K.B.E Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 I går var det så glatt på veien at kjøretimen jeg skulle hatt ble avlyst. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 "Testen stemmer ikke over ens med mitt inntrykk/mening, ergo må det være noe feil med testen" Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg irriterer meg over alle tullingene i trafikken som ikke greier å holde farten, og alle brøytebilene som kjører som noen snegler i kombinasjon med mye motgående trafikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Så du vil heller at brøytebilen skal kjøre så nært øvre fartsgrense som mulig, selv om det er 80km/t, glatt og mye trafikk? Jeg vil ikke kræsje med en brøytebil hvertfall... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Eller at den skal brøyte dårlig. Jo fortere man kjører over en viss hastighet jo dårligere blir jobben gjort. 1 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Husk også at dette er testresultater for en spesifikk bil. Dekk oppfører seg veldig ulikt fra bil til bil grunnet ulik vekt, ulike kjøreegenskaper, osv. Prøv f.eks. å sammenligne to dekktester, de ulike kandidatene kommer nesten aldri likt ut. Det er grunnen til at jeg aldri kjøper dekk basert på en test, men på flere ulike kilder. Når det er sagt mener jeg at piggfrie dekk fungerer best på "bar" og våt vei, mens piggdekk er best når veien har snø, is, saltgraut, osv. Likevel har jeg valgt å kjøre piggfrie dekk, mest pga. støy, men også fordi det koster penger å kjøre på piggdekk i Bergen. (Noe som er litt av et antiklimaks nå som dødsulykkene herjer speilglatte veier...) Litt artig at man kobler dødsulykker opp mot speilglatte veier. Det er faktisk på godt vinterføre at de fleste dødsulykkene forekommer mens når det er skikkelig glatt bulker vi bare en masse og kjører av veien i relativt lav fart sammenlignet med når det smeller på godt føre. 3 Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg begynner å bli ganske irritert på utålmodige bilister. Det er greit nok at de er stressa for å rekke å jobben og sende unga i barnehagen, men de trenger da ikke tute på oss fotgjengere fordi vi går i veien når fortauet er stengt! Det verste var da de som la strømkabler under fortauet hadde stilt opp en stor lastebil i det ene kjørefeltet. Under halve veien var ledig, og da vi gikk en i bredden på rad, kom det tre biler og tuta! Hvor skal vi ellers gå?! Jeg drista meg til å gå bort til en av bilistene, og fikk høre at jeg var "en jævla treiging som blokkerer veien for de som trenger den". Dette var en dame i tredveåra så det ut som... Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 vil bare meddele at jeg har hatt piggfritt i 4 år nå(har BARE forhjultrekk) og har kommet meg fram sikkert og trygt ,og jeg bor nord for polarsirkelen,har kjørt de fleste fjelloverganger pluss bratte bakker,bruk hodet så kommer du trygt og sikkert fram Nå har det seg sånn at nord for polarsirkelen er klima ikke mulig å sammenligne med det som er her sør/vest. Ei heller trafikkmengden. Er ikke lenge siden vi hadde vekesvis med barfrost, så steg temperaturen til hele 0(null) grader og en 8 timer lang regnbyge. Med gode minusgrader i bakken og herlig gjødsel i form av regn, så ble selv oppkjørselen min(stor og god singel) et eneste stort sammenhengende isflak. All asfalt ble glatt som en nypreparert skeisebane. Prøv å kjøre piggfritt på dette. Heldigvis gikk regnet over til god og tørr snø i løpet av natta. Dette er et fenomen som er like vanlig som snø her nede. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg drista meg til å gå bort til en av bilistene, og fikk høre at jeg var "en jævla treiging som blokkerer veien for de som trenger den". Dette var en dame i tredveåra så det ut som... Merkelig hvordan en del folk er blottet for folkeskikk når de setter seg inn i bilen sin. Har sett mange eksempler på folk jeg kjenner godt og som til daglig er normale og høflige, men som skifter totalt karakter når de setter seg inn i bilen. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Ja, jeg også. Jeg skjønner ikke bilkulturen i Norge og Sør-Europa. Vi har litt den spanske stilen, hvor vi ligger i 40km/t over fartsgrensa, og tuter og maser hvis noen ønsker å følge reglene... 2 Lenke til kommentar
Konformisten Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Ja, jeg også. Jeg skjønner ikke bilkulturen i Norge og Sør-Europa. Vi har litt den spanske stilen, hvor vi ligger i 40km/t over fartsgrensa, og tuter og maser hvis noen ønsker å følge reglene... Dette har bare blitt verre og verre de siste årene. Man får vel ikke gjort stort annet med saken, enn å tvinge masekråkene forbi seg. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Eller flere politikontroller. Du aner ikke hvor mange timer jeg har kjørt, uten å se noen kontroller. Men uansett trodde jeg nordmenn var smarte nok til å skjønne at en bil kan være et drapsvåpen, og skal håndteres deretter. Eller flere politikontroller. Du aner ikke hvor mange timer jeg har kjørt, uten å se noen kontroller. Men uansett trodde jeg nordmenn var smarte nok til å skjønne at en bil kan være et drapsvåpen, og skal håndteres deretter. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Tulling han der... Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Pappa lærte meg hvordan jeg skrur av all elektronikk i bilen idag Det jeg ikke liker er en bil vi kjørte forbi som mista kontroll og holdt på å kræsje. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) Må si at når rundkjøringer lages slik at det blir kø mellom èn innkjøring til èn utkjøring, så er det noe galt med de som har laget det. SVV sier helt klart i sine anbefalinger at rundkjøringer skal brukes der det er tilnærmet lik trafikk i alle retninger. Med den typen rundkjøringsbygging som gjøres i dag blir jo dette totalt ignorert. Det settes opp haugevis av rundkjøringer etter hverandre i alle retninger hvor mesteparten av trafikken går tvers igjennom. Verst er det med 3-armede rundkjøringer hvor omtrendt ingenting av trafikk går inn eller ut av èn av de 3 armene. Resultatet er at det flyter høyhastighetstrafikk igjennom mellom to av inn/ut-kjøringene, og den gangen det faktisk er noen som skal ut eller inn av den ene inn/utkjøringen uten trafikk blir det bråbrems og kaos for alle parter. Må nevne èn ting jeg hater med rundkjøringer: HVORFOR må alltid enkelte som ligger i venstre felt inn mot rundkjøringen kjøre INN i rundkjøringen, med hele bilen, og stoppe der fremfor å stoppe foran vikelinjen? Blir komplett umulig for de som ligger i høyre felt å se forbi disse bilene før de faktisk har kjørt vekk. Det må jo være en grunn for at vikelinjen blir plassert lengre bak i venstre felt enn i høyre felt. Endret 17. desember 2010 av gxi Lenke til kommentar
CFM Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) ... Og den med mest kø og trafikkproblemer. Tenk bare noe så idiotisk som å la to hovedveier krysse hverandre i en rundkjøring? Særlig her som kunnskapene om rundkjøringskjøring ikke er helt på topp... Endret 17. desember 2010 av Audi TDI Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Artig at du skulle trekke det opp Kiire: http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger/1305959/Madla-bilister_taper_paa_nytt_kryss.html Vegvesenet trekker følgende sluttsats: Fra sør er kjøretiden relativt uforandret. Fra nord er det blitt en forbedring. Fra sentrum mot Madla er også forholdene blitt bedre. Fra vest er det blitt forverret for bilene, mens busspassasjerene har fått det bedre i begge retninger på Madlaveien. Totaltsett er reisetidene med bil i det nye og det gamle Tjensvollkrysset relativt uforandret, til tross for at man har valgt å prioritere kollektivtrafikken så høyt som man har gjort. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Rundkjøringer senker i det minste hestigheten litt. Her jeg bor er det europavei som brukes til forbindelse mellom alle områder i kommunen. 1km på europavei, for så å komme på anna vei igjen. Den mest traffikerte forbindelsen er sikret med dårlig sikt og stygge svinger. Ingen nedbremsingsfil/ventefil ingen aksellerasjonsfelt. Kryss i sving. osv. 70 sone på stedet. Har ikke tallet på stygge ulykker(mange med dødsfall). Påkjørsel bakfra(mangen med vogntog som ikke klarer å stoppe. Og ikke minst alle bil i sida kollisjonene. Berre det siste halve året har det vært 2 dødsulykker og 3-4 alvorlige ulykker på et 3-400 meter langt strekk. SVV har klassifisert strekket til å være 4-felts motorvei. Skjer det noe? INGENTING. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg syns Stavanger har latterlig mange mini-rundkjøringer, f.eks. på Domkirkeplassen, utenfor Madla Amfi og mellom Radisson/Breiavatnet/Sentralstasjonen er vel de minste jeg har sett, men det er ikke mangel på de. Virker som en del av de ble slengt inn bare fordi det akkurat passet med en liten prikk midt i veien der. Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Jeg syns Stavanger har latterlig mange mini-rundkjøringer, f.eks. på Domkirkeplassen, utenfor Madla Amfi og mellom Radisson/Breiavatnet/Sentralstasjonen er vel de minste jeg har sett, men det er ikke mangel på de. Virker som en del av de ble slengt inn bare fordi det akkurat passet med en liten prikk midt i veien der. Skjelden problem for min del. Kører som regel berre rett forbi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå