Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sverige har hatt 110-grense på mye veier der vi ville hatt 90 i lang tid. Nå er vel i vertfall mesteparten av det negradert til 90-grense siden sverige har avskaffet 100 og 110-grenser, og da er det enten 90 eller 120 som gjelder for der de gamle var 110-grensene. Vanlige veier blir dermed negradert til 90-grense.

 

(mens sverige fjerner mellomfartsgrenser og bruker større avstand mellom dem får vi vel snart 73,5km og 58,7-grense i Norge :p)

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Kjørte fra Oslo til Tromsø via E45 i Sverige for noen uker siden.

Fartsgrensene vekslet mellom 90 og 110. Gikk ned til 70 ved kryss der det var 90 og ned til 90 ved kryss der det ellers var 110.

Gjennom tettstedene og byene var det uten unntak 50.

 

Folk som kjørte under fartsgrensen var forøvrig meget flinke til å gi tegn til at du kunne kjøre forbi, samt sette ned farten for å lette forbikjøringen. Var vekslende snø og isføre.

Lenke til kommentar

Er det virkelig noen som gidder å blinke med lyshornene bare på grunn av at jeg har xenonlys? Virker nesten sånn... Bilen blinket mot han foran meg og som også hadde xenon. Jeg trodde jeg hadde et eller annet lysfeil, men etter et raskt titt i et butikkvindu så var det ikke derfor heller.

 

Jeg tror det bare er misunnelse jeg. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar

Den er jeg med på. Spesielt i svinger og spesielt da nyere biler både med og uten xenon.

Men ikke på flate rettstrekker.

I lofoten er det på rettstrekker også, men det er vel fordi rettstrekkene her ikke er så rette at det gjør noe :p De går mer opp og ned. Men følger med veistikkene med en gang jeg lukter xenon-gass så er ikke dau ennå :p

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

Opplevde selv noe lignende i fjor. Noen forbanna tullinger i en BMW 3-serie cab som spant et par donuts på en grusparkeringsplass der det stod andre biler. Det resulterte i en ganske tykt støvlag oppå bilene. Selv slapp jeg unna forholdsvis uten steinsprut (har funnet et par småflekker på siden jeg mistenker kan være fra da), men åssen det gikk med de bilene som stod nærmere aner jeg ikke. De var ikke mer enn 5-10 meter fra.

Lenke til kommentar

Opplevde selv noe lignende i fjor. Noen forbanna tullinger i en BMW 3-serie cab som spant et par donuts på en grusparkeringsplass der det stod andre biler. Det resulterte i en ganske tykt støvlag oppå bilene. Selv slapp jeg unna forholdsvis uten steinsprut (har funnet et par småflekker på siden jeg mistenker kan være fra da), men åssen det gikk med de bilene som stod nærmere aner jeg ikke. De var ikke mer enn 5-10 meter fra.

Drittsekken kjørte rett forbi meg sikkert i 70 sånne idioter skulle ikke fått lappen

Lenke til kommentar

I lofoten er det på rettstrekker også, men det er vel fordi rettstrekkene her ikke er så rette at det gjør noe :p De går mer opp og ned. Men følger med veistikkene med en gang jeg lukter xenon-gass så er ikke dau ennå :p

 

Hehe :p

Problemet med mange av de nye bilene er jo at de har bi xenon, så det er ikke lett se om de faktisk har på fjernlys eller om de bare kjører i en sving eler dump.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...