Chief Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Siden det var mye vann på veien i går, her i Bergensområdet, var det en bilist før meg som mente at det var grunn til å kjøre 30 under grensen, og å bremse for enhver anledning. Da jeg tilslutt fikk kjørt forbi vedkommende, syntes han at det var helt legitimt at også han skulle kunne kjøre med fjernlysene på. I bekmørket med mengdevis av regn blir sikten spesielt dårlig når man i tillegg får 3 speil fulle av lys rett i øynene. Det var vel mildt sagt irriterende. Fikk dermed testet hvor gode bremser jeg har, og deretter 0-80 på våt vei, etter at jeg hadde stått stille der en liten stund. Jeg satser på at vedkommende sjåfør bak meg i det minste fikk litt bæsj i buksa. Er man så redd for å kjøre bil, bør man ikke kjøre den heller. Det var ikke det minste problematisk å følge fartsgrensen på stedet. Ikke noensteder på veien forøvrig. Lenke til kommentar
Populært innlegg Kokobananas Skrevet 22. mars 2011 Populært innlegg Del Skrevet 22. mars 2011 Siden det var mye vann på veien i går, her i Bergensområdet, var det en bilist før meg som mente at det var grunn til å kjøre 30 under grensen, og å bremse for enhver anledning. Da jeg tilslutt fikk kjørt forbi vedkommende, syntes han at det var helt legitimt at også han skulle kunne kjøre med fjernlysene på. I bekmørket med mengdevis av regn blir sikten spesielt dårlig når man i tillegg får 3 speil fulle av lys rett i øynene. Det var vel mildt sagt irriterende. Fikk dermed testet hvor gode bremser jeg har, og deretter 0-80 på våt vei, etter at jeg hadde stått stille der en liten stund. Jeg satser på at vedkommende sjåfør bak meg i det minste fikk litt bæsj i buksa. Er man så redd for å kjøre bil, bør man ikke kjøre den heller. Det var ikke det minste problematisk å følge fartsgrensen på stedet. Ikke noensteder på veien forøvrig. Hadde du bare latt være å drive med idiotiske bråbremsinger som ikke er med på annet enn å skape en farlig situasjon både for deg selv og bilen bak, så hadde du da vel kjørt fra vedkommende temmelig raskt. Ved å vippe bakspeilet fjerner man mye av det irriterende lyset, og hadde du latt være å bremse ned hadde han uansett kjapt vært så langt unna at fjernlysene hans ikke plaget deg. Jeg skjønner IKKE hvorfor man skal drive med slike manøvrer mot folk man mener er dårlige sjåfører. Er det ikke rimelig å anta at sjansen for at en ulykke skal inntreffe på grunn av din manøver er mye større hvis vedkommende bak deg faktisk er en så dårlig sjåfør som du antar? 10 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Kjørte på motorveien i Stavanger forleden, på kveldstid og lite trafikk. Lå i høyrefilen i 90+ Fikk opp en bil bak meg som la seg skremmende nærme. Etter litt så ga jeg et par høyreblink for å hinte til bilen bak at vedkommende burde kjøre forbi meg i venstrefilen...men ingen reaksjon. Deretter touchet jeg bremsepedalen noen ganger samtidig som jeg holde hånden opp til midtspeilen. Bilisten bak skjønte tydeligvis hintet.....og krøp enda nærmere støtfangeren min!!! Hva er det som feiler folk i trafikken? Hvor er folkeskikken? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Hva er det som feiler folk i trafikken? Hvor er risikoforståelsen? FTFY 1 Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 22. mars 2011 Del Skrevet 22. mars 2011 Siden det var mye vann på veien i går, her i Bergensområdet, var det en bilist før meg som mente at det var grunn til å kjøre 30 under grensen, og å bremse for enhver anledning. Da jeg tilslutt fikk kjørt forbi vedkommende, syntes han at det var helt legitimt at også han skulle kunne kjøre med fjernlysene på. I bekmørket med mengdevis av regn blir sikten spesielt dårlig når man i tillegg får 3 speil fulle av lys rett i øynene. Det var vel mildt sagt irriterende. Fikk dermed testet hvor gode bremser jeg har, og deretter 0-80 på våt vei, etter at jeg hadde stått stille der en liten stund. Jeg satser på at vedkommende sjåfør bak meg i det minste fikk litt bæsj i buksa. Er man så redd for å kjøre bil, bør man ikke kjøre den heller. Det var ikke det minste problematisk å følge fartsgrensen på stedet. Ikke noensteder på veien forøvrig. Tøft gjort. Om trusa hans ikke fikk bremsespor av denne cowboy-manøveren, kan du ha en seksløper liggende klar i passasjersetet, for å sikre resultatet. 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Håper denne fyren aldri får kjøre bil igjen... http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10091597 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10099444 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Kommentarene er ikke stort mye bedre, men herregud, for en idiot. Han kjører bil midt i en snøstorm uten frontrute, kan da umulig være riktig skrudd sammen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg er ikke umiddelbart sikker på at det er så uforsvarlig, å kjøre i snø med briller/visir fungerer overraskende godt i min erfaring. Nå har jeg aldri prøvd dette med en bil, det skal sies. AtW 3 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Hva er så uforsvarlig med å kjøre en rammebil uten frontrute. Det kjører da rundt både firhjulinger og mopeder på vinterføre uten frontrute så hvorfor ikke bil. Skulle man eventuelt kritisere mannen for noe så må det være at han kjørte uten hjelm for det kan alltids komme større objekter i lufta en hjelm ville tatt av for men ellers ser jeg ikke problemet. Har selv kjørt "knallert" i snøstorm vinterstid. Å si at man håper denne mannen aldri får lappen tilbake blir som å si at denne dama også burde bli fratatt lappen for alltid. Hun kjører jo rundt i en livsfarlig bil. Endret 26. mars 2011 av perpyro 4 Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Så sant så ikke frontruta har noen bærende effekt, så ser ikke jeg det store problemet her. Finnes flust av biler en kan legge ned frontruta på. Men hvor mye jeg hadde giddet å kjøre uten frontrute er en annen sak. Kan vanskelig tenkes at interiøret i bilen har så godt av det. En annen sak er jo det at slalombriller er konstruert for å virke i høgere hastigheter enn en klarer å holde med en bil på vinterføre. Da burde jo ALLE mopedførere/motorsykkelførere miste lappen om de velger å kjøre på vinterføre. For jeg personlig hadde ALDRI satte meg på en sånn farkost på glatt underlag, men det er drøssevis av folk som gjør det fordiom. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Det jeg reagerer på er at politiet karakteriserer kjøringen til vedkommende som "Særdeles hasardiøst " Høres ut som dette er noe av det verste de har kommet over i trafikken. Jeg skjønner at en advarsel og muligens en liten bot kunne vært passende, men førerkortbeslag synes jeg var overreaksjon deluxe. Forstår at det har vært litt amper stemning mellom politi og vedkommende og muligens ikke hele hendelsesforløpet er gjengitt i media. 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Eg er ikke sikker på om eg deler vurderingen til Politiet her, MEN, dersom Politiet mener at sjåførens dømmekraft er svekket(dvs å mene at det er ok å kjøre et kjøretøy som ikke er skikket for veien) så er det rett og rimelig at vedkommende blir fratatt førerkortet. Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Siden alle andre har sluttet å blinke seg ut av rundkjøringer, betyr det kanskje at de ikke bryr seg om samspill i trafikken. Dermed vurderer jeg å slutte med det selv. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 (endret) Jeg og har nesten sluttet med det. Ser jeg at den andre bilen faktisk ser i min retning, noe som er svært sjeldent her i området, så blinker jeg ut av rundkjøringen. Hvis ingen andre blinker så gidder snart ikke jeg heller. Dessuten begynner blinklysreleet mitt å fuske. Endret 26. mars 2011 av CFM Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Jeg og har nesten sluttet med det. Ser jeg at den andre bilen faktisk ser i min retning, noe som er svært sjeldent her i området, så blinker jeg ut av rundkjøringen. Hvis ingen andre blinker så gidder snart ikke jeg heller. Dessuten begynner blinklysreleet mitt å fuske. Ja, som du vet så kryr det av små rundkjøringer på Jæren der det ikke er hensiktsmessig å blinke ut. Du er ute av rundkjøringen nesten før du kommer inn, og da er det ingen vits å blinke ut. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Krever jo utrolig mange kalorier å lett dytte borti spaken til blinklysene da, så skjønner godt at dere ikke gidder å gjøre det. 1 Lenke til kommentar
CFM Skrevet 26. mars 2011 Del Skrevet 26. mars 2011 Ja ikke sant? Og blinklysolja følger bensin/diesel prisene så da er det ikke alle som har råd til det heller. 3 Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 27. mars 2011 Del Skrevet 27. mars 2011 Følgende skjedde på Fredag. Skulle ut i denne rundkjøringen som leder fra parkeringsplassen til Elkjøp/Rema 1000. Når jeg kom litt før rundkjøringen, stoppet plutselig bilen foran meg opp, ei gammel dame åpnet døra, la ned baksetet, begynnte å lete etter noe i baksetet. Når denne personen til slutt oppdaget meg, stilte hun seg mellom døra og bilen, og vinket meg frem slik at jeg måtte kjøre over i andre felt for å komme meg forbi i en ganske trafikkert rundkjøring. Kunne vel faen meg ha kjørt en runde i runkjøringen og tilbake inn på parkeringsplassen istedenfor å stoppe der hu gjorde..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå