Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

I Trondheim finnes det løsninger for håndtverkere.

Man kan skaffe seg sonekort som gjelder alle sonene i byen.

Kortet koster 150 kroner året og forutsetter at man betaler for seg hver gang man parkerer.

Til dette ka man bruke automat eller easypark.

Alternativt kan man ta turen innom parkeringskontoret og leie et stykke av gata man trenger å stå på for den dagen.

Finnes lignende ordninger i Stavanger er det fult mulig å stå lolig og i hversta fall må jobben planlegges litt for å få det til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes lignende ordninger i Stavanger er det fult mulig å stå lolig og i hversta fall må jobben planlegges litt for å få det til.

Litt vanskelig for en rørlegger å kunne planlegge veldig parkering og div. om det ringer ein hjelpesløs kunde, som overhodet ikke har teknisk innsikt, med vann fossende i huset.

Endret av ThOms-N
Lenke til kommentar

Finnes lignende ordninger i Stavanger er det fult mulig å stå lolig og i hversta fall må jobben planlegges litt for å få det til.

Litt vanskelig for en rørlegger å kunne planlegge veldig parkering og div. om det ringer ein hjelpesløs kunde, som overhodet ikke har teknisk innsikt, med vann fossende i huset.

 

Men en slik ordning er det da ikke nødvendig å planlegge?

Hvis jeg forstod det rett så betaler du kun en årspris for å være i systemet, og når du parkerer hos kunden betaler du med f.eks easypark.

Lenke til kommentar

Finnes lignende ordninger i Stavanger er det fult mulig å stå lolig og i hversta fall må jobben planlegges litt for å få det til.

Litt vanskelig for en rørlegger å kunne planlegge veldig parkering og div. om det ringer ein hjelpesløs kunde, som overhodet ikke har teknisk innsikt, med vann fossende i huset.

 

Men en slik ordning er det da ikke nødvendig å planlegge?

Hvis jeg forstod det rett så betaler du kun en årspris for å være i systemet, og når du parkerer hos kunden betaler du med f.eks easypark.

Ja er det ledig plass å parkere så trenger man ikke å planlegge, er det derimot dårlig med parkeringplasser og vannet ikke fosser ut kan man leie plass i gata.

Men igjen når vannet spruter ut over gulvet og kunden ringer rørlegger så har det allerede lekket en 1/2 time før rørleggeren kommer til stedet så noen minutter fra eller til spiller vel liten rolle ettersom det allerede dreier seg om en stor vannskade.

Lenke til kommentar

For eksempelvis budbiltjenester fungerer ikke en slik ordning med mindre man har et slags "alle soners kort" for en relativt overkommelig pris. Ikke alle næringer kan planlegge hvor de skal oppholde seg til enhver tid. Drosjer lider av samme problem, selv om deres stopp som oftest er kortere (det kan dog bli lengre stopp f.eks. ifbm. pasientkjøring).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

Det er nå ikke umulig for en rørlegger å forklare til "kunden" at han må stenge hovedvannkranen hvis vannet fosser heller. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

...ofte har kunden pusset opp selv, og gjerne kledd inn hovedstoppekranen bak en panelvegg, evt. "Neeeij dænn har æ ikkje sædd!".

Men akkurat det er veldig off-topic, rørleggeren trenger uansett et sted å parkere, enten det haster eller ikke.

Lenke til kommentar

...ofte har kunden pusset opp selv, og gjerne kledd inn hovedstoppekranen bak en panelvegg, evt. "Neeeij dænn har æ ikkje sædd!".

Men akkurat det er veldig off-topic, rørleggeren trenger uansett et sted å parkere, enten det haster eller ikke.

Kunne blitt en interresant diskusjon men med dette som ramme rundt din frustrasjon over parkeringsuvesnet i Stavanger føler jeg med deg.

Systemet som benyttes virker ikke særlig smidig så skjønner godt din frustrasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hater at folk gir bånn pinne når en skal forbi, kjørte bak en i 60 sone, den forran kjørte ca 40, måtte opp i rundt 80 for å komme forbi fordi han forran gasset på.

Hver eneste gang så skjer det samme med meg, uansett hvor! 80sone med en fart på 70 må jeg opp i 100++ og de ligger rett bak etterpå, lol

Lenke til kommentar

Hadde en helt sinnsyk opplevelse for rundt en halvtime siden.

 

Se link for StreetView. Fartsgrensen på stedet er 80.

http://bit.ly/hPdNTl

 

Jeg er på vei hjem fra jobb og i det jeg runder svingen ser jeg at en dame, i mørke klær og UTEN REFLEKS holder på å krysse veien. Jeg henger meg på tuten og styrer unna. Det var ikke mange sekundene om å gjøre,og jeg er overbevist om at hun hadde blit drept om jeg hadde truffet henne. Jeg burde jo stoppet bilen og skjelt henne skikkelig ut.

 

Det verste av alt er jo at det er bygget en gangbro der, nettop for at slike ting ikke skal skje.

 

Hva om jeg hadde truffet? Hadde jeg fått all skyld? Tenk å bli dømt for uaktsomt drap for noe sånt. Hele livet blir ødelagt!!

Lenke til kommentar

Tror nok ikke at en aktor hadde lagt ned påstand om uaktsomt drap. Man kan ikke regne med å forvente at noen vil gå rett over en europavei når det 1) ikke er lyktestolper der, 2) er midtdeler, 3) finnes gangbro rett ved, 4) er sent på kvelden, så sjansen for at små barn som leker er minimal og 5) igjen, det er en europavei.

 

Høres dog utrolig skummelt ut, jeg har heldigvis aldri opplevd noe lignende, og håper det blir lenge til det skjer. Høres ikke gøy ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Opplever det der så ofte at jeg får lyst til å montere en eller annen DINGS på bilen som kan ta hånd om slike. Føreren av bil A er som regel:

a) Ei lita pingle-kvinne i svær SUV som ligger mer til høyre når hun skal svinge til venstre. Snakker gjerne i mobiltelefon samtidig.

b) Kvinne i DIGER Nissan Micra/Toyota Yaris el.lign., ofte passert 50 år, plassert ca. midt i, akkurat slik at du ikke kommer forbi om du ikke selv har en Micra. Sitter som regel og tviholder på rattet i 11/13-posisjon.

c) "Mann med hatt", uspesifisert alder, alle vet hva jeg mener. Venter som regel på at det skal bli klart minst 5km fra krysset. Tviholder også på rattet i 11/13-posisjon, og har stiv så stiv nakke at det ikke er mulig å se mer enn et par grader til siden.

Lenke til kommentar

For eksempelvis budbiltjenester fungerer ikke en slik ordning med mindre man har et slags "alle soners kort" for en relativt overkommelig pris. Ikke alle næringer kan planlegge hvor de skal oppholde seg til enhver tid. Drosjer lider av samme problem, selv om deres stopp som oftest er kortere (det kan dog bli lengre stopp f.eks. ifbm. pasientkjøring).

 

Jeg har tidligere kjørt både bud og lastebil i Oslo i flere år og har fremdeles til gode å få parkeringsbot enda jeg kun parkerte med varselblink på. :)

Men "vi" parkerer ikke på plasser hvor det er parkeringsavgift. Parkerer heller på parkering forbud, og setter på varselblink. Har sett flere parkeringsvakter som bare går rett forbi uten å bry seg om bilen. :)

Lenke til kommentar

Har sett flere parkeringsvakter som bare går rett forbi uten å bry seg om bilen. :)

Som sagt, man møter begge typer. Heldigvis er den typen du har truffet på i flertall.

 

Det er nå ikke umulig for en rørlegger å forklare til "kunden" at han må stenge hovedvannkranen hvis vannet fosser heller. :)

Tenk litt praktisk - hva er enklest, å forklare en uvitende kunde hvordan h*n stenger kranen, eller komme seg til h... bort dit og hjelpe h*n?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kvinnfolk som absolutt skal forte seg å gå forbi bak bilen min selv om de ser at ryggelysene blir slått på og bilen begynner å bevege seg. Hva er vitsen? Kan dere ikke bare gå rundt på siden og foran? Det var faktisk en meter mellom meg og bilen ved siden av også.

 

Det virkelig dumme er at jeg hadde fått all skyld hadde jeg kjørt ned neket.

Endret av CFM
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For ørtende gang... Det finnes ikke poeng i å bruke venstre felt på motorveien når man kjører AKKURAT like fort som bilen til høyre. Spesielt ikke over 3-4 km, og spesielt ikke med meg og en drøss andre biler liggende rett bak!

 

Hørt om speil???

 

Vel - det kommer forsåvidt an på om bilen i høyre felt holder fartsgrensen eller ikke. Det er samme fartsgrense i begge feltene vettu :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...