Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ikke en klage, men en kort kommentar som jeg synes deet var unødvendig å starte en egen tråd for:

Jeg så en bil med registreringsnummer VG 716 i dag. Kun tre siffer altså. Det var sort tekst på hvitt skilt. Jeg kunne ikke se hva som sto på klistremerket mellom bokstavene og tallene, men det virket litt bredere enn de norske. (mulig jeg så feil der så ikke ta det for bokstavelig.) Hvilke land har sånne skilt? Kan det være norsk?

Lenke til kommentar

Dette er ikke en klage, men en kort kommentar som jeg synes deet var unødvendig å starte en egen tråd for:

Jeg så en bil med registreringsnummer VG 716 i dag. Kun tre siffer altså. Det var sort tekst på hvitt skilt. Jeg kunne ikke se hva som sto på klistremerket mellom bokstavene og tallene, men det virket litt bredere enn de norske. (mulig jeg så feil der så ikke ta det for bokstavelig.) Hvilke land har sånne skilt? Kan det være norsk?

Hmm, si det.

Latviske skilt har to bokstaver og alt fra ett til fire siffer. Men de har ikke klistremerke mellom bokstavene og sifferne, der er det en bindestrek.

Estland har kombinasjonen tre siffere først og så tre bokstaver, ser nesten finske ut, men tall/bokstavkombinasjonen er motsatt.

Litauen har vel nærmest det du beskriver. Husker ikke helt i farta, men mener de har to eller tre bokstaver og tre til fire siffer. De har også noen klistremerker mellom bokstav og tallkombinasjonen som likner på de tyske. Altså to "rundinger".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Denne siden har mye nytting info (selv om den ser helt 1990 ut :p).

Lenke til kommentar

Det islandske skiltet jeg ser passer best til det jeg så er dette:

http://www.europlates.eu/images/plates/is/00874.htm

Det kan hende fargen på bokstavene egentlig var blå. Det var ikke så lett å se på litt avstand. Klistremerket ser ut til å være i riktig størrelse. Det var ganske skittent så det så egentlig bare mørkt ut, men det kan jo ha vært rødt under som på bilde.

Jeg er ikke 100% sikker på islandsk, men sier meg fornøyd med detektivarbeidet og sier til meg selv at det var mest sannsynlig islandsk. :) Det er jo ikke meningen å kuppe klagetråden.

Lenke til kommentar

Jepp, det var en latterlig dårlig designet rundkjøring. Sikkert pent på plantegningen, men bilførerne ser jo ikke noen 2D-tegning i fugleperspektiv. Den innerste radien er alt for stor, det mangler midtstolpe med enveispiler, skiltingen er mangelfull, den innerste delen burde vært hevet osv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har bare fått en bot fordi jeg er flink til å observere parkeringsvaktene, og komme dem i forkjøpet. Har observert dem bak hushjørner o.l., og jeg sa oss, ikke meg. Ergo: Ut fra min erfaring på hva jeg har observert og opplevd sammen med andre håndtverkere, så jakter de på oss ja. Selv om jeg bare har fått en bot, betyr det ikke at jeg ikke har sett andre få bøter... Hvorfor må du alltid kverulere sånn?

Lenke til kommentar

Parkeringsvaktene jakter på deg? FOrdi du har fått en eneste bot på 2.5 år, og du får en advarsel selv om du parkerer formelt sett ulovlig, og ingen bot? Høres ikke ut som en veldig voldsom jakt.

AtW

Vi kan gå på Rådhuset her og hente parkeringsbevis, for å slippe å betale avgift. Alternativt så berre snakker jeg med hu eine av 2 kommunale vakter som styrer med innkreving i sentrum, så ordner det seg som regel.

Lenke til kommentar

Jeg har bare fått en bot fordi jeg er flink til å observere parkeringsvaktene, og komme dem i forkjøpet. Har observert dem bak hushjørner o.l., og jeg sa oss, ikke meg. Ergo: Ut fra min erfaring på hva jeg har observert og opplevd sammen med andre håndtverkere, så jakter de på oss ja. Selv om jeg bare har fått en bot, betyr det ikke at jeg ikke har sett andre få bøter... Hvorfor må du alltid kverulere sånn?

Hvorfor er det kverrulering? Greot nok, vi er vel alle enig om at parkeringsvakter kunne vært mer pragmatiske, men det du forteller underbygger ikke akkurat at de jakter på deg. Tilsynelatende parker du formelt ulovlig mye oftere enn snittet, at man får en krangel med en vakt en gang i blant er vel ikek så ekstremt overraskende? Utifra det du forteller, så virker det mer som de er snillere mot håndverkere enn andre.

AtW

Lenke til kommentar

Grrrr, å finne steder man lovlig kan parkere i Stavanger som håndtverker er faen ikke bare-bare.

Snip.

Dette må du bare venne deg til.

Å jobbe i en by med begrensede parkeringsmuligheter er ikke enkelt, noe som for kunden rett og slett blir dyrere.

Jeg vet ikke hvilke alternativer det er i Stavanger for å parkere lovlig men dette er ditt og firmaet ditt sitt problem som dere må løse i fellesskap.

Og at parkeringsvaktene gir deg bot for å stå ulovlig kan du hvertfall ikke klage på vaktene for, de gjør bare jobben sin selv om det står en lapp med telefonnummer i vinduet.

Til syvende og sist er disse problemene med på og gjøre håndtverkertjenester i sentrum dyyrere for kunden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

håpløst å diskutere med han. Går kun i kverulering hele tiden.

Uansett. Parkeringsvakter er noe drit. Ikke hjelper det at det er manko på parkeringsplasser i alle byer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ditto. Klagen min var uansett ikke rettet mot parkeringsvaktene (legg merke til at jeg skrev at jeg vet at parkeringsvaktene bare gjør jobben sin), men hele opplegget rundt parkering.

Lenke til kommentar

Ditto. Klagen min var uansett ikke rettet mot parkeringsvaktene (legg merke til at jeg skrev at jeg vet at parkeringsvaktene bare gjør jobben sin), men hele opplegget rundt parkering.

Lett å misforstå når du skriver "De jævla parkeringsvaktene går jo nærmest og jakter på oss!". Man kunne jo vært forledet til å tro det var parkeingsvaktene det var rettet mot. Ellers legger jeg jo merke til klaging på kverrulering gjerne er noe folk tyr i mangel på reelle argumenter.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mer kverulering. Når man er frustrert skriver og prater man gjerne på en annen måte. Hvis bussen er for sein pga. kø går det fort ut over bussjåføren, men det betyr ikke at man mener det er hans feil av den grunn. Derfor skrev jeg tydelig at jeg vet at parkeringsvaktene bare gjør jobben sin. Er det så vanskelig å forstå? Kan heller ikke se noen reelle argumenter i ditt innlegg.

Kos deg på ignoreringslisten min. Har fortsatt til gode å se et eneste positivt innlegg komme fra deg, da ignorerer jeg deg like greit.

Lenke til kommentar

Mer kverulering. Når man er frustrert skriver og prater man gjerne på en annen måte. Hvis bussen er for sein pga. kø går det fort ut over bussjåføren, men det betyr ikke at man mener det er hans feil av den grunn. Derfor skrev jeg tydelig at jeg vet at parkeringsvaktene bare gjør jobben sin. Er det så vanskelig å forstå? Kan heller ikke se noen reelle argumenter i ditt innlegg.

Kos deg på ignoreringslisten min. Har fortsatt til gode å se et eneste positivt innlegg komme fra deg, da ignorerer jeg deg like greit.

Innlegget ditt er ganske klart, det går på parkeringsvakter, og lite annet. Greit nok, du var frustrert, og skrev kanskje noe annet enn du mente. Men det får du ta på din egen kappe. FOlk må forholde seg til det du skriver, fordi vi det ikke hva du tenker. Ellers er det jo synd du ikke synes jeg bidrar positivt, men slik vil det vel være når det er mange forskjellige brukere med forskjellige syn på ting.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mine erfaringer tilsier at parkeringsvakter opptrer svært ulikt i forhold til yrkesgrupper som på en eller annen måte må parkere "ulovlig" for å unngå å bli veldig forulempet. Jeg har hatt erfaringer i begge ender av skalaen, og har også hatt mine "diskusjoner" med dem. Heldigvis har de fleste forståelse for at man ikke kan parkere bilen i nærmeste parkeringshus, men jeg forstår frustrasjonen til Kiire svært godt - noen parkeringsvakter eier ikke verken fornuftig sans eller vesen. Selv om man gjør sitt beste for å ikke parkere til hinder for verken annen trafikk eller fotgjengere, er forståelsen for at bilen må stå i umiddelbar nærhet fra oppdraget ikke til stede... Disse idiotene kan man heller ikke gjøre så mye med, bortsett fra å levere klager. Firmaet jeg jobber for har fått gjennomslag for flere klager av denne type.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...