Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Hadde dette vært kun for den aldersgruppen du nevner hadde det vært et skritt i riktig retning. Dette bør gjelde for alle som har lappen i dag. Det er allt for mange, både unge og gamle, som aldri skulle ha hatt lappen i dag!

Dummeste jeg har hørt.

Fordi?

 

Det er jo ikke uten grunn at dette faktisk kanskje blir tilfellet om noen år. Da jeg kjørte opp for noen år siden var dette spørsmålet aktuelt i ATL. Hvis de folkene som jobbet for en slik ordning, får det som de vil, vil dette faktisk bli en realitet. I mine øyne er ikke en slik ordning en dum ting. Det bør jo være en slags kvalitetsikring på folk som skal få lov til å kjøre rundt med et tonn metall rundt segi trafikken. En liten tur på veien med mc får gangke mange til å skjønne at mye av risikoen ligger ved andre førere av motorvogn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blir forbanna på folk som skal kutte svinger (og rundkjøringer for den del). Greit når de er alene på veien, men når det er andre biler på siden av de, eller kommer biler imot bør de da holde seg i sitt eget kjørefelt.

 

Mon tro om folk har glemt å krysse av for "ratt" på lista over ekstrautstyr

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Bør i samme slengen nevnes at en ikke navngitt bekjent (ikke som i venneres venner, men som i bekjent), har kjørt Arendal-Oslo (Harebakken-Ring 1) på 1 time og 55 minutter. Tar fire timer med buss, og 3,5 + pauser når jeg kjører...

Det var ei heft fart...!!! :hmm:

Sånnt er farlig, si fy til han..!! :hrm:

Lenke til kommentar
Folk som stresser og aser seg opp i trafikken er livsfarlig. I samme klasse kommer derfor unødvendige og hastige forbikjøringer. Umodne lodotter. :mad:

vell folk som "daller" i trafikken er heller ikke noen spesielt bra , efektiv trafikk avikling er det noen som heter , altså den gyldene middelsti

Lenke til kommentar

 

så har vi busser som tror de har forkjørsrett overalt..

vell hva er tror du viktigs at en buss med 20-30 pers kommer fram på tia eller at du blir noen sekunder senere ?

 

for en buss tar det tid og starte og få opp farta etter en stopp , mens for deg er det gjort på noen få sekunder uten at du kommer noe senere fram

Lenke til kommentar

 

så har vi busser som tror de har forkjørsrett overalt..

vell hva er tror du viktigs at en buss med 20-30 pers kommer fram på tia eller at du blir noen sekunder senere ?

 

for en buss tar det tid og starte og få opp farta etter en stopp , mens for deg er det gjort på noen få sekunder uten at du kommer noe senere fram

så da skal vi billister bare bli kjørt ned av busser vi da? har flere ganger opplevd og måtte bråstoppe for en idiot av en buss-sjåfør som bare kaster seg ut i veien..

 

og så har vi de buss-sjåførene som kjører ut fra en buss lomme, for så etter de har kjørt ut setter på blinklyset.. idioter

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

 

så har vi busser som tror de har forkjørsrett overalt..

vell hva er tror du viktigs at en buss med 20-30 pers kommer fram på tia eller at du blir noen sekunder senere ?

 

for en buss tar det tid og starte og få opp farta etter en stopp , mens for deg er det gjort på noen få sekunder uten at du kommer noe senere fram

så da skal vi billister bare bli kjørt ned av busser vi da? har flere ganger opplevd og måtte bråstoppe for en idiot av en buss-sjåfør som bare kaster seg ut i veien..

 

og så har vi de buss-sjåførene som kjører ut fra en buss lomme, for så etter de har kjørt ut setter på blinklyset.. idioter

ja vi er ikke altdi så snille , men på den lyse sidne , du kører kanske i 1-2 timer om dagen mens vi gjør det i 7-8 timer

Lenke til kommentar

 

så har vi busser som tror de har forkjørsrett overalt..

vell hva er tror du viktigs at en buss med 20-30 pers kommer fram på tia eller at du blir noen sekunder senere ?

 

for en buss tar det tid og starte og få opp farta etter en stopp , mens for deg er det gjort på noen få sekunder uten at du kommer noe senere fram

så da skal vi billister bare bli kjørt ned av busser vi da? har flere ganger opplevd og måtte bråstoppe for en idiot av en buss-sjåfør som bare kaster seg ut i veien..

 

og så har vi de buss-sjåførene som kjører ut fra en buss lomme, for så etter de har kjørt ut setter på blinklyset.. idioter

ja vi er ikke altdi så snille , men på den lyse sidne , du kører kanske i 1-2 timer om dagen mens vi gjør det i 7-8 timer

Det gir dere nå ikke mer rett til å kjøre på andre da...

Lenke til kommentar
Men dersom du har vikeplikt for bussen, og kjører på den blir det din skyld. I beste fall skylddeling.

 

Pass deg for bussen :p

ja, vi billister må stoppe for en buss som står på en buss-lomme og skal ut hvis fartsgrensen er 60 og lavere.. men det er mange buss sjåfører som bare deiser uti veien uten å bruke blinklys..

Lenke til kommentar
Men dersom du har vikeplikt for bussen, og kjører på den blir det din skyld. I beste fall skylddeling.

 

Pass deg for bussen :p

ja, vi billister må stoppe for en buss som står på en buss-lomme og skal ut hvis fartsgrensen er 60 og lavere.. men det er mange buss sjåfører som bare deiser uti veien uten å bruke blinklys..

nå har vi diskutert dette i det vide og brede for ca 10-15 sider siden ;)

Lenke til kommentar
...og vi har vel egentlig konkludert med at forkjørsrett ikke betyr påkjørsrett.

Hehe.

 

En ting jeg legger merke til ved buss her, er at om bussen stopper, og noen går av, og det er fotgjengerovergang rett foran bussen, så må liksom sjåføren kjøre litt frem og bremse, for å skremme de som skal over. Hva faen er det for no oppførsel?

 

Spesiellt et stoppested i Skien jeg omtrent hver gang ser det.

Lenke til kommentar
...og vi har vel egentlig konkludert med at forkjørsrett ikke betyr påkjørsrett.

Hehe.

 

En ting jeg legger merke til ved buss her, er at om bussen stopper, og noen går av, og det er fotgjengerovergang rett foran bussen, så må liksom sjåføren kjøre litt frem og bremse, for å skremme de som skal over. Hva faen er det for no oppførsel?

 

Spesiellt et stoppested i Skien jeg omtrent hver gang ser det.

Har du ikke sett skiltet på bussen som sier:

 

Ikke gå over veien før bussen har kjørt!

 

Står det på de fleste busser her iallefall, selv om det er få som bryr seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
...og vi har vel egentlig konkludert med at forkjørsrett ikke betyr påkjørsrett.

Hehe.

 

En ting jeg legger merke til ved buss her, er at om bussen stopper, og noen går av, og det er fotgjengerovergang rett foran bussen, så må liksom sjåføren kjøre litt frem og bremse, for å skremme de som skal over. Hva faen er det for no oppførsel?

 

Spesiellt et stoppested i Skien jeg omtrent hver gang ser det.

Har du ikke sett skiltet på bussen som sier:

 

Ikke gå over veien før bussen har kjørt!

 

Står det på de fleste busser her iallefall, selv om det er få som bryr seg.

Det skiltet er vel mer som en sikkerhet. For at man ikke skal bli påkjørt av biler som kjører forbi bussen. Ftz-, stemmer det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...