Gå til innhold

Trafikalsk klagemur

Opus

Anbefalte innlegg

Hehe, minner meg om da jeg var i Qatar. Arabere med store SUV'er er farlige på parkeringsplasser med lite ledige plasser. De er truende til å kjøre inn i bilen din for å ta plassen omtrent, tar litt av kan du si. Så med mindre du har en SUV selv, så har du lite å stille opp med når de bryter seg frem i de store Land Cruiser V8'erne sine. Der er det første- og størstemann som gjelder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg har en oppfatning av at det er flest menn som parkerer som idioter, kvinnfolk parkerer bare som tullinger (litt skjevt), mens mannfolk bare slenger fra seg bilene sine der det passer dem. Dog, man skal ikke dra alle under en kam.

Lenke til kommentar

Kanskje han akkurat gikk tom for bensin i det han svingte inn på bensinstasjonen, og måtte trille den siste biten.

Eventuelt er sjåføren en idiot. Jeg holder en lapp på siste.

Må nok være sistnevnte. Han stod der en stund før han bestemte seg for å kjøre.

Lenke til kommentar
Blinklys til venstre har absolutt ingenting effekt. Eneste det hjelper på er dumheten til de som ikke kan blinke seg ut av rundkjøringer! Så lenge det ikke er påbudt, kommer jeg aldri til å bruke det, enkelt og greit

Det har stor effekt for oss som kjører tunge kjøretøy, vi er nødt til å planlegge for å unngå full stopp. Slike egoister som deg i trafikken, er det dessverre altfor mange av. Det handler kun om å vise andre hva du har tenkt å gjøre. Det er ikke påbudt å reise seg for eldre på bussen, men de aller fleste gjør det likevel fordi om du mener det heller kanskje ikke har den store effekten for din del?

Bra kommentar av kar nr 1 her, heldigvis er finnes det fornuftige folk her ute og.

Jeg bor selv i Oslo og blinker meg både inn og ut av rundkjøringer, mest i protest mot at folk suger i og bruke blinklys.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hehe, litt morro at statistikken på spørsmålet sier at over 90% mener de kan å kjøre rundkjøring. Det nekter jeg å tro på rett og slett. Virker mer som 90% ikke kan i trondheim iallefall.

Sånn er det alltid, spør du en gruppe folk om de er bedre en snittet til å kjøre, så vil sikkert omlag 90% avare ja på dette også. Folk overvurderer seg selv, helt naturlig.

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, litt morro at statistikken på spørsmålet sier at over 90% mener de kan å kjøre rundkjøring. Det nekter jeg å tro på rett og slett. Virker mer som 90% ikke kan i trondheim iallefall.

Sånn er det alltid, spør du en gruppe folk om de er bedre en snittet til å kjøre, så vil sikkert omlag 90% avare ja på dette også. Folk overvurderer seg selv, helt naturlig.

AtW

Jepp, og på samme måte som 95% av landets bilførere er "bedre enn gjennomsnittet" ;)

Lenke til kommentar

I trondheim er det ikke mange som kan å kjøre bil generelt! Fytti katta for et trafikkbilde vi har her...

Lenke til kommentar

Hva er det med folk og parkering? Er det plutselig blitt umulig å parkere ryddig bare fordi at den utydelige oppmerkingen nå er dekt med snø? Virker som om folk plutselig mister romfølelse og slenger bilen fra seg der de hadde den sist(eller mistet den). Parkeringskapasiteten blir jo redusert med 20% bare fordi folk dobbeltparkerer og slenger bilene fra seg. Håpløst.

Lenke til kommentar

Hva er det med folk og parkering? Er det plutselig blitt umulig å parkere ryddig bare fordi at den utydelige oppmerkingen nå er dekt med snø? Virker som om folk plutselig mister romfølelse og slenger bilen fra seg der de hadde den sist(eller mistet den). Parkeringskapasiteten blir jo redusert med 20% bare fordi folk dobbeltparkerer og slenger bilene fra seg. Håpløst.

Ute i gata her står 60% av bilene parkert en meter unna fortauskanten selv om snøen kun er 10-15 centimeter unna kanten (illustrasjon :D ). Selv når det er midt på sommeren og bart på veien må man opp på fortauet på motsatt side når man møter bussen, så det at folk parkerer midt i gata hjelper ikke situasjonen noe særlig.

Lenke til kommentar
Blinklys til venstre har absolutt ingenting effekt. Eneste det hjelper på er dumheten til de som ikke kan blinke seg ut av rundkjøringer! Så lenge det ikke er påbudt, kommer jeg aldri til å bruke det, enkelt og greit

Det har stor effekt for oss som kjører tunge kjøretøy, vi er nødt til å planlegge for å unngå full stopp. Slike egoister som deg i trafikken, er det dessverre altfor mange av. Det handler kun om å vise andre hva du har tenkt å gjøre. Det er ikke påbudt å reise seg for eldre på bussen, men de aller fleste gjør det likevel fordi om du mener det heller kanskje ikke har den store effekten for din del?

Bra kommentar av kar nr 1 her, heldigvis er finnes det fornuftige folk her ute og.

Jeg bor selv i Oslo og blinker meg både inn og ut av rundkjøringer, mest i protest mot at folk suger i og bruke blinklys.

Hm. Jeg gjør det aldri, men det går nok mest på vane. I utgangspunktet er jeg litt enig med siste setning fra nr 1, så lenge bare noen praktiserer dette kan det fort skape forvirring. På en annen side ser jeg helt klart fordelene som nr 2 viser til.

Jaja, jeg glemmer det sikkert i morra også.

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...