Turtledove Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Det verste jeg vet er folk som ikke vet hvordan man bruker blinklys. Man kan faktisk risikere at det går bra. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Så var det den forbanna bussen fra NorWay bussekspress, som på død og liv MÅTTE slenge seg ut forran meg i 80 sona. Både eg og taxien bak meg måtte bremse hardt for å unngå problemer. Bussen kom seg opp i 80 i 2 sekund før den bremset opp for å slippe ut en anna buss i neste busstopp. Forbanna møkkasjåfør. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 Satt på med min far i går. Pappa kjørte i 110 i venstrefila på motorveien, for å kjøre forbi en sinke i 90. Uten en gang å titte i speilet slenger en buss seg ut foran oss, så vi må bråbremse. Bussen skal forbi den samme bilen, men får det ikke til. Etter flere blink av min far, og tuting fra biler bak oss, innser den nederlaget, og legger seg inn igjen. At sånne sjåfører får lov til å kjøre buss irriterer nå inn i h*lv*t* Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 11. februar 2011 Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Skulle vært link! <- her er en plass bussen skaper situasjoner HELE tiden. Kommer fra plassen til høgre. Krysser veibanen en kommer kjørende, uten noen form for blikk med andre traffikanter. Tar seg til rette hele tiden. Skaper trøbbel for biler i begge retninger. EDIT: Berre piss og linke til noe med Street View. Fikk det ikke til. Endret 11. februar 2011 av ThOms-N Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Nå som jeg har flyttet ut av Norge, har jeg vel kanskje ikke den helt store klageretten, men latviere viser seg å være vel så idioter og egoister i trafikken som nordmenn flest.. Jeg er svart bil/pil med indikert retning. Den "rosa" vegen og den "grønne" vegen har felles aksellerasjonsfelt og retardasjonsfelt. Det betyr at de som er på "rosa" veg bruker feltet til aksellerasjon for å komme ut på den "grønne" vegen, og de på den "grønne" vegen bruker dette feltet som retardasjon for å komme inn på den "rosa" vegen. Det jeg har illustert med meg som svart pil og og i.d.i.o.t.e.r og e.g.o.i.s.t.e.r indikert med rød pil. Istedet for å slakke ned *bak* meg for å komme av den "grønne" vegen presser de på slik at jeg må stoppe helt opp før jeg kan kjøre ut fra den "rosa" til den "grønne" vegen. Det er 3 felt i hver retning på den "grønne" og 2 felt hver veg på den "rosa" vegen. Alle vegene har 90-sone. Jeg har begynt å drite flatt i tullingene og bare freser på. De som vil bryte seg fremfor meg kjører enten for langt og misser avkjøringen eller blir nødt til å bråbremse og hive inn bilen bak meg (hvor det ikke alltid er like ledig..). Jeg har sjekket reglene her. Det er den bilen som skal inn i retardasjonsfelt som har vikeplikt, ergo har jeg retten på min side når det blir krasj, og det tror jeg det blir før eller siden 1 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 http://www.lofotposten.no/Innenriks/article5489717.ece Say no more! 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Ikke så overraskende egentlig, færre folk per areal/vei hardere klimatiske forhold. AtW Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Vel, Norge har mer penger enn andre land, vi betaler mye i skatter og avgifter, spesielt i årsavgift og engangsavgift på bil. Allikevel går ikke de pengene til noe som helst fornuftig for folket, som det både burde og skal. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Vel, Norge har mer penger enn andre land, vi betaler mye i skatter og avgifter, spesielt i årsavgift og engangsavgift på bil. Allikevel går ikke de pengene til noe som helst fornuftig for folket, som det både burde og skal. Så derfor bør veieene være bedre i nord, eller bør de være bedre generelt, men allikevel dårligere i nord enn ellers? Politikerne gjør mye dumt, men du tjener ingenting på tøvete utsagn som dette. AtW Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Så dere supre små østlendiger fortjener bedre veier enn oss? Det er jo det du sier her. (ja, det er kinda et personangrep, fordi det er som oftest slik det kommer fram, de sørafor er bedre enn oss i Nord, og det viser også regjeringen fint) Jeg mener veiene skal være jevnt over på en standard som tilsier at Norge er verdens rikeste land og beste landet å bo i. Det gjør IKKE veiene i Norge nå. I Osloområdet synes det ikke så godt hvor dårlig veiene i Norge er, da veiene i byene er kommunalt ansvar, mens Europaveiene er Fylket og Staten som tar. Og der kommer E6, E18 og E16 ut kjempeflott. Dette er altså Europavei 6, samme veien som har 4 felt hver vei gjennom Oslo, med fartsgrense på 100, og er helt 100% så og si. Den brua der kan ikke to små biler møtes en gang. 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Så derfor bør veieene være bedre i nord, eller bør de være bedre generelt, men allikevel dårligere i nord enn ellers? Vedlikeholdet bør være bedre i nord, så resultatet blir noenlunde likt... 1 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Det er ikke bare der det ligger, Inge. Saken er at sørafor er det mer trafikk, så vedlikeholdet burde være likt. MEN, det er ikke det, her blir det ofte djupe spor etter en sesong med bobiltrafikk og generell trafikk. Det blir asfaltert hvert 5. år her i Lofoten på det beste. Endret 13. februar 2011 av Jimbolaia Jones 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Så dere supre små østlendiger fortjener bedre veier enn oss? Det er jo det du sier her. (ja, det er kinda et personangrep, fordi det er som oftest slik det kommer fram, de sørafor er bedre enn oss i Nord, og det viser også regjeringen fint) Jeg bor ikke på østlandet, men je selvfølgelig bør det være dårligere veier i snitt i nord. Er det mindre trafikk bør man ikke ha like gode veier. Det er idiotisk pengebruk. AtW Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Man bruker mest penger der det bor mest folk. Om ti idioter bygger seg en bygd på toppen av galdhøpiggen kan de ikke akkuratt forvente at staten skal bruke mange milliarder på å lage en firefelts motorvei opp dit. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Det har jeg aldri sagt, men den gangen det slutter å komme fisk, gass, kjøtt og melk nordafor, tror jeg dere fort endrer mening. Det er det flotte med Norge. Sørafor tror alle de klarer seg uten Norg-Norge, og omvendt. Vi, som har Europaveier her oppe, har rett til Europaveistandard. Forøvrig, vet dere hvor turistene i Norge drar? Ikke det nei? Vestlandet og Nord-Norge. Bergen, Hordaland generelt, Saltstrauemen, Lofoten, Nordkapp. Det er HIT turistene vil. De fleste kommer i bobil. Vet dere hvor laksen blir produsert? I oppdrettsanlegg i Nord-Norge og på vestlandet. Dere får tro hva dere vil, jeg ber ikke om firefelts motorvei fra Trondheim til Kirkenes, jeg ber om en vei der to biler kan møtes, og der veien faktisk er brei nok til at det er midtstripe. Der veien faktisk er plan, ikke skeiv, full av hull som gjør at vi bytter forstillingsdeler oftere enn dere fyller bensin. Vei som ikke er så sporete at det er som å kjøre et tog med ratt. Er det VIRKELIG så mye å be om, når vi betaler LIKE MYE SKATT som dere sørafor gjør? Er det det? Er det slik at jeg betaler over 30% av min lønn for at DERE skal MESKE dere i luksus, mens vi sitter igjen med dritten? EDIT: Kan legge til at jeg tror ikke det høver seg at noen kommer med "Ja, men har du sett veien fra Drammen til Hurumlandet da?". Her snakker vi E6. Om den ikke skal holde standard som en Europavei, se til faen og fjern det Europaveiskiltet da! Endret 13. februar 2011 av Jimbolaia Jones 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Det har jeg aldri sagt, men den gangen det slutter å komme fisk, gass, kjøtt og melk nordafor, tror jeg dere fort endrer mening. Det er det flotte med Norge. Sørafor tror alle de klarer seg uten Norg-Norge, og omvendt. Vi, som har Europaveier her oppe, har rett til Europaveistandard. Forøvrig, vet dere hvor turistene i Norge drar? Ikke det nei? Vestlandet og Nord-Norge. Bergen, Hordaland generelt, Saltstrauemen, Lofoten, Nordkapp. Det er HIT turistene vil. De fleste kommer i bobil. Vet dere hvor laksen blir produsert? I oppdrettsanlegg i Nord-Norge og på vestlandet. Dere får tro hva dere vil, jeg ber ikke om firefelts motorvei fra Trondheim til Kirkenes, jeg ber om en vei der to biler kan møtes, og der veien faktisk er brei nok til at det er midtstripe. Der veien faktisk er plan, ikke skeiv, full av hull som gjør at vi bytter forstillingsdeler oftere enn dere fyller bensin. Vei som ikke er så sporete at det er som å kjøre et tog med ratt. Er det VIRKELIG så mye å be om, når vi betaler LIKE MYE SKATT som dere sørafor gjør? Er det det? Er det slik at jeg betaler over 30% av min lønn for at DERE skal MESKE dere i luksus, mens vi sitter igjen med dritten? EDIT: Kan legge til at jeg tror ikke det høver seg at noen kommer med "Ja, men har du sett veien fra Drammen til Hurumlandet da?". Her snakker vi E6. Om den ikke skal holde standard som en Europavei, se til faen og fjern det Europaveiskiltet da! Ingen har vel forslått å legge ned alle veier? Men man trenger ikke like bra veier der det er mindre trafikk, det sier seg selv. (forøvrig er eksemplene dine litt underlige? det er vel bare 3-4 plattformer jeg vil si ligger i nordnorge, og kjøtt og melk? Norge hadde klart seg helt prima uten kjøtt og melk fra nordnorge om man ønsket, betyr selvfølgelig ikke at man ikke trenger næringen i nord, men de tre næringene er ikke så gode eksempler) Og man betaler vel mindre skatt også? Ihvertfall i deler av nordnorge. Dette hadde dog vært interessant å se skattebetalingen per veiutgift i nord kontra i sør. Jeg tror ikke nødvendigvis det er en statistikk som underbygger ditt poeng. Det er helt sikkert veier i nord som burde vært bedre, men det er ingen vits å bruke like mye på veier der det er lite trafikk so på de der det er mye. AtW Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Dobbelpost. Skal nevne, jeg er glad for at det blir tatt opp i avisene jeg. Jeg håper virkelig det skjer noe. Jeg er småforbanna, ja. Av den enkle grunn at de fleste som er født sør for Trondheim ignorer den landsdelen som er kalt Nord-Norge (jada, det fins unntak). Så lenge vi betaler skatt til Staten Norge, så fortjener vi samme godene som alle andre i landet har. Det er ikke motorveier, det er veier som står i stil med standarden de skal holde som Europaveier og Riksveier. Sistnevnte er litt blurry, da Riksveier bruker å bli mishandlet hardt av Fylkene overalt i Norge. 1 Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 (endret) Det har jeg aldri sagt, men den gangen det slutter å komme fisk, gass, kjøtt og melk nordafor, tror jeg dere fort endrer mening. Det er det flotte med Norge. Sørafor tror alle de klarer seg uten Norg-Norge, og omvendt. Vi, som har Europaveier her oppe, har rett til Europaveistandard. Forøvrig, vet dere hvor turistene i Norge drar? Ikke det nei? Vestlandet og Nord-Norge. Bergen, Hordaland generelt, Saltstrauemen, Lofoten, Nordkapp. Det er HIT turistene vil. De fleste kommer i bobil. Vet dere hvor laksen blir produsert? I oppdrettsanlegg i Nord-Norge og på vestlandet. Dere får tro hva dere vil, jeg ber ikke om firefelts motorvei fra Trondheim til Kirkenes, jeg ber om en vei der to biler kan møtes, og der veien faktisk er brei nok til at det er midtstripe. Der veien faktisk er plan, ikke skeiv, full av hull som gjør at vi bytter forstillingsdeler oftere enn dere fyller bensin. Vei som ikke er så sporete at det er som å kjøre et tog med ratt. Er det VIRKELIG så mye å be om, når vi betaler LIKE MYE SKATT som dere sørafor gjør? Er det det? Er det slik at jeg betaler over 30% av min lønn for at DERE skal MESKE dere i luksus, mens vi sitter igjen med dritten? EDIT: Kan legge til at jeg tror ikke det høver seg at noen kommer med "Ja, men har du sett veien fra Drammen til Hurumlandet da?". Her snakker vi E6. Om den ikke skal holde standard som en Europavei, se til faen og fjern det Europaveiskiltet da! Ingen har vel forslått å legge ned alle veier? Men man trenger ikke like bra veier der det er mindre trafikk, det sier seg selv. (forøvrig er eksemplene dine litt underlige? det er vel bare 3-4 plattformer jeg vil si ligger i nordnorge, og kjøtt og melk? Norge hadde klart seg helt prima uten kjøtt og melk fra nordnorge om man ønsket, betyr selvfølgelig ikke at man ikke trenger næringen i nord, men de tre næringene er ikke så gode eksempler) Og man betaler vel mindre skatt også? Ihvertfall i deler av nordnorge. Dette hadde dog vært interessant å se skattebetalingen per veiutgift i nord kontra i sør. Jeg tror ikke nødvendigvis det er en statistikk som underbygger ditt poeng. Det er helt sikkert veier i nord som burde vært bedre, men det er ingen vits å bruke like mye på veier der det er lite trafikk so på de der det er mye. AtW Det var eksempler. Det er ikke i Oslo pengene blir lagd, for å si det slik. Vi, som jeg skrev i posten over, fortjener veier som står i stil med resten av landet, selv om vi er lengre fra Oslo enn resten. Ang. skatt så er det Finnmark, da de sliter med fraflytting. Nordland og Troms er Norges to største fylker (Areal), begge har byer som etter norsk standard kvalifiseres som storbyer, begge har høyskoler, ene universitet, og universitetssykehus. Som sagt, så lenge veiene her oppe lyder navnene E6, E8 og E10, så skal de følge Europaveistandarden. Jeg har aldri sagt at vi vil ha motorvei, men å ha veier uten spor og hull, og breie nok til å ha midtstripe, som seg hør og bør for en Europavei, er vel ikke mye å be om, vel? Endret 13. februar 2011 av Jimbolaia Jones 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg har aldri sagt at vi vil ha motorvei, men å ha veier uten spor og hull, og breie nok til å ha midtstripe, som seg hør og bør for en Europavei, er vel ikke mye å be om, vel? Jeg kan si at det der er mye å be om på østlandet også. Selv om de veldig sterkt trafikkerte bitene av e6 og e18 er veldig fine. Veier bør dimensjoneres etter trafikk, ikke navn, og det er mange sterkt trafikkerte veier på østlandet som er i helt forkastelig stand. Jeg er sikker på at du kan finne fine veier i nordnorge og som kan vises frem. Men det betyr ikke at alle veier er fine. Samme gjelder for østlandet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Så du ønsker bedre vedlikehold og veier i nordnorge, men er enig i at det bør være lavere standar denn i sør i snitt? Det er ikke så lett å skjønne hva du mener her? Forøvrig er det lavere skatt i nord-troms også. Og hva slags by i nordland er en storby? Bodø? Bodø har ikke 50 000 innbyggere engang, tror neppe du finner mange som vil kalle dette en storby, like lite som de ville kalt sarpsborg eller lillestrøm for storbyer, selv her til lands. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå