Jakke Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 02800, burde egentlig de fleste kunne til nå. Men ja, idiotisk å taue på motorveien uten bremselys, og i den farta. Og idiotisk av politiet med å avfeie deg sånn. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Andzel: Du har totalt misforstått hva nødnummeret er til. Ikke rart du ble møtt med et surt svar, det var velfortjent. 3 Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg har lært meg, jeg SKAL aldri ringe til Politiet med uansett om det fyllekjøring eller noe. For en idiot politet. Han kunne sagt det rolig stemme at jeg hadde ringt feil og ring deg nr tydelig så hadde jeg fått det med meg. Nei da, skriker og legger bare på.. Som sagt skal aldri ringe politiet mer uansett hva det er.. De du ringte er ikke politiet, men nødsentralen, som kun tar seg av nødssituasjoner (selv om denne tauingen er farlig, kan det egentlig ikke kalles en nødssituasjon). De riktige å ringe i denne situasjonen er politiet sitt nummer. 02800 uansett hvor i landet du er. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 De kunne fortsatt svart med en hyggeligere tone, og fortalt han nummeret til politiet så han hadde fått gitt beskjed. Men istedet var de sure og høylytt tilbake? Det er ikke det man forventer av myndighetene i noe land. 6 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Andzel: Eg regner med at du brukte håndfri når du ringte? 4 Lenke til kommentar
Sureño Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Ahhh, det er så kult å hate politiet azzaaa 1 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) Andzel: Eg regner med at du brukte håndfri når du ringte? Ja, den blutooth saken du husker ifra Telebutikken . Btw for å være ærlig har jeg aldri fått vite om det andre nr, men idag veit jeg jo det! Faktisk aldri ringt politiet før så sikkert derfor. Så derfor jeg ikke viste om det andre nr skal han politet klikke? Endte med at jeg aldri fikk rapporter saken, og vist det hadde skjedd en ulykke så har politet bare å takke seg selv! Når jeg har ringt så har det alltid vært 112 ettersom det har vært noe fyllekjører osv. Aldri fått inn 02800 så nå er det bare å pugge! Endret 6. desember 2010 av Andzel Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Tja, hadde det skjedd ei ulykke så hadde den nok skjedd uavhengig av om du hadde ringt rett eller ikke. Når slike ting blir rapportert så blir det vurdert hvor alvorlig situasjonen er. Om noen fyllekjører eller kjører i 200 i 50 sonen så vil de nok sende ut en patrulje. Men er det ingen umiddelbar fare så pleier de bare å sende ut en melding ut til biler i nærheten om å være obs på bilen og evnt stoppe den om de ser den, eller lete om de ikke har noe annet for seg. Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Tja, hadde det skjedd ei ulykke så hadde den nok skjedd uavhengig av om du hadde ringt rett eller ikke. Når slike ting blir rapportert så blir det vurdert hvor alvorlig situasjonen er. Om noen fyllekjører eller kjører i 200 i 50 sonen så vil de nok sende ut en patrulje. Men er det ingen umiddelbar fare så pleier de bare å sende ut en melding ut til biler i nærheten om å være obs på bilen og evnt stoppe den om de ser den, eller lete om de ikke har noe annet for seg. Hvordan i dundre viste dem hvor bilen var? Hastighet, jeg nevnte bare tauing av bil så klikket politimannen i telefonen. De kunne umulige vite hvor bilen var, hva den forårasket av flere lovbrudd osv. De trodde sikkert den svingte av til Asker, noe de ikke gjorde og forsettet videre mot Lier - Drammen(?) Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Som andre har nevnt tidligere i tråden så ringte du feil, og de tok nok ikke å registrerte noen sak på det. Hadde du ringt korrekt nummer, 02800, så hadde de muligens registrert en sak på det. Eg skrev om hva som normalt skjer. De kaster seg ikke inn i en politibil og kjører ut med blålys etter noen som kjører for sakte. 1 Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Åja, tenkte litt feil jeg da . Beklager. Ingen andre som har opplevd noe idag? Vist det utrolig! Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 De kaster seg ikke inn i en politibil og kjører ut med blålys etter noen som kjører for sakte. Særlig siden det ikke er en forbrytelse å kjøre sakte. Det er fullt lovlig å kjøre i 40 i 100-sone, både med bil, traktor og motorredskap (uten rotorblink, ref. tidligere innlegg), så lenge annen trafikk ikke blir unødig hindret. Er det av forskjellige årsaker nødvendig å kjøre så sakte, så er ikke hindringen unødig, så lenge man slipper andre forbi tilstrekkelig ofte, og ligger i høyrefeltet der det fins flere kjørefelt (noe det aktuelle tilfellet her jo ikke gjorde, samt at han manglet lys/bremselys; men fortsatt ikke nok til å kalles en nødsituasjon i mine øyne). Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 http://dt.no/nyheter/14-aring-pakjort-1.5868227 Stakkars fyr vist han faktisk ble blendet! Kanskje politiet skal se på lysene til den andre bilen? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Diskusjon rundt syklister og vikeplikt i forbindelse med fotgjengeroverganger fortsetter i denne tråden.Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Iogmed at en del av innlegget mitt som handlet om en mer overordnet del av diskusjonen ikke ble med, så ønsker jeg å bringe dette temaet på banen her: Personlig trekker jeg en paralell til fotgjengerdisuskjonen, og ønsker å trekke diskusjonen opp på et høyere nivå. Nemlig regelrytteri vs trygg og smidig kjøring. Jeg synes mange argumenterer for en ekstremt regelstyrt måte å kjøre på (muligens med unntak av regler man selv personlig misliker da, feks fartsgrenser...), hvorfor?. SKal man virkelig gjøre trafikken enda mindre pragmatisk, og tvinge reglene til å bli enda mer firkantet? AtW Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Noen som tok parkeringsplassen fra meg som jeg stod og venta på i 10 minutter, tror aldri jeg har vært så forbanna og overrasket før... han gav rett og slett faen. "Har jeg gjort noe galt?" *EXPLODE* Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hva skjedde så? Fortell Amber ^^ Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 (endret) Hva skjedde så? Fortell Amber ^^ Han ga meg bare "se om jeg bryr meg" tonen så jeg ga han det jeg hadde på hjertet...Jeg skjemmes av mitt eget folk.... helvettes rogalendinger. Var forøvrig et par i 50 årene og det er ikke verre enn å si "unnskyld, det var ikke meninga, jeg kan flytte meg?" og alt kan løses fint, men det er noen som ikke eier sosiale antenner desverre. Endret 7. desember 2010 av Amberlamps Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 Noen som tok parkeringsplassen fra meg som jeg stod og venta på i 10 minutter, tror aldri jeg har vært så forbanna og overrasket før... han gav rett og slett faen. "Har jeg gjort noe galt?" *EXPLODE* Skjedde med meg også en gang. Jeg sørget for å parkere tullingen inne 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836 Skrevet 8. desember 2010 Del Skrevet 8. desember 2010 jeg blir så overrasket når sånt skjer jeg. I går så stjal en mann parkeringsplassen jeg var på vei inn i(kjørte forbi den og satte i revers og da kom tufsen i sikkert 30 km/t og vrengte inn). Var andre plasser i nærheten, så jeg ser ikke hvorfor i alle dager den jeg skulle inn i så så bra ut, men jeg fikk nå ihvertfall parkert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå