodde at jeg mente alle så er det ikke riktig. Jeg mente men selvfølgelig de som irriterer med slik oppførsel. Og det er det en god del av Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 23. april 2011 Del Skrevet 23. april 2011 Du skrev som om alle campingvogner oppførte seg slik du beskrev - men flott, da er vi enige og diskusjonen kan gå videre på viktigere ting enn campingvogner. 1 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 At alle som kjører campingvogn kjører altfor sakte, og gir gass når man kjører forbi er vel almenkunskap ? Stemmer i 95% av tilfellene. Er like sikkert som at rånerene på bygda kjører Volvo og utlendingene i byen kjører bimmer! 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Du skrev som om alle campingvogner oppførte seg slik du beskrev - men flott, da er vi enige og diskusjonen kan gå videre på viktigere ting enn campingvogner. jeg trodde at det var innlysende at dette var snakk om de campingvognførerne som ikke ville vise hensyn. Nå ser man også at mange av bøndene også er slik. Fra tid til annen så er det også noen som ikke viser hensyn til de større kjøretøyene. hvor mange er klar over at en buss skal slippes fram fra busslommen når lovlig hastighet på stedet er opptil 60 KM/t ? Det virker som ikke så alt for mange er klar over den regelen Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Personlig opplever jeg mest det motsatte problemet, mange av bussjåførene her er hensynsløse ovenfor myke traffikanter (syklister og fotgjengere), og durer ut av busslomme rett ut i veien omtrent før de har fått satt på blinklyset, jeg tror de fleste vet de har vikeplikt, men det betyr ikke at busser kan kjøre rett ut helt uten forvarsel når som helst. Om man er litt uheldig plassert, timingmessig, så må man tross alt få et sekund eller to til å manøvrere seg vekk. Dette i motsetning til mange andre byer hvor taxisjåfører tar seg endel friheter, her synes jeg taxier stort sett er ok, mens bussjåfører er ganske dårlige. AtW 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 I lokalavisen klages det over at busene komme kjørende for fort. Nå vet jeg ikke hvordan det er hos deg emn her hos meg er det et tidspress når det gjelder ruten til bussen. Som busspassasjer forventer man at man er fremme til det angitte tidspunktet. Tidspunktet er neste umulig å overholde. Nå driver fykes kommunen her å legger det opp til at flere av de som kjører bil skal preses til å bruke bussen uten at kapasiteten økes . I vise tider av døgnet bussen full av folk da går det ikke an at anda flere reiser med den uten at det blir flere avganger. Her glemmer de at de som har skaffet seg bil også vil bruke bilen. De vil ikke bare bruke den når det ikke går busser. Paradokset er at de vil presse bileierne til å bruke bussen mere selv om det ikke går noen busser på de nødvendige tidspunktene Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Minner veldig om Drøbak, her jeg bor. BUssene til Jernbanetorget går ofte, men kapasiteten er alikevel sprengt i rush-tiden. Både på grunn av skoleelevene som skal til den videregående skolen, som en eller annen idiot har bestemt skal ligge en mil unna byen, men også fordi bussene ikke går ofte nok. De går to-tre ganger i timen, men alikevel er det ikke nok. Flere ganger har jeg sett mødre med barnevogn bli avvist fordi det er fullt... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 (endret) Minner veldig om Drøbak, her jeg bor. BUssene til Jernbanetorget går ofte, men kapasiteten er alikevel sprengt i rush-tiden. Både på grunn av skoleelevene som skal til den videregående skolen, som en eller annen idiot har bestemt skal ligge en mil unna byen, men også fordi bussene ikke går ofte nok. De går to-tre ganger i timen, men alikevel er det ikke nok. Flere ganger har jeg sett mødre med barnevogn bli avvist fordi det er fullt... nå vil det være langt større behov for kollektivtransport hos deg en hos meg. Likevel så virker det som om alle byene i Norge ikke har god nok kapasitet til dette. Her i Bodø holder det så vidt slik det er nå da det er sjeldent personer må stå igjen selv om det kan være oppfylte busser til enkelte tider . Da er det selvfølgelig mest skole elever. Nå som de vil at enda flere skal ta bussen uten få inn flere busser så anser jeg at det vil bli problematisk. Den enste forslaget som blir prestert er at rutene ( der busene skal kjøre) skal endres . Det kan være verdt å nevne i denne sammenhengen . Samtidig som kollektivsystemet skal endres så ska det bygges nye innfartsåre med ny bru. Noe som medføre en bomring rund byen I tillegg skal det bygges et kulturkvartal til 1200 millioner mot folks vilje Dette medfører å handlemønstret ( butikkene der det blir handel) blir kraftig endret. Når bilistene blir presset vekk fra sentrum så må de finne andre plasser å handle på,mens vi som bruker bussen blir igjen Alt dette forgår i en by som enda ikke har passert 50 tusen innbyggere Endret 24. april 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Ja. Jeg er enig med deg. At politikerne ikke skjønner at de kan tvinge folk til å reise kollektivt, når kapasiteten allerede er sprengt. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 24. april 2011 Del Skrevet 24. april 2011 Husker en episode hvor jeg var nordover og lå etter en bil med campingvogn over Hammerøya på vei mot Narvik og for å komme dit må man over med ferje. Vanligvis er jeg ganske rolig av meg med tanke på campingvogner med denne oslogjøken kan man få billig. Når det var muligheter for å komme seg forbi la han seg omtrent midt i veien og han lagde en skikkelig lang kø. Da vi kom til fergeleiet så var gjøken uheldig da båten var så og si full og hadde kun plass til en person bil som jeg fikk så han ble litt lang i maska da han måtte stå igjen på kaia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå